Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. nov 2021, 10:39

Dato: 22. november 2021
Kick off: Kl. 19
Sted: Haderslev Stadion
TV: TV3 Sport

Karantæne(r): Pedro Ferreira
Dommer: Peter Kjærsgaard
VAR dommer: Sandi Putros
AVAR: Lars Hummelgaard

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af MrDomoon » 12. nov 2021, 13:51

Aalborg frederikshavner skrev:
12. nov 2021, 10:39
Dato: 22. november 2021
Kick off: Kl. 19
Sted: Haderslev Stadion
TV: TV3 Sport

Karantæne(r): Pedro Ferreira
Dommer: ?
VAR dommer: ?
Med et nyt Cheftræner for NordtyskE, så ville man nok forvente at NordTyskErne kommer til at spille for alt hvad de har for at undgå nedrykning i år.

Men objektiv vis så har vi et bedre trup som "Burde" kunne banke tyskerne. De er i frit fald, og vi skal udnytte muligheden for at slå strygejernet, mens det stadig er varmt.

Og en ting mere at få noteret, Jeg tror inden for de sidste få kampe at Marti er blevet mere defensiv på det sidste... Jaja, Det er ikke helt vores skyld at vi bliver nød til at spillet det sikkert, specielt efter skaderne og de korts bliver bare ved med at se dagens lys.

Men vi SKAL få hivet de 3 points hjem fra Haderslev, Det betyder at der skal spilledes mere offensiv og kreativ. Vi skal vise at vi ikke bare kan skubbes til siden. Alt andet vil blive set som et kæmpe størte skuffelse siden B.93 og FC Fredericia kampene i Pokalturnering.

Vi skal bare ikke tabe til et hold som er blivet banket 3-1 af Vejle, og 6-0 til Silkebååårg. PUNKTUM.

Meget komfortabel 2-0 sejr til d' bolsjestribet, Og så videre! :cheers:
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

SLO AaB
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20. jul 2015, 10:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af SLO AaB » 18. nov 2021, 11:30

200 billetter ude til vores afsnit i skrivende stund :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2021, 11:54

SLO AaB skrev:
18. nov 2021, 11:30
200 billetter ude til vores afsnit i skrivende stund :aabfan:
Lyder umiddelbart ikke af meget men på den anden side er det en mandag aften i Haderslev.

Der skal tre point på kontoen mod kriseramte Haderslev samt ligeledes mod løverne så kan vi gå på vinterpause med et fint udgangspunkt til forårsturneringen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2021, 15:59

Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Magnus-Børsting
Fossum
Kusk-Makaric

Jeg er usikker på om Granli er tilbage fra sin skade, men ellers går Hagelskjær vel bare ind der. Det fungerer ellers godt, når Hagelskjær kommer ind senere i kampen og kan bidrage med de gode sideskift i perioder hvor markeringerne sidder løsere. Ellers, så mangler ovenstående midtbane i den grad fodboldspillere, og det er jeg bange for kan gøre kampen til en fuser. Ahlmann på backen kan løse noget af dette, men derudover er der ikke mange muligheder for variation for Marti.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af andreasaab89 » 21. nov 2021, 09:11

jonas386 skrev:
20. nov 2021, 15:59
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Magnus-Børsting
Fossum
Kusk-Makaric

Jeg er usikker på om Granli er tilbage fra sin skade, men ellers går Hagelskjær vel bare ind der. Det fungerer ellers godt, når Hagelskjær kommer ind senere i kampen og kan bidrage med de gode sideskift i perioder hvor markeringerne sidder løsere. Ellers, så mangler ovenstående midtbane i den grad fodboldspillere, og det er jeg bange for kan gøre kampen til en fuser. Ahlmann på backen kan løse noget af dette, men derudover er der ikke mange muligheder for variation for Marti.
Jeg ville sætte prip ind centralt istedet for magnus og skubbe hæjholt lidt tilbage

Det fungerede super godt i det omvendte opgør og Prip giver bare en anden dynamik centralt end magnus.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Eipe
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. nov 2021, 00:27
Favoritspiller: Højholt

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Eipe » 21. nov 2021, 10:23

andreasaab89 skrev:
21. nov 2021, 09:11
jonas386 skrev:
20. nov 2021, 15:59
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Magnus-Børsting
Fossum
Kusk-Makaric

Jeg er usikker på om Granli er tilbage fra sin skade, men ellers går Hagelskjær vel bare ind der. Det fungerer ellers godt, når Hagelskjær kommer ind senere i kampen og kan bidrage med de gode sideskift i perioder hvor markeringerne sidder løsere. Ellers, så mangler ovenstående midtbane i den grad fodboldspillere, og det er jeg bange for kan gøre kampen til en fuser. Ahlmann på backen kan løse noget af dette, men derudover er der ikke mange muligheder for variation for Marti.
Jeg ville sætte prip ind centralt istedet for magnus og skubbe hæjholt lidt tilbage

Det fungerede super godt i det omvendte opgør og Prip giver bare en anden dynamik centralt end magnus.

Enig i at prip skal spille.
Men der skal også være en skraldemand på midten. Prip for SuperPøleren eller Kusk

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. nov 2021, 11:13

Eipe skrev:
21. nov 2021, 10:23
andreasaab89 skrev:
21. nov 2021, 09:11
jonas386 skrev:
20. nov 2021, 15:59
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Magnus-Børsting
Fossum
Kusk-Makaric

Jeg er usikker på om Granli er tilbage fra sin skade, men ellers går Hagelskjær vel bare ind der. Det fungerer ellers godt, når Hagelskjær kommer ind senere i kampen og kan bidrage med de gode sideskift i perioder hvor markeringerne sidder løsere. Ellers, så mangler ovenstående midtbane i den grad fodboldspillere, og det er jeg bange for kan gøre kampen til en fuser. Ahlmann på backen kan løse noget af dette, men derudover er der ikke mange muligheder for variation for Marti.
Jeg ville sætte prip ind centralt istedet for magnus og skubbe hæjholt lidt tilbage

Det fungerede super godt i det omvendte opgør og Prip giver bare en anden dynamik centralt end magnus.

Enig i at prip skal spille.
Men der skal også være en skraldemand på midten. Prip for SuperPøleren eller Kusk
Prip er elendig som wingback. Kusk er det eneste kreative i den opstilling.
Jeg ville også vælge Prip frem for Magnus. Så kan Magnus komme ind, når der ikke længere skal spilles og tænkes så hurtigt.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Maglau » 21. nov 2021, 12:30

R Rosenberg skrev:
21. nov 2021, 11:13
Eipe skrev:
21. nov 2021, 10:23
andreasaab89 skrev:
21. nov 2021, 09:11
jonas386 skrev:
20. nov 2021, 15:59
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Magnus-Børsting
Fossum
Kusk-Makaric

Jeg er usikker på om Granli er tilbage fra sin skade, men ellers går Hagelskjær vel bare ind der. Det fungerer ellers godt, når Hagelskjær kommer ind senere i kampen og kan bidrage med de gode sideskift i perioder hvor markeringerne sidder løsere. Ellers, så mangler ovenstående midtbane i den grad fodboldspillere, og det er jeg bange for kan gøre kampen til en fuser. Ahlmann på backen kan løse noget af dette, men derudover er der ikke mange muligheder for variation for Marti.
Jeg ville sætte prip ind centralt istedet for magnus og skubbe hæjholt lidt tilbage

Det fungerede super godt i det omvendte opgør og Prip giver bare en anden dynamik centralt end magnus.

Enig i at prip skal spille.
Men der skal også være en skraldemand på midten. Prip for SuperPøleren eller Kusk
Prip er elendig som wingback. Kusk er det eneste kreative i den opstilling.
Jeg ville også vælge Prip frem for Magnus. Så kan Magnus komme ind, når der ikke længere skal spilles og tænkes så hurtigt.
Enig højholt Fossum og Prip burde kunne klare den centrale midt sammen.
Men synes det er for tidligt på baggrund af en kamp at droppe Prip som wingback - der har trods alt også været to ugers kamp pause for Ciffuentes til evt at træne det for Prip.
Synes han har gode forudsætninger for at blive den offensive wingback vi mangler.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. nov 2021, 17:41

Granli er ude de resterende to runder i efterårssæsonen, Børsting er tvivlsom til kampen i Haderslev

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 21. nov 2021, 17:49

Truppen til i morgen(19 mand):
Jacob Rinne, Kristoffer Pallesen, Jakob Ahlmann, Mathias Ross, Aleksandar Trajkovski, Iver Fossum, Milan Makaric, Tim Prica, Malthe Højholt, Anders Hagelskjær, Magnus Christensen, Kasper Kusk, Louka Prip, Anosike Ementa, Andreas Hansen, Frederik Børsting, Rasmus Thelander, Rufo og
Marcus Hannesbo.

Ikke den store overraskelse, men alligevel tankevækkende at vi endnu en gang går ind til kamp med kun tre midterforsvarere og Prijovic stadig ikke er i spil 1½ år efter at være hentet til klubben. Men håber at vinterpausen får flyttet ham det sidste stykke.

Det ligner en kamp, hvor Fossum slå til. Og hvis de ikke får lov til at sparke Makaric ned uden straf, så tænker jeg også han får en god kamp.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af baresi » 21. nov 2021, 18:02

Den frække
4-3-3

Palle - thelander - Hagelskjær - ahlmann
Fossum - højholt - Prip
Kusk - makaric - trajkovski

Jeg tror på at Prip kan blive rigtig god centralt. godt overblik, stor motor og fin fysisk styrke.
Højholt kan fint klare en 6er med 2 centrale ved siden af ham. Og både fossum og prip har stort løbepensum og kan fint både holde på bolden og sætte den igang.
Og så har vi 3 deciderede offensive som jeg tror trajkovski kunne nyde godt af og blive lidt mere fri i spillet.
Kusk har i hvert tilfælde ikke spillet sig af.

MEN jeg frygter at vi igen kun har 2 deciderede offensive inde og at magnus starter inde.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Maglau » 21. nov 2021, 18:12

baresi skrev:
21. nov 2021, 18:02
Den frække
4-3-3

Palle - thelander - Hagelskjær - ahlmann
Fossum - højholt - Prip
Kusk - makaric - trajkovski

Jeg tror på at Prip kan blive rigtig god centralt. godt overblik, stor motor og fin fysisk styrke.
Højholt kan fint klare en 6er med 2 centrale ved siden af ham. Og både fossum og prip har stort løbepensum og kan fint både holde på bolden og sætte den igang.
Og så har vi 3 deciderede offensive som jeg tror trajkovski kunne nyde godt af og blive lidt mere fri i spillet.
Kusk har i hvert tilfælde ikke spillet sig af.

MEN jeg frygter at vi igen kun har 2 deciderede offensive inde og at magnus starter inde.
Er enig i at det kunne være en interessant opstilling med offensiv indstilling men det kommer i hvert fald slet ikke til at ske i morgen at man laver så drastisk en ændring - og tvivler på det er Ciffuentes style.
Er sikker på at Magnus starter mest pga højde og hovedspil ved dødbolde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. nov 2021, 18:44

baresi skrev:
21. nov 2021, 18:02
Den frække
4-3-3

Palle - thelander - Hagelskjær - ahlmann
Fossum - højholt - Prip
Kusk - makaric - trajkovski

Jeg tror på at Prip kan blive rigtig god centralt. godt overblik, stor motor og fin fysisk styrke.
Højholt kan fint klare en 6er med 2 centrale ved siden af ham. Og både fossum og prip har stort løbepensum og kan fint både holde på bolden og sætte den igang.
Og så har vi 3 deciderede offensive som jeg tror trajkovski kunne nyde godt af og blive lidt mere fri i spillet.
Kusk har i hvert tilfælde ikke spillet sig af.

MEN jeg frygter at vi igen kun har 2 deciderede offensive inde og at magnus starter inde.
Det ville være herligt med den opstilling. Dog vil det så blive rent tag-selv-bord i vores højre side.

Og jeg tror, du kan forvente, at din frygt bliver en realitet. Cifuentes spiller ikke sprudlende offensiv fodbold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Kristian » 21. nov 2021, 19:27

Det her er en kamp, hvor AaB skal vise at de vil være med i den sjove ende. En kamp der simpelhen skal vindes over et mandskab der har samlet 9 point mod vores 25.

Randers og Brøndby er kommet afsted og Brøndby har virkelig hentet os.

Nu skal vi slutte godt af med først en sejr i morgen og senere en god kamp mod et FCK mandskab, der er til at drille.

3 point tak :aabfan:
------------------
mvh Kristian

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Lyfe » 21. nov 2021, 19:47

Med børsting tvivlsom så er det realistisk med først plads i kamptruppen til Ementa... Med alle de indlæg og lange indkast vi spiller med må hans højde kunne bringes i spil sidst i kampen som indskifter hvis ikke vi har lukket kampen inden.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Maglau » 21. nov 2021, 20:03

Kristian skrev:
21. nov 2021, 19:27
Det her er en kamp, hvor AaB skal vise at de vil være med i den sjove ende. En kamp der simpelhen skal vindes over et mandskab der har samlet 9 point mod vores 25.

Randers og Brøndby er kommet afsted og Brøndby har virkelig hentet os.

Nu skal vi slutte godt af med først en sejr i morgen og senere en god kamp mod et FCK mandskab, der er til at drille.

3 point tak :aabfan:
Ud fra min erfaring vil det bare være typisk for os at tabe i morgen men vinde over FCK på et næsten proppet stadion :|
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 21. nov 2021, 20:10

Så raslede vi sgu lige to pladser ned. Så kampen i morgen skal bare vindes.

Især fordi vi ikke skal ligge under BIF.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Legum Magister » 21. nov 2021, 20:16

Jovist er det en kamp, der SKAL vindes; men den slags kampe plejer AaB jo at excellere i at dumme sig i. Nederlagene til BIF, AGF og VFF har ikke blot vist, at AaB er gået spille- og pointmæssigt i stå; men også givet modstanderne en simpel opskrift på, hvordan man stresser AaB. (Thomasberg var ovenikøbet selvsikker nok til at starte med Kamara, Kehinde og Mistrati på bænken, hvilket vel siger alt om, hvordan han ser på AaB's "kvaliteter".)

Kommer AaB ikke fra mødet med SønderjyskE med 3 point, kan man sandsynligvis skue ind i en vinterpause, hvor AGF og VFF for alvor puster AaB i nakken, og i værste fald alene vil være henholdsvis 2 og 3 point efter.

Der er så mange mangler i truppen, og de få profiler klubben råder over er, med Pedro som eneste undtagelse, på spring til at skifte, så det er ikke just en misundelsesværdig post Inge bestrider. Sæsonens lyspunkt er vel, at Højholt har vist sig at have mere at byde på; end hans første par indhop gav løfter om.

Det er hårdt at være fattig i fodboldens verden, og det er endnu hårdere, når fattigdommen i overvejende grad er selvforskyldt...

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Stegosaurus » 21. nov 2021, 21:22

Legum Magister skrev:
21. nov 2021, 20:16
Jovist er det en kamp, der SKAL vindes; men den slags kampe plejer AaB jo at excellere i at dumme sig i. Nederlagene til BIF, AGF og VFF har ikke blot vist, at AaB er gået spille- og pointmæssigt i stå; men også givet modstanderne en simpel opskrift på, hvordan man stresser AaB. (Thomasberg var ovenikøbet selvsikker nok til at starte med Kamara, Kehinde og Mistrati på bænken, hvilket vel siger alt om, hvordan han ser på AaB's "kvaliteter".)

Kommer AaB ikke fra mødet med SønderjyskE med 3 point, kan man sandsynligvis skue ind i en vinterpause, hvor AGF og VFF for alvor puster AaB i nakken, og i værste fald alene vil være henholdsvis 2 og 3 point efter.

Der er så mange mangler i truppen, og de få profiler klubben råder over er, med Pedro som eneste undtagelse, på spring til at skifte, så det er ikke just en misundelsesværdig post Inge bestrider. Sæsonens lyspunkt er vel, at Højholt har vist sig at have mere at byde på; end hans første par indhop gav løfter om.

Det er hårdt at være fattig i fodboldens verden, og det er endnu hårdere, når fattigdommen i overvejende grad er selvforskyldt...
Ha ha, makker. Cheer up! Solen står op igen om 11 timer.

Besvar