Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Julgranen » 22. nov 2021, 22:08

Stærk kamp af Kusken. Viser hvorfor han har en masse at byde ind med, til et ofte for sjældent kreativt AaB-hold.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af BoT » 22. nov 2021, 22:14

R Rosenberg skrev:
22. nov 2021, 21:50
BoT skrev:
22. nov 2021, 21:28
Hanga skrev:
22. nov 2021, 21:20
Skal da love for at 3sport kører en kampagne for at få Kusk på holdet :D KEP nærmest rasende i offside over at han ikke spiller mere og Jesper Thygesen følger op i nedtakten til kampen... Kusk der må stå og forklare at han der er en grund til at han ikke spiller fast, nemlig at han ikke altid rammer det niveau her.

Men jeg er naturligvis enig i, at han bør spille mere, for han bringer altså bare noget kvalitet og kreativitet til vores offensiv, som vi i den grad mangler.
Det er helt sort. Man kan næsten mærke på Kusk selv, at han synes de går lidt for meget amok.
Faktum er jo, at Kusk slet ikke har leveret godt nok i denne halvsæson. Kampen i dag var forhåbentlig et vendepunkt - vi har brug for langt mere output af hans høje omkostninger.
Det er noget bawl. Vi er markant bedre og mere fremadrettede offensivt, når Kusk er på banen.
Han kunne sagtens byde ind med mere, men at mene, at han ikke leverer, er vist det, der er sort.

Men okay, når spillere af Magnus' slags er ens favoritter, giver det jo mening.
Jamen han har jo IKKE leveret? 1 assist - meget få store chancer skabt. Det har ikke været godt nok.

Og det er jo helt sort at sammenligne Magnus og Kusk. Helt sort.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af BoT » 22. nov 2021, 22:16

Stegosaurus skrev:
22. nov 2021, 21:31
BoT skrev:
22. nov 2021, 21:28
Hanga skrev:
22. nov 2021, 21:20
Skal da love for at 3sport kører en kampagne for at få Kusk på holdet :D KEP nærmest rasende i offside over at han ikke spiller mere og Jesper Thygesen følger op i nedtakten til kampen... Kusk der må stå og forklare at han der er en grund til at han ikke spiller fast, nemlig at han ikke altid rammer det niveau her.

Men jeg er naturligvis enig i, at han bør spille mere, for han bringer altså bare noget kvalitet og kreativitet til vores offensiv, som vi i den grad mangler.
Det er helt sort. Man kan næsten mærke på Kusk selv, at han synes de går lidt for meget amok.
Faktum er jo, at Kusk slet ikke har leveret godt nok i denne halvsæson. Kampen i dag var forhåbentlig et vendepunkt - vi har brug for langt mere output af hans høje omkostninger.
Jamen, jamen.... hvem er de spillere, som har gjort det bedre offensivt end Kusk?! Der er INGEN. Han skal spille hver gang. Punktum.
Altså de to, som Kusk vil skulle slå af, er Prip og Fossum. Prip har 6 mål og 2 assists, Fossum 6 mål og 4 assists. Så kan du jo selv vurdere, om de har gjort det bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Hanga » 22. nov 2021, 22:17

BoT skrev:
22. nov 2021, 22:16
Stegosaurus skrev:
22. nov 2021, 21:31
BoT skrev:
22. nov 2021, 21:28
Hanga skrev:
22. nov 2021, 21:20
Skal da love for at 3sport kører en kampagne for at få Kusk på holdet :D KEP nærmest rasende i offside over at han ikke spiller mere og Jesper Thygesen følger op i nedtakten til kampen... Kusk der må stå og forklare at han der er en grund til at han ikke spiller fast, nemlig at han ikke altid rammer det niveau her.

Men jeg er naturligvis enig i, at han bør spille mere, for han bringer altså bare noget kvalitet og kreativitet til vores offensiv, som vi i den grad mangler.
Det er helt sort. Man kan næsten mærke på Kusk selv, at han synes de går lidt for meget amok.
Faktum er jo, at Kusk slet ikke har leveret godt nok i denne halvsæson. Kampen i dag var forhåbentlig et vendepunkt - vi har brug for langt mere output af hans høje omkostninger.
Jamen, jamen.... hvem er de spillere, som har gjort det bedre offensivt end Kusk?! Der er INGEN. Han skal spille hver gang. Punktum.
Altså de to, som Kusk vil skulle slå af, er Prip og Fossum. Prip har 6 mål og 2 assists, Fossum 6 mål og 4 assists. Så kan du jo selv vurdere, om de har gjort det bedre.
Det ærgerlige er jo at vi ikke kan få et system til at fungere, hvor der er plads til alle 3.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2021, 22:17

BoT skrev:
22. nov 2021, 22:14

Jamen han har jo IKKE leveret? 1 assist - meget få store chancer skabt. Det har ikke været godt nok.

Og det er jo helt sort at sammenligne Magnus og Kusk. Helt sort.
Ikke desto mindre var valget til startopstillingen i dag mellem Kusk og MC ifølge Kusk selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Stegosaurus » 22. nov 2021, 22:25

BoT skrev:
22. nov 2021, 22:16
Stegosaurus skrev:
22. nov 2021, 21:31
BoT skrev:
22. nov 2021, 21:28
Hanga skrev:
22. nov 2021, 21:20
Skal da love for at 3sport kører en kampagne for at få Kusk på holdet :D KEP nærmest rasende i offside over at han ikke spiller mere og Jesper Thygesen følger op i nedtakten til kampen... Kusk der må stå og forklare at han der er en grund til at han ikke spiller fast, nemlig at han ikke altid rammer det niveau her.

Men jeg er naturligvis enig i, at han bør spille mere, for han bringer altså bare noget kvalitet og kreativitet til vores offensiv, som vi i den grad mangler.
Det er helt sort. Man kan næsten mærke på Kusk selv, at han synes de går lidt for meget amok.
Faktum er jo, at Kusk slet ikke har leveret godt nok i denne halvsæson. Kampen i dag var forhåbentlig et vendepunkt - vi har brug for langt mere output af hans høje omkostninger.
Jamen, jamen.... hvem er de spillere, som har gjort det bedre offensivt end Kusk?! Der er INGEN. Han skal spille hver gang. Punktum.
Altså de to, som Kusk vil skulle slå af, er Prip og Fossum. Prip har 6 mål og 2 assists, Fossum 6 mål og 4 assists. Så kan du jo selv vurdere, om de har gjort det bedre.
Det har jeg vurderet. Jeg har set kampene. Har du? Eller hvad er din pointe egentlig?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af BoT » 22. nov 2021, 22:27

Pastorius skrev:
22. nov 2021, 22:17
BoT skrev:
22. nov 2021, 22:14

Jamen han har jo IKKE leveret? 1 assist - meget få store chancer skabt. Det har ikke været godt nok.

Og det er jo helt sort at sammenligne Magnus og Kusk. Helt sort.
Ikke desto mindre var valget til startopstillingen i dag mellem Kusk og MC ifølge Kusk selv.
Det studsede jeg også over. Så Marti har overvejet Fossum centralt? Det var sgu godt, han ikke gennemførte det.
Men hvis Fossum er skadet, bliver der vel mulighed for at se Kusk og Prip sammen fra start på søndag. De scorede jo begge sidst, vi mødte FCK, så det lover da godt..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af R Rosenberg » 22. nov 2021, 23:24

BoT skrev:
22. nov 2021, 22:14
R Rosenberg skrev:
22. nov 2021, 21:50
BoT skrev:
22. nov 2021, 21:28
Hanga skrev:
22. nov 2021, 21:20
Skal da love for at 3sport kører en kampagne for at få Kusk på holdet :D KEP nærmest rasende i offside over at han ikke spiller mere og Jesper Thygesen følger op i nedtakten til kampen... Kusk der må stå og forklare at han der er en grund til at han ikke spiller fast, nemlig at han ikke altid rammer det niveau her.

Men jeg er naturligvis enig i, at han bør spille mere, for han bringer altså bare noget kvalitet og kreativitet til vores offensiv, som vi i den grad mangler.
Det er helt sort. Man kan næsten mærke på Kusk selv, at han synes de går lidt for meget amok.
Faktum er jo, at Kusk slet ikke har leveret godt nok i denne halvsæson. Kampen i dag var forhåbentlig et vendepunkt - vi har brug for langt mere output af hans høje omkostninger.
Det er noget bawl. Vi er markant bedre og mere fremadrettede offensivt, når Kusk er på banen.
Han kunne sagtens byde ind med mere, men at mene, at han ikke leverer, er vist det, der er sort.

Men okay, når spillere af Magnus' slags er ens favoritter, giver det jo mening.
Jamen han har jo IKKE leveret? 1 assist - meget få store chancer skabt. Det har ikke været godt nok.

Og det er jo helt sort at sammenligne Magnus og Kusk. Helt sort.
Han leverer på den front, at vi er enormt meget mere offensivt orienteret, når han er på banen.

Man kunne jo også ændre formation. Den er jo ikke hugget i sten. Og MC i dag var jo ganske irrelevant.

Og jeg sammenligner ikke spillere. Jeg belyser bare måde at vurdere dem.
Ædruelighedens stemme

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Mogens » 22. nov 2021, 23:41

Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.

Amenta fik kort tid på banen, og gjorde det super ved scoringen, men sked efterfølgende en ret god omstilling væk med en elendig berøring. Han har dog noget, som altid vil være svært at håndtere - enorm fysik. Derimod ser det ud til, at han på ingen måde kan levere noget at det vi mangler - fart (det havde jeg nu heller ikke regnet med).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Gentleman Finn » 23. nov 2021, 04:57

God moral at vende den, satser på vi gemmer ugens bedste indsats til søndag så vi får noget at varme os på over vinteren

Ementa med et fint indhop, han kunne godt fortjene et par minutter mod fck.

Rigtig flot kamp af Kusk og Prip

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Julgranen » 23. nov 2021, 06:10

Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Kenneth K » 23. nov 2021, 06:38

Shit, han er stor, Ementa. Vidste jeg jo godt, men det ser jo helt vildt ud, når han stavrer rundt inde på banen og man rigtig kan fornemme det i forhold til de andre spillere.

Jeg kom instantly til at tænke på en ung Unuachu. Lad os håbe, at han kan udvikle sig til at blive lige så god, som Unuachu er blevet.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af DenGamleMand » 23. nov 2021, 07:42

Hold kæft, hvor jeg bare elsker den attitude som Makaric viser.

Klasse med tre vigtige point. Jeg glæder mig virkeligt meget til kampen mod FCK.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2021, 07:49

Min MoM var afgjort Højholt. Ved godt man hurtig skeler til tomålsskytter, men han var godt med i meget.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Buzz Killington » 23. nov 2021, 08:37

Julgranen skrev:
23. nov 2021, 06:10
Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.
Efter selv at have været i en lille krise har tidsplanen været os så gunstig at vi har mødt to andre hold i krise. Forhåbentlig giver sejrene over dem noget selvtillid som kan bygges videre på. Men, at vi slår dem ændrer ikke ved at spillet ikke giver lovning om særligt mange point fremadrettet. Og selvtillid gør det ikke alene. Det behøver vi ikke sammenligne med andre trænere for at konkludere. Cifuentes er vores træner nu. Og det bliver han selvfølgelig ved med at være. Så ingen damage control er nødvendig. Men vi skal sgu snart til at magte at kontrollere kampene, presse ordentligt og spille os ordentligt ud af modpresset. Det er Cifuentes problem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Eksil » 23. nov 2021, 08:40

Kenneth K skrev:
23. nov 2021, 06:38
Shit, han er stor, Ementa. Vidste jeg jo godt, men det ser jo helt vildt ud, når han stavrer rundt inde på banen og man rigtig kan fornemme det i forhold til de andre spillere.

Jeg kom instantly til at tænke på en ung Unuachu. Lad os håbe, at han kan udvikle sig til at blive lige så god, som Unuachu er blevet.
Havde samme fornemmelse. Inklusiv, hvordan lange Paul tit så super klodset i nogle situationer. Sådan en spiller kan blive et tveægget svær for AaB, da han giver noget helt andet, men også vil koste spildte opstil når teknikken fejler.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Reyad » 23. nov 2021, 08:46

Det er altid sjovt når de unge kommer op. Men det er jo endnu sjovere, når der er så ekstreme spidskompetencer som med Ementa. Shit, et skur.
Som flere har skrevet. Det kan blive fugl eller fisk. Og han ligner virkelig en ung Onuachu. Som jeg personligt flere gange afskrev som en der burde spille i højest første division.
Men der, som mange andre gange, tog jeg fejl. Nu vil topklubberne i Europa have ham. Mindre kan gøre det for Ementa. Men vi har efterhånden mange offensive muligheder.
Min største bekymring er efterhånden vores backs. Centralt har Prip virkelig vist sig som en der kan afdække flere positioner. Han kunne sagtens være Fossums arvtager som 8'er/10'er i det her system. God signing.

Og hvor var det dejligt at se lidt lækkerier fra Kusk. Synes virkelig han ellers har været skidt kørende. Forståeligt han ofte har været bænket.
Nu skal Makaric bare lige brage igennem. Skidt kamp fra ham i går.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2021, 08:47

Eksil skrev:
23. nov 2021, 08:40
Kenneth K skrev:
23. nov 2021, 06:38
Shit, han er stor, Ementa. Vidste jeg jo godt, men det ser jo helt vildt ud, når han stavrer rundt inde på banen og man rigtig kan fornemme det i forhold til de andre spillere.

Jeg kom instantly til at tænke på en ung Unuachu. Lad os håbe, at han kan udvikle sig til at blive lige så god, som Unuachu er blevet.
Havde samme fornemmelse. Inklusiv, hvordan lange Paul tit så super klodset i nogle situationer. Sådan en spiller kan blive et tveægget svær for AaB, da han giver noget helt andet, men også vil koste spildte opstil når teknikken fejler.
Jeg synes ikke jeg så en spiller med dårlig teknik - tværtimod. Det er da heller ikke det skudsmålet lyder på ude fra Hornevej. Jeg ser ingen andre ligheder med Lange Paul end at han også er ret stor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af Eksil » 23. nov 2021, 09:10

Pastorius skrev:
23. nov 2021, 08:47
Eksil skrev:
23. nov 2021, 08:40
Kenneth K skrev:
23. nov 2021, 06:38
Shit, han er stor, Ementa. Vidste jeg jo godt, men det ser jo helt vildt ud, når han stavrer rundt inde på banen og man rigtig kan fornemme det i forhold til de andre spillere.

Jeg kom instantly til at tænke på en ung Unuachu. Lad os håbe, at han kan udvikle sig til at blive lige så god, som Unuachu er blevet.
Havde samme fornemmelse. Inklusiv, hvordan lange Paul tit så super klodset i nogle situationer. Sådan en spiller kan blive et tveægget svær for AaB, da han giver noget helt andet, men også vil koste spildte opstil når teknikken fejler.
Jeg synes ikke jeg så en spiller med dårlig teknik - tværtimod. Det er da heller ikke det skudsmålet lyder på ude fra Hornevej. Jeg ser ingen andre ligheder med Lange Paul end at han også er ret stor.
Som target man ja, men som kreativ spiller nej.

Hvis du tager hans opspil til målet, så vil en et SL-hold normalt pille den fra ham, når bolden kommer så langt væk. Heldigvis er SE i den forfatning de er og Prip kunne efterfølgende score et til YouTube-videoen :-)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 22.11.2021

Indlæg af FIDEL » 23. nov 2021, 10:34

Buzz Killington skrev:
23. nov 2021, 08:37
Julgranen skrev:
23. nov 2021, 06:10
Mogens skrev:
22. nov 2021, 23:41
Jeg er ikke imponeret af dagens indsats, selvom jeg mener, at vi var bedst.
Det kan da godt være, men modsat tidligere får vi point selv når vi ikke spiller perfekte kampe. Vi laver også rigeligt med mål.
Selvom mange herinde har yndet at kritisere Cifuentes i store perioder, så ligger vi altså nummer 3, og han evner noget af det hans forgængere ikke evnede - at få point, selv på de dårlige dage.

Det kan ikke være held det hele.

Og det vigtigste er jo at det giver tid og ro til at arbejde med holdet - hvilket er hvad trænere som Kent og Thomasberg nyder godt af. Kent har trods alt også været i Silkeborg i 2,5 år, Cifuentes har ikke engang været her et år.
Efter selv at have været i en lille krise har tidsplanen været os så gunstig at vi har mødt to andre hold i krise. Forhåbentlig giver sejrene over dem noget selvtillid som kan bygges videre på. Men, at vi slår dem ændrer ikke ved at spillet ikke giver lovning om særligt mange point fremadrettet. Og selvtillid gør det ikke alene. Det behøver vi ikke sammenligne med andre trænere for at konkludere. Cifuentes er vores træner nu. Og det bliver han selvfølgelig ved med at være. Så ingen damage control er nødvendig. Men vi skal sgu snart til at magte at kontrollere kampene, presse ordentligt og spille os ordentligt ud af modpresset. Det er Cifuentes problem.
Vi har endnu ikke holdet til at kontrollere kampene i højere grad. Det kræver spillere, der er bedre med bolden. Marti er pragmatisk, hvilket er det eneste rigtige pt. Marti har naturligvis erfaret, at dansk fodbold er meget fysisk, og det er vi jo nødt til at kunne matche - særligt på de dage, hvor spillet ikke flyder.
Hvis vi skal have mere possession, vil jeg mene, at vi skal have en type ala Thom Haye ind centralt, hente 1-2 nye wingbacks med teknik, stor motor og fart og hente en erstatning for Thelander, som er bedre på bolden, men samtidig er fysisk stærk.

Besvar