Bør man være nervøs?…

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af baresi » 7. jan 2022, 15:35

vi kan vende og dreje det her som vi har lyst.
Min holdning er sgu at der ikke er noget positivt i signalet om at Cifu kun er her 1 kalenderår.
Det er skidt.
Er det fordi han er en nomadetræner?
Er det fordi AaB ikke lever op til hans krav?
Er det AaBs økonomi?
kan vi ikke levere ønskede spillere?
Er det konen og børnene?

Det kan da ikke være for at man hele tiden bare finder et nyt og bedre projekt. En træner køber da også ind på et projekt.
og hvis han stopper med noget har han da ikke vist at han er lykkes med noget. Vi ligger nr 4, og der er en god holdånd, mentalitet osv i truppen. Men vi har ikke vist eller vundet eller levet op til forventningerne før sæsonen er slut.
Dette er ikke ment negativt, blot faktuelt. For jeg har intet imod cifuentes.

men kun 1 år....ahh der er altså et eller andet signalforvirring omkring cifu og/eller AaB jeg ikke helt kan fange.
Men jeg er sgu ikke nervøs, trænere kommer og går, og der skal nok findes en anden. Det er jeg ikke så bange for.

hva med guld glenn (ahh rolig nu - bare en fredags joke)

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Fabbe » 7. jan 2022, 18:10

Thomasberg i podcast-interview med Claus Elgaard. Det kan kun anbefales:
https://podcasts.apple.com/ie/podcast/t ... 0546780087

I 2021 er det ingen kvalifikation, at man var AaB-fan som dreng, som kom og så selv kampene i 3. division. Meeen det gjorde han.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2022, 18:18

Fabbe skrev:
7. jan 2022, 18:10
Thomasberg i podcast-interview med Claus Elgaard. Det kan kun anbefales:
https://podcasts.apple.com/ie/podcast/t ... 0546780087

I 2021 er det ingen kvalifikation, at man var AaB-fan som dreng, som kom og så selv kampene i 3. division. Meeen det gjorde han.
Det er sjovt, for jeg har aldrig tænkt Thomasberg som AaB'er, selvom han var her i mange år, og også var involveret i to mesterskaber. Jeg har altid identificeret ham mere med FCM og senere Randers. Det hænger måske sammen med, at min AaB-interesse startede lige omkring årtusindskiftet, men for mange AaB'ere under 30 kan det måske endda komme som en overraskelse at han har spillet mere end 100 kampe i den smukke rød-hvide trøje.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af alithebeast » 7. jan 2022, 18:24

Fabbe skrev:
7. jan 2022, 18:10
Thomasberg i podcast-interview med Claus Elgaard. Det kan kun anbefales:
https://podcasts.apple.com/ie/podcast/t ... 0546780087

I 2021 er det ingen kvalifikation, at man var AaB-fan som dreng, som kom og så selv kampene i 3. division. Meeen det gjorde han.
Kan godt være det ikke var en kvalifikation i 2021, men i 2022 er det! 😉
Hader København!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Fabbe » 8. jan 2022, 01:42

alithebeast skrev:
7. jan 2022, 18:24
Kan godt være det ikke var en kvalifikation i 2021, men i 2022 er det! 😉
Jeg er typen, som altid lige vil se nye fænomener an, før jeg bare antager dem som gyldige.

I øvrigt mener jeg ikke, at klubtilhørsforhold betyder noget for, hvordan man skal hyre. Kun hvordan man skal fyre: Man skal fyre genuine AaB-navne lige som alle andre i en professionel tidsalder, men man skal gøre det ordentligt. Der var alt for mange fans, som ville give Lars Søndergaard en alt for hård medfart, og det var skrubforkert gjort imod en ægte AaB'er.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Kenneth K » 14. jan 2022, 11:38

Debatjuntaen skrev:
7. jan 2022, 08:44
Klubbens fremtid - denne tråd.
Ny træner - Træner/Sportsdirektør-tråden.

Så holder vi lige debatten samlet.
Jeg forstår ikke det her. Der kan da ikke sættes vandtætte skodder imellem klubbens fremtid og de folk, der skal lede klubben ind i den fremtid. Det vil altid hænge sammen.

Hvorom alting er, så er jeg ligesom trådstarter også nervøs. Set ude fra, så sejler #projektet lige nu. Jeg var meget begejstret for det grundige arbejde, der blev lagt i at finde Inge til vores sportsdirektørstol og lige så begejstret for det grundige arbejde, Inge lagde i at finde os den helt rette cheftræner i Cifuentes. Der var en klar idé og et tydeligt projekt i Bælums planer, og der var det samme i Inges planer. Og man skal heller ikke langt tilbage i min indlægshistorik for at finde formuleringer om, at vores klubs fundament så stærkere ud end længe.

Fast forward til 2022: Vores cheftræner har begge ben ude af døren. Flere af de bærende kræfter på banen har halvandet ben ude af døren, og den tidligere så højt besungne Søren Krogh er også på vej ud. Det fundament, som så så stærkt ud, er på rekordtid smuldret. Mine alarmklokker ringer, og #projektet ser ud til at være kørt af sporet.

Jeg håber, at Bælum og Inge har styr på det, men lige nu efterlader de i hvert fald os fans med betydeligt flere spørgsmål end svar. Hvor der for kun få måneder siden var tegninger til noget, der kunne blive rigtig godt, ligner det i skrivende stund, at vi nu bankes tilbage i en genopbygningsfase.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jan 2022, 12:33

Måske ikke. Men særligt i denne periode, hvor træneren er lige stoppet/næsten ude af døren og en ny ikke er på plads, så skal der være vandtætte skodder.

For debatsiden opfører sig som en gang hysteriske kællinger eller internetkrigere. Vi snakker indtil videre måske et slip på 1-2 uger - så er det heller ikke værre.

Og det kan aldrig være et sortseerproblem, at vi faktisk har en træner, som er så interessant at nogle vil købe ham! Det svarer til, at Højholt er et problem, fordi nogle vil give over 15 mio kr. for ham ?

Så vi kan være nervøse for fremtiden, hvis der ikke er en træner på plads om 1-2 uger. Men ikke før.
- FlæskeFrank

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Debatjuntaen » 14. jan 2022, 12:50

Kenneth K skrev:
14. jan 2022, 11:38
Debatjuntaen skrev:
7. jan 2022, 08:44
Klubbens fremtid - denne tråd.
Ny træner - Træner/Sportsdirektør-tråden.

Så holder vi lige debatten samlet.
Jeg forstår ikke det her. Der kan da ikke sættes vandtætte skodder imellem klubbens fremtid og de folk, der skal lede klubben ind i den fremtid. Det vil altid hænge sammen.
Det skal nu heller ikke tages så sort/hvidt.
Generelt vil mange emner jo flyde sammen.

Situationen var den, at den samme diskussion foregik i to tråde, så for at samle debatten og argumenterne faldt ovenstående bemærkning. Debatten skal have lov at have liv, men der er ingen grund til at have samme debat i to forskellige tråde samtidig. :)

Costanza
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:58
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Costanza » 1. feb 2022, 17:01

AaB bliver Xg-behandlet i dagens Mediano: (00:32:45 inde)

Soundcloud: https://soundcloud.com/medianonu/superl ... al_sharing

AaB’s nuværende 4.plads og tiden under Marti får lidt “modspil” af AaB-præstationer, som ifølge analytikeren på Mediano får de røde lamper til at blinke. Forbedrer vi ikke vores spil og produktion, skal vi nok mere kigge ned i tabellen end op.

Der har været meget snak om, at den nye træner skal “fortsætte den gode udvikling”, men en del af den udvikling har ikke peget i positiv retning. Så forhåbentlig får den nye træner også frihed til at forandre tingene og følge egne overbevisninger.

“In that sense” savner jeg ikke Marti i AaB. :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2022, 17:10

Costanza skrev:
1. feb 2022, 17:01
AaB bliver Xg-behandlet i dagens Mediano: (00:32:45 inde)

Soundcloud: https://soundcloud.com/medianonu/superl ... al_sharing

AaB’s nuværende 4.plads og tiden under Marti får lidt “modspil” af AaB-præstationer, som ifølge analytikeren på Mediano får de røde lamper til at blinke. Forbedrer vi ikke vores spil og produktion, skal vi nok mere kigge ned i tabellen end op.

Der har været meget snak om, at den nye træner skal “fortsætte den gode udvikling”, men en del af den udvikling har ikke peget i positiv retning. Så forhåbentlig får den nye træner også frihed til at forandre tingene og følge egne overbevisninger.

“In that sense” savner jeg ikke Marti i AaB. :)
Hej George,

Bare til info, så bliver den også behandlet her:

viewtopic.php?f=25&t=16477&p=629021#p629021
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2022, 19:45

Jeg mener stadig at fodboldnørderne tillægger alt for meget værdi i de tal, og konkluderer mere end der er belæg for. Det gælder xG generelt.

Selvfølgelig er der nogen ting man skal kigge på, og sikkert også noget man skal forbedre, men der er masser af ting man ikke kan sætte tal på og mange af tallene er ikke objektive (to forskellige udbydere kunne komme til forskellige resultater).

Statistisk er 17 kampe slet ikke nok til at man kan sige at kan kompensere for alle de usikkerheder der er.

xG er varm luft, og sikkert fint hvis man har en podcast og lever af den slags, ellers skal der meget mere analyse - også af de ting der ikke er tal på - for at kunne bruge det konstruktivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af raekkeettre » 9. feb 2022, 11:31

Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Stegosaurus » 9. feb 2022, 11:48

raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
Fordi at de fire spillere, der nu er væk, var pissegode og afgørende når de blev skiftet ind….?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af raekkeettre » 9. feb 2022, 11:54

Stegosaurus skrev:
9. feb 2022, 11:48
raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
Fordi at de fire spillere, der nu er væk, var pissegode og afgørende når de blev skiftet ind….?
Okay - det er også et syn på det, at U19 spillere, Prijovic og Gedsted gør at vi ikke mindsker kvaliteten i vores trup, kontra dem der røg afsted. Det bliver interessant at se hvad der sker der.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Kasper » 9. feb 2022, 12:21

raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
AaB (3-4-3): Jacob Rinne, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Anders Hagelskjær, Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Malthe Højholt, Jakob Ahlmann, Louka Prip, Milan Makaric, Kasper Kusk.

Start 11eren fra FCK kampen. Fossum var heller ikke med og så kommer Lucas forhåbentlig tilbage i løbet af foråret.

Synes det er fair nok at du er lidt bekymret over bredden, men jeg tror på at det er et fint sats. Vi har kun 15 kampe og jeg er sikker på at flere spillere nok skal være omstillingsparate hvis de skal vikariere på andre positioner i en halv eller hel kamp.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af le Cid » 9. feb 2022, 12:54

Kasper skrev:
9. feb 2022, 12:21
raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
AaB (3-4-3): Jacob Rinne, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Anders Hagelskjær, Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Malthe Højholt, Jakob Ahlmann, Louka Prip, Milan Makaric, Kasper Kusk.

Start 11eren fra FCK kampen. Fossum var heller ikke med og så kommer Lucas forhåbentlig tilbage i løbet af foråret.

Synes det er fair nok at du er lidt bekymret over bredden, men jeg tror på at det er et fint sats. Vi har kun 15 kampe og jeg er sikker på at flere spillere nok skal være omstillingsparate hvis de skal vikariere på andre positioner i en halv eller hel kamp.
Læg dertil, at det nogle gange sker, at en af de unge helt uventet griber en chance og shiner. Senest set med Højholt :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Mogens » 9. feb 2022, 13:10

le Cid skrev:
9. feb 2022, 12:54
Kasper skrev:
9. feb 2022, 12:21
raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
AaB (3-4-3): Jacob Rinne, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Anders Hagelskjær, Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Malthe Højholt, Jakob Ahlmann, Louka Prip, Milan Makaric, Kasper Kusk.

Start 11eren fra FCK kampen. Fossum var heller ikke med og så kommer Lucas forhåbentlig tilbage i løbet af foråret.

Synes det er fair nok at du er lidt bekymret over bredden, men jeg tror på at det er et fint sats. Vi har kun 15 kampe og jeg er sikker på at flere spillere nok skal være omstillingsparate hvis de skal vikariere på andre positioner i en halv eller hel kamp.
Læg dertil, at det nogle gange sker, at en af de unge helt uventet griber en chance og shiner. Senest set med Højholt :)
Nervøs kan man altid være som AaB-fan - nogle gange med rette. Hvad angår vores bænk synes jeg ikke umiddelbart, at der er så meget belæg for det.

Med samme startopstilling som den nævnte kamp mod fck, vil bænken være:
Magnus
Anosike
Rufo
Børsting
Granli
Fossum
Høgh
Sander
(Lukas)

At der så vil være ændringer mellem startopstilling og bænk er en anden sag.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af raekkeettre » 9. feb 2022, 13:21

Mogens skrev:
9. feb 2022, 13:10
le Cid skrev:
9. feb 2022, 12:54
Kasper skrev:
9. feb 2022, 12:21
raekkeettre skrev:
9. feb 2022, 11:31
Så lige opstillingen til vores sidste kamp mod FCK, hvor Grandli og Børsting var skadet - shit mand (måske bliver han vores vigtigste mand i denne her forårs sæson pga. hans fleksibilitet. Vi havde 7 udskiftninger:

7. Aleksandar Trajkovski (væk)
11. Tim Prica (væk)
16. Magnus Christensen
19. Anosike Ementa
22. Andreas Hansen (væk)
35. Marcus Hannesbo (væk)
30. Rufo

Og der spiller vi med nok den absolutte stærkeste opstilling (med undtagelse af Grandli måske) men hvor Ahlamann og Pedre, hvis ikke gjorde det særligt godt, som jeg huske det - Pedro bliver skiftet ud i Pausen. Så de 4 der er væk vil blive skiftet ud med nedenstående, fordi vi har ikke andre i truppen:

Theo Sander
Casper Gedsted
Kasper Høgh
Vladimir Prijovic

Og der er vist kun Kasper Høgh, som kan gøre noget, ellers er det slut med spillere. Så hvis der sker en skade, formnedgang eller karantæne - så skal vi på U19 holdet til vores bænk!!

Overskriften på denne her debat er "Bør man være nervøs?..." - Åhhhh, måske :)
AaB (3-4-3): Jacob Rinne, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Anders Hagelskjær, Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Malthe Højholt, Jakob Ahlmann, Louka Prip, Milan Makaric, Kasper Kusk.

Start 11eren fra FCK kampen. Fossum var heller ikke med og så kommer Lucas forhåbentlig tilbage i løbet af foråret.

Synes det er fair nok at du er lidt bekymret over bredden, men jeg tror på at det er et fint sats. Vi har kun 15 kampe og jeg er sikker på at flere spillere nok skal være omstillingsparate hvis de skal vikariere på andre positioner i en halv eller hel kamp.
Læg dertil, at det nogle gange sker, at en af de unge helt uventet griber en chance og shiner. Senest set med Højholt :)
Nervøs kan man altid være som AaB-fan - nogle gange med rette. Hvad angår vores bænk synes jeg ikke umiddelbart, at der er så meget belæg for det.

Med samme startopstilling som den nævnte kamp mod fck, vil bænken være:
Magnus
Anosike
Rufo
Børsting
Granli
Fossum
Høgh
Sander
(Lukas)

At der så vil være ændringer mellem startopstilling og bænk er en anden sag.
Det så forudsat at der ikke kommer skader, karantæner eller fromnedgang - men ja, lad os se. Jeg vil da også HELT klart hellere have en smal trup med topspillere, end stor og en masse fyld. Men lad os se hvad der sker i løbet af foråret. Jeg går udfra at det er en kalkuleret risiko fra AaBs side. Vi krydser fingere, for vi skal dælme gå efter den Europa plads i år.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af mich1596 » 11. feb 2022, 22:52

Peter A. skrev:
7. jan 2022, 07:48
Bør man være nervøs for den tid vi ser ind i med AaaAaB-briller?

Alt tyder på vi igen igen skal have en ny mand i cheftænerstolen og skal starte forfra med at implementere en ny træners ideer..

Sammenholdt med det står vi til at miste en stor del af holdets ryggrad og største profiler(Rinne, Thelander, Fossum)….vel at mærke uden at vi får en krone i kassen til nye forstærkninger..

Jeg kan godt blive nervøs med den udsigt…hvad med jer?
NOPE ingen nervøse trækninger her, tværtimod. Et vel overstået vindue hvor vi lykkedes med at holde sammen på truppen, glæder mig sgu til vi skal igang igen.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Funky » 11. feb 2022, 23:27

mich1596 skrev:
11. feb 2022, 22:52
Peter A. skrev:
7. jan 2022, 07:48
Bør man være nervøs for den tid vi ser ind i med AaaAaB-briller?

Alt tyder på vi igen igen skal have en ny mand i cheftænerstolen og skal starte forfra med at implementere en ny træners ideer..

Sammenholdt med det står vi til at miste en stor del af holdets ryggrad og største profiler(Rinne, Thelander, Fossum)….vel at mærke uden at vi får en krone i kassen til nye forstærkninger..

Jeg kan godt blive nervøs med den udsigt…hvad med jer?
NOPE ingen nervøse trækninger her, tværtimod. Et vel overstået vindue hvor vi lykkedes med at holde sammen på truppen, glæder mig sgu til vi skal igang igen.
Enig, vi burde ikke have grund til nervøsitet. At man har tyndet lidt ud i truppen har formentlig kun intensiveret konkurrencesituationen og fjernet en potentiel frustrationsfaktor som Trajkovski. Rinne, Thelander og Fossum afgør selv med deres forår, hvor spændende muligheder de skal stå med til sommer. Det samme gælder vel også MC og Børsting - som jeg dog håber på, man beholder, vi kan såmænd sagtens stå og mangle dem, hvis Ferreira også ryger, og Ahlmann bliver ved med at lede efter niveauet.
Jeg er mest spændt på at få at se, om Makaric kan integreres bedre i spillet, for der er ingen tvivl om nu, at han er en god boksangriber, men det er for lidt, vi får involveret ham. Til gengæld tror jeg, Ementa bliver truppens overraskelse at følge i nogle indhop.
Og så er der selvfølgelig udsigten til forhåbentlig at få Friis ind før tid - men der skal man nok ikke forvente paladsrevolutioner.
Det vigtige bliver at holde humøret oppe, hvis det bliver til en snitter i Herning. Og det kan det jo godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar