Bør man være nervøs?…

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Bør man være nervøs?…

Indlæg af Peter A. » 7. jan 2022, 07:48

Bør man være nervøs for den tid vi ser ind i med AaaAaB-briller?

Alt tyder på vi igen igen skal have en ny mand i cheftænerstolen og skal starte forfra med at implementere en ny træners ideer..

Sammenholdt med det står vi til at miste en stor del af holdets ryggrad og største profiler(Rinne, Thelander, Fossum)….vel at mærke uden at vi får en krone i kassen til nye forstærkninger..

Jeg kan godt blive nervøs med den udsigt…hvad med jer?
Hey AaB!

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Mikki89 » 7. jan 2022, 08:12

Jeg er også bekymret, og hvis afløseren er Thomasberg, så er det en helt anden stil, vi gerne vil praktisere. Jeg troede egentlig, at vi var færdige med den slags ansættelser efter Søndergaard og Wieghorst.
Med det in mente samt den forventede åreladning af stamspillere, kan det godt blive særdeles vanskeligt for os, at komme i top seks i næste sæson. Denne her manøvre kan potentielt koste os top 6 i denne. Hvis det sker må IAO's job være i fare. Jeg synes I forvejen, der er en del mærkelige transfers og ikke mindst lejeaftaler, der gør, at vi desværre må begynde at være kritiske ift. vores kære sportschef formåen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 08:28

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:12
Jeg er også bekymret, og hvis afløseren er Thomasberg, så er det en helt anden stil, vi gerne vil praktisere.
Du foreslår selv Kent Nielsen. I min optik er der ikke megen forskel på Kent og Thomasberg. Kent leverede jo også en gang betonfodbold de første år i spidsen for AaB.

Jeg er ikke fan af Thomasberg som type, men man må give ham at han har fået Randers til at spille hyperattraktiv fodbold. Og lige pt. i Norden er der nok ikke så mange andre spændende bud, udover måske Petter Wettergren, som pt. er assistent på det svenske landshold.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Fabbe » 7. jan 2022, 08:31

Folk tror, at Thomasberg er så sur, men han må være flink over for de rigtige, når det virkelig gælder, for Randers-truppen ligner virkelig et hold, som gerne vil kæmpe for ham. Man får ikke hestenes indsatser uge efter uge, hvis truppen savner fodboldglæde og motivation.

We could be - right next to the right one.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2022, 08:40

Mikki89 skrev:
7. jan 2022, 08:12
Jeg er også bekymret, og hvis afløseren er Thomasberg, så er det en helt anden stil, vi gerne vil praktisere. Jeg troede egentlig, at vi var færdige med den slags ansættelser efter Søndergaard og Wieghorst.
Med det in mente samt den forventede åreladning af stamspillere, kan det godt blive særdeles vanskeligt for os, at komme i top seks i næste sæson. Denne her manøvre kan potentielt koste os top 6 i denne. Hvis det sker må IAO's job være i fare. Jeg synes I forvejen, der er en del mærkelige transfers og ikke mindst lejeaftaler, der gør, at vi desværre må begynde at være kritiske ift. vores kære sportschef formåen.
Vil passe på med at sætte de tre trænere du nævner i samme bås.
- Wieghorst passede jo sådan set værdi/idemæssigt med de erklærede mål med offensiv seværdig fodbold. At han så fik et pølerhold at gøre det med er altså en stor del af grunden til, at han ikke kunne gøre det.
- Søndergaard var i hvert fald et mismatch ifht. de spillemæssige ambitioner AaB har/havde, men når man ser på hvad Søndergaard stod tilbage med efter, at Gaarde solgte ud og hentede random uscoutede udlændinge garneret med årgang 97 skal vi altså takke Søndergaards omsadling for, at vi ikke rykkede ud i 2016/2017 sæsonen. Havde Søndergaard ikke murret defensiven til der og skrabt en masse point sammen var vi blevet hentet i nedrykningsspillet det forår.
- Thomasberg har vist, at han også vil noget offensivt og tilmed matcher han vores nuværende trup og spillestil meget godt. Man kan jo også argumentere for, at med den nuværende tilstand på akademiet tager det nok nogle år før vi for alvor for spillere nedefra der leve op til en erklæret spillestil og, at vejen over til den nye spillestil er et mere gradvist skifte og der kan Thomasberg sagtens passe ind og udvikle sig. Cifuentes har jo heller ikke bare spillet Cruyff bold.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Debatjuntaen » 7. jan 2022, 08:44

Klubbens fremtid - denne tråd.
Ny træner - Træner/Sportsdirektør-tråden.

Så holder vi lige debatten samlet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 08:46

Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 08:40

- Wieghorst passede jo sådan set værdi/idemæssigt med de erklærede mål med offensiv seværdig fodbold.
Det er meget langt fra sandheden. Wieghorst var udpræget 4-4-2 træner, og hans stil lignede meget den gamle, britiske. I ingen af hans træneransættelser har han været specielt offensivt tænkende.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Gnu » 7. jan 2022, 08:57

Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 08:40
- Wieghorst passede jo sådan set værdi/idemæssigt med de erklærede mål med offensiv seværdig fodbold.
Ren vrøvl. Wieghorst har aldrig stået for offensiv bold. Det kønsløse boldflytteri vi så i hans AaB-tid var nøjagtig den samme stil, han praktiserede i AGF.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Mephisto2 » 7. jan 2022, 09:27

Peter A. skrev:
7. jan 2022, 07:48
Bør man være nervøs for den tid vi ser ind i med AaaAaB-briller?

Alt tyder på vi igen igen skal have en ny mand i cheftænerstolen og skal starte forfra med at implementere en ny træners ideer..

Sammenholdt med det står vi til at miste en stor del af holdets ryggrad og største profiler(Rinne, Thelander, Fossum)….vel at mærke uden at vi får en krone i kassen til nye forstærkninger..

Jeg kan godt blive nervøs med den udsigt…hvad med jer?
Ja

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 606
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af KongGulerod » 7. jan 2022, 09:50

Forskning på området viser, at cheftræneren generelt ikke spiller den store rolle for, hvilket pointgennemsnit en klub har. Så på den baggrund er der ingen grund til at bekymre sig alt for meget. Omkring 70% af en klubs resultater kan forklares af lønbudgettet.
https://www.fourfourtwo.com/us/features ... difference

Spørgsmålet er jo så om Cifuentes har været vores helt egen Sir Alex Ferguson, og har overperformet gevaldigt. I så fald må vi højst sandsynligt forvente et lavere pointgennemsnit fremadrettet. Jeg tvivler...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 10:11

KongGulerod skrev:
7. jan 2022, 09:50
Forskning på området viser, at cheftræneren generelt ikke spiller den store rolle for, hvilket pointgennemsnit en klub har. Så på den baggrund er der ingen grund til at bekymre sig alt for meget. Omkring 70% af en klubs resultater kan forklares af lønbudgettet.
https://www.fourfourtwo.com/us/features ... difference

Spørgsmålet er jo så om Cifuentes har været vores helt egen Sir Alex Ferguson, og har overperformet gevaldigt. I så fald må vi højst sandsynligt forvente et lavere pointgennemsnit fremadrettet. Jeg tvivler...
Forskning på området er gennemsnitsbetragtninger - på samme måde med økonomien. Selvfølgelig betyder det noget, men selvfølgelig betyder det mest at spillermaterialet er godt, og det hænger oftest sammen med økonomi - ligesom de rette trænere gør det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Peter A. » 7. jan 2022, 12:23

Mit oprindelige opslag gik ikke på hvem der skal være cheftræner men klubbens fremtid generelt.
Hey AaB!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 12:25

Peter A. skrev:
7. jan 2022, 12:23
Mit oprindelige opslag gik ikke på hvem der skal være cheftræner men klubbens fremtid generelt.
Hvad i alverden giver nervøsitet? AaB har mindst en håndfuld gange stået i væsentligt værre situationer end nu.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2022, 13:08

Vi er ved at blive en discount klub og det giver grund til bekymring.
Spillere som Kasper Høgh, Christian Sørensen eller Diagonaleksperten fra Silkeborg rimer ikker på top 4 ambitioner. Vores træner ser derudover ud til at gå et skridt til siden rent sportsligt og vi har solgt profil til AGF + vores tre bedste spillere nok snart er fortid. Jeg synes efterhånden der er et ret stort gab imellem de udtalte ambtioner som flugter de ambitioner en klub på vores størreles burde have og det der investeres. Jeg synes vi nærmer os de nedre regioner heftigt med de "investeringer" der foretages.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Kovacs » 7. jan 2022, 13:10

Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 13:08
Vi er ved at blive en discount klub og det giver grund til bekymring.
Spillere som Kasper Høgh, Christian Sørensen eller Diagonaleksperten fra Silkeborg rimer ikker på top 4 ambitioner. Vores træner ser derudover ud til at gå et skridt til siden rent sportsligt og vi har solgt profil til AGF + vores tre bedste spillere nok snart er fortid. Jeg synes efterhånden der er et ret stort gab imellem de udtalte ambtioner som flugter de ambitioner en klub på vores størreles burde have og det der investeres. Jeg synes vi nærmer os de nedre regioner heftigt med de "investeringer" der foretages.
Kig tabellen.

God weekend.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2022, 13:11

Kovacs skrev:
7. jan 2022, 13:10
Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 13:08
Vi er ved at blive en discount klub og det giver grund til bekymring.
Spillere som Kasper Høgh, Christian Sørensen eller Diagonaleksperten fra Silkeborg rimer ikker på top 4 ambitioner. Vores træner ser derudover ud til at gå et skridt til siden rent sportsligt og vi har solgt profil til AGF + vores tre bedste spillere nok snart er fortid. Jeg synes efterhånden der er et ret stort gab imellem de udtalte ambtioner som flugter de ambitioner en klub på vores størreles burde have og det der investeres. Jeg synes vi nærmer os de nedre regioner heftigt med de "investeringer" der foretages.
Kig tabellen.

God weekend.
Og hvad indikerer, at vi kan holde den position når vi i forvejen nok har overpræteret en smule?
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Kovacs » 7. jan 2022, 13:13

Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 13:11
Kovacs skrev:
7. jan 2022, 13:10
Jakobsen skrev:
7. jan 2022, 13:08
Vi er ved at blive en discount klub og det giver grund til bekymring.
Spillere som Kasper Høgh, Christian Sørensen eller Diagonaleksperten fra Silkeborg rimer ikker på top 4 ambitioner. Vores træner ser derudover ud til at gå et skridt til siden rent sportsligt og vi har solgt profil til AGF + vores tre bedste spillere nok snart er fortid. Jeg synes efterhånden der er et ret stort gab imellem de udtalte ambtioner som flugter de ambitioner en klub på vores størreles burde have og det der investeres. Jeg synes vi nærmer os de nedre regioner heftigt med de "investeringer" der foretages.
Kig tabellen.

God weekend.
Og hvad indikerer, at vi kan holde den position når vi i forvejen nok har overpræteret en smule?
Hvorfor har vi overpræsteret? Havde vi ikke underpræsteret i den sidste kamp, så var vi på andenpladsen nu.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af FIDEL » 7. jan 2022, 14:43

Fabbe skrev:
7. jan 2022, 08:31
Folk tror, at Thomasberg er så sur, men han må være flink over for de rigtige, når det virkelig gælder, for Randers-truppen ligner virkelig et hold, som gerne vil kæmpe for ham. Man får ikke hestenes indsatser uge efter uge, hvis truppen savner fodboldglæde og motivation.

We could be - right next to the right one.
Jeg talte med Thomasberg for mange år siden, og der var han usandsynligt flink og imødekommende. Årene kan naturligvis sætte sine spor, men mit gæt er egentligt, at Thomasberg ikke er særligt glad for at være i medierne. Mange i sportsverdenen kan blive en helt anden person foran et kamera.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Yankee » 7. jan 2022, 15:27

Julgranen skrev:
7. jan 2022, 12:25
Peter A. skrev:
7. jan 2022, 12:23
Mit oprindelige opslag gik ikke på hvem der skal være cheftræner men klubbens fremtid generelt.
Hvad i alverden giver nervøsitet? AaB har mindst en håndfuld gange stået i væsentligt værre situationer end nu.
Klart - AaB er et udmærket sted og der er ikke grund til at frygte konkurs eller nedrykning.

Men det er da en kæmpe øjenåbner at man ikke kan holde på sine to bedste spillere plus sin cheftræner efter bare én god halvsæson. Er AaB virkelig så uattraktivt et projekt?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Bør man være nervøs?…

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2022, 15:31

Yankee skrev:
7. jan 2022, 15:27
Klart - AaB er et udmærket sted og der er ikke grund til at frygte konkurs eller nedrykning.

Men det er da en kæmpe øjenåbner at man ikke kan holde på sine to bedste spillere plus sin cheftræner efter bare én god halvsæson. Er AaB virkelig så uattraktivt et projekt?
I den idelle verden, så spiller man ikke med spillere med mindre end 18 måneder tilbage af kontakten - i hvert fald ikke hvis de har videresalgspotentiale. Hvis de ikke vil forlænge må de sælges. I den verden findes heller ikke klausuler.

...men det kræver man har råd til kontrakterne i ren form, og til at smide sine fejlsignings ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar