Alt det vi ikke ser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Patmand » 21. aug 2022, 17:25

R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 17:16
Patmand skrev:
21. aug 2022, 17:02
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:34
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 16:19
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:07
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 15:46


CA. 50/50. Jeg mener helt alvorligt at det ville klæde dig at forholde dig til hvad jeg skrev i forrige indlæg. Der er belæg.
Okay, så lad mig skære det ud i pap for dig. Jeg troede ellers, at det fremstod ret tydeligt, omend implicit.

Intet af hans jammer brækkede han op under Gaarde, på trods af, at langt de fleste ting, du lister op, var akkurat lige så problematiske dengang. Det er bare inderligt åndsbollet at komme med alt det lort nu, når det var lige så relevant dengang.

Dertil kan du lægge alle hans konspirationer og uunderbyggede anklager på fx Twitter.

Ottesen har et horn i siden på Inge. Fair nok. Jeg håber blot ydmygt, at ASC's fanpodcast på et tidspunkt breder nuancerne lidt mere ud.

Og ja, jeg synes også, at alt er lort nu. Og ja, jeg havde større forhåbninger til Inge efter 6 års grå sejtrækkeri under Gaarde.

Men alt var også lort i 2016, i 2017, i 2018, etc.
Hvad har relevansen af hans kritik af Inge dog med Gaarde at gøre? Måske elsker han Gaarde. Måske tager de på udflugter sammen i weekenden uden konerne. Måske har de en timeshare på la santa. Who knows. Der er belæg for hans kritik (i potkarsten). Du påstod der ikke var, heller ikke selvom du forsøger at bruge et eller andet fra twitter som løftestang for din påstand om at vi skulle synes han var kedelig. Det ville være så flinkt hvis du anerkender dette. Alternativet er jo at du mener de ting han nævner slet ikke er problemer. Men det kan da vel ikke passe?
Måske, måske, måske - men så ville det da klæde ham at berette om, hvorfor han er så biased.

Og nu er vi endt der, hvor det vigtigste for dig - som altid - er at tro, at du "vinder" en debat. Og det gider jeg sgu ikke spilde min tid på mere. Så må du synes, hvad du vil om det.
Allan Gaarde er for længst væk fra AaB - kom dog videre!!!

Du vender konstant tilbage til Allan Gaarde, men det er nu engang Inge André Olsen der har været sportschef i 2,5 år.
Det er Inge der har sammensat truppen, staben og træner teamet.
De sportslige resultater vi ser nu falder tilbage på Inge - fandme ikke Allan Gaarde.
Jeg gider ikke at lytte til en podcast hvor de konstant refererede til Allan Gaarde, for det har ingen relevans!
Hvornår er du parat til at droppe Allan Gaarde i dit evige forsvar af Inge André Olsen?

Du omtaler værten som patroniserende? Hvad syntes du selv om dine skriblerier herinde?

"Well, pas du nu bare dit eget lille, ligegyldige liv, så passer jeg mit.

1. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end hvad et sammenrend i Ripodsten mener. Deres mening vægter ingenlunde tungere end nogen andens.

2. Nej, folk må kritisere Inge alt, de ønsker. Jeg er da ligeglad."

Det er fint du er hamrende ligeglad med den kritik af Inge André Olsen der rejses i Ripodsten, Nordjyske, Rød Aalborg, Mediano og jeg selv og utallige andre herinde. Hvad tror du vi tænker om dit evige forsvar af manden?

Måske skulle du overveje om det er hele verden der tager fejl, eller det eventuelt kunne være dig.
Det er dig der skylder at forklare hvorfor du er så biased.

Men for Guds skyld: hold nu Allan Gaarde ude af den diskussion.
Gab
Du er ynkelig.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Patmand » 21. aug 2022, 17:29

R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 17:18
Moen skrev:
21. aug 2022, 16:57
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 10:07
@Moen er en glimrende tilføjelse. Saglig og nøgtern og ikke mindst nuanceret. Og du skal ikke lade dig går på af Ottesens facon. Typen, hvis ego ikke tåler modstand og bliver nedladende og patroniserende.
Jeg håber, du bliver fast i panelet, for du har mange gode indspark og en bred viden om, hvad der rører sig.
Tak for rosen.

Skylder vidst lige at nævne, at Ottesen har et fint forhold til hinanden bagom Twitter, podcast osv. - Vi er bare begge passionerede omkring AaB og nogle gange går det lige til stregen, men det er intet personligt.

Hilsen en gymnasieelev, der gætter til højre og venstre på transfers, og nogle gange rammer rigtigt :cheers:
Det tvivler jeg ikke på. Jeg syntes blot, at han var idiotisk at høre på nogle gange, og kun i forhold til dig.
The caped crusader to the rescue!
Patetisk hvordan du fedter for Moen og baresi og samtidigt er nedladende og patroniserende over for mange andre.

Lad nu den 18-årige skoleelev klare ærterne selv. Det er jeg sikker på han er i stand til.

Jeg kan godt li' Rød Aalborg. Den mest saglige og grundige podcast om AaB.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2031
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af 9520AaB » 21. aug 2022, 17:44

Moen skrev:
9520AaB skrev:
21. aug 2022, 16:22
men en gymnasiedreng, der gætter til højre og Venstre om transfers, og nogle gange rammer rigtigt er den nye Messias.
Hvor blev rosen af, da jeg gættede Posavec 9 dage før den blev officiel???
Stor ros herfraBillede. Som jeg skrev, nogen gange rigtig, andre gange forkert. Og det er fedt at du gider.
Mit indlæg kan i bagklogskabens lys godt læses negativt. Det var faktisk ikke meningen, men mere et indspark til ikke at se personer så sort/hvide som det blev gjort. Derfor jeg skrev at sandheden nok lå midt imellem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Moen » 21. aug 2022, 17:57

9520AaB skrev:
21. aug 2022, 17:44
Moen skrev:
9520AaB skrev:
21. aug 2022, 16:22
men en gymnasiedreng, der gætter til højre og Venstre om transfers, og nogle gange rammer rigtigt er den nye Messias.
Hvor blev rosen af, da jeg gættede Posavec 9 dage før den blev officiel???
Stor ros herfraBillede. Som jeg skrev, nogen gange rigtig, andre gange forkert. Og det er fedt at du gider.
Mit indlæg kan i bagklogskabens lys godt læses negativt. Det var faktisk ikke meningen, men mere et indspark til ikke at se personer så sort/hvide som det blev gjort. Derfor jeg skrev at sandheden nok lå midt imellem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var ironisk. Jeg gætter ikke på transfersne. Hvis jeg gør, er det fuldt ud deklareret og ikke noget jeg tager ære for som dyb insiderviden.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Elvis lever » 21. aug 2022, 18:55

R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 17:16
Patmand skrev:
21. aug 2022, 17:02
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:34
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 16:19
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:07
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 15:46


CA. 50/50. Jeg mener helt alvorligt at det ville klæde dig at forholde dig til hvad jeg skrev i forrige indlæg. Der er belæg.
Okay, så lad mig skære det ud i pap for dig. Jeg troede ellers, at det fremstod ret tydeligt, omend implicit.

Intet af hans jammer brækkede han op under Gaarde, på trods af, at langt de fleste ting, du lister op, var akkurat lige så problematiske dengang. Det er bare inderligt åndsbollet at komme med alt det lort nu, når det var lige så relevant dengang.

Dertil kan du lægge alle hans konspirationer og uunderbyggede anklager på fx Twitter.

Ottesen har et horn i siden på Inge. Fair nok. Jeg håber blot ydmygt, at ASC's fanpodcast på et tidspunkt breder nuancerne lidt mere ud.

Og ja, jeg synes også, at alt er lort nu. Og ja, jeg havde større forhåbninger til Inge efter 6 års grå sejtrækkeri under Gaarde.

Men alt var også lort i 2016, i 2017, i 2018, etc.
Hvad har relevansen af hans kritik af Inge dog med Gaarde at gøre? Måske elsker han Gaarde. Måske tager de på udflugter sammen i weekenden uden konerne. Måske har de en timeshare på la santa. Who knows. Der er belæg for hans kritik (i potkarsten). Du påstod der ikke var, heller ikke selvom du forsøger at bruge et eller andet fra twitter som løftestang for din påstand om at vi skulle synes han var kedelig. Det ville være så flinkt hvis du anerkender dette. Alternativet er jo at du mener de ting han nævner slet ikke er problemer. Men det kan da vel ikke passe?
Måske, måske, måske - men så ville det da klæde ham at berette om, hvorfor han er så biased.

Og nu er vi endt der, hvor det vigtigste for dig - som altid - er at tro, at du "vinder" en debat. Og det gider jeg sgu ikke spilde min tid på mere. Så må du synes, hvad du vil om det.
Allan Gaarde er for længst væk fra AaB - kom dog videre!!!

Du vender konstant tilbage til Allan Gaarde, men det er nu engang Inge André Olsen der har været sportschef i 2,5 år.
Det er Inge der har sammensat truppen, staben og træner teamet.
De sportslige resultater vi ser nu falder tilbage på Inge - fandme ikke Allan Gaarde.
Jeg gider ikke at lytte til en podcast hvor de konstant refererede til Allan Gaarde, for det har ingen relevans!
Hvornår er du parat til at droppe Allan Gaarde i dit evige forsvar af Inge André Olsen?

Du omtaler værten som patroniserende? Hvad syntes du selv om dine skriblerier herinde?

"Well, pas du nu bare dit eget lille, ligegyldige liv, så passer jeg mit.

1. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end hvad et sammenrend i Ripodsten mener. Deres mening vægter ingenlunde tungere end nogen andens.

2. Nej, folk må kritisere Inge alt, de ønsker. Jeg er da ligeglad."

Det er fint du er hamrende ligeglad med den kritik af Inge André Olsen der rejses i Ripodsten, Nordjyske, Rød Aalborg, Mediano og jeg selv og utallige andre herinde. Hvad tror du vi tænker om dit evige forsvar af manden?

Måske skulle du overveje om det er hele verden der tager fejl, eller det eventuelt kunne være dig.
Det er dig der skylder at forklare hvorfor du er så biased.

Men for Guds skyld: hold nu Allan Gaarde ude af den diskussion.
Gab
Sådan lyder når man taber en diskussion og sin værdighed på samme tid. Godt gået.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5352
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af R Rosenberg » 21. aug 2022, 19:06

Elvis lever skrev:
21. aug 2022, 18:55
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 17:16
Patmand skrev:
21. aug 2022, 17:02
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:34
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 16:19
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:07


Okay, så lad mig skære det ud i pap for dig. Jeg troede ellers, at det fremstod ret tydeligt, omend implicit.

Intet af hans jammer brækkede han op under Gaarde, på trods af, at langt de fleste ting, du lister op, var akkurat lige så problematiske dengang. Det er bare inderligt åndsbollet at komme med alt det lort nu, når det var lige så relevant dengang.

Dertil kan du lægge alle hans konspirationer og uunderbyggede anklager på fx Twitter.

Ottesen har et horn i siden på Inge. Fair nok. Jeg håber blot ydmygt, at ASC's fanpodcast på et tidspunkt breder nuancerne lidt mere ud.

Og ja, jeg synes også, at alt er lort nu. Og ja, jeg havde større forhåbninger til Inge efter 6 års grå sejtrækkeri under Gaarde.

Men alt var også lort i 2016, i 2017, i 2018, etc.
Hvad har relevansen af hans kritik af Inge dog med Gaarde at gøre? Måske elsker han Gaarde. Måske tager de på udflugter sammen i weekenden uden konerne. Måske har de en timeshare på la santa. Who knows. Der er belæg for hans kritik (i potkarsten). Du påstod der ikke var, heller ikke selvom du forsøger at bruge et eller andet fra twitter som løftestang for din påstand om at vi skulle synes han var kedelig. Det ville være så flinkt hvis du anerkender dette. Alternativet er jo at du mener de ting han nævner slet ikke er problemer. Men det kan da vel ikke passe?
Måske, måske, måske - men så ville det da klæde ham at berette om, hvorfor han er så biased.

Og nu er vi endt der, hvor det vigtigste for dig - som altid - er at tro, at du "vinder" en debat. Og det gider jeg sgu ikke spilde min tid på mere. Så må du synes, hvad du vil om det.
Allan Gaarde er for længst væk fra AaB - kom dog videre!!!

Du vender konstant tilbage til Allan Gaarde, men det er nu engang Inge André Olsen der har været sportschef i 2,5 år.
Det er Inge der har sammensat truppen, staben og træner teamet.
De sportslige resultater vi ser nu falder tilbage på Inge - fandme ikke Allan Gaarde.
Jeg gider ikke at lytte til en podcast hvor de konstant refererede til Allan Gaarde, for det har ingen relevans!
Hvornår er du parat til at droppe Allan Gaarde i dit evige forsvar af Inge André Olsen?

Du omtaler værten som patroniserende? Hvad syntes du selv om dine skriblerier herinde?

"Well, pas du nu bare dit eget lille, ligegyldige liv, så passer jeg mit.

1. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end hvad et sammenrend i Ripodsten mener. Deres mening vægter ingenlunde tungere end nogen andens.

2. Nej, folk må kritisere Inge alt, de ønsker. Jeg er da ligeglad."

Det er fint du er hamrende ligeglad med den kritik af Inge André Olsen der rejses i Ripodsten, Nordjyske, Rød Aalborg, Mediano og jeg selv og utallige andre herinde. Hvad tror du vi tænker om dit evige forsvar af manden?

Måske skulle du overveje om det er hele verden der tager fejl, eller det eventuelt kunne være dig.
Det er dig der skylder at forklare hvorfor du er så biased.

Men for Guds skyld: hold nu Allan Gaarde ude af den diskussion.
Gab
Sådan lyder når man taber en diskussion og sin værdighed på samme tid. Godt gået.
Nah, mønstre. Kedsommeligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af mich1596 » 21. aug 2022, 22:21

Patmand skrev:
21. aug 2022, 17:25
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 17:16
Patmand skrev:
21. aug 2022, 17:02
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:34
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 16:19
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 16:07


Okay, så lad mig skære det ud i pap for dig. Jeg troede ellers, at det fremstod ret tydeligt, omend implicit.

Intet af hans jammer brækkede han op under Gaarde, på trods af, at langt de fleste ting, du lister op, var akkurat lige så problematiske dengang. Det er bare inderligt åndsbollet at komme med alt det lort nu, når det var lige så relevant dengang.

Dertil kan du lægge alle hans konspirationer og uunderbyggede anklager på fx Twitter.

Ottesen har et horn i siden på Inge. Fair nok. Jeg håber blot ydmygt, at ASC's fanpodcast på et tidspunkt breder nuancerne lidt mere ud.

Og ja, jeg synes også, at alt er lort nu. Og ja, jeg havde større forhåbninger til Inge efter 6 års grå sejtrækkeri under Gaarde.

Men alt var også lort i 2016, i 2017, i 2018, etc.
Hvad har relevansen af hans kritik af Inge dog med Gaarde at gøre? Måske elsker han Gaarde. Måske tager de på udflugter sammen i weekenden uden konerne. Måske har de en timeshare på la santa. Who knows. Der er belæg for hans kritik (i potkarsten). Du påstod der ikke var, heller ikke selvom du forsøger at bruge et eller andet fra twitter som løftestang for din påstand om at vi skulle synes han var kedelig. Det ville være så flinkt hvis du anerkender dette. Alternativet er jo at du mener de ting han nævner slet ikke er problemer. Men det kan da vel ikke passe?
Måske, måske, måske - men så ville det da klæde ham at berette om, hvorfor han er så biased.

Og nu er vi endt der, hvor det vigtigste for dig - som altid - er at tro, at du "vinder" en debat. Og det gider jeg sgu ikke spilde min tid på mere. Så må du synes, hvad du vil om det.
Allan Gaarde er for længst væk fra AaB - kom dog videre!!!

Du vender konstant tilbage til Allan Gaarde, men det er nu engang Inge André Olsen der har været sportschef i 2,5 år.
Det er Inge der har sammensat truppen, staben og træner teamet.
De sportslige resultater vi ser nu falder tilbage på Inge - fandme ikke Allan Gaarde.
Jeg gider ikke at lytte til en podcast hvor de konstant refererede til Allan Gaarde, for det har ingen relevans!
Hvornår er du parat til at droppe Allan Gaarde i dit evige forsvar af Inge André Olsen?

Du omtaler værten som patroniserende? Hvad syntes du selv om dine skriblerier herinde?

"Well, pas du nu bare dit eget lille, ligegyldige liv, så passer jeg mit.

1. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end hvad et sammenrend i Ripodsten mener. Deres mening vægter ingenlunde tungere end nogen andens.

2. Nej, folk må kritisere Inge alt, de ønsker. Jeg er da ligeglad."

Det er fint du er hamrende ligeglad med den kritik af Inge André Olsen der rejses i Ripodsten, Nordjyske, Rød Aalborg, Mediano og jeg selv og utallige andre herinde. Hvad tror du vi tænker om dit evige forsvar af manden?

Måske skulle du overveje om det er hele verden der tager fejl, eller det eventuelt kunne være dig.
Det er dig der skylder at forklare hvorfor du er så biased.

Men for Guds skyld: hold nu Allan Gaarde ude af den diskussion.
Gab
Du er ynkelig.
Ohh year. :thumbsup: virker meget ung.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Frygah » 22. aug 2022, 09:58

Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 14:25
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 13:24
Buzz Killington skrev:
21. aug 2022, 13:03
R Rosenberg skrev:
21. aug 2022, 10:07
Under en længere køretur i går var der tid til at lytte til Rød Aalborg, som jeg på mange områder finder den klart bedste podcast om AaB.

Lige et par enkelte nedslagspunkter:

Jeg håber, at vi snart ikke behøver at høre mere på den indebrændte og livstrætte Ottesen. Han bidrager med nul og niks, og hans argumenter er en vælling af konspirationer, anakronisme og hans egen bitterhed.
Jeg ved godt, at han fremstår som et fyrtårn og åndelig leder for nogle af dem, der af forskellige årsager mener, at Inge har horn i panden - men nu har vi vist hørt den pladespiller på repeat. Kritik er godt, og der er masser at kritisere, men den kører jo bare i hak uden skyggen af belæg.

Præmissen for hele udsendelsen fra Yde Hegnets side er, at det går ad helvede til, og at alt bare er blevet værre i Inges tid. Det virker enormt historieløst og tendentiøst.
Jeg erindrer ikke denne slags udsendelser med den slags kradse præmis under Gaardes rædselsregime.

@Moen er en glimrende tilføjelse. Saglig og nøgtern og ikke mindst nuanceret. Og du skal ikke lade dig går på af Ottesens facon. Typen, hvis ego ikke tåler modstand og bliver nedladende og patroniserende.
Jeg håber, du bliver fast i panelet, for du har mange gode indspark og en bred viden om, hvad der rører sig.
Hvilke konkrete påstande og argumenter fra Ottesen er det du mener diskvalificerer ham? For det er vel ikke bare at han er nej-hat.
Som skrevet: Han har ikke belæg for en skid. Det er blot et eller andet issue, han har med Inge, som kommer til udtryk i alle mulige uhåndgribelige påstande og gisninger, og det et gabende kedsommeligt og ligegyldigt. Og de gange, Moen nuancerer debatten en kende eller kommer med andre vinkler, patroniserer han.

Flot at patronisere en 18-årig gymnasieelev, som har 10.000 gange mere fingeren på pulsen end ham selv.

Jeg ser frem til, at Rød Aalborg breder sit tæppe lidt mere ud - der er mange fine muligheder i det aalborgensiske fanmiljø.
Jeg har egentlig gerne ville spørge dig før, men hvad er "kedelig" egentlig eufemisme for? Den passion du ligger for dagen i din kritik af manden, vidner om at dit problem bunder i lidt mere end kedsommelighed. For det er da en ordenlig psykologisering du får afsendt.

Nå, anyway. Er selv ved at være gennem podkarsten. Ottesen har indtil videre bragt følgende påstande:

- Mange trænerudskifninger (Friis kan så undskyldes, men det er ikke uden belæg at der har været for mange)
- Cifuentes-klausulen. Den var vitterligt vanvittig.
- At spillet ikke er blevet bedre under Inge
- At vi ikke har magtet at skabe et grundlag vi kan bygge videre på (vi står i stedet et sted hvor vi skal finde os selv)
- At vi ikke er blevet bedre til at sælge
- At akademiet halter (noget han blev ansat til at forbedre)
- Manglende linje i indkøb, og underlige handler.
- Manglende ordenlighed (han nævner at han hørere noget, han giver eksemplerne på Marti's afsked, den famøse skriftlige advarsel, han nævner KEP)

Du kan være uenig i nuancerne, men det er forkert at påstå at der ikke er belæg for påstandende, med mindre du kræver en standard for belæg ingen i det forum kan efterleve.

Mht. Alex, så gør han det forresten fint (det gør du Alex), men du behøver altså ikke curle sådan for ham (seriøst, var det joken om hans efternavn?).
Jeg hører hverken til Inge eller Gaarde fangrupperne. Jeg synes begge har lavet fejl, jeg synes begge har lavet gode ting, og jeg synes begge to har haft nogle strukturelle udfordringer i deres tid i AaB der har gjort arbejdet ganske svært. Men jeg skal gerne prøve at skrive hvorfor jeg synes nogle af Ottesens (og dine?) punkter i ovenstående tekst er for banale.
- Mange trænerudskifninger (Friis kan så undskyldes, men det er ikke uden belæg at der har været for mange)
- Cifuentes-klausulen. Den var vitterligt vanvittig.
Den forstår jeg ikke - Hvis klausulen ikke havde været der, så havde vi haft en træner der ikke ønsker at være i vores klub? Nyhedsstrømmen berettede også om at han var interessant for og interesseret i Malmö. Hvad er det der gør den klausul så speciel vanvittig?
- At spillet ikke er blevet bedre under Inge
Jeg mangler noget håndfast der viser at Inge kunne ændre på trupsammensætningen ret meget. Vi har haft en, for AaB, hamrende dyr trup lønmæssigt, hvor Inges forgænger har bundet mange penge i Rinne, Thelander, Kusk, Lucas og Fossum (og det er helt fint!). Men det er ganske svært at ændre på den del på den korte bane. Det er i øvrigt det jeg mener med strukurelle udfordringer man arver. Gaarde arvede et mesterhold men med mange kontraktudfordringer (Thomsen, Kusk bl.a.), mens det er mit argument at Inge har haft markant færre midler til indkøb end Gaarde. Jeg ser mig gerne modbevist af Ottesen (eller dig), men indtil videre har jeg bare ikke set eller hørt det fra ham.
- At vi ikke har magtet at skabe et grundlag vi kan bygge videre på (vi står i stedet et sted hvor vi skal finde os selv)
Det er vel ret beset svært at skabe et grundlag baseret på tidligere tiders handler og strategi. Mit argument er at det kræver muligheden for at opbygge den trup man som sportschef gerne vil have. Med top 5-6 i truppen allerede købt og på kontrakt når du starter, gør det i mit hoved ganske svært.
- At vi ikke er blevet bedre til at sælge
Enig, men det hænger vel sammen med de indkøb der er foretaget ikke har vist sig at være særlig interessante? Altså, Rinne, Fossum, Kusk, Lucas virker ikke interessante for et eksternt marked, og Thelander med sin alder i betragtning vel heller ikke et storsalg man kan forvente. Så, hvad er det reelt Ottesen mener? Er det ungdomsspillere? For i så fald kommer vi videre til næste punkt.
- At akademiet halter (noget han blev ansat til at forbedre)
Det her synes jeg direkte er noget fis. At akademiet halter er simpelthen for latterligt at tørre af på manden der har været her i godt 2 år. SKulle han magisk få de u-17 spillere der var her da han kom, til at blive profiler som 19-årige eller hvad? Jeg er med på at Prijovic var en skodhandel, men ellers synes jeg da nok der er sket noget med udskiftning af trænere på et akademi der har haltet (eller har det? Hvad er Ottesens forventning, og hvad har han af indsigt i rekruttering af medarbejdere, spillere og driftsøkonomi kontra øvrige suppeklubber?). Derudover er man nu meget mere aggressiv i rekrutteringen af ungdomsspillere, velvidende at de bedste talenter kan vi ikke hive væk fra større og bedre akademier i landet. Men forventer man mirakler på akademiet på 2 år, uden betydelige merinvesteringer (hvilket vi nok alligevel ville have hørt meget mere om, hvis det var sket) er i mit hoved en absurd tilgang og underminerer ens egen lødighed.
- Manglende linje i indkøb, og underlige handler.
Den her er jeg helt enig i - Bedst synliggjort ved Makaric's gode indhop igår, der meget afspejler klubbens febrilske søgen efter spillestil.
- Manglende ordenlighed (han nævner at han hørere noget, han giver eksemplerne på Marti's afsked, den famøse skriftlige advarsel, han nævner KEP)
Den her skal jeg have uddybet - Hvad har KEP med IAO at gøre? Derudover må jeg nok sige det er interessant at høre mere om den skriftlige advarsel, for der ved jeg simpelthen ikke hvad der er sket. Men det gør Ottesen åbenbart. Hvad er der i forhold til Martis afsked?

Et kritikpunkt jeg til gengæld synes er valid og som mangler, er kritikken af IAO's forhandlingsteknik. Det har i mine øjne været to mildest talt dårlige forløb med først Randers og dernæst Viborg. Der håber jeg han har lært noget, for ellers sker det igen med spillere fremadrettet. Og det er ikke holdbart.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2022, 11:46

Hej @Frygah . Helt overordnet. Jeg mener ikke at alle de punkter Ottesens rejser alle er lige graverende. Min anke her i tråden gik på den totale afvisning af Ottesen og dermed af alle de punkter hen rejser, samt påstanden om at der ikke var belæg for dem. Jeg mener hverken Inge gør det markant værre eller bedre end forgængerne, og jeg synes egentlig vi skal holde fast på ham, indtil videre.
Den forstår jeg ikke - Hvis klausulen ikke havde været der, så havde vi haft en træner der ikke ønsker at være i vores klub? Nyhedsstrømmen berettede også om at han var interessant for og interesseret i Malmö. Hvad er det der gør den klausul så speciel vanvittig?
Sådan en klausul kan være en medvirkende årsag til at træneren søger bort (at andre klubber bliver interesserede), så det er bestemt ikke givet at Cifuentes overhovedet havde været ked af det hvis den ikke havde været der. Mht. hvorfor klausulen var vanvittig, så er det fordi det er en forsikring imod succes, samt at den muliggjorde at han kunne skifte helt uden varsel. Det AaB havde brug for på det tidspunkt han kom til, var stabilitet og kontinuitet. Det havde været langt mere fordelagtigt bare at ansætte en træner på en funktionærordning, da man i det mindste her ville have haft 3mdrs opsigelse (ikke at jeg plæderer for det!). Så kan man sige at vi slet ikke kunnet have ansat Cifuentes uden den klausul, hvilket i mine øjne er en smadder god grund til ikke at ansætte ham (at han også udgjorde et markant skifte i spillestil fra forgængeren er en anden grund).
mens det er mit argument at Inge har haft markant færre midler til indkøb end Gaarde. Jeg ser mig gerne modbevist af Ottesen (eller dig), men indtil videre har jeg bare ikke set eller hørt det fra ham.
Den må du tage med Ottesen for denne gang. Jeg har ikke overblik over hvem der har haft flest midler. Jeg vil bare medgive at påstanden er korrekt, og at der er belæg for påstanden. Så kan du mene det er et urimeligt krav at stille. Men det er en anden snak.
Det er vel ret beset svært at skabe et grundlag baseret på tidligere tiders handler og strategi. Mit argument er at det kræver muligheden for at opbygge den trup man som sportschef gerne vil have. Med top 5-6 i truppen allerede købt og på kontrakt når du starter, gør det i mit hoved ganske svært.
Det behøver jo ikke være sværere end at bygge videre på det materiale man har, og så supplere der hvor der er huller i trupsammensætningen. Dvs. man burde have gjort det modsatte af hvad Inge gjorde. Man burde ikke have hentet en træner med en spillestil der er et markant afbræk ift. den Friis et al havde implementeret. Den slags besværliggør arbejdet med at fikse det holdstrukturelle problemer. For nu skal man ikke "bare" optimere ift. en bestemt spillestil. Nu skal man rekrutterer ift. til noget helt andet. Og så ender man med spillere som Granli, Hagelskjær, Makaric, Trajkovski, Rufo, Samuelsen etc. Det er muligt Inge ikke hart haft så mange midler (igen, den opgørelse vil jeg gerne se), men når man har erklæret at man vil spille med intensitet og pres, så burde man bruge de begrænsede midler til at finde spillere der passer til den stil, og ikke skifte radikalt om under processen. Og ja, så forsvinder træneren, og man ansætter en ny træner der er mere i harmoni med den Jacob Friis brugte tid på at implementere. Props til Inge btw. Men så er problemet jo at man nu igen skal til at omlægge rekrutteringen, og lukke huller. Vi kunne have været et helt andet og langt bedre sted i dag, hvis man havde valgt en mere lige vej.
Enig, men det hænger vel sammen med de indkøb der er foretaget ikke har vist sig at være særlig interessante? Altså, Rinne, Fossum, Kusk, Lucas virker ikke interessante for et eksternt marked, og Thelander med sin alder i betragtning vel heller ikke et storsalg man kan forvente. Så, hvad er det reelt Ottesen mener? Er det ungdomsspillere? For i så fald kommer vi videre til næste punkt.
Det er ikke mit kritikpunkt, ikke et selvstændigt kritikpunkt i hvert fald. Men hvis jeg skal stå på mål, så er det en kritik der er afledt af spillet på banen. Hvis man skaber rammerne for at spillerne kan præstere, så er det også lettere at sælge.
Det her synes jeg direkte er noget fis. At akademiet halter er simpelthen for latterligt at tørre af på manden der har været her i godt 2 år.
Lige præcis der er kritikken bare svær at afkoble fra de visioner Inge selv lagde ud da han kom til klubben. Dvs. visionen om at skabet et top akademi i norden. Han kom hertil med visioner og en historik fra Stabæk, som vi indtil videre ikke kan se tegningerne til. Jeg blev selv blæst bagover da han snakkede om fodboldskole og en snes scouts der skulle rende rundt i hele norden. Men har vi set noget som helst der indikerer at der er hold i det? Så kan man mene at Inge ikke skal bedømmes ift. de visioner han selv har sat i verden, men en eller anden anden målestok. Og måske kan han bare ikke måles endnu, da der er gået for kort tid. Måske måske.
Den her skal jeg have uddybet - Hvad har KEP med IAO at gøre?
Ottesen brugte KEPs udsagn som et konkret eksempel på at AaB ikke længere er omgærdet af samme aura af ordenlighed som bl.a. under Lynge. Resten var efter Ottesens udsagn noget han selv har hørt og set....et eller andet. Jeg har ikke noget at tilføje her da jeg slet ikke har fingeren på pulsen omkring den slags.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Proppen » 28. aug 2022, 17:03

Det er godt nok et stort spørgsmål, hvem der griber taktstokken i AaB i en af klubbens største krise i de sidste 30 år.

Vi har en sportsdirektør med et godt snakketøj, som har formøblet en del midler i seks transfervinduer men stort set ingen forstærkninger har hentet. Klubben har kun flyttet sig i én retning under ham - og det er bagud. Han har ikke løst vores problemer med angriber og midtbane, og vi er tyndt besat mange andre steder også - bl.a. begge backs og keeper. Læg dertil de evindelige konflikter med omverdenen som fx med Viborg og Randers, som ikke klæder en klub af vores format.

Vi har en træner, som gang på gang sender et hold på banen med et håbløst offensivt udtryk, hvor der slet ingen plan er, når vi nærmer os modstanderens felt. I bedste fald står den på langsom boldflytteri. Og siden han blev træner er graverende defensive fejl flyttet ind på holdet - ofte kampafgørende som igen i dag mod Randers. Og han lykkes aldrig med at ændre kampudtryklet fra bænken. Han er nu oppe på hele 20 kampe med et pointsnit på historisk lave 0,75 (alt efter hvordan playoff-kampen mod Viborg tælles med).

Og så er der direktion og bestyrelse. Jeg ved ikke, hvilken rolle de har ift. den apatiske tabermentalitet, der lige nu præger klubben. Men de virker umiddelbart handlingslammede. Og denne sæson er vel at mærke 9. sæson i træk med nedtur.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Portland » 28. aug 2022, 20:29

9 år med nedtur, så kan det ikke være nuværende træners skyld.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Proppen » 28. aug 2022, 21:31

Portland skrev:
28. aug 2022, 20:29
9 år med nedtur, så kan det ikke være nuværende træners skyld.
Nej, men skulle man lige et spadestik dybere, så er det jo omvendt heller ikke ensbetydende med, at han er den rigtige til jobbet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2022, 09:52

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2022, 12:28

jonas386 skrev:
3. sep 2022, 09:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tron ... fsOnCdk8gs

Aalborg bliver en håndboldby..
'Modsat buldrer Aalborg Håndbold afsted med et TGV-togs topfart.'

Så ved vi godt, hvor Patrick Olsens næste stop i karrieren er.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2022, 12:38

Brodernumsi skrev:
3. sep 2022, 12:28
jonas386 skrev:
3. sep 2022, 09:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tron ... fsOnCdk8gs

Aalborg bliver en håndboldby..
'Modsat buldrer Aalborg Håndbold afsted med et TGV-togs topfart.'

Så ved vi godt, hvor Patrick Olsens næste stop i karrieren er.
:D

On a serious note, så er det ikke fordi jeg tror på, at Aalborg Håndbold på nogen måde skulle trække penge eller interesse fra AaB, men jeg kan da godt frygte, at man i en ikke-så fjern fremtid vil opleve at håndbolden tænkes før fodbolden, når man hører Aalborg og sport i samme sætning. På den lyse side skal der så heller ikke så meget til før det kan rokeres rundt igen. Et sæt medaljer eller europæisk gruppespil overgår en ChL titel i håndbold skyder jeg på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5352
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2022, 12:46

jonas386 skrev:
3. sep 2022, 12:38
Brodernumsi skrev:
3. sep 2022, 12:28
jonas386 skrev:
3. sep 2022, 09:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tron ... fsOnCdk8gs

Aalborg bliver en håndboldby..
'Modsat buldrer Aalborg Håndbold afsted med et TGV-togs topfart.'

Så ved vi godt, hvor Patrick Olsens næste stop i karrieren er.
:D

On a serious note, så er det ikke fordi jeg tror på, at Aalborg Håndbold på nogen måde skulle trække penge eller interesse fra AaB, men jeg kan da godt frygte, at man i en ikke-så fjern fremtid vil opleve at håndbolden tænkes før fodbolden, når man hører Aalborg og sport i samme sætning. På den lyse side skal der så heller ikke så meget til før det kan rokeres rundt igen. Et sæt medaljer eller europæisk gruppespil overgår en ChL titel i håndbold skyder jeg på.
Absolut ikke. Fodbold er bare et meget mere bredt forankret trækplaster for almindelige mennesker, hvis der er lidt interessant i luften.

Jeg kender masser af mennesker, for hvem det at tage på stadion sker af og til, når der er noget spændende på spil, men det at sætte sig i en håndboldhal kunne de ikke drømme om. Man skal lidt være gjort af noget særligt for at orke håndboldstemning (fx tror jeg, at der er en overvægt af folk, der kan lide Hansi Hinterseer eller camping-fastliggere ift til fodbold) - ikke at der ikke er mange af den slags i Nordjylland.
Ædruelighedens stemme

Besvar