Alt det vi ikke ser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Alt det vi ikke ser

Indlæg af R Rosenberg » 28. feb 2022, 23:35

Jeg ledte efter en passende tråd, men synes ikke rigtig, at jeg kunne finde en relevant.

Men jeg tænker tit, hvordan tilstanden er i AaB's ledelse og bestyrelse - hvordan det ville være at være en flue på væggen.

Hvordan ser de AaB? Hvor ser de AaB på vej hen? Hvordan skal vi nå derhen?

For mig at se er AaB fuldstændig stagneret siden 2014, hvor man sidst havde en gylden mulighed for at vækst forretningen og ride med på en bølge. Det virker ikke til, at der sker ret meget i udviklingen, andet end den sædvanlige sang med, at vi skal sælge spillere for at generere overskud.

Er bestyrelsen i AaB tilfredse med status quo?
Er det at komme med i top 6 virkelig bare the shit, topmålet af overskud og ambitioner- og så skide være med alt efter runde 22?
Er der overhovedet nogen visioner og ambitioner for klubben eller skal den bare driftes, "som vi plejer"?

Jeg må nok erkende, at der ikke er meget debat i dette indlæg, som nærmere er nogle refleksioner over klubben og fremtiden, da jeg synes, der sker absolut ikke en skid på udviklingen af virksomheden/klubben/brandet. Men jeg er da nysgerrig efter, om der er andre, der gør sig tanker om dette - og måske endda har inputs til, hvad der kunne/burde ske. Selv er jeg ved at falde i søvn over denne underlige tilfredshed med det middelmådige, der har sneget sig ind i min klub.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2022, 08:48

Nu er det ikke tænkt som et forsvar, men det bliver det nok alligevel.

Altså jeg tror en stor del skyldes, at vi bare ikke har haft "den rigtige spiller" til salg. For det som er sket de sidste 3-4 år er, at spillerne sælges til absurde summer ift. tidligere. Det er der, som det kan virke at nogen rykker. Vi havde tilløbet med Bassogog, men det blev lidt en enlig svale.

Det er jo særligt der, hvor FCK, FCM og FCN er rendt økonomisk.

SønderjyskE fik nye udenlandske ejere og penge, men er på vej ned. Silkeborg har altså være nede og vende i 1. division og er oprykker. Viborg har ikke været i superligaen længe. OB er vel heller ikke rendt fra os ? FCN har jo måttet investere voldsomt mod deres filosofi i dette vindue. Vejle er stadig et galehus. Esbjerg, Lyngby og Horsens er vist heller ikke løbet fra os.

Tilbage står Brøndby, Randers og AGF. AGF har helt klart løftet sig, hvor vi ikke har. Randers er stadig en lille økonomi og ihvertilfald ikke løbet fra os, men solid. Brøndby har jo qua deres mesterskab haft et par gode sæsoner, både sportslig og økonomisk. Det er svært at afkode om de er løbet fra os, pressen mener jo aldrig vi har været i nærheden. De mangler afgjort at sælge spillere til højere priser før jeg vil sige, at de er løbet fra os.

Så jeg synes ikke, at vi generelt er kommet bagud af dansen. Men vi kan nok ikke sove så længe om morgenen, som vi har gjort før.
- FlæskeFrank

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af FlemmingG » 1. mar 2022, 09:24

FlæskeFrank skrev:
1. mar 2022, 08:48
Nu er det ikke tænkt som et forsvar, men det bliver det nok alligevel.

Altså jeg tror en stor del skyldes, at vi bare ikke har haft "den rigtige spiller" til salg. For det som er sket de sidste 3-4 år er, at spillerne sælges til absurde summer ift. tidligere. Det er der, som det kan virke at nogen rykker. Vi havde tilløbet med Bassogog, men det blev lidt en enlig svale.

Det er jo særligt der, hvor FCK, FCM og FCN er rendt økonomisk.

SønderjyskE fik nye udenlandske ejere og penge, men er på vej ned. Silkeborg har altså være nede og vende i 1. division og er oprykker. Viborg har ikke været i superligaen længe. OB er vel heller ikke rendt fra os ? FCN har jo måttet investere voldsomt mod deres filosofi i dette vindue. Vejle er stadig et galehus. Esbjerg, Lyngby og Horsens er vist heller ikke løbet fra os.

Tilbage står Brøndby, Randers og AGF. AGF har helt klart løftet sig, hvor vi ikke har. Randers er stadig en lille økonomi og ihvertilfald ikke løbet fra os, men solid. Brøndby har jo qua deres mesterskab haft et par gode sæsoner, både sportslig og økonomisk. Det er svært at afkode om de er løbet fra os, pressen mener jo aldrig vi har været i nærheden. De mangler afgjort at sælge spillere til højere priser før jeg vil sige, at de er løbet fra os.

Så jeg synes ikke, at vi generelt er kommet bagud af dansen. Men vi kan nok ikke sove så længe om morgenen, som vi har gjort før.
Enig med Rosenberg en del af vejen. Dog ser jeg også tegn på, at vi begynder at bevæge os i den rigtige retning. Ansættelsen af Elkjær, har sat skub i vores sponsor/partner fællesskaber. Jeg har da indtryk af, at vi øger den del af forretningen og dermed genererer øget indtjening. Ligeledes er der sat kraftigt skub i hele fanscenen - oprettelsen af fanzonen og generelt stigende tilskuertal. Ved godt, at de par tusinde ekstra på stadion, ikke flytter forretningen væsentligt - men det er en start…
Men, kigger da helt klart med misundelige øjne på AGF. De har netop præsenteret et overskud på ca 25 mil. Og det endda efter, at de har investeret kraftigt i spillertruppen med dyre transfers - og ikke præsteret nogen nævneværdige salg. De er helt klart på rette spor dernede - dem fanger vi ikke igen økonomisk…
Jeg savner også visioner og ambitioner fra AaB’s bestyrelse - nogen der kan brande klubben bedre udadtil. Der er fremgang at spore på enkelte parametre, men der er stadig meget langt at gå

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af R Rosenberg » 1. mar 2022, 10:27

FlæskeFrank skrev:
1. mar 2022, 08:48
Nu er det ikke tænkt som et forsvar, men det bliver det nok alligevel.

Altså jeg tror en stor del skyldes, at vi bare ikke har haft "den rigtige spiller" til salg. For det som er sket de sidste 3-4 år er, at spillerne sælges til absurde summer ift. tidligere. Det er der, som det kan virke at nogen rykker. Vi havde tilløbet med Bassogog, men det blev lidt en enlig svale.

Det er jo særligt der, hvor FCK, FCM og FCN er rendt økonomisk.

SønderjyskE fik nye udenlandske ejere og penge, men er på vej ned. Silkeborg har altså være nede og vende i 1. division og er oprykker. Viborg har ikke været i superligaen længe. OB er vel heller ikke rendt fra os ? FCN har jo måttet investere voldsomt mod deres filosofi i dette vindue. Vejle er stadig et galehus. Esbjerg, Lyngby og Horsens er vist heller ikke løbet fra os.

Tilbage står Brøndby, Randers og AGF. AGF har helt klart løftet sig, hvor vi ikke har. Randers er stadig en lille økonomi og ihvertilfald ikke løbet fra os, men solid. Brøndby har jo qua deres mesterskab haft et par gode sæsoner, både sportslig og økonomisk. Det er svært at afkode om de er løbet fra os, pressen mener jo aldrig vi har været i nærheden. De mangler afgjort at sælge spillere til højere priser før jeg vil sige, at de er løbet fra os.

Så jeg synes ikke, at vi generelt er kommet bagud af dansen. Men vi kan nok ikke sove så længe om morgenen, som vi har gjort før.
Dine pointer er helt valide, og jeg deler dem i høj grad. Men jeg er egentlig ikke så voldsomt interesseret i den målbare sammenligning med andre - omend det naturligvis er et parameter, som kan sætte os i relief.

Jeg synes mere, at det er det ikke så målbare, der er interessant - og som jeg jo næppe får svar på her: Hvad har man af ambitioner og visioner for klubben?

Jeg skal medgive, at jeg længe har haft et horn i siden på bestyrelsen, som jeg synes, er en flok "driftere". Jeg mangler virkelig den formand, som sætter sig selv forrest i et ambitiøst og visionært raid mod at træde ud af den middelmådighed, som har gennemsyret organisationen siden sommeren 2014.

Jeg er ved Gud hverken fan af Flemming Østergaard eller FCM, men det skaber bare en eller anden dynamik og opmærksomhed, der skaber netværk og forbindelser og dermed branding og fremdrift.
Jeg tvivler ikke på, at FCM succes dels er et udslag af deres store armbevægelser fra starten. De havde ikke haft den interesse fra investorer, hvis de var gået mumlende rundt i joggingtøj under navnet Herning Fremad. Dog må det kunne gøres på en måde med et lille gran stil, så det ikke fremstår så kawt og bøvet.

Jeg gik engang på talerstolen til en generalforsamling. Og det var endda dengang AaB havde en mere synlig, visionær og spurgte om disse ting. Intet kunne man få at vide, der pegede mod noget visionært, vildt, spændende.
Det har altid forekommet bare at være drift, og det er da om muligt blevet endnu mere gråt, visionsløst og ærkerøvsygt under Torben Fristrups ledelse.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Gnu » 1. mar 2022, 10:41

Altså, målsætningen og dermed ambitionerne kan man jo finde i formandens beretning fra generalforsamlingen. Så kan man være enig i dem eller ej.
Sportsligt er målet for de næste fem år:
  • At vinde en pokal igen
  • At vinde medaljer
  • At spille europæisk
Førnævnte aggressive spillestil implementeres også på ungdomssiden, hvor vi
med tilgangen af Inge André Olsen, samt en af de dygtigste talentudviklere i
Norden, Søren Krogh, er i fuld gang med at skabe endnu stærkere
ungdomsårgange, der også skal kaste yngre og endnu bedre Superliga-talenter
af sig.

Målet er utvetydigt at skabe Skandinaviens bedste og mest attraktive akademi,
først og fremmest for vores nordjyske talenter, men også for talenter fra
resten af Danmark, Sverige og Norge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af R Rosenberg » 1. mar 2022, 10:52

Gnu skrev:
1. mar 2022, 10:41
Altså, målsætningen og dermed ambitionerne kan man jo finde i formandens beretning fra generalforsamlingen. Så kan man være enig i dem eller ej.
Sportsligt er målet for de næste fem år:
  • At vinde en pokal igen
  • At vinde medaljer
  • At spille europæisk
Førnævnte aggressive spillestil implementeres også på ungdomssiden, hvor vi
med tilgangen af Inge André Olsen, samt en af de dygtigste talentudviklere i
Norden, Søren Krogh, er i fuld gang med at skabe endnu stærkere
ungdomsårgange, der også skal kaste yngre og endnu bedre Superliga-talenter
af sig.

Målet er utvetydigt at skabe Skandinaviens bedste og mest attraktive akademi,
først og fremmest for vores nordjyske talenter, men også for talenter fra
resten af Danmark, Sverige og Norge.
Ja, den har jeg læst. Og jeg har også engang været formand og skulle aflægge beretninger. Men det er jo bare ord (eller nærmere floskler her) - som man naturligvis skal stå til regnskab for. Det tvivler jeg bare på, at man går så meget op i med AaB's sammensætning af storaktionærer.

Jeg savner handling. At man viser, at man bakker ordene op med handling og initiativer, der peger fremad.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2022, 12:58

R Rosenberg skrev:
1. mar 2022, 10:27
Jeg synes mere, at det er det ikke så målbare, der er interessant - og som jeg jo næppe får svar på her: Hvad har man af ambitioner og visioner for klubben?
Det er jo altid svært. Vi var vel alle på et eller andet tidspunkt lidt forelsket i Østergaards ageren og målsætning for FCK, måske også Lyngbytiden.

Tilsvarende var Tom M jo udtryk for de de store visioner og luftkasteller, som gjorde os trætte, når de aldrig kom ud over rampen eller kunne hænge sammen.

Personligt synes jeg en træner skal være i jakkesæt og ikke træningstøj. Men jeg foretrækker jo i begge tilfælde først og fremmest sejr. Det er jo også med de andre ting, hvis de opfylder mine drømme, så er det ikke så afgørende om de har udtalt, at de vil gøre det.

Dog tror jeg, at der er en væsentlig parameter, som er ved at ændre sig i superligaen, som har betydning for AaB. Jeg tror ikke, at man vil se, at AaB eller andet hold vil kunne poppe op hver 5-8 år som mester og så gå i dvale igen. Der udvikler ligaen sig for hurtig og det vil blive overladt til to-tre klubber at vinde og så måske en mirakelvinder hver 10 år. I Sverige har der jo igennem mange år været flere bejlere og ikke kontinuitet på førstepladsen, det er også ved at ændre sig. Så superligaen kommer til at ligne Holland(PSV, Ajax, Feyenoord) eller Skotland(Rangers, Celtic)
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af raekkeettre » 1. mar 2022, 15:44

R Rosenberg skrev:
28. feb 2022, 23:35
Jeg ledte efter en passende tråd, men synes ikke rigtig, at jeg kunne finde en relevant.

Men jeg tænker tit, hvordan tilstanden er i AaB's ledelse og bestyrelse - hvordan det ville være at være en flue på væggen.

Hvordan ser de AaB? Hvor ser de AaB på vej hen? Hvordan skal vi nå derhen?

For mig at se er AaB fuldstændig stagneret siden 2014, hvor man sidst havde en gylden mulighed for at vækst forretningen og ride med på en bølge. Det virker ikke til, at der sker ret meget i udviklingen, andet end den sædvanlige sang med, at vi skal sælge spillere for at generere overskud.

Er bestyrelsen i AaB tilfredse med status quo?
Er det at komme med i top 6 virkelig bare the shit, topmålet af overskud og ambitioner- og så skide være med alt efter runde 22?
Er der overhovedet nogen visioner og ambitioner for klubben eller skal den bare driftes, "som vi plejer"?

Jeg må nok erkende, at der ikke er meget debat i dette indlæg, som nærmere er nogle refleksioner over klubben og fremtiden, da jeg synes, der sker absolut ikke en skid på udviklingen af virksomheden/klubben/brandet. Men jeg er da nysgerrig efter, om der er andre, der gør sig tanker om dette - og måske endda har inputs til, hvad der kunne/burde ske. Selv er jeg ved at falde i søvn over denne underlige tilfredshed med det middelmådige, der har sneget sig ind i min klub.
Først gang - nogensinde tror jeg - :) er jeg 150% enig i ALT hvad du skriver og har af tanker! Jeg savner så meget den strategiske tilgang til vores klub, det her er ligesom politikkere, de tror sgu de er til genvalg, og derfor ikke tør tage beslutninger der strækker sig længere ud end hvad man kan overskue.

Et brugt ordsprog er: Vist alt er ligeværdigt er alt ligegyldigt!! Og dette er lige præcis hvad AaB er som klub - vi spreder alle vores midler og ressourcer politisk ud over en så bred palette af indsatsområder, at det hele bliver lidt ligegyldigt. Ingen vision og handlekræft bag - Et tænke setup kunne fx være:

"Vi vil over de næste 3 år spare 10 millioner per år på vores førstehold, De 30 millioner plus et lån på 20 millioner fra vores investorer, gør at vi har besluttet i samarbejde med Aalborg Universitet og 2 sports teknologivirksomheder fra USA og Hong Kong, at opbygge et kraftcenter i Aalborg indenfor udvikling af teknologiske systemer der vil kunne gør Aalborg og AaB førende inden for udvikling af teknologier til at fremme talenter fra 13 år og op til 19 år. - Dette betyder at vi de næste 3 år har som målsætning at vores førstehold slutter mellem nummer 6-9 i superligaen, men vi er meget bevist om, at dette er midlertidigt og at vi fra 2025 vil begynde at se et "return" fra vores investering, ved salg af nye teknologier til klubber over hele verden, og ikke mindst se en "return" i form af bedre talentudvikling, da AaBs egne talenter vil blive de første i verden til at inkorporere disse teknologier - dette vil gør at vi fra år 2025 til og med 2030 vil have som målsætning at være mellem 1-4 i superligaven, til at vi fra 2030 vil være mellem de 2 største klubber i Norden med Europæisk gruppespil hvert år, men samtidig også være en af verdens førende inden for udvikling af teknologier til talentudvikling inden for fodbold"

Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....

Men det vil bare ikke ske med denne her bestyrelse....SUK! :(

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Yankee » 1. mar 2022, 15:57

raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af FlemmingG » 1. mar 2022, 20:39

Yankee skrev:
1. mar 2022, 15:57
raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.
Fuldstændig enig!! Nu ved jeg godt at Nordjyske, sjældent er et kritisk medie ift AaB. Men hvor ville jeg dog ønske, at nogle tog de her punkter op med bestyrelsen. Hvor der var frit lejde til at stille de kritiske spørgsmål og afkræve konkrete svar? Hvis ikke bestyrelsesformanden vil stille op, må det være muligt at afkræve svar fra Bælum? De få gange de stiller op i diverse podcasts, synes jeg de får lov til at svare udenom og undgå de kradse spørgsmål?
Der må da være et medie, som tør gå dem lidt på klingen…

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Fromthecradle » 1. mar 2022, 21:36

FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 20:39
Yankee skrev:
1. mar 2022, 15:57
raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.
Fuldstændig enig!! Nu ved jeg godt at Nordjyske, sjældent er et kritisk medie ift AaB. Men hvor ville jeg dog ønske, at nogle tog de her punkter op med bestyrelsen. Hvor der var frit lejde til at stille de kritiske spørgsmål og afkræve konkrete svar? Hvis ikke bestyrelsesformanden vil stille op, må det være muligt at afkræve svar fra Bælum? De få gange de stiller op i diverse podcasts, synes jeg de får lov til at svare udenom og undgå de kradse spørgsmål?
Der må da være et medie, som tør gå dem lidt på klingen…
Men er i så også klar til at acceptere, hvis det går galt?

Som med bygningerne?
Som med satsningen på egenudviklede nordjyske talenter? En satsning Gaarde i sin tid udtalte måske var for ambitiøs (før det gik galt).
You pay for this?

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af FlemmingG » 1. mar 2022, 21:47

Fromthecradle skrev:
1. mar 2022, 21:36
FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 20:39
Yankee skrev:
1. mar 2022, 15:57
raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.
Fuldstændig enig!! Nu ved jeg godt at Nordjyske, sjældent er et kritisk medie ift AaB. Men hvor ville jeg dog ønske, at nogle tog de her punkter op med bestyrelsen. Hvor der var frit lejde til at stille de kritiske spørgsmål og afkræve konkrete svar? Hvis ikke bestyrelsesformanden vil stille op, må det være muligt at afkræve svar fra Bælum? De få gange de stiller op i diverse podcasts, synes jeg de får lov til at svare udenom og undgå de kradse spørgsmål?
Der må da være et medie, som tør gå dem lidt på klingen…
Men er i så også klar til at acceptere, hvis det går galt?

Som med bygningerne?
Som med satsningen på egenudviklede nordjyske talenter? En satsning Gaarde i sin tid udtalte måske var for ambitiøs (før det gik galt).
Jeg siger ikke, at man skal kaste hovedløst ud i store satsninger, så vi igen står på afgrundens rand.
Men det er vel helt legitimt at spørge ind til hvad ambitionerne er for klubben? Har man planer om at vækste og udvikle yderligere, således at man måske kan lukke lidt af hullet op til de foranliggende klubber? Hvad har AGF gjort siden, at de kan komme fra næsten at være død og begravet og levere gigantiske underskud, til idag at være en veldreven forretning med store sportslige ambitioner? Hvad skal der til for at AaB kan præstere det samme?
Da Inge startede, snakkede han om et data-scouting system/program, som skulle være banebrydende og en potentiel kæmpe indtægtskilde for klubben? Lever det projekt stadig?
De spørgsmål og andre lignende, kunne jeg godt tænke mig at et medie tog op og fik en status fra klubben…

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Yankee » 1. mar 2022, 23:18

Fromthecradle skrev:
1. mar 2022, 21:36

Men er i så også klar til at acceptere, hvis det går galt?

Som med bygningerne?
Som med satsningen på egenudviklede nordjyske talenter? En satsning Gaarde i sin tid udtalte måske var for ambitiøs (før det gik galt).
Relevant spørgsmål og det er jo hele tiden den afvejning der skal laves.

Det jeg efterlyser er en strategi der holder logisk vand. Fx - hvorfor skulle AaB dengang pludselig være bedre end så mange andre til at investere i og drive ejendomme? Hvilke kompetencer eller troværdighed havde AaB i den branche?

På samme måde - hvis man ikke investerer i talentudvikling eller har en helt særlig fremgangsmåde og særlige kompetencer - kan man så sige at talentudvikling reelt har været et strategisk fokusområde? Eller håber man bare på at der er noget særlig i vandet i Nordjylland?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5201
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Jakobsen » 1. mar 2022, 23:30

FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 21:47
Fromthecradle skrev:
1. mar 2022, 21:36
FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 20:39
Yankee skrev:
1. mar 2022, 15:57
raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.
Fuldstændig enig!! Nu ved jeg godt at Nordjyske, sjældent er et kritisk medie ift AaB. Men hvor ville jeg dog ønske, at nogle tog de her punkter op med bestyrelsen. Hvor der var frit lejde til at stille de kritiske spørgsmål og afkræve konkrete svar? Hvis ikke bestyrelsesformanden vil stille op, må det være muligt at afkræve svar fra Bælum? De få gange de stiller op i diverse podcasts, synes jeg de får lov til at svare udenom og undgå de kradse spørgsmål?
Der må da være et medie, som tør gå dem lidt på klingen…
Men er i så også klar til at acceptere, hvis det går galt?

Som med bygningerne?
Som med satsningen på egenudviklede nordjyske talenter? En satsning Gaarde i sin tid udtalte måske var for ambitiøs (før det gik galt).
Jeg siger ikke, at man skal kaste hovedløst ud i store satsninger, så vi igen står på afgrundens rand.
Men det er vel helt legitimt at spørge ind til hvad ambitionerne er for klubben? Har man planer om at vækste og udvikle yderligere, således at man måske kan lukke lidt af hullet op til de foranliggende klubber? Hvad har AGF gjort siden, at de kan komme fra næsten at være død og begravet og levere gigantiske underskud, til idag at være en veldreven forretning med store sportslige ambitioner? Hvad skal der til for at AaB kan præstere det samme?
Da Inge startede, snakkede han om et data-scouting system/program, som skulle være banebrydende og en potentiel kæmpe indtægtskilde for klubben? Lever det projekt stadig?
De spørgsmål og andre lignende, kunne jeg godt tænke mig at et medie tog op og fik en status fra klubben…
Meget enig i det hele. Jeg har i hvert fald siden Gaarde savnet en reel sportslig strategi og da også eksekvering der understøtter den løst definerede strategi man havde i de år. AaB har jo fortalt i mange år, at de vil spille "underholdende" fodbold, men jeg aner ikke længere hvad det betyder.
Eller det gav måske lidt sig selv i kølvandet på 2014, men det var også bare bundet op på det hold samt Lynges, Kents og PEAs arbejde og det blev ikke understøtter med transfers eller spillere uddannet med de rette kvaliteter fra U-holdene.
At der var en strategi der hed unge spillere var en fair nok strategi, men den må nødvendigivis understøttes af, at man uddanner og prioriterer talenter der understøtter den spillestil man siger man vil. Det er jo ikke det man får i typer som Børsting, Magnus, Blåbjerg, Kasper P eller mange af dem vi allerede har glemt igen.
Problemet i AaB, er at det i mange år har været alt for enkeltperson/trænerbåret. Jeg kan ikke huske det, men det virkede til at der var en god rød tråd i gamle dage med først Rudbæk og siden PEA, men 99' holdet blev jo drevet af Backes arbejde hvorefter det sejlede indtil Hamren byggede et nyt hold med profiler og pragmatisme uden det dog byggede på nogen rød tråd i klubben. Så kom der noget "Villareal" efter 2008 og det kunne man også godt se i Double holdet, men de spillere der er kommet op siden har jo ikke været nogen der har understøtter den stil så der må være sket noget med den røde tråd i takt med, at doubleholdet blev skildt ad og at Lynge, Kent og siden PEA forlod klubben.
Problemet med de spillere der blev hentet i mange år var jo ikke kun kvaliteten, men for nogen var det lige så meget at de ikke passede til konceptet og, at det derfor forsvandt. Nu er vi så tilbage med talenter udefra, fallerede eller skadede klubkoryfæer og nogle talenter og middelspillere som dybest set ikke passer alt for godt sammen.

Jeg ville elske, at AaB faktisk sagde nu bliver det tyndt i nogle år for vi bygger et nyt hold, hvor der rekruteres til et koncept og på vejen bliver det det bedst mulige med dem vi nu har, men med blik på den vedtagne retning og på at skifte ud i truppen mhp. at nå derhen. Man skal ikke bare forfremme U19 holdet hen over natten, men man kan jo arbejde i en retning og implementere den. Når jeg tænker tilbage på sæsonen 2011/2012 og de første kampe der, hvor man jo ikke anede hvor jeg stod så kan jeg faktisk godt se linjen hen imod den spillestil der gav os The Double. Det var selvfølgelig med langt dårligere spillere og derfor ikke lige så offensivt, men vi brugte f.eks. også vores kanter til at trække meget ind i banen. Man lagde jo allerede der det defensive skelet til Double holdet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af gravballe » 2. mar 2022, 10:02

Jakobsen skrev:
1. mar 2022, 23:30
FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 21:47
Fromthecradle skrev:
1. mar 2022, 21:36
FlemmingG skrev:
1. mar 2022, 20:39
Yankee skrev:
1. mar 2022, 15:57
raekkeettre skrev:
1. mar 2022, 15:44
Meget tænkt ;). Men tag forhelvede nogle beslutninger der viser hvad man vil, og hvorhen man vil. Men som Du også siger, så er vores bestyrelse - hvad jeg kan se - nogle der helst ikke vil have fravalg, de vil en masse tilvalg og derfor blive det hele bare lidt ligegyldigt....og lige nu kan jeg simpelthen ikke se hvad vi som klub/brand vil - KOM NU FORHELVEDE UD MED NOGET, som ikke er "vi vil være i top 4 og vi vil spille presfodbold" - arghhhhh....
Jeg forstår sagtens følelsen og deler sådan set analysen.

Grundlæggende er det jo naturstridigt at AaB skal være en top-4-klub når der er 4-5 klubber, der arbejder med markant større sportslige budgetter (FCN kan diskuteres). Derfor må og skal AaB have en klar plan for hvad man skal gøre bedre end de klubber, der har større budgetter. Enten for at overhale dem på budget eller for at overperforme ift. budget. Og når man så har pinpointet hvad det er, man skal gøre bedre - så skal man gøre det 100%. Det savner jeg hos AaB.

Man taler om at lave et af Nordens bedste akademier - men det er man jo kilometer fra. Og jeg har heller ikke hørt hvordan man vil gøre noget anderledes end fx AGF og FCM som de nærmeste rivaler.

Derudover taler man om datascouting. Det er jo fint nok - men er det på data man har fundet Louka Prip, Allan Sousa, Kasper Høgh og Andreas Hagelskjær? Nej, det er ved at Inge André har set dem spille. Så man satser altså ikke mere på datascouting end at man bruger langt de fleste transfermidler på "konventionel scouting".

Kerneproblemet er - hvis AaB spiller det samme spil som FCK, Brøndby, FCM og AGF, så har AaB ikke en chance. De er større, bedre organiseret, mere erfarne og har langt, langt flere ressourcer. AaB er nødt til at finde ud af hvad man vil være de bedste til og så satse 100% på det.
Fuldstændig enig!! Nu ved jeg godt at Nordjyske, sjældent er et kritisk medie ift AaB. Men hvor ville jeg dog ønske, at nogle tog de her punkter op med bestyrelsen. Hvor der var frit lejde til at stille de kritiske spørgsmål og afkræve konkrete svar? Hvis ikke bestyrelsesformanden vil stille op, må det være muligt at afkræve svar fra Bælum? De få gange de stiller op i diverse podcasts, synes jeg de får lov til at svare udenom og undgå de kradse spørgsmål?
Der må da være et medie, som tør gå dem lidt på klingen…
Men er i så også klar til at acceptere, hvis det går galt?

Som med bygningerne?
Som med satsningen på egenudviklede nordjyske talenter? En satsning Gaarde i sin tid udtalte måske var for ambitiøs (før det gik galt).
Jeg siger ikke, at man skal kaste hovedløst ud i store satsninger, så vi igen står på afgrundens rand.
Men det er vel helt legitimt at spørge ind til hvad ambitionerne er for klubben? Har man planer om at vækste og udvikle yderligere, således at man måske kan lukke lidt af hullet op til de foranliggende klubber? Hvad har AGF gjort siden, at de kan komme fra næsten at være død og begravet og levere gigantiske underskud, til idag at være en veldreven forretning med store sportslige ambitioner? Hvad skal der til for at AaB kan præstere det samme?
Da Inge startede, snakkede han om et data-scouting system/program, som skulle være banebrydende og en potentiel kæmpe indtægtskilde for klubben? Lever det projekt stadig?
De spørgsmål og andre lignende, kunne jeg godt tænke mig at et medie tog op og fik en status fra klubben…
Meget enig i det hele. Jeg har i hvert fald siden Gaarde savnet en reel sportslig strategi og da også eksekvering der understøtter den løst definerede strategi man havde i de år. AaB har jo fortalt i mange år, at de vil spille "underholdende" fodbold, men jeg aner ikke længere hvad det betyder.
Eller det gav måske lidt sig selv i kølvandet på 2014, men det var også bare bundet op på det hold samt Lynges, Kents og PEAs arbejde og det blev ikke understøtter med transfers eller spillere uddannet med de rette kvaliteter fra U-holdene.
At der var en strategi der hed unge spillere var en fair nok strategi, men den må nødvendigivis understøttes af, at man uddanner og prioriterer talenter der understøtter den spillestil man siger man vil. Det er jo ikke det man får i typer som Børsting, Magnus, Blåbjerg, Kasper P eller mange af dem vi allerede har glemt igen.
Problemet i AaB, er at det i mange år har været alt for enkeltperson/trænerbåret. Jeg kan ikke huske det, men det virkede til at der var en god rød tråd i gamle dage med først Rudbæk og siden PEA, men 99' holdet blev jo drevet af Backes arbejde hvorefter det sejlede indtil Hamren byggede et nyt hold med profiler og pragmatisme uden det dog byggede på nogen rød tråd i klubben. Så kom der noget "Villareal" efter 2008 og det kunne man også godt se i Double holdet, men de spillere der er kommet op siden har jo ikke været nogen der har understøtter den stil så der må være sket noget med den røde tråd i takt med, at doubleholdet blev skildt ad og at Lynge, Kent og siden PEA forlod klubben.
Problemet med de spillere der blev hentet i mange år var jo ikke kun kvaliteten, men for nogen var det lige så meget at de ikke passede til konceptet og, at det derfor forsvandt. Nu er vi så tilbage med talenter udefra, fallerede eller skadede klubkoryfæer og nogle talenter og middelspillere som dybest set ikke passer alt for godt sammen.

Jeg ville elske, at AaB faktisk sagde nu bliver det tyndt i nogle år for vi bygger et nyt hold, hvor der rekruteres til et koncept og på vejen bliver det det bedst mulige med dem vi nu har, men med blik på den vedtagne retning og på at skifte ud i truppen mhp. at nå derhen. Man skal ikke bare forfremme U19 holdet hen over natten, men man kan jo arbejde i en retning og implementere den. Når jeg tænker tilbage på sæsonen 2011/2012 og de første kampe der, hvor man jo ikke anede hvor jeg stod så kan jeg faktisk godt se linjen hen imod den spillestil der gav os The Double. Det var selvfølgelig med langt dårligere spillere og derfor ikke lige så offensivt, men vi brugte f.eks. også vores kanter til at trække meget ind i banen. Man lagde jo allerede der det defensive skelet til Double holdet.
Problemet var jo at omkring 2014 elskede AaB at snakke om deres talent arbejde, medierne sluprede det i sig. Og man fik en ide om man bare kunne forsætte med at hive unge spillere op, og så levere.

Problemet var, at AaB brugte ikke ret mange resourcer på talent arbejde dengang, man havde ikke inviduelle trænere. man havde ikke en råd tråd op igennem holdenene osv osv.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Gaarde6 » 2. mar 2022, 13:56

Men har det ikke altid været sådan?
At vi synes der sker for lidt og ambitionerne er for "vattede" ?

Jeg lavede en lignende tråd på den gamle debat side (ved ikke hvor mange år det er siden)
Og for det ikke skal være løgn, skrev jeg noget lignende til Nordjyske i et læserbrev i 1991/1992 :|

Så ja.. Jeg synes egentlig jeg tænker over det, hvert år.
At vi altid mangler lidt, for at etablere sig som et fast tophold.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Eksil » 2. mar 2022, 14:23

Gaarde6 skrev:
2. mar 2022, 13:56
At vi altid mangler lidt, for at etablere sig som et fast tophold.
Ja, meget større tilskuer og sponsorbase (FCK, Brøndby) eller virkelig mange penge (FCM, delvist FCN).

Det er mere overraskende at AGF ikke har kunne etablere sig som et tophold, da de har potentialet til mange tilskuer og sponsorpenge. Det skyldes nok galehuskulturen, som de dog efterhånden har rystet af sig.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af Hanga » 2. mar 2022, 14:26

Ift. det med ambitionerne, så synes jeg jo at Inge kom til med den helt rette mentalitet og sagde alle de rigtige ting. Jeg kan blandt andet huske at han fortalte om hvordan han havde udfordret bestyrelsen på top 6 målsætningen. Her kom en mand, der ville vinde noget. Ligeledes ville han etablere et af nordens stærkeste akademier og udvide vores scoutingnetværk og rekruteringsmetoder (herunder data).

Noget af dette kan da også direkte aflæses i bestyrelsens erklærede visioner, målsætninger osv. Og der har da sket nogle små ting, såsom samarbejdet med NetCompany.

Men det er jo bare svært at se, at der for alvor skulle være sket noget revolutionerende i AaB. F.eks. er vores akademi setup og rekurteringsnetværk her jo stort set det samme. Jojo vi er måske nok begyndt at hente et par rejects fra andre klubber, men det er jo ikke fordi vi systematisk har sat noget i værk, i hvert fald ikke som er til at se. Ligeledes er langt de fleste signings, især hvis vi tæller vellykkede af slagsen, allerede kendte spillere som man har kunnet scoute nemt og direkte.

Jeg er helt enig i at vi mangler at se en mere handlekraftig bestyrelse. Ikke kun på ovenstående, men de kunne jo starte her, da det er projekter de selv har italesat og sat i søen. Dernæst, så er vi virkelig nødvendigt at vi finder måder at forøge vores omsætning. Vores personaleudgifter er næsten 1:1 vores omsætning. Det holder jo ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2022, 15:09

Inge er varm luft. AaB fans er hverken de første eller sidste til at falde for den slags.

Er der stadigvæk folk der tror på, at det er vores scoutingmetode og databehandling der skal være den største indtægtskilde i fremtiden? Ikke rigtigt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Alt det vi ikke ser

Indlæg af johnfrank » 2. mar 2022, 20:01

jonas386 skrev:Inge er varm luft. AaB fans er hverken de første eller sidste til at falde for den slags.

Er der stadigvæk folk der tror på, at det er vores scoutingmetode og databehandling der skal være den største indtægtskilde i fremtiden? Ikke rigtigt
Du glemmer vist at Inge byggede Norges bedste akademi i Skabæk. Det skal nok komme





Besvar