Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af RicoBR02 » 21. mar 2022, 09:53

Eksil skrev:
21. mar 2022, 09:44
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Jeg vil hellere se ham på venstre back, hvis man skal prøve noget af, trods han er højrebenet. For alle Pallesens mangler er Ahlmann et langt større problem. Ved ikke hvad er gået galt, men hans niveau er totalt faldet sammen. Tror stadig det ville være bedre hvis man bruge ham som en mere traditionel back, men Friis ser ud til at holde fast i formationer med tre i midteforsvaret.
Ahlman spillede en kanon kamp igår dog. Han havde et udtryk vi ikke har set fra ham længe. Kan han holde niveauet fra igår så er pladsen hans..

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Mogens » 21. mar 2022, 09:56

Fantastisk indsats af drengene i går. Omend det nok også var på en lidt tynd baggrund, så må det meget gerne være niveauet fremover. Også et super stykke tifo arbejde, som gav en god "velkomst" - også selvom jeg er imod pyro. Dog lod det i perioder til, at stemningen sagtens kunne have været bedre - ikke mindst modstanderen, kampens forløb og spillet taget i betragtning.

Hvis det ER Friis, som har formået at sætte sit præg så hurtigt, så er det tæt på vanvittigt.

Det var i øvrigt lidt sjovt at se både Würtz og Hiljemarks ageren overfor Kusk, da han blev skiftet ud. De var ret begejstrede, hvilket de jo ellers ikke ligefrem har været for Kusk, som selv tog det ret stille og roligt.

Selv i København blev de røde fejret, og prikken over i´et kom for et par timer siden, da jeg ved indgang til mit lokale SATS træningscenter blev mødt af "Simply the best" ud af højtalerne. Jeg kan li´ det.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Eksil » 21. mar 2022, 10:00

RicoBR02 skrev:
21. mar 2022, 09:53
Eksil skrev:
21. mar 2022, 09:44
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Jeg vil hellere se ham på venstre back, hvis man skal prøve noget af, trods han er højrebenet. For alle Pallesens mangler er Ahlmann et langt større problem. Ved ikke hvad er gået galt, men hans niveau er totalt faldet sammen. Tror stadig det ville være bedre hvis man bruge ham som en mere traditionel back, men Friis ser ud til at holde fast i formationer med tre i midteforsvaret.
Ahlman spillede en kanon kamp igår dog. Han havde et udtryk vi ikke har set fra ham længe. Kan han holde niveauet fra igår så er pladsen hans..
Alle spillede en god kamp i går og håber kun at det fortsætter for Ahlmann. Det ville løse mange problemer hvis bare han var i form igen og Gedsted kunne arbejdes ind som talentet på wingbackerne.

Det sagt, så ´formen´ eller hvad man vil kalde det været dårlig i mindst et år. Han blev jo slået af til fordel for Børsting, der nu er solgt som midtbanespiller til norsk 1.divisionsfodbold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2022, 10:25

R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Det er vildt hvad spillere med bare et minimum af teknik, fart og målrettethed (i spillet) kan gøre af forskel.
Det er svært at sige om Gedsted bliver andet end blot en spiller med nogle umiddelbart interessante færdigheder, men synes da helt bestemt, at der er noget ar arbejde videre med, somjeg slet ikke synes vi ser hos vores øvrige backs.

ift venstrebacken, så satser jeg selv retstærkt på, at vi finder en ung spiller der kan dele pladsen med Ahlmann, og gerne overtage pladsen rimelig hurtigt, hvis Ahlmanns generelle niveau ikke løfter sig
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2022, 10:28

Mogens skrev:
21. mar 2022, 09:56
Fantastisk indsats af drengene i går. Omend det nok også var på en lidt tynd baggrund, så må det meget gerne være niveauet fremover. Også et super stykke tifo arbejde, som gav en god "velkomst" - også selvom jeg er imod pyro. Dog lod det i perioder til, at stemningen sagtens kunne have været bedre - ikke mindst modstanderen, kampens forløb og spillet taget i betragtning.

Hvis det ER Friis, som har formået at sætte sit præg så hurtigt, så er det tæt på vanvittigt.

Det var i øvrigt lidt sjovt at se både Würtz og Hiljemarks ageren overfor Kusk, da han blev skiftet ud. De var ret begejstrede, hvilket de jo ellers ikke ligefrem har været for Kusk, som selv tog det ret stille og roligt.

Selv i København blev de røde fejret, og prikken over i´et kom for et par timer siden, da jeg ved indgang til mit lokale SATS træningscenter blev mødt af "Simply the best" ud af højtalerne. Jeg kan li´ det.
Uanset om det er Friis eller ej, så har der jo været en stærkere fundament at bygge på, end det generelle billede man får, hvis man følger med herinde. Hiljemark blev hånet for at snakke om at det var detaljer man manglede i de to foregående hjemmekampe, men ikke desto mindre er det normalt sådan det er. Der er meget små marginaler mellem succes og fiasko.

Lad os håbe det holder. Det er først når vi render ind i modgang og lidt dårlige resultater, vi for alvor kan se om der er bund i holdet med Friis ved roret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2022, 10:33

jonas386 skrev:
21. mar 2022, 10:25
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Det er vildt hvad spillere med bare et minimum af teknik, fart og målrettethed (i spillet) kan gøre af forskel.
Det er svært at sige om Gedsted bliver andet end blot en spiller med nogle umiddelbart interessante færdigheder, men synes da helt bestemt, at der er noget ar arbejde videre med, somjeg slet ikke synes vi ser hos vores øvrige backs.

ift venstrebacken, så satser jeg selv retstærkt på, at vi finder en ung spiller der kan dele pladsen med Ahlmann, og gerne overtage pladsen rimelig hurtigt, hvis Ahlmanns generelle niveau ikke løfter sig
Jeg synes det er ret tydeligt at Gedsted er en ung spiller på godt og ondt. Fantastisk energi og fart, men nogle gange løber det af med ham, og han render ind i nogle situationer hvor han kommer til at se lidt dum ud. Den eneste måde at få styr på det er ved at blive ved med at turde fejle, og blive bedre til at vurdere hvilke dueller man skal tage, og hvilke man skal hoppe over. Han er ikke klar til at hoppe direkte ind, men han får til gengæld også svært ved at tage springet, hvis han ikke får nogle minutter og chancer ind imellem.

Det værste der kan ske, er at han får for tunge byrder lagt på skuldrene, og det viser sig han ikke kunne bære dem. Der skal brede skuldre til hos så unge spillere, til bare at ryste store fejl af sig foran et fyldt Aalborg stadion. Det kunne Mæhle (og han lavede nogle virkelig grimme fejl i starten). Det er ikke alle der har selvtilliden i orden til det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2022, 10:35

Eksil skrev:
21. mar 2022, 09:44
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Jeg vil hellere se ham på venstre back, hvis man skal prøve noget af, trods han er højrebenet. For alle Pallesens mangler er Ahlmann et langt større problem. Ved ikke hvad er gået galt, men hans niveau er totalt faldet sammen. Tror stadig det ville være bedre hvis man bruge ham som en mere traditionel back, men Friis ser ud til at holde fast i formationer med tre i midteforsvaret.
Helt uenig. Selvom Ahlmann har haft en gedigen og langvarig formnedgang, så er han bare lysår bedre end Pallesen, som altid er dårlig eller maximalt middelmådig - altså med et forrygende lavt topniveau.
Det er nu efterhånden mange år, man uge efter uge har siddet og stirret tomt ud i luften efter endnu en dribling direkte ind i en modstander eller endnu et indlæg direkte i fødderne på en modstander. Det bliver jo aldrig bedre.

Men det ville være vældig fint at have talenter, der presser på begge backer.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2022, 10:37

Pastorius skrev:
21. mar 2022, 10:33
jonas386 skrev:
21. mar 2022, 10:25
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Det er vildt hvad spillere med bare et minimum af teknik, fart og målrettethed (i spillet) kan gøre af forskel.
Det er svært at sige om Gedsted bliver andet end blot en spiller med nogle umiddelbart interessante færdigheder, men synes da helt bestemt, at der er noget ar arbejde videre med, somjeg slet ikke synes vi ser hos vores øvrige backs.

ift venstrebacken, så satser jeg selv retstærkt på, at vi finder en ung spiller der kan dele pladsen med Ahlmann, og gerne overtage pladsen rimelig hurtigt, hvis Ahlmanns generelle niveau ikke løfter sig
Jeg synes det er ret tydeligt at Gedsted er en ung spiller på godt og ondt. Fantastisk energi og fart, men nogle gange løber det af med ham, og han render ind i nogle situationer hvor han kommer til at se lidt dum ud. Den eneste måde at få styr på det er ved at blive ved med at turde fejle, og blive bedre til at vurdere hvilke dueller man skal tage, og hvilke man skal hoppe over. Han er ikke klar til at hoppe direkte ind, men han får til gengæld også svært ved at tage springet, hvis han ikke får nogle minutter og chancer ind imellem.

Det værste der kan ske, er at han får for tunge byrder lagt på skuldrene, og det viser sig han ikke kunne bære dem. Der skal brede skuldre til hos så unge spillere, til bare at ryste store fejl af sig foran et fyldt Aalborg stadion. Det kunne Mæhle (og han lavede nogle virkelig grimme fejl i starten). Det er ikke alle der har selvtilliden i orden til det.
Dog virker Gedsted ift de fleste af vores talenter til at have noget af den samme mentale statur til det, som Mæhle havde.
Ædruelighedens stemme

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af abbifar » 21. mar 2022, 11:19

Superliga.dk (for what it's worth) er enige i, at MC spillede en fin kamp. MC, Prip og Kusk er alle på rundens hold :-)
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af PonySlaystation » 21. mar 2022, 12:02

abbifar skrev:
21. mar 2022, 11:19
Superliga.dk (for what it's worth) er enige i, at MC spillede en fin kamp. MC, Prip og Kusk er alle på rundens hold :-)
(Og Andreas Hansen)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af baresi » 21. mar 2022, 12:31

har set alle de gode aktioner fra kampen igen. det man står tilbage med er:

KUSK klart kampens spiller. Skaber plads til sig selv, og ikke mindst til prip og makaric. Han løber mange meter og tager også duellerne.
Prip - jamen det venstreben er altså lækker - arbejder stenhårdt og sparke til en bold, det er han da rimelig til :-)
Makaric - blomstrer efter vi har kusk med og tænker mere offensivt. Han er ikke alene mere, og så må jeg bare sige at det mål han scorer, der bruger han jo sit boks spil. Holder totalt bif forsvaren væk, og er aggressiv på mand og bold. Synes også han var med i flere gode ting, og så sørger han altså for at bifs forsvar skal aktiveres, ved hans fysik mm.
ahlman - endelig - god kamp - og nu kender vi ham igen.
Magnus - spiller faktisk en god kamp - tror stadig ikke på forlængelse
Fossum - passede ham fint at ligge som 8er og være mere opbyggende og hjælpe til centralt.
Forsvaret generelt klarede det fint, men vi skubber jo også mere op, og spiller mere på modstanderens halvdel.
Palle - kæmper som altid men synes hans niveau er for dårligt - igår var der også tilfældige ØV fejl forsvars mæssigt, hvor han buser forkert op på modstanderen, og bliver rendt over, og angrebsmæssigt, jamen det er sgu ikke godt.
RINNE - for risikofyldt i opspil, men fuck han står godt.

Men KUSK og så en træner med lyst til at angribe og langt større agressivitet er for mig den store forskel. Sikke en dejlig kamp.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. mar 2022, 12:41

baresi skrev:
21. mar 2022, 12:31
har set alle de gode aktioner fra kampen igen. det man står tilbage med er:

KUSK klart kampens spiller. Skaber plads til sig selv, og ikke mindst til prip og makaric. Han løber mange meter og tager også duellerne.
Prip - jamen det venstreben er altså lækker - arbejder stenhårdt og sparke til en bold, det er han da rimelig til :-)
Makaric - blomstrer efter vi har kusk med og tænker mere offensivt. Han er ikke alene mere, og så må jeg bare sige at det mål han scorer, der bruger han jo sit boks spil. Holder totalt bif forsvaren væk, og er aggressiv på mand og bold. Synes også han var med i flere gode ting, og så sørger han altså for at bifs forsvar skal aktiveres, ved hans fysik mm.
ahlman - endelig - god kamp - og nu kender vi ham igen.
Magnus - spiller faktisk en god kamp - tror stadig ikke på forlængelse
Fossum - passede ham fint at ligge som 8er og være mere opbyggende og hjælpe til centralt.
Forsvaret generelt klarede det fint, men vi skubber jo også mere op, og spiller mere på modstanderens halvdel.
Palle - kæmper som altid men synes hans niveau er for dårligt - igår var der også tilfældige ØV fejl forsvars mæssigt, hvor han buser forkert op på modstanderen, og bliver rendt over, og angrebsmæssigt, jamen det er sgu ikke godt.
RINNE - for risikofyldt i opspil, men fuck han står godt.

Men KUSK og så en træner med lyst til at angribe og langt større agressivitet er for mig den store forskel. Sikke en dejlig kamp.
Helt og aldeles enig. Jeg fatter ikke hvad der er sket med Rinne og hans tidligere så sublime igangsættelser. Han har haft 2-3 direkte spark udover sidelinjen de sidste 3 kampe. Virkelig mærkeligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Eksil » 21. mar 2022, 13:19

R Rosenberg skrev:
21. mar 2022, 10:35
Eksil skrev:
21. mar 2022, 09:44
R Rosenberg skrev:
20. mar 2022, 22:07
Jeg gad godt at se noget mere spilletid til Gedsted på højre back. Han har noget drive og fandenivoldskhed, som giver lidt mindelser til Mæhle.

Og gør han det godt, kan vi også endelig slippe for at se mere på Pallesens klovnerier.
Jeg vil hellere se ham på venstre back, hvis man skal prøve noget af, trods han er højrebenet. For alle Pallesens mangler er Ahlmann et langt større problem. Ved ikke hvad er gået galt, men hans niveau er totalt faldet sammen. Tror stadig det ville være bedre hvis man bruge ham som en mere traditionel back, men Friis ser ud til at holde fast i formationer med tre i midteforsvaret.
Helt uenig. Selvom Ahlmann har haft en gedigen og langvarig formnedgang, så er han bare lysår bedre end Pallesen, som altid er dårlig eller maximalt middelmådig - altså med et forrygende lavt topniveau.
Det er nu efterhånden mange år, man uge efter uge har siddet og stirret tomt ud i luften efter endnu en dribling direkte ind i en modstander eller endnu et indlæg direkte i fødderne på en modstander. Det bliver jo aldrig bedre.

Men det ville være vældig fint at have talenter, der presser på begge backer.
Det er ikke fordi jeg er medlem af Pallesen fanklubben, ser det bare ikke som kæmpe behov at udskifte ham. Ja, han har tvivlsom spilforståelse, men som du skriver så spiller han altid et sted mellem jævnt til middelmådigt. Det kan man leve med på den nok mindst vigtige position i fodbold. Hvis Gedsted presser ham på bænken så fedt, sælg ham til Horsens eller hvem der nu vil tage ham.

Alhmann har udviklet til en alibispiller over det sidste år. Spillet flyder ikke og han tør mindre og mindre. Folk fremhæver at Pallesen laver dårlige indlæg, hvilket er rimeligt nok, men han har trods alt 5 assists imod Alhmanns 2.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af doukas » 21. mar 2022, 13:37

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af bedstefar » 21. mar 2022, 13:45

Noget der er endnu vildere end kampen igår er hvad fanden de laver ude i det VAR rum, hvordan de ikke kan gå ind at give straffe til Makaric, det forstår jeg simpelthen ingen ting af og man bør sgu følge op på dommernes præstation. Det hører ingen steder hjemme, at man måske har lidt medlidenhed med det tabende hold. Døm forhelvede da ordentlig, man kunne have sat en 10 årig knægt til at trække i dommertøjet eller sat ham ude i VAR rummet og knægten vil gøre det bedre. Jeg er rystet over det manglende niveau.. :thumbsdown: :thumbsdown:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af Funky » 21. mar 2022, 13:58

bedstefar skrev:
21. mar 2022, 13:45
Noget der er endnu vildere end kampen igår er hvad fanden de laver ude i det VAR rum, hvordan de ikke kan gå ind at give straffe til Makaric, det forstår jeg simpelthen ingen ting af og man bør sgu følge op på dommernes præstation. Det hører ingen steder hjemme, at man måske har lidt medlidenhed med det tabende hold. Døm forhelvede da ordentlig, man kunne have sat en 10 årig knægt til at trække i dommertøjet eller sat ham ude i VAR rummet og knægten vil gøre det bedre. Jeg er rystet over det manglende niveau.. :thumbsdown: :thumbsdown:
Enig, den gad jeg godt, at man fulgte op på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2022, 16:25

Ved Heggheims røde kort scorer Fossum i aktionen lige efter. Hvorfor er der ikke fordel i sådan en situation? Det er et reelt spørgsmål, da jeg tilsyneladende ikke forstår reglerne. Havde det været en aktion midt på banen, så var chancen spillet videre, og Heggheim havde efterfølgende fået gult. Der er selvfølgelig rødt kort for hands situationen, men hvorfor tæller målet ikke?

Man kan måske ikke give fordel og rødt kort i samme aktion? Jeg husker, at man fjernede dobbelt-straffen, for nogle år siden, med direkte rødt og straffe, men det spiller vel ikke rigtigt ind her?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af PonySlaystation » 21. mar 2022, 16:42

jonas386 skrev:
21. mar 2022, 16:25
Ved Heggheims røde kort scorer Fossum i aktionen lige efter. Hvorfor er der ikke fordel i sådan en situation? Det er et reelt spørgsmål, da jeg tilsyneladende ikke forstår reglerne. Havde det været en aktion midt på banen, så var chancen spillet videre, og Heggheim havde efterfølgende fået gult. Der er selvfølgelig rødt kort for hands situationen, men hvorfor tæller målet ikke?

Man kan måske ikke give fordel og rødt kort i samme aktion? Jeg husker, at man fjernede dobbelt-straffen, for nogle år siden, med direkte rødt og straffe, men det spiller vel ikke rigtigt ind her?
"Berøven af oplagt scoringsmulighed
Hvis en spiller berøver det andet hold et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved en hands-forseelse, skal spilleren udvises, uanset hvor forseelsen fandt sted.

Hvis en spiller begår en forseelse mod en modspiller, som berøver denne en oplagt scoringsmulighed, og dommeren dømmer straffespark, skal spilleren advares, hvis forseelsen indebar et forsøg på at spille bolden. I alle andre tilfælde (f.eks. holde, puffe, ingen mulighed for at spille bolden etc.), skal spilleren udvises."

https://www.dbu.dk/turneringer-og-resul ... illemaade/

EDIT: Jeg er ikke helt sikker på at det besvare hvad du spørg om. For der blev vel scoret inden der blev fløjtet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2022, 16:49

PonySlaystation skrev:
21. mar 2022, 16:42

EDIT: Jeg er ikke helt sikker på at det besvare hvad du spørg om. For der blev vel scoret inden der blev fløjtet.
Det forklarer det røde kort. Men hvis man læser hvad der står om fordel (fra samme link):
Hvis dommeren har anvendt fordelsreglen i forbindelse med en forseelse, som ville have medført en advarsel / udvisning, hvis spillet var blevet standset, skal denne advarsel / udvisning tildeles ved næste spilstop – bortset fra berøven af oplagt scoringsmulighed.
I så fald advares spilleren for usportslig opførsel. Hvis forseelsen havde indflydelse på eller bremsede et lovende angreb, advares spilleren ikke.


Fordelsreglen bør ikke anvendes i situationer med spil, som i alvorlig grad er utilladeligt eller voldsom adfærd, medmindre der foreligger en klar scoringsmulighed. Dommeren skal udvise spilleren ved næste spilstop, men hvis den pågældende spiller bolden eller angriber / generer en modspiller, skal dommeren standse spillet, udvise spilleren og genoptage spillet med et indirekte frispark, medmindre spilleren har begået en alvorligere forseelse.

Hvis en forsvarsspiller begår en holde-forseelse mod en angrebsspiller uden for straffesparksfeltet, og forseelsen strækker sig ind i straffesparksfeltet, dømmes straffespark.
Det med fed forstår jeg ganske enkelt ikke. De skriver heller ikke hvad der sker i tilfælde af en scoring.

Jeg mener nemlig også, at der først blev fløjtet efter at bolden var røget over stregen.

"Fodboldloven" slår mig ikke som værende skrevet af jurtister :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF 20/03/22 klokken 14:30

Indlæg af PonySlaystation » 21. mar 2022, 17:06

jonas386 skrev:
21. mar 2022, 16:49
Hvis dommeren har anvendt fordelsreglen i forbindelse med en forseelse, som ville have medført en advarsel / udvisning, hvis spillet var blevet standset, skal denne advarsel / udvisning tildeles ved næste spilstop – bortset fra berøven af oplagt scoringsmulighed.
I så fald advares spilleren for usportslig opførsel. Hvis forseelsen havde indflydelse på eller bremsede et lovende angreb, advares spilleren ikke.


Fordelsreglen bør ikke anvendes i situationer med spil, som i alvorlig grad er utilladeligt eller voldsom adfærd, medmindre der foreligger en klar scoringsmulighed. Dommeren skal udvise spilleren ved næste spilstop, men hvis den pågældende spiller bolden eller angriber / generer en modspiller, skal dommeren standse spillet, udvise spilleren og genoptage spillet med et indirekte frispark, medmindre spilleren har begået en alvorligere forseelse.

Hvis en forsvarsspiller begår en holde-forseelse mod en angrebsspiller uden for straffesparksfeltet, og forseelsen strækker sig ind i straffesparksfeltet, dømmes straffespark.
Det med fed forstår jeg ganske enkelt ikke. De skriver heller ikke hvad der sker i tilfælde af en scoring.

Jeg mener nemlig også, at der først blev fløjtet efter at bolden var røget over stregen.

"Fodboldloven" slår mig ikke som værende skrevet af jurtister :D
Og så står der også "Fordelsreglen bør ikke anvendes i situationer med spil, som i alvorlig grad er utilladeligt eller voldsom adfærd, medmindre der foreligger en klar scoringsmulighed." Den eneste logik jeg kan få ud af det er at "Hvis en spiller berøver det andet hold et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved en hands-forseelse, skal spilleren udvises, uanset hvor forseelsen fandt sted." har forrang over fordelsreglen. Men der er forhåbentlig andre der kan gøre os klogere :D

Besvar