Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af McMark » 21. mar 2022, 20:38

Modstander: FC København
Kamptidspunkt: Søndag den 3. april klokken 18.00
Kampsted: Aalborg Portland Park
Dommer: TBC
4. Dommer: TBC
VAR-dommer: TBC
Vises på: TV3+

Stillingen inden 23. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod FCK
Billede

AaB (V-V-U-T-V)
Seneste startopstilling
(3-4-2-1): Rinne - Ross, Granli, Hagelskjær - Pallesen, Fossum, Christensen, Ahlmann - Prip, Kusk - Makaric

Skader
-

Tvivlsomme
Lucas Andersen
Rufo
Pedro Ferreira
Gudmundur Thórarinsson

Karantæner
-

Karantænefare
Kristoffer Pallesen (uanset strafpoint)
Daniel Granli (ved tildeling af 6 strafpoint)

FC København (V-V-V-V-V)
Seneste startopstilling
(4-5-1): Grabara - Jelert, Vavro, Boilesen, Diks - Falk, Stage, Amoo, Biel, Mukairu - Babacar

Skader
-

Tvivlsomme
Carlos Zeca
Luther Singh
David Khocholova
Valdemar Lund
Hákon Arnar Haraldsson
Marios Ikonomou

Karantæner
Jens Stage

Karantænefare
Pep Biel (uanset strafpoint)
Nicolai Boilsen (uanset strafpoint)
Kevin Diks (ved tildeling af 6 strafpoint)

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af McMark » 21. mar 2022, 20:42

Dommere opdateres senere, da DBU endnu ikke har smidt dem på. Og hvis nogle kan forklare, hvorfor jeg ikke kan få lineup-funktionen til at virke længere, så giver jeg en øl i lufthavnen :cheers:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 21. mar 2022, 20:47

Stærkt arbejde med kamptråden, som altid.

Thelander skal selvfølgelig tilbage i forsvaret, og det må blive på bekostning af Ross der ellers spillede en super kamp mod BIF. Ellers håber jeg på genvalg til resten. Jeg synes ikke Højholt automatisk skal ind på holdet igen, for det gav os faktisk en del at have en bedre boldspiller i Fossum inde på den centrale midtbane. Det har altid været lidt en gåde at han sjældent har fungeret der, så det var dejligt at se at det endelig lykkedes for ham.

FCK spiller mere fysisk fodbold og har som altid fået en stor, stærk center forward ind. De er mindre insisterende på at spille bolden op som Brøndby gjorde, og de vil uden tvivl studere det presspil vi leverede i går. Jeg tror at de vil smide en del lange bolde frem, når vi kommer i presset, så det bliver op til forsvaret at vinde de dueller og også vinde andenboldene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2022, 20:54

Rinne
Granli-Thelander-Hagelskjær
Pallesen-Højholt-Fossum-Ahlmann
Kusk
Prip-Makaric

Noget i den stil. Alternativt kunne jeg godt se os gå med Magnus som decideret 6'er i stedet for Hagelskjær, hvis Friis tror at Magnus kan sætte sig på midtbanen på samme måde som anden halvleg imod BIF.

FCK er solide for tiden og har ikke lukket et superligamål ind siden Louka Prip scorede i slutningen af november sidst FCK var forbi. Et point må være mere end godkendt, og en fin optakt til en række vigtige direkte opgør om medaljer eller europa
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2022, 22:35

Thelander er vel den eneste, der glider ind i start-11, i forhold til sidste kamp. Det bliver nok på bekostning af Ross, selv om jeg gerne så, det var i stedet for Hagelskjær.

2-2, Pallesen -> Fossum og Kusk -> Makaric.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 21. mar 2022, 23:27

Brodernumsi skrev:
21. mar 2022, 22:35
Thelander er vel den eneste, der glider ind i start-11, i forhold til sidste kamp. Det bliver nok på bekostning af Ross, selv om jeg gerne så, det var i stedet for Hagelskjær.

2-2, Pallesen -> Fossum og Kusk -> Makaric.
Tror også kun det er Thelander der bliver skiftet ind, ellers samme opstilling, andet vil jo også være vanvittigt. Er ved at være temmelig optimist omkring Friis....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 22. mar 2022, 09:24

Mon ikke Lucas er på bænken - for to uger udtalte han at der ville gå to-tre til ham var helt klar.
Synes også at efter den her landsholdspause har været målet stort set fra dag 1.
Glæder mig til at se ham sammen med kusk og Prip.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Fromthecradle » 22. mar 2022, 09:42

Med Jens Stage ude ser fck midtbanen tynd ud. Læg Fossum helt op på Falk og deres opbyggende spil gennem midtbanen er elimineret. Så skal vi bare holde Roony på vores VB - og lade Palle være den mest offensive af de to wingbacks.
Mon ikke vi for første gang længe kan blive spildominerende mod fck.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 22. mar 2022, 10:12

Maglau skrev:
22. mar 2022, 09:24
Mon ikke Lucas er på bænken - for to uger udtalte han at der ville gå to-tre til ham var helt klar.
Synes også at efter den her landsholdspause har været målet stort set fra dag 1.
Glæder mig til at se ham sammen med kusk og Prip.
Hvis vi ellers ikke render ind i skader, så bliver bænken da noget bredere, hvis der skal findes plads til Lucas, Thelander og Højholt næste gang.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2022, 12:46

Det bliver sindsygt spændende at se, hvem Friis vælger, når han reelt set har nogle at vælge imellem. Der er jo reel konkurrence på flere pladser.og med Kusk, MC og Ahlmann med der også viser gode præstationer, så bliver der kamp om det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 22. mar 2022, 14:15

Pastorius skrev:
22. mar 2022, 12:46
Det bliver sindsygt spændende at se, hvem Friis vælger, når han reelt set har nogle at vælge imellem. Der er jo reel konkurrence på flere pladser.og med Kusk, MC og Ahlmann med der også viser gode præstationer, så bliver der kamp om det.
Jeg er især spændt på om højholdt beholder sin plads. Synes Fossum for en gang skyld gjorde det fremragende på den centrale midt. Desuden synes jeg ikke højholdt helt var været deroppe han var i efteråret - men måske også noget med forventninger.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 23. mar 2022, 23:24

Måske der vil være mindre kamp om truppladserne til kampen alligevel.

I torsdagens kampoplæg mod Vendsyssel skriver AaBsport følgende:
Mathias Ross og Theo Sander er optaget af landsholdsopgaver, mens Jakob Ahlmann, Pedro Ferreira, Lucas Andersen, Rufo, Gudmundur Thórarinsson og Kasper Høgh alle er ukampdygtige.
Ahlmann og Høgh er pludselig ukampdygtige? Forhåbentlig det bare er rettidig omhu og hvile. Rufo har nu været ude i en måned - sidste kamp den 27. februar - så havde håbet han kunne komme i kamp nu. Ferreira og Thorarinsson er vel fiberskader og derfor vel yderst tvivlsomme til FCK.
- FlæskeFrank

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af McMark » 26. mar 2022, 16:57

FlæskeFrank skrev:
23. mar 2022, 23:24
Måske der vil være mindre kamp om truppladserne til kampen alligevel.

I torsdagens kampoplæg mod Vendsyssel skriver AaBsport følgende:
Mathias Ross og Theo Sander er optaget af landsholdsopgaver, mens Jakob Ahlmann, Pedro Ferreira, Lucas Andersen, Rufo, Gudmundur Thórarinsson og Kasper Høgh alle er ukampdygtige.
Ahlmann og Høgh er pludselig ukampdygtige? Forhåbentlig det bare er rettidig omhu og hvile. Rufo har nu været ude i en måned - sidste kamp den 27. februar - så havde håbet han kunne komme i kamp nu. Ferreira og Thorarinsson er vel fiberskader og derfor vel yderst tvivlsomme til FCK.
Derudover blev MC skadet i kampen. Det lyder til, at han er ude i op til 8 uger.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af FlemmingG » 26. mar 2022, 22:45

McMark skrev:
26. mar 2022, 16:57
FlæskeFrank skrev:
23. mar 2022, 23:24
Måske der vil være mindre kamp om truppladserne til kampen alligevel.

I torsdagens kampoplæg mod Vendsyssel skriver AaBsport følgende:
Mathias Ross og Theo Sander er optaget af landsholdsopgaver, mens Jakob Ahlmann, Pedro Ferreira, Lucas Andersen, Rufo, Gudmundur Thórarinsson og Kasper Høgh alle er ukampdygtige.
Ahlmann og Høgh er pludselig ukampdygtige? Forhåbentlig det bare er rettidig omhu og hvile. Rufo har nu været ude i en måned - sidste kamp den 27. februar - så havde håbet han kunne komme i kamp nu. Ferreira og Thorarinsson er vel fiberskader og derfor vel yderst tvivlsomme til FCK.
Derudover blev MC skadet i kampen. Det lyder til, at han er ude i op til 8 uger.
8 uger??!! Shit, så må vi håbe Højholt kan dække 6’er positionen. Alt efter hvornår Pedro og Thorainsson er klar igen selvfølgelig. Men tænker ikke de er aktuelle til FCK kampen. Jeg er ikke superfan af MC, men han spillede en god kamp mod Brøndby. Det vil være en stor streg i regningen, hvis han er færdig for sæsonen

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Sønderhof » 26. mar 2022, 22:55

FlemmingG skrev:
26. mar 2022, 22:45
McMark skrev:
26. mar 2022, 16:57
FlæskeFrank skrev:
23. mar 2022, 23:24
Måske der vil være mindre kamp om truppladserne til kampen alligevel.

I torsdagens kampoplæg mod Vendsyssel skriver AaBsport følgende:
Mathias Ross og Theo Sander er optaget af landsholdsopgaver, mens Jakob Ahlmann, Pedro Ferreira, Lucas Andersen, Rufo, Gudmundur Thórarinsson og Kasper Høgh alle er ukampdygtige.
Ahlmann og Høgh er pludselig ukampdygtige? Forhåbentlig det bare er rettidig omhu og hvile. Rufo har nu været ude i en måned - sidste kamp den 27. februar - så havde håbet han kunne komme i kamp nu. Ferreira og Thorarinsson er vel fiberskader og derfor vel yderst tvivlsomme til FCK.
Derudover blev MC skadet i kampen. Det lyder til, at han er ude i op til 8 uger.
8 uger??!! Shit, så må vi håbe Højholt kan dække 6’er positionen. Alt efter hvornår Pedro og Thorainsson er klar igen selvfølgelig. Men tænker ikke de er aktuelle til FCK kampen. Jeg er ikke superfan af MC, men han spillede en god kamp mod Brøndby. Det vil være en stor streg i regningen, hvis han er færdig for sæsonen
Nu er det da for alvor, at Abildgård på kontrakt til sommer vil give mening. Hvis han da er tæt på at være fit igen?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Eksil » 26. mar 2022, 23:04

Sønderhof skrev:
26. mar 2022, 22:55
FlemmingG skrev:
26. mar 2022, 22:45
McMark skrev:
26. mar 2022, 16:57
FlæskeFrank skrev:
23. mar 2022, 23:24
Måske der vil være mindre kamp om truppladserne til kampen alligevel.

I torsdagens kampoplæg mod Vendsyssel skriver AaBsport følgende:
Mathias Ross og Theo Sander er optaget af landsholdsopgaver, mens Jakob Ahlmann, Pedro Ferreira, Lucas Andersen, Rufo, Gudmundur Thórarinsson og Kasper Høgh alle er ukampdygtige.
Ahlmann og Høgh er pludselig ukampdygtige? Forhåbentlig det bare er rettidig omhu og hvile. Rufo har nu været ude i en måned - sidste kamp den 27. februar - så havde håbet han kunne komme i kamp nu. Ferreira og Thorarinsson er vel fiberskader og derfor vel yderst tvivlsomme til FCK.
Derudover blev MC skadet i kampen. Det lyder til, at han er ude i op til 8 uger.
8 uger??!! Shit, så må vi håbe Højholt kan dække 6’er positionen. Alt efter hvornår Pedro og Thorainsson er klar igen selvfølgelig. Men tænker ikke de er aktuelle til FCK kampen. Jeg er ikke superfan af MC, men han spillede en god kamp mod Brøndby. Det vil være en stor streg i regningen, hvis han er færdig for sæsonen
Nu er det da for alvor, at Abildgård på kontrakt til sommer vil give mening. Hvis han da er tæt på at være fit igen?
Det skal han og klubben så finde ud af inden det hedder april.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 27. mar 2022, 09:46

Jeg tror ikke at Lars Friis vil være bange for at stille med Fossum-Højholt centralt, når vi har tre bagi.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af FlemmingG » 28. mar 2022, 18:54

Bliver spændende at følge med i løbet af ugen, hvor mange af vores skadede spillere, der bliver klar til søndag. Jeg regner med at Ahlmann, Høgh, Kusk ( småskadet mod Vendsyssel ) er spilleklare. Nok mere tvivlsomt om MC og Thorainsson når det. Pedro er vel ude nogle uger endnu

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Bong » 28. mar 2022, 21:53

Er der noget officielt ude om MCs skade? Eller henvises der bare til det der Tweet for nogle dage siden?
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00

Indlæg af Moen » 29. mar 2022, 12:16

Bong skrev:
28. mar 2022, 21:53
Er der noget officielt ude om MCs skade? Eller henvises der bare til det der Tweet for nogle dage siden?
Samme Rasmus melder nu, at MC nok er klar til runde 2 i slutspillet. Han citerer MC: "Måske FCK kampen er for tæt på, men nu må vi se."

Besvar