Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2022, 12:20

Er Randers kampene ikke en af de kampe, hvor Kusk plejer at oppe sig og scorer en del mål ? Så en kombi med opadgående kurve og yndlingsmodstander, så er det måske Kusk-show i aften ?

Holder altid vejret mod Randers. De er et lortehold at spille imod. Uinteressant på så mange parametre og alligevel kan man se, at de bygger på år efter år og derfor skal tages lidt mere alvorligt end sidste gang.

EDIT: Har lige tjekket. Han har faktisk kun lavet et mål mod Randers siden tilbagekomsten til os. Så vi skal nok sætte lid til en anden eller han bryder mønsteret i aften...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Yankee » 8. apr 2022, 12:34

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 11:52
Præcis. Og det må være den psykologisk/mentale agenda under Friis: At gå til alle kampe, som var det BIF på hjemmebane (d. 31. august 1994).
Men det er jo heller ikke bæredygtigt. Det er jo Mourinho-modellen. Det holder en trup ikke til over tid. AaB skal finde et stabilt, solidt grundlag for at vinde kampe som den i aften. Nøglen er ikke fight og ild i øjnene - nøglen er at kontrollere kampen og få modstanderen til at løbe forgæves meter, så man kan spille udenom dem. Så kan man levere Ivanhoe-indsatser når den står på Parken eller MCH Arena senere på foråret.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5330
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2022, 13:36

Yankee skrev:
8. apr 2022, 12:34
R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 11:52
Præcis. Og det må være den psykologisk/mentale agenda under Friis: At gå til alle kampe, som var det BIF på hjemmebane (d. 31. august 1994).
Men det er jo heller ikke bæredygtigt. Det er jo Mourinho-modellen. Det holder en trup ikke til over tid. AaB skal finde et stabilt, solidt grundlag for at vinde kampe som den i aften. Nøglen er ikke fight og ild i øjnene - nøglen er at kontrollere kampen og få modstanderen til at løbe forgæves meter, så man kan spille udenom dem. Så kan man levere Ivanhoe-indsatser når den står på Parken eller MCH Arena senere på foråret.
Nej, det er klart. Men det skulle også mere ses som den anden pol i forhold til de (lidt for hyppige) kampe, hvor AaB kommer ud som en flok let opvredne karklude, så snart modstanderen ikke hedder BIF, FCK eller fcm.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Hanga » 8. apr 2022, 13:43

R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 13:36
Yankee skrev:
8. apr 2022, 12:34
R Rosenberg skrev:
8. apr 2022, 11:52
Præcis. Og det må være den psykologisk/mentale agenda under Friis: At gå til alle kampe, som var det BIF på hjemmebane (d. 31. august 1994).
Men det er jo heller ikke bæredygtigt. Det er jo Mourinho-modellen. Det holder en trup ikke til over tid. AaB skal finde et stabilt, solidt grundlag for at vinde kampe som den i aften. Nøglen er ikke fight og ild i øjnene - nøglen er at kontrollere kampen og få modstanderen til at løbe forgæves meter, så man kan spille udenom dem. Så kan man levere Ivanhoe-indsatser når den står på Parken eller MCH Arena senere på foråret.
Nej, det er klart. Men det skulle også mere ses som den anden pol i forhold til de (lidt for hyppige) kampe, hvor AaB kommer ud som en flok let opvredne karklude, så snart modstanderen ikke hedder BIF, FCK eller fcm.
Personligt synes jeg efterhånden at det er sjældent, at jeg sidder med fornemmelsen af, at AaB ikke giver sig fuldt ud. Heller ikke i de rædselsfulde hjemmekampe mod Silkeborg og Vejle. Jeg ser at der bliver løbet og fightet det der skal. Det der har manglet er kvaliteten i vores spil, samt ikke mindst modet til at tage et offensivt greb om kampene. Vi har været for defensive alt for længe. Og her er jeg helt med dig i, at vi forhåbentlig kan tage noget med fra de første kampe under Friis. Lad os nu komme ud med brystkassen skudt frem i samtlige kampe og turde presse modstanderen højt, også selvom modstanderen gerne vil spille kontrafodbold. Men det største skridt vi kan tage, er at få mere kvalitet i vores eget spil med bolden. I de her kampe får vi helt naturligt mere bolden for fødderne, fordi modstanderen gerne overgiver initiativet til os. Det har vi bare haft det svært ved ret ofte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Patmand » 8. apr 2022, 17:11

FlæskeFrank skrev:
8. apr 2022, 12:20
Er Randers kampene ikke en af de kampe, hvor Kusk plejer at oppe sig og scorer en del mål ? Så en kombi med opadgående kurve og yndlingsmodstander, så er det måske Kusk-show i aften ?

Holder altid vejret mod Randers. De er et lortehold at spille imod. Uinteressant på så mange parametre og alligevel kan man se, at de bygger på år efter år og derfor skal tages lidt mere alvorligt end sidste gang.

EDIT: Har lige tjekket. Han har faktisk kun lavet et mål mod Randers siden tilbagekomsten til os. Så vi skal nok sætte lid til en anden eller han bryder mønsteret i aften...
Jeg kan pege på mange Superliga-hold der er mere uinteressante end Randers FC - inklusive AaB. (Hvis man skal forsøge at være objektiv)
Sidste gang de var på besøg i Aalborg var de klart bedre spillende end AaB.

Randers startede 2022 lidt halvsvagt, men jeg kan frygte de er ved at være i omdrejninger igen. Jeg syntes de har en godt sammensat trup, spiller en udemærket gang bold og har en dygtig træner.
AaB skal virkelig ramme topniveauet for at vinde kampen. Jeg tror desværre ikke det bliver udfaldet af kampen.

Det vil være skønt at se Lucas Andersen få spilletid.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 8. apr 2022, 17:28

Startopstillingen:

Rinne
Granli
Ross
Thelander
Hagelskjær
Ahlmann
Højholt
Fossum
Kusk
Makaric
Prip


Reserver:

D. Veiby Held
Prijovic
Gedsted
Ementa
Høgh
O. Ross
Andersen

:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2022, 17:30

Patmand skrev:
8. apr 2022, 17:11
FlæskeFrank skrev:
8. apr 2022, 12:20
Er Randers kampene ikke en af de kampe, hvor Kusk plejer at oppe sig og scorer en del mål ? Så en kombi med opadgående kurve og yndlingsmodstander, så er det måske Kusk-show i aften ?

Holder altid vejret mod Randers. De er et lortehold at spille imod. Uinteressant på så mange parametre og alligevel kan man se, at de bygger på år efter år og derfor skal tages lidt mere alvorligt end sidste gang.

EDIT: Har lige tjekket. Han har faktisk kun lavet et mål mod Randers siden tilbagekomsten til os. Så vi skal nok sætte lid til en anden eller han bryder mønsteret i aften...
Jeg kan pege på mange Superliga-hold der er mere uinteressante end Randers FC - inklusive AaB. (Hvis man skal forsøge at være objektiv)
Sidste gang de var på besøg i Aalborg var de klart bedre spillende end AaB.

Randers startede 2022 lidt halvsvagt, men jeg kan frygte de er ved at være i omdrejninger igen. Jeg syntes de har en godt sammensat trup, spiller en udemærket gang bold og har en dygtig træner.
AaB skal virkelig ramme topniveauet for at vinde kampen. Jeg tror desværre ikke det bliver udfaldet af kampen.

Det vil være skønt at se Lucas Andersen få spilletid.
Jeg tænker at flæske mener at det er en uinteressant modstander for den almindelige AaB-fan, og samtidig vil jeg også påstå at AaB langt mere interessante for AaBfans end du mener, objektivt set.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Patmand » 8. apr 2022, 17:38

Buzz Killington skrev:
8. apr 2022, 17:30
Patmand skrev:
8. apr 2022, 17:11
FlæskeFrank skrev:
8. apr 2022, 12:20
Er Randers kampene ikke en af de kampe, hvor Kusk plejer at oppe sig og scorer en del mål ? Så en kombi med opadgående kurve og yndlingsmodstander, så er det måske Kusk-show i aften ?

Holder altid vejret mod Randers. De er et lortehold at spille imod. Uinteressant på så mange parametre og alligevel kan man se, at de bygger på år efter år og derfor skal tages lidt mere alvorligt end sidste gang.

EDIT: Har lige tjekket. Han har faktisk kun lavet et mål mod Randers siden tilbagekomsten til os. Så vi skal nok sætte lid til en anden eller han bryder mønsteret i aften...
Jeg kan pege på mange Superliga-hold der er mere uinteressante end Randers FC - inklusive AaB. (Hvis man skal forsøge at være objektiv)
Sidste gang de var på besøg i Aalborg var de klart bedre spillende end AaB.

Randers startede 2022 lidt halvsvagt, men jeg kan frygte de er ved at være i omdrejninger igen. Jeg syntes de har en godt sammensat trup, spiller en udemærket gang bold og har en dygtig træner.
AaB skal virkelig ramme topniveauet for at vinde kampen. Jeg tror desværre ikke det bliver udfaldet af kampen.

Det vil være skønt at se Lucas Andersen få spilletid.
Jeg tænker at flæske mener at det er en uinteressant modstander for den almindelige AaB-fan, og samtidig vil jeg også påstå at AaB langt mere interessante for AaBfans end du mener, objektivt set.
Du bør være varsom med at spekulere i hvad andre mener. Jeg antager at flertallet af AaB-fans foretrækker at se noget godt fodbold - og Randers spiller ganske udemærket fodbold.

Det sidste du skriver giver ingen mening.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Trickster » 8. apr 2022, 18:06

Patmand,

AaB var da bedre end Randers sidste gang de var på besøg. AaB havde klart flest chancer, højere expected goals og vi blev snydt for et kæmpe straffespark på Kasper Kusk.

Du må tænke på en helt anden kamp.
Hair is not a right: it´s a privilege!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2022, 18:16

Sander syg. Så må vi håbe på Held, hvis Rinne ikke klare kampen selv. Tøhø.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Patmand » 8. apr 2022, 18:36

Trickster skrev:
8. apr 2022, 18:06
Patmand,

AaB var da bedre end Randers sidste gang de var på besøg. AaB havde klart flest chancer, højere expected goals og vi blev snydt for et kæmpe straffespark på Kasper Kusk.

Du må tænke på en helt anden kamp.
Trickster,

Jeg tænker på 1-1 kampen. Jeg aner ikke hvilken kamp du har set.
Randers havde spillet UEFA om torsdagen og startede uden flere af deres bedste spillere. Da bl.a. Mistrati kom ind i 2. halvleg dominerede Randers kampen:

"Ti minutter senere var det også tæt på 2-1 til gæsterne, da Vito Hammershøy-Mistrati kom til en afslutning midt i feltet, men en flot Rinne-redning forhindrede scoringen.

Mod kampens afslutning kom AaB bedre med i kampen"

Men det er da fair nok du så den anderledes.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Hinsur » 8. apr 2022, 18:37

1-0 !

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Hinsur » 8. apr 2022, 18:39

2-0!!!! Prip og Kusk igen!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Hanga » 8. apr 2022, 18:39

Kasper Kusk -> Louka Prip x2 :danmarkfan: :cheers:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Olev74 » 8. apr 2022, 18:39

Ja, eller 2-0...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2022, 18:40

Jeg elsker Lars Friis. Og louka prip
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Patmand » 8. apr 2022, 18:40

Prip er den klart bedste afslutter - satme to gode spark!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5079
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Kunji » 8. apr 2022, 18:41

Louka Prip nærmer sig vist et salg. Shit, han har gang i en sæson.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Hanga » 8. apr 2022, 18:42

Kunji skrev:
8. apr 2022, 18:41
Louka Prip nærmer sig vist et salg. Shit, han har gang i en sæson.
Han skal lige blive en sæson mere, for udskiftningen bliver for stor til sommer i forvejen... Men for satan hvor er han god! Og så må det efterhånden stå klart for alle, at det har været tæt på kriminelt at holde Kusk helt uden for truppen. Fremragende drenge!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 08/04-22

Indlæg af Eksil » 8. apr 2022, 18:46

Hanga skrev:
8. apr 2022, 18:42
Kunji skrev:
8. apr 2022, 18:41
Louka Prip nærmer sig vist et salg. Shit, han har gang i en sæson.
Han skal lige blive en sæson mere, for udskiftningen bliver for stor til sommer i forvejen... Men for satan hvor er han god! Og så må det efterhånden stå klart for alle, at det har været tæt på kriminelt at holde Kusk helt uden for truppen. Fremragende drenge!
Hvis man vil de store salg, så må man sælge når varen er hot. Kan være han står med fire mål om et år.

Besvar