Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af martinaalborg » 2. maj 2022, 22:14

......nu så det ellers lige så godt ud....

Midtjylland næste gang 😔

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 2. maj 2022, 22:24

Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???

Det grænser jo til sindssyge at lave lange kontrakter med ringe (og relativt løntunge) spillere, når man har få penge.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Mephisto2 » 2. maj 2022, 22:25

R Rosenberg skrev:
2. maj 2022, 22:24
Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???
Måske der er brug for en tredje assistenttræner?...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Brodernumsi » 2. maj 2022, 22:30

R Rosenberg skrev:
2. maj 2022, 22:24
Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???

Det grænser jo til sindssyge at lave lange kontrakter med ringe (og relativt løntunge) spillere, når man har få penge.
Løntung er bestemt ikke sandt. Han gik netop ned i løn, for at få en længere kontrakt.
Men ja, det var ikke en god beslutning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 2. maj 2022, 22:41

Brodernumsi skrev:
2. maj 2022, 22:30
R Rosenberg skrev:
2. maj 2022, 22:24
Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???

Det grænser jo til sindssyge at lave lange kontrakter med ringe (og relativt løntunge) spillere, når man har få penge.
Løntung er bestemt ikke sandt. Han gik netop ned i løn, for at få en længere kontrakt.
Men ja, det var ikke en god beslutning.
Det skal altså også ses i det lys, at han selv er indforstået med i løbet af kontraktperioden at overgå fra fast starter til backup i et generationsskifte. Sådan blev aftalen italesat, hvis ikke direkte så ret tydeligt mellem linierne, som jeg husker det. Jeg gætter på, det skifte i rolle begynder at indfinde sig efter sommerferien. Så får vi se, om Gedsted er manden på posten, eller om der skal hentes en anden spiller, og vi har en Pallesen i truppen, som vil være en ganske god backup, og som også - så vidt man kan høre - er en god mand i træningskulturen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 2. maj 2022, 22:42

martinaalborg skrev:
2. maj 2022, 22:14
......nu så det ellers lige så godt ud....

Midtjylland næste gang 😔
Midtjylland er mindre formstærke end SIF. Jeg kunne godt se point i den kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2022, 23:01

Karakterer efter den værste vrede er fordampet

Rinne: 00 (Dumpet)
Ser ikke godt ud hele vejen igennem og mindre sikker.
Pallesen: -03 (Dårligste karaketer på den nye skala)
Blev overspillet igen og igen. Kampen i dag var et eksempel på, hvorfor en fireback kæde ikke dur med Pallesen. Han burde aldrig været givet så lang en kontrakt/bærende rolle i klubben. Han løber meget og er sympatisk, men slet slet ikke god nok.
Granli: 02 (Bestået)
På hælene som resten af forsvaret, men trods ikke graverende personlige fejl som de andre
Hagelskjær: -03
Det var en stopperpræstation på niveau med Holgersson, Blåbjerg og Jon Roi. I dag så vi, at Hagelskjær er en af de ringeste stoppere vi har haft siden Superligaens start. Langsom og fejlplaceret hele tiden og Silkeborg spillerne fløj forbi ham. Håber hans løn er tilpas lav til, at han selv kan være interesseret i at komme videre til en klub der kan bruge ham til sommer. Derudover mange hovedløse bold frem til spillere i undertal
Gudmundur: 00
Overbeviste ikke idag, men skal man se på præmissen formilder det mig en smule, at han ikke er lige så god kampform som de andre og ikke har de stærke relationer med holdet.

Højholt: 00
Får slet ikke brudt spillet i dag eller distribueret bolden til medspillerne. Der var nok at lave for en defensiv midt idag, men får fat i intet.
Fossum: -03
Synes Fossum var om muligt endnu ringere og det flugter meget godt med, at han generelt er dårlig på den plads. Fossum er klart bedst som en af de tre forreste midtbanespillere i det her system og man burde nok overveje om ikke han ville komplementere Kusk/Prip/Lucas meget godt med nogle andre ting end det de kan.

Kusk: 00
I dag kunne man godt se, hvorfor at Kusk til tider bliver fravalgt af trænerne. Med på, at han med for det det offensive, men for pokker hvor ville det have klædt at han havde hjulpet til så det ikke var så let for SIF at rundbarbere Pallesen.

Prip: 02
Består pga. de to mål, men den graverende defensive fejl var ikke god.

Lucas: -03
Jeg synes, at Lucas fejlger big time i dag som anfører. En anfører skal i en kamp som denne være med til at ruske op i holdet og skabe lidt ro. Det ryster mig derudover virkelig, at Lucas kan stå at sige i pausen, at det skulle være en lige kamp. Som anfører skal man også være med til at stille krav til medspillerne og trække dem med og det er det bestemt ikke at sige, at det var ligeværdigt i en halvleg, hvor vi flere gange blev udspillet. Jaja, vi fik da fedtet os til et par mål, men vi spilelde jo ringe. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende at vores offensiv er gået i stå med Lucas's tilbagekomst. Fylder han for meget eller smadret det balancen at ville have plads til alle offensive på en gang?

Makaric: 02
Svære arbejdsforhold, men jeg synes faktisk at han arbejder godt for og han var involveret. Det bliver en svær kamp for ham fordi de hele tiden prøver at stikke ham i dybden, men jeg synes faktisk indsatsen var god og han var synlig også udover assisten.

Lars Friis: -03
Vores bedste periode mod SIF i det her forår har været med en defensiv spiller i Magnus på midtbanen. Jeg er ikke selv kæmpe Magnus fan, men i sådan en kamp skal der sættes en prop i. Især når vi stiller med så vanvigttigt svagt et midterforsvar. Det var en kæmpe fejl sidst med Lucas på central midt og denne var ligeledes en kæmpe brøler ikke at have en defensiv midt ind igen idag. Derudover kan kan spørge sig selv om Lucas, Kusk og Prip på en gang bliver for meget af det samme. Derudover forekommer det mig decideret vanvittigt, at man ikke forsøger at ændre dynamikken i kampen noget før ved at skabe noget overtal central på midtbanen fremfor bare at køre "kemikaze" taktik og sætte lille Ross ind.

Truppen generelt: Jeg synes i dag, at vi ser meget tydeligt at de store problemer i vores trup er de designfejl der ligger i, at vi ikke har de defensive spillere som kan skabe basen for at vi kan frigøre vores offensive spillere. Her taler jeg gentlig både centerforsvar, højre back og noget central midt selvom jeg på sidstenævne er mere i tvivl om mikset udover Fossum dur bedre længe fremme og, at det er duoen Højholt/Pedro der skal suppleres med den rigtige starter. Jeg synes også, at kampen i dag er et meget tydeligt eksempel på det der har gjort i mange år at trænerne har valgt at spille forsigtigt/med tre stoppere om træneren så hed Søndergaard (Efter truppenb blev splittet ad), Wieghorst, Jacob Friis, Cifuentes eller Lars Friis. Ligeledes vi stadig, at det også er et problem at vi ikke har nogen fart offensivt og det bliver noget dribleri, som let kan afvikles.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 3. maj 2022, 00:20

Brodernumsi skrev:
2. maj 2022, 22:30
R Rosenberg skrev:
2. maj 2022, 22:24
Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???

Det grænser jo til sindssyge at lave lange kontrakter med ringe (og relativt løntunge) spillere, når man har få penge.
Løntung er bestemt ikke sandt. Han gik netop ned i løn, for at få en længere kontrakt.
Men ja, det var ikke en god beslutning.
Jeg tvivler på, at han er blandt de dårligst lønnede i truppen. Og han tjener ganske givet 50-75 gange mere end hans evner berettiger.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 3. maj 2022, 00:21

Funky skrev:
2. maj 2022, 22:41
Brodernumsi skrev:
2. maj 2022, 22:30
R Rosenberg skrev:
2. maj 2022, 22:24
Er det korrekt forstået, at Kristoffer Pallesen har kontrakt med AaB mere end fucking 2 år endnu???

Det grænser jo til sindssyge at lave lange kontrakter med ringe (og relativt løntunge) spillere, når man har få penge.
Løntung er bestemt ikke sandt. Han gik netop ned i løn, for at få en længere kontrakt.
Men ja, det var ikke en god beslutning.
Det skal altså også ses i det lys, at han selv er indforstået med i løbet af kontraktperioden at overgå fra fast starter til backup i et generationsskifte. Sådan blev aftalen italesat, hvis ikke direkte så ret tydeligt mellem linierne, som jeg husker det. Jeg gætter på, det skifte i rolle begynder at indfinde sig efter sommerferien. Så får vi se, om Gedsted er manden på posten, eller om der skal hentes en anden spiller, og vi har en Pallesen i truppen, som vil være en ganske god backup, og som også - så vidt man kan høre - er en god mand i træningskulturen.
Det kunne man da håbe. Det skulle være sket for 3 år siden.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 3. maj 2022, 07:28

Jakobsen skrev:
2. maj 2022, 23:01
Karakterer efter den værste vrede er fordampet

Rinne: 00 (Dumpet)
Ser ikke godt ud hele vejen igennem og mindre sikker.
Pallesen: -03 (Dårligste karaketer på den nye skala)
Blev overspillet igen og igen. Kampen i dag var et eksempel på, hvorfor en fireback kæde ikke dur med Pallesen. Han burde aldrig været givet så lang en kontrakt/bærende rolle i klubben. Han løber meget og er sympatisk, men slet slet ikke god nok.
Granli: 02 (Bestået)
På hælene som resten af forsvaret, men trods ikke graverende personlige fejl som de andre
Hagelskjær: -03
Det var en stopperpræstation på niveau med Holgersson, Blåbjerg og Jon Roi. I dag så vi, at Hagelskjær er en af de ringeste stoppere vi har haft siden Superligaens start. Langsom og fejlplaceret hele tiden og Silkeborg spillerne fløj forbi ham. Håber hans løn er tilpas lav til, at han selv kan være interesseret i at komme videre til en klub der kan bruge ham til sommer. Derudover mange hovedløse bold frem til spillere i undertal
Gudmundur: 00
Overbeviste ikke idag, men skal man se på præmissen formilder det mig en smule, at han ikke er lige så god kampform som de andre og ikke har de stærke relationer med holdet.

Højholt: 00
Får slet ikke brudt spillet i dag eller distribueret bolden til medspillerne. Der var nok at lave for en defensiv midt idag, men får fat i intet.
Fossum: -03
Synes Fossum var om muligt endnu ringere og det flugter meget godt med, at han generelt er dårlig på den plads. Fossum er klart bedst som en af de tre forreste midtbanespillere i det her system og man burde nok overveje om ikke han ville komplementere Kusk/Prip/Lucas meget godt med nogle andre ting end det de kan.

Kusk: 00
I dag kunne man godt se, hvorfor at Kusk til tider bliver fravalgt af trænerne. Med på, at han med for det det offensive, men for pokker hvor ville det have klædt at han havde hjulpet til så det ikke var så let for SIF at rundbarbere Pallesen.

Prip: 02
Består pga. de to mål, men den graverende defensive fejl var ikke god.

Lucas: -03
Jeg synes, at Lucas fejlger big time i dag som anfører. En anfører skal i en kamp som denne være med til at ruske op i holdet og skabe lidt ro. Det ryster mig derudover virkelig, at Lucas kan stå at sige i pausen, at det skulle være en lige kamp. Som anfører skal man også være med til at stille krav til medspillerne og trække dem med og det er det bestemt ikke at sige, at det var ligeværdigt i en halvleg, hvor vi flere gange blev udspillet. Jaja, vi fik da fedtet os til et par mål, men vi spilelde jo ringe. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende at vores offensiv er gået i stå med Lucas's tilbagekomst. Fylder han for meget eller smadret det balancen at ville have plads til alle offensive på en gang?

Makaric: 02
Svære arbejdsforhold, men jeg synes faktisk at han arbejder godt for og han var involveret. Det bliver en svær kamp for ham fordi de hele tiden prøver at stikke ham i dybden, men jeg synes faktisk indsatsen var god og han var synlig også udover assisten.

Lars Friis: -03
Vores bedste periode mod SIF i det her forår har været med en defensiv spiller i Magnus på midtbanen. Jeg er ikke selv kæmpe Magnus fan, men i sådan en kamp skal der sættes en prop i. Især når vi stiller med så vanvigttigt svagt et midterforsvar. Det var en kæmpe fejl sidst med Lucas på central midt og denne var ligeledes en kæmpe brøler ikke at have en defensiv midt ind igen idag. Derudover kan kan spørge sig selv om Lucas, Kusk og Prip på en gang bliver for meget af det samme. Derudover forekommer det mig decideret vanvittigt, at man ikke forsøger at ændre dynamikken i kampen noget før ved at skabe noget overtal central på midtbanen fremfor bare at køre "kemikaze" taktik og sætte lille Ross ind.

Truppen generelt: Jeg synes i dag, at vi ser meget tydeligt at de store problemer i vores trup er de designfejl der ligger i, at vi ikke har de defensive spillere som kan skabe basen for at vi kan frigøre vores offensive spillere. Her taler jeg gentlig både centerforsvar, højre back og noget central midt selvom jeg på sidstenævne er mere i tvivl om mikset udover Fossum dur bedre længe fremme og, at det er duoen Højholt/Pedro der skal suppleres med den rigtige starter. Jeg synes også, at kampen i dag er et meget tydeligt eksempel på det der har gjort i mange år at trænerne har valgt at spille forsigtigt/med tre stoppere om træneren så hed Søndergaard (Efter truppenb blev splittet ad), Wieghorst, Jacob Friis, Cifuentes eller Lars Friis. Ligeledes vi stadig, at det også er et problem at vi ikke har nogen fart offensivt og det bliver noget dribleri, som let kan afvikles.

Jeg tror ikke vreden var helt fordampet, jeg synes de karakterer er grove nok.

Engang i mellem må man løfte på hatten for sin modstander, og Silkeborg har splittet meget stærke hold ad på den bane, vi blev ikke splittet ad, hverken i går eller forrige gang.
I går var en offensivt velspillet kamp, ikke kun pga Silkeborg, men vi havde også vores perioder hvor pasningsspillet flød.

Jeg synes faktisk der er noget at bygge videre på, husk på hvad vi kommer fra, engang kunne vi ikke skabe en chance i 90 minutter.

Men når det er sagt så var der spillere der viste, at de ikke kan følge med i det tempo kampen blev spillet i, og det er Pallesen som du nævner og Hagelskjær, der lignede to tømmermandsramte seriespillere i en superligakamp.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 3. maj 2022, 08:21

troelsh skrev:
3. maj 2022, 07:28
Jakobsen skrev:
2. maj 2022, 23:01
Karakterer efter den værste vrede er fordampet

Rinne: 00 (Dumpet)
Ser ikke godt ud hele vejen igennem og mindre sikker.
Pallesen: -03 (Dårligste karaketer på den nye skala)
Blev overspillet igen og igen. Kampen i dag var et eksempel på, hvorfor en fireback kæde ikke dur med Pallesen. Han burde aldrig været givet så lang en kontrakt/bærende rolle i klubben. Han løber meget og er sympatisk, men slet slet ikke god nok.
Granli: 02 (Bestået)
På hælene som resten af forsvaret, men trods ikke graverende personlige fejl som de andre
Hagelskjær: -03
Det var en stopperpræstation på niveau med Holgersson, Blåbjerg og Jon Roi. I dag så vi, at Hagelskjær er en af de ringeste stoppere vi har haft siden Superligaens start. Langsom og fejlplaceret hele tiden og Silkeborg spillerne fløj forbi ham. Håber hans løn er tilpas lav til, at han selv kan være interesseret i at komme videre til en klub der kan bruge ham til sommer. Derudover mange hovedløse bold frem til spillere i undertal
Gudmundur: 00
Overbeviste ikke idag, men skal man se på præmissen formilder det mig en smule, at han ikke er lige så god kampform som de andre og ikke har de stærke relationer med holdet.

Højholt: 00
Får slet ikke brudt spillet i dag eller distribueret bolden til medspillerne. Der var nok at lave for en defensiv midt idag, men får fat i intet.
Fossum: -03
Synes Fossum var om muligt endnu ringere og det flugter meget godt med, at han generelt er dårlig på den plads. Fossum er klart bedst som en af de tre forreste midtbanespillere i det her system og man burde nok overveje om ikke han ville komplementere Kusk/Prip/Lucas meget godt med nogle andre ting end det de kan.

Kusk: 00
I dag kunne man godt se, hvorfor at Kusk til tider bliver fravalgt af trænerne. Med på, at han med for det det offensive, men for pokker hvor ville det have klædt at han havde hjulpet til så det ikke var så let for SIF at rundbarbere Pallesen.

Prip: 02
Består pga. de to mål, men den graverende defensive fejl var ikke god.

Lucas: -03
Jeg synes, at Lucas fejlger big time i dag som anfører. En anfører skal i en kamp som denne være med til at ruske op i holdet og skabe lidt ro. Det ryster mig derudover virkelig, at Lucas kan stå at sige i pausen, at det skulle være en lige kamp. Som anfører skal man også være med til at stille krav til medspillerne og trække dem med og det er det bestemt ikke at sige, at det var ligeværdigt i en halvleg, hvor vi flere gange blev udspillet. Jaja, vi fik da fedtet os til et par mål, men vi spilelde jo ringe. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende at vores offensiv er gået i stå med Lucas's tilbagekomst. Fylder han for meget eller smadret det balancen at ville have plads til alle offensive på en gang?

Makaric: 02
Svære arbejdsforhold, men jeg synes faktisk at han arbejder godt for og han var involveret. Det bliver en svær kamp for ham fordi de hele tiden prøver at stikke ham i dybden, men jeg synes faktisk indsatsen var god og han var synlig også udover assisten.

Lars Friis: -03
Vores bedste periode mod SIF i det her forår har været med en defensiv spiller i Magnus på midtbanen. Jeg er ikke selv kæmpe Magnus fan, men i sådan en kamp skal der sættes en prop i. Især når vi stiller med så vanvigttigt svagt et midterforsvar. Det var en kæmpe fejl sidst med Lucas på central midt og denne var ligeledes en kæmpe brøler ikke at have en defensiv midt ind igen idag. Derudover kan kan spørge sig selv om Lucas, Kusk og Prip på en gang bliver for meget af det samme. Derudover forekommer det mig decideret vanvittigt, at man ikke forsøger at ændre dynamikken i kampen noget før ved at skabe noget overtal central på midtbanen fremfor bare at køre "kemikaze" taktik og sætte lille Ross ind.

Truppen generelt: Jeg synes i dag, at vi ser meget tydeligt at de store problemer i vores trup er de designfejl der ligger i, at vi ikke har de defensive spillere som kan skabe basen for at vi kan frigøre vores offensive spillere. Her taler jeg gentlig både centerforsvar, højre back og noget central midt selvom jeg på sidstenævne er mere i tvivl om mikset udover Fossum dur bedre længe fremme og, at det er duoen Højholt/Pedro der skal suppleres med den rigtige starter. Jeg synes også, at kampen i dag er et meget tydeligt eksempel på det der har gjort i mange år at trænerne har valgt at spille forsigtigt/med tre stoppere om træneren så hed Søndergaard (Efter truppenb blev splittet ad), Wieghorst, Jacob Friis, Cifuentes eller Lars Friis. Ligeledes vi stadig, at det også er et problem at vi ikke har nogen fart offensivt og det bliver noget dribleri, som let kan afvikles.

Jeg tror ikke vreden var helt fordampet, jeg synes de karakterer er grove nok.

Engang i mellem må man løfte på hatten for sin modstander, og Silkeborg har splittet meget stærke hold ad på den bane, vi blev ikke splittet ad, hverken i går eller forrige gang.
I går var en offensivt velspillet kamp, ikke kun pga Silkeborg, men vi havde også vores perioder hvor pasningsspillet flød.

Jeg synes faktisk der er noget at bygge videre på, husk på hvad vi kommer fra, engang kunne vi ikke skabe en chance i 90 minutter.

Men når det er sagt så var der spillere der viste, at de ikke kan følge med i det tempo kampen blev spillet i, og det er Pallesen som du nævner og Hagelskjær, der lignede to tømmermandsramte seriespillere i en superligakamp.
Havde vi haft Thelander til rådighed i gårsdagens kamp, så tror jeg helt sikkert vi havde fået point med hjem. Med ham ude og ny formation, så var der simpelthen for meget “der ikke sad på rygraden”. Så kun ca halvdelen af kampen, og vi var rigtig nok udfordret i det defensive. Pallesen har - i mine øjne - aldrig været og bliver heller ikke mere end en hæderlig superligaspiler. Der skal et nyindkøb til, tror heller ikke Gedsted er løsningen derude.
Hagelskjær spillede dårligt igår og har generelt ikke været godt spillende i slutspillet. Men at gøre ham så dårlig, som enkelte debattører herinde gør ham til, synes jeg ikke stemmer overens med virkeligheden. Han har klart sine forcer i det fremadrettede spil, men har også vist fornuftigt niveau defensivt i mange andre kampe.
Må også konstatere et markant formdyk hos Højholt. Naturligt og forventet hos en ung spiller, i hans første hele sæson som stamspiller…

Vi skal have Magnus og helst Pedro i gear til at spille fuld tid hurtigst muligt, vi mangler et defensivt anker på den Midtbane. Udover de fire spillere i bagkæden, så havde resten af spillerne i startopstillingen deres primære styrker i den offensive del af spillet. Hverken Højholt eller Fossum er de fødte 6’er, de har et mere offensivt mindset. Så med en ny formation, forsvarsgeneralen ude, helt ny mand på ve back, mod Superligaens nok mest formstærke hold lige pt - så var det nok at presse citronen lidt for voldsomt for de fire bagerste. De lavede fejl- også unødige - men det var også en stor mundfuld de stod overfor

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 3. maj 2022, 08:52

Skal vi gøre os forhåbninger om at kæmpe med om Europa næste år også, så har Inge en meget stor opgave foran sig.
Dels smutter nogle stykker og dels er der bare folk på det hold, hvis niveau hører til i divisionerne.

Vi skal have:
En ny keeper
En forlængelse med Thelander eller en ny på mindst samme niveau.
En ny på næsten samme niveau som Thelander.
En ny højre back.
En ny defensiv/central midt, medmindre Ferreira shiner
En ny 8'er.

Vi må håbe, at der bliver lavet noget mønt på fx Prip og Højholt, for det er det meste af den defensive stamme, der skal udskiftes eller forstærkes.
Ædruelighedens stemme

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Bugatti1 » 3. maj 2022, 09:56

Tydeligt at se Lucas effekten er udeblevet. Sgu ikke meget han bidrog med i går heller, ÆV!

Vi vandt flere kampe da han ikke var med, hvor Kusk og Prip holdte legestue med de fleste....
Det ender sgu nok med en 5-6 plads denne sæson, men som vi spiller nu, og med de afgange vi ser til sommer, så heller ikke meget vi har at gøre i Europa. Og så skal det forsvar altså stabiliseres - Der går godt nok mange mål ind, selv med en af de bedste keepere i ligaen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2022, 10:07

Bugatti1 skrev:
3. maj 2022, 09:56
Tydeligt at se Lucas effekten er udeblevet. Sgu ikke meget han bidrog med i går heller, ÆV!

Vi vandt flere kampe da han ikke var med, hvor Kusk og Prip holdte legestue med de fleste....
Det ender sgu nok med en 5-6 plads denne sæson, men som vi spiller nu, og med de afgange vi ser til sommer, så heller ikke meget vi har at gøre i Europa. Og så skal det forsvar altså stabiliseres - Der går godt nok mange mål ind, selv med en af de bedste keepere i ligaen?
Mht. Kusk så var der tale om en stime på to kampe. Så ingen grund til at overdrive hans indflydelse. Og så synes jeg bestemt at Lucas er på vej frem. Men det er hele holdet der har lidt under at matchningen i slutspillet er noget skarpere, og at vi har været grundigt amputeret i både forsvar og midtbane. Det har været af nød at vi har spillet med så mange offensive spillere som har gjort at balancen er gået fløjten. Vi kan ikke kontrollere en dyt med både Kusk, Prip og Lucas - og da slet ikke uden en holdene midtbanemand.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af hundekiks » 3. maj 2022, 10:22

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... io/9237455

Et nederlag der koster minimum 35 min :(

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. maj 2022, 10:25

Jeg har skrevet det nogle gange og gør det igen. Jeg kunne godt tænke mig lidt mere bevægelse hos de forreste.

I vores kampe mod Silkeborg har en spiller som Vallys, haft en stor bevægelsesfrihed og har kunnet bidrage til overtal på forskellige områder af banen.

Ift Lucas så har han nogle helt vilde kvaliteter og hvorledes de optimeres er svært at spå om. Jeg kunne godt ønske, at han - qua ovennævnte bemærkning.om bevægelsesfrihed - får sådan en rolle, MEN bliver bedre til at afgøre hvornår der skal sættes tempo på. Fremfor for mange berøringer.

Slutteligt skal der simpelthen fokuseres på at hentes en Maldini og en Baresi til vores centrale forsvar.
Vi tabte ikke pga spillerne fremme på banen, det var manglende kvalitet bagude.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Gnu » 3. maj 2022, 10:31

Et ærgerligt nederlag, og vi kan godt hæfte os ved forsvarsspil, som skal blive bedre, for det var ved Gud ikke specielt imponerede, hvad der blev præsteret i går. Men vi må også bare erkende at Silkeborg er et forrygende godt hold lige nu, som fik AaB til at se dårlige ud. På positiv siden tæller, at AaB rent faktisk skabte chancer og scorer mål. Offensiven har en del strenge at spille på. Gennem de seneste efterhånden mange år har der været rigeligt med kampe, hvor AaB ikke har skabt noget som helst, og det lader efterhånden til at være en sjældenhed nu om dage.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Hajen » 3. maj 2022, 10:34

Buzz Killington skrev:
3. maj 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
3. maj 2022, 09:56
Tydeligt at se Lucas effekten er udeblevet. Sgu ikke meget han bidrog med i går heller, ÆV!

Vi vandt flere kampe da han ikke var med, hvor Kusk og Prip holdte legestue med de fleste....
Det ender sgu nok med en 5-6 plads denne sæson, men som vi spiller nu, og med de afgange vi ser til sommer, så heller ikke meget vi har at gøre i Europa. Og så skal det forsvar altså stabiliseres - Der går godt nok mange mål ind, selv med en af de bedste keepere i ligaen?
Mht. Kusk så var der tale om en stime på to kampe. Så ingen grund til at overdrive hans indflydelse. Og så synes jeg bestemt at Lucas er på vej frem. Men det er hele holdet der har lidt under at matchningen i slutspillet er noget skarpere, og at vi har været grundigt amputeret i både forsvar og midtbane. Det har været af nød at vi har spillet med så mange offensive spillere som har gjort at balancen er gået fløjten. Vi kan ikke kontrollere en dyt med både Kusk, Prip og Lucas - og da slet ikke uden en holdene midtbanemand.
Det fremhævede er ikke brugbare undskyldninger i en klub, der har Top 4 ambitioner / -mål (det er lidt svært at undgå de bedste, hvis man vil spille med blandt disse ;) )

Og er vi så meget mere amputerede, end andre er på nuværende tidspunkt (ja, lige i går manglede vi på både midt og bagi). Jeg synes at vores trup er utrolig smal, og så synes jeg samtidig, at den er noget naivt sammensat ! Vi vil spille i Top 4, og vi vil gerne være et boldfast og spildominerende hold, men samtidig render der nogle deciderede bold-mongoler rundt og spiller fast. Dette blev i den grad udstillet i går !
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2022, 10:35

hundekiks skrev:
3. maj 2022, 10:22
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... io/9237455

Et nederlag der koster minimum 35 min :(
Det falder igen tilbage på Inge og den svage trup han efterhånden har fået sat sammen. Endnu engang pisser vi nærmest gratis Europa penge væk

Det bliver næppe bedre med hvad-end Inge fisker op af hatten til den defensiv, og den centrale midtbane får vi nok heller ikke styrket. Hvem skulle købe Fossum eller Højholt?

Det betyder jo nok også at vi skal se på boldmongolen Pallesen hele næste sæson, mens folkene på hornevej stadig undrer sig over, at vi har ligaens svageste højreside.

Forestil jer lige Hagelskjær/granli hele næste sæson med en ung uprøvet 17 årig bag sig... det er altså sådan noget man rykker ned på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF-AaB 02/05/22 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2022, 11:00

Hajen skrev:
3. maj 2022, 10:34
Buzz Killington skrev:
3. maj 2022, 10:07
Bugatti1 skrev:
3. maj 2022, 09:56
Tydeligt at se Lucas effekten er udeblevet. Sgu ikke meget han bidrog med i går heller, ÆV!

Vi vandt flere kampe da han ikke var med, hvor Kusk og Prip holdte legestue med de fleste....
Det ender sgu nok med en 5-6 plads denne sæson, men som vi spiller nu, og med de afgange vi ser til sommer, så heller ikke meget vi har at gøre i Europa. Og så skal det forsvar altså stabiliseres - Der går godt nok mange mål ind, selv med en af de bedste keepere i ligaen?
Mht. Kusk så var der tale om en stime på to kampe. Så ingen grund til at overdrive hans indflydelse. Og så synes jeg bestemt at Lucas er på vej frem. Men det er hele holdet der har lidt under at matchningen i slutspillet er noget skarpere, og at vi har været grundigt amputeret i både forsvar og midtbane. Det har været af nød at vi har spillet med så mange offensive spillere som har gjort at balancen er gået fløjten. Vi kan ikke kontrollere en dyt med både Kusk, Prip og Lucas - og da slet ikke uden en holdene midtbanemand.
Det fremhævede er ikke brugbare undskyldninger i en klub, der har Top 4 ambitioner / -mål (det er lidt svært at undgå de bedste, hvis man vil spille med blandt disse ;) )

Og er vi så meget mere amputerede, end andre er på nuværende tidspunkt (ja, lige i går manglede vi på både midt og bagi). Jeg synes at vores trup er utrolig smal, og så synes jeg samtidig, at den er noget naivt sammensat ! Vi vil spille i Top 4, og vi vil gerne være et boldfast og spildominerende hold, men samtidig render der nogle deciderede bold-mongoler rundt og spiller fast. Dette blev i den grad udstillet i går !
Nu var det jo ikke en kommentar vedr. det overordnede strategiske i klubben. Det var egentlig bare en forklaring på hvorfor vi pt. ikke er ligeså gode som for en lille måned siden.

Men ja, hvis vi skal hæve det lidt højere op, så er der betydelige svaghedspunkter i truppen der ikke er taget hånd om. Vi har store problemer på begge backs, vi har 1½ forsvarsspiller til top 4. Og så mangler vi på den centrale midt. Det er nok den mere overordnede forklaring på hvorfor vi ikke er selvskrevne i top-4 - hvilket vi ikke er. Og så er truppen på vel efterhånden 8 år bare skide uharmonisk. Den store kontrast er Silkeborg, som ligesom AaB anno '14 ikke vælter sig i dyre spillere. Men alle spillere omkring start-11 passer lige pricæs til den slags fodbold man vil spille. Det samme kan ved gud ikke siges om AaB, hvor spillertyperne stikker i helt forskellige retninger. Om forklaringen så er manglende penge eller manglende evner hos ledelsen ved jeg ikke.

Jeg synes Inge virker som en fin købmand, men jeg kan blive bange for at han er lidt for meget købmand, og har lidt for lidt blik for sammenhængen i truppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar