Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Legum Magister » 8. maj 2022, 18:20

Patmand skrev:
8. maj 2022, 18:09
Nå, men trods alt bedre at guldet havner i Jylland.
Det udsagn drager dit forhold til AaB i alvorlig tvivl. Det eneste der er værre; end et mesterskab til FCM, er en nedrykning til AaB.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3269
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Brodernumsi » 8. maj 2022, 18:21

Legum Magister skrev:
8. maj 2022, 18:20
Patmand skrev:
8. maj 2022, 18:09
Nå, men trods alt bedre at guldet havner i Jylland.
Det udsagn drager dit forhold til AaB i alvorlig tvivl. Det eneste der er værre; end et mesterskab til FCM, er en nedrykning til AaB.
Det eneste der er værre end nedrykning til AaB, er et mesterskab til Brøndby.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Pollack2 » 8. maj 2022, 18:25

Brodernumsi skrev:
8. maj 2022, 18:17
Pollack2 skrev:
8. maj 2022, 18:14
troelsh skrev:
8. maj 2022, 18:07
Forhelvede Ross du har ikke niveau til mere end silkebooarg, eller det har du faktisk ikke engang
Det klinger lidt hul, når vi er blevet pillet fra hinanden af SIF i denne sæson, så nej Ross er åbenbart det niveau Inge mener, vi skal ha i forsvaret.
Tror det var et throw back til dette klip:

https://www.youtube.com/watch?v=AytA0owDcqM
Go griner - og den fangende jeg ikke, hvis det altså var en reference til bemeldte superfan.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Mr. Larsen » 8. maj 2022, 18:26

fedt så kender vi det skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af troelsh » 8. maj 2022, 18:28

Pollack2 skrev:
8. maj 2022, 18:25
Brodernumsi skrev:
8. maj 2022, 18:17
Pollack2 skrev:
8. maj 2022, 18:14
troelsh skrev:
8. maj 2022, 18:07
Forhelvede Ross du har ikke niveau til mere end silkebooarg, eller det har du faktisk ikke engang
Det klinger lidt hul, når vi er blevet pillet fra hinanden af SIF i denne sæson, så nej Ross er åbenbart det niveau Inge mener, vi skal ha i forsvaret.
Tror det var et throw back til dette klip:

https://www.youtube.com/watch?v=AytA0owDcqM
Go griner - og den fangende jeg ikke, hvis det altså var en reference til bemeldte superfan.
Det var det ;-)

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 484
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af AnyFellow » 8. maj 2022, 18:33

Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?

FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Pollack2 » 8. maj 2022, 18:34

Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Der er kun én ting, vi kan lære af FCM, og det er at få en sugardaddy til at købe mesterskaberne til os. Men det er jo til at lukke op og skide i.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Hanga » 8. maj 2022, 18:34

Helt vildt hvad vores forsvar har kostet de seneste kampe. Store fejl står i kø og det er helt tydeligt at der bare er nogle spillere, der kommer i problemer så snart hele vores formation og spillestil ikke beskytter dem. Lars Friis har forsøgt at gøre os mere offensive og det er jeg vild med, men det stiller bare større krav til vores defensive spillere, som de desværre ikke altid magter. Skuffende at Ross stadig har så mange fejl i sit spil. Talentet er der jo, men han rykker sig ikke rigtig og han er ganske enkelt ikke god nok på bolden. At Pallesen ikke har niveauet har vi kunnet konstatere i fem sæsoner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Funky » 8. maj 2022, 18:35

Skandaløs start, jeg undrer mig igen-igen over, hvor man ser effekten af, at AaB angiveligt har en mentaltræner tilknyttet.
Men nede 0-2, og de arbejder da stadig helt vildt for det - det energiniveau kan vi ikke holde hele kampen.

Ross er ved at veksle sin hidtidige mareridtskamp (mod Vendsyssel) til en nyere udgave. Totalt katastrofal indsats so far.

Jeg synes, Milan som sædvanligt gør en god figur.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Hanga » 8. maj 2022, 18:39

Friis skal seriøst overveje udskiftning af Ross, han sejler helt vanvittigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af TK-allez » 8. maj 2022, 18:40

Er der ikke snart nogen, der kan give Bo mundkurv på?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Dalbjerg » 8. maj 2022, 18:41

Det der udland som Ross har yndet at snakke om, ja det må være Island, ja eller måske nærmere Færøerne..

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af troelsh » 8. maj 2022, 18:42

Funky skrev:
8. maj 2022, 18:35
Skandaløs start, jeg undrer mig igen-igen over, hvor man ser effekten af, at AaB angiveligt har en mentaltræner tilknyttet.
Men nede 0-2, og de arbejder da stadig helt vildt for det - det energiniveau kan vi ikke holde hele kampen.

Ross er ved at veksle sin hidtidige mareridtskamp (mod Vendsyssel) til en nyere udgave. Totalt katastrofal indsats so far.

Jeg synes, Milan som sædvanligt gør en god figur.
Ja det vildt nok han for nyligt snakkede om at han var klar til udlandet, han er jo endnu ikke klar til start 11’eren hos os.

Det er ærgerligt vores personlige fejl koster igen, for ellers har vi jo været det bedste hold so far.

Ja Makaric bliver bedre og bedre, jeg håber ikke han bliver skiftet ud med Høegh igen

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 498
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af KME » 8. maj 2022, 18:42

Vi skal være lykkelige for en 4. plads denne sæson. :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Mr. Larsen » 8. maj 2022, 18:43

AnyFellow skrev:
8. maj 2022, 18:33
Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?

FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.
Der er en grund til Matthew Benham og Anders Holch Povlsen smider flere 100 millioner ind i klubben, de er en succes de har vist hvad de kan, og klubben har i den grad leveret bagefter også. Her i Nordjylland er vi så fucking tilfreds med bare at være med, vi skal endelig ikke ha nogen ambitioner der kan sætte noget pres på spillerne uhhaa det vil da være ubehagelig?

Vi bliver aldrig til en skid uden ambitioner og handlinger bag det, mange grinede af FCM da de var iopstarts fasen (mig selv inkl), men nu er det sgu dem der griner af os.

Og hvis du mener FCM er et dårligt eksempel så ta Aalborg Håndbold, der jo bekendt var under AaB fanen i en periode. Se lige hvor de er henne i dag, top 2 i Danmark og blandt nogen af Europa´s bedste håndbold hold pt, de spiller for fyldte haller og høster stor succes og anerkendelse.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Tyskeren » 8. maj 2022, 18:43

KME skrev:
8. maj 2022, 18:42
Vi skal være lykkelige for en 4. plads denne sæson. :aabfan: :aabfan:
Den napper Randers… Vent og se!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Dalbjerg » 8. maj 2022, 18:46

Hvis holdene havde været skarpe, så havde den nærmere stået 2-3....


(og så frygter man godt nok, at behovet på højre back drukner igen igen i andre behov for transfer.. I guder hvor er det simpelthen hæmmende for vores offensiv, og når han så er under middel i defensiven, ja så er det simpelthen grotesk, at det ikke er blevet adresseret..)

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af EINHILL » 8. maj 2022, 18:51

Pollack2 skrev:
8. maj 2022, 18:34
Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Der er kun én ting, vi kan lære af FCM, og det er at få en sugardaddy til at købe mesterskaberne til os. Men det er jo til at lukke op og skide i.
Hvorfor? Er det bedre at være en ligegyldig midterklub, som aldrig kommer ud over de danske grænser. Jeg tror, at de færreste nordjyder ville have et problem med at have et FCM ejerforhold, hvor der bliver spillet om medaljer og Europa år efter år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Funky » 8. maj 2022, 18:52

Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:43
AnyFellow skrev:
8. maj 2022, 18:33
Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?

FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.
Der er en grund til Matthew Benham og Anders Holch Povlsen smider flere 100 millioner ind i klubben, de er en succes de har vist hvad de kan, og klubben har i den grad leveret bagefter også. Her i Nordjylland er vi så fucking tilfreds med bare at være med, vi skal endelig ikke ha nogen ambitioner der kan sætte noget pres på spillerne uhhaa det vil da være ubehagelig?

Vi bliver aldrig til en skid uden ambitioner og handlinger bag det, mange grinede af FCM da de var iopstarts fasen (mig selv inkl), men nu er det sgu dem der griner af os.

Og hvis du mener FCM er et dårligt eksempel så ta Aalborg Håndbold, der jo bekendt var under AaB fanen i en periode. Se lige hvor de er henne i dag, top 2 i Danmark og blandt nogen af Europa´s bedste håndbold hold pt, de spiller for fyldte haller og høster stor succes og anerkendelse.
Jeg synes, du vender den med pengene og succes om, når du sammenligner med FCM.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FCM 8. Maj mesterskabsslutdpil

Indlæg af Hanga » 8. maj 2022, 18:53

AnyFellow skrev:
8. maj 2022, 18:33
Mr. Larsen skrev:
8. maj 2022, 18:26
fedt så kender vi et skod hold igen, man når lige og tror de kan noget, også falder korthuset sammen :(

Kæft hvor kunne vi lærer meget af et hold som FCM, der er blevet en magt faktor på hvad lidt over 20 år, og kørt os fuldstændig bagud :(
Det svarer vel til at sige vi kan lære en masse af FCK?

FCM er blevet en topklub fordi de afleverede nøglerne til hoveddøren, uden at kunne stille nogen som helst former for betingelser. Hvis vi ikke er indstillet på det, har jeg svært ved at se hvad vi kan lære.
Og hvorfor kom denne super dygtige investor så og bankede på døren i Herning? Fordi de på kort tid havde dygtiggjort sig med blandt andet danmarks bedste talentsetup (på daværende tidspunkt) og skabt en solid platform med mulighed for yderligere udvikling. Det er en klub der alle dage har sat overliggeren højt og ikke været bange for at tage chancer. Nuvel, de har også været tætte på at miste livet undervejs, og været afhængig af kapitalindsprøjtninger undervejs, men disse har også fundet sted i AaB.

Det kan vi ikke bruge til noget nu. Men de er hvor de er i dag først og fremmest fordi klubbens bestyrelse og ledelse for år tilbage havde et langt større fremsyn end vores. Det var os der var den etablerede klub med stort bagland, alt imens de skulle opbygge deres klub fra bunden. Vi sov i timen, ligesom alle de øvrige danske traditionsklubber i øvrigt.

Misforstå mig ikke, jeg synes også de ret ofte er ulidelige at høre på og jeg er af den holdning, at et mesterskab til FCM er det værste der kan ske, men det er omvendt trættende at man ikke kan anerkende, at det ikke kun er store penge der har bragt dem til hvor de er i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar