Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Martino » 10. maj 2022, 21:28

Maglau skrev:
10. maj 2022, 20:29
Martino skrev:
10. maj 2022, 19:30
Kunne man forestille sig at Oliver Ross starter inde - Lars Friis virker ret glad for ham.
Det kunne man sagtens Friis har i hvert fald lagt op til det i interviews - der umiddelbart tre steder han kan komme i spil. På kusk plads eller som 9er men mest tror jeg Pallesen ryger ind i midterforsvaret og Ross tager wingbacken som han har spilet et par gange som indhop.
Den sidste tror jeg umiddelbart også mest på.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Mogens » 11. maj 2022, 08:41

Aalborg frederikshavner skrev:
10. maj 2022, 16:11
9000AA skrev:
10. maj 2022, 15:19
martinaalborg skrev:
10. maj 2022, 15:02
Jeg har bange anelser
Det tænker jeg også roligt du kan. Jeg tror det ender med nederlag mod både Randers og Brøndby.
Så resten af det her mesterspil handler bare om at bygge på, og prøve ting af.
Vi må for alt i verden ikke tabe kampen, sejr vil være fantastisk men uafgjort kan vise sig at være nogenlunde acceptabelt.
Nederlag vil betyde at 4. pladsen er langt væk
Jeg er med på, at der ikke er mange kampe tilbage, men at være 1 point efter med en bedre score er vel ikke at "være langt væk"? Det der er langt mere bekymrende er de mange skader og det elendige (forsvars)spil.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af bedstefar » 11. maj 2022, 09:28

Jeg glæder mig til at se Pedro fra start. Han er lige det vi har manglet, en til at rydde op for de andre. 0-2 sejr :aabfan: :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. maj 2022, 11:12

Mogens skrev:
11. maj 2022, 08:41
Aalborg frederikshavner skrev:
10. maj 2022, 16:11
9000AA skrev:
10. maj 2022, 15:19
martinaalborg skrev:
10. maj 2022, 15:02
Jeg har bange anelser
Det tænker jeg også roligt du kan. Jeg tror det ender med nederlag mod både Randers og Brøndby.
Så resten af det her mesterspil handler bare om at bygge på, og prøve ting af.
Vi må for alt i verden ikke tabe kampen, sejr vil være fantastisk men uafgjort kan vise sig at være nogenlunde acceptabelt.
Nederlag vil betyde at 4. pladsen er langt væk
Jeg er med på, at der ikke er mange kampe tilbage, men at være 1 point efter med en bedre score er vel ikke at "være langt væk"? Det der er langt mere bekymrende er de mange skader og det elendige (forsvars)spil.
Nej principielt er det ikke langt væk at være 1 point efter såfremt vi taber i aften men med to resterende kampe tilbage mod Brøndby IF samt en tur i Parken så kan det blive rigelig svært at hente.

Jeg tror ikke på at vi henter point i Parken, hjemmekampen mod Brøndby IF er en åben kamp hvor det kan blive fugl eller fisk.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af TK-allez » 11. maj 2022, 12:18

Randers er vist en yndlingsmodstander for Makaric. Jeg tror på, at vi hiver en 1-3 sejr hjem i dag med to mål af serberen.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af KongGulerod » 11. maj 2022, 12:54

Jeg håber, at Ahlmann starter på venstreback. Thorarinsson har efter min mening set svag ud defensivt, og det er simpelthen for risikabelt i en 4-back kæde uden Thelander.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Legum Magister » 11. maj 2022, 13:48

R Rosenberg skrev:
10. maj 2022, 17:42
Det eneste gode ved Thelanders skade er, at Inge tydeligvis ikke vil kunne slippe af sted med en eller anden ligegyldig metermålserstatning til sommer.
Altså medmindre man ændrer ambitionsniveauet til 'overlevelse i ligaen'.

Det er så inderligt røvsygt, at Thelander smutter nu her, hvor der endelig har været en tegning til, at vi med noget kontinuitet og implementering af Friis' tanker måske vil kunne gøre det hæderligt næste sæson.

Men nej, det er altid ét skridt frem og ét tilbage.
Men er et af problemerne ikke netop, at ambitionsniveauet ikke matcher den nuværende trup? Der synes at være alt for mange nulboner, der ikke har niveau til mere; end den tunge ende af Superligaen. Thelander har holdt sammen på et forsvar, hvor kun Granli ellers har kvaliteten til at begå sig, og uden Thelander kommer svaghederne hos Pallesen, Ahlmann, Ross og Hagelskjær virkeligt til udtryk. Men forsvaret er ikke eneste problem, på midtbanen er sekserpositionen et smertensbarn, hvor Pedro enten er skadet, i karantæne, eller i manglende form pga. en nylig skade, og MC er blottet for teknik, og hvor Fossum er decideret fejlanbragt, når han benyttes som nødløsning. Og når dertil kommer, at angrebets kreative kræfter alle er humørspillere, ja så kan det næsten ikke føre til andet; end den slags jammerlige resultater, som vi oplever for tiden. IAO får i hvert fald travlt i transfervinduet, hvis de mange og store mangler, der er i truppen skal afhjælpes.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5349
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af R Rosenberg » 11. maj 2022, 14:06

Legum Magister skrev:
11. maj 2022, 13:48
R Rosenberg skrev:
10. maj 2022, 17:42
Det eneste gode ved Thelanders skade er, at Inge tydeligvis ikke vil kunne slippe af sted med en eller anden ligegyldig metermålserstatning til sommer.
Altså medmindre man ændrer ambitionsniveauet til 'overlevelse i ligaen'.

Det er så inderligt røvsygt, at Thelander smutter nu her, hvor der endelig har været en tegning til, at vi med noget kontinuitet og implementering af Friis' tanker måske vil kunne gøre det hæderligt næste sæson.

Men nej, det er altid ét skridt frem og ét tilbage.
Men er et af problemerne ikke netop, at ambitionsniveauet ikke matcher den nuværende trup? Der synes at være alt for mange nulboner, der ikke har niveau til mere; end den tunge ende af Superligaen. Thelander har holdt sammen på et forsvar, hvor kun Granli ellers har kvaliteten til at begå sig, og uden Thelander kommer svaghederne hos Pallesen, Ahlmann, Ross og Hagelskjær virkeligt til udtryk. Men forsvaret er ikke eneste problem, på midtbanen er sekserpositionen et smertensbarn, hvor Pedro enten er skadet, i karantæne, eller i manglende form pga. en nylig skade, og MC er blottet for teknik, og hvor Fossum er decideret fejlanbragt, når han benyttes som nødløsning. Og når dertil kommer, at angrebets kreative kræfter alle er humørspillere, ja så kan det næsten ikke føre til andet; end den slags jammerlige resultater, som vi oplever for tiden. IAO får i hvert fald travlt i transfervinduet, hvis de mange og store mangler, der er i truppen skal afhjælpes.
Jo, det er netop problemet. Og det skal adresseres, hvis man vil noget mere end det sædvanlige post 2014.

Det er netop også de mangler, du påpeger, jeg har beskrevet i anden tråd.
Ædruelighedens stemme

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Aalborgmanden » 11. maj 2022, 16:39

R Rosenberg skrev:
11. maj 2022, 14:06
Legum Magister skrev:
11. maj 2022, 13:48
R Rosenberg skrev:
10. maj 2022, 17:42
Det eneste gode ved Thelanders skade er, at Inge tydeligvis ikke vil kunne slippe af sted med en eller anden ligegyldig metermålserstatning til sommer.
Altså medmindre man ændrer ambitionsniveauet til 'overlevelse i ligaen'.

Det er så inderligt røvsygt, at Thelander smutter nu her, hvor der endelig har været en tegning til, at vi med noget kontinuitet og implementering af Friis' tanker måske vil kunne gøre det hæderligt næste sæson.

Men nej, det er altid ét skridt frem og ét tilbage.
Men er et af problemerne ikke netop, at ambitionsniveauet ikke matcher den nuværende trup? Der synes at være alt for mange nulboner, der ikke har niveau til mere; end den tunge ende af Superligaen. Thelander har holdt sammen på et forsvar, hvor kun Granli ellers har kvaliteten til at begå sig, og uden Thelander kommer svaghederne hos Pallesen, Ahlmann, Ross og Hagelskjær virkeligt til udtryk. Men forsvaret er ikke eneste problem, på midtbanen er sekserpositionen et smertensbarn, hvor Pedro enten er skadet, i karantæne, eller i manglende form pga. en nylig skade, og MC er blottet for teknik, og hvor Fossum er decideret fejlanbragt, når han benyttes som nødløsning. Og når dertil kommer, at angrebets kreative kræfter alle er humørspillere, ja så kan det næsten ikke føre til andet; end den slags jammerlige resultater, som vi oplever for tiden. IAO får i hvert fald travlt i transfervinduet, hvis de mange og store mangler, der er i truppen skal afhjælpes.
Jo, det er netop problemet. Og det skal adresseres, hvis man vil noget mere end det sædvanlige post 2014.

Det er netop også de mangler, du påpeger, jeg har beskrevet i anden tråd.
Inge har fejlet Big time. Enkelte gode signs der ikke opvejer en laaaang liste over lottokuponer gennem hans regeringstid. Han er ganske enkelt ikke god nok. Raus !

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. maj 2022, 17:00

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Ross
Granli
Thorarinsson
Ferreira
Fossum
Kusk
Andersen
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Ahlmann
Gedsted
Ementa
Høgh
Prijovic
O. Ross

:aabfan:

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Nordjyden HY » 11. maj 2022, 17:04

Dejligt med Ferreira i startopstillingen.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Forza » 11. maj 2022, 17:09

Aalborgmanden skrev:
11. maj 2022, 16:39
R Rosenberg skrev:
11. maj 2022, 14:06
Legum Magister skrev:
11. maj 2022, 13:48
R Rosenberg skrev:
10. maj 2022, 17:42
Det eneste gode ved Thelanders skade er, at Inge tydeligvis ikke vil kunne slippe af sted med en eller anden ligegyldig metermålserstatning til sommer.
Altså medmindre man ændrer ambitionsniveauet til 'overlevelse i ligaen'.

Det er så inderligt røvsygt, at Thelander smutter nu her, hvor der endelig har været en tegning til, at vi med noget kontinuitet og implementering af Friis' tanker måske vil kunne gøre det hæderligt næste sæson.

Men nej, det er altid ét skridt frem og ét tilbage.
Men er et af problemerne ikke netop, at ambitionsniveauet ikke matcher den nuværende trup? Der synes at være alt for mange nulboner, der ikke har niveau til mere; end den tunge ende af Superligaen. Thelander har holdt sammen på et forsvar, hvor kun Granli ellers har kvaliteten til at begå sig, og uden Thelander kommer svaghederne hos Pallesen, Ahlmann, Ross og Hagelskjær virkeligt til udtryk. Men forsvaret er ikke eneste problem, på midtbanen er sekserpositionen et smertensbarn, hvor Pedro enten er skadet, i karantæne, eller i manglende form pga. en nylig skade, og MC er blottet for teknik, og hvor Fossum er decideret fejlanbragt, når han benyttes som nødløsning. Og når dertil kommer, at angrebets kreative kræfter alle er humørspillere, ja så kan det næsten ikke føre til andet; end den slags jammerlige resultater, som vi oplever for tiden. IAO får i hvert fald travlt i transfervinduet, hvis de mange og store mangler, der er i truppen skal afhjælpes.
Jo, det er netop problemet. Og det skal adresseres, hvis man vil noget mere end det sædvanlige post 2014.

Det er netop også de mangler, du påpeger, jeg har beskrevet i anden tråd.
Inge har fejlet Big time. Enkelte gode signs der ikke opvejer en laaaang liste over lottokuponer gennem hans regeringstid. Han er ganske enkelt ikke god nok. Raus !
Kan i ikke pakke den sædvanlige gang unuanceret vrøvl ind i en tråd som ikke har noget med dagens kamp at gøre?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af TK-allez » 11. maj 2022, 17:13

Hvordan ser I formationen for jer? Er Pedro i midterforsvaret?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af raekkeettre » 11. maj 2022, 17:14

Aalborg frederikshavner skrev:
11. maj 2022, 17:00
Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Ross
Granli
Thorarinsson
Ferreira
Fossum
Kusk
Andersen
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Ahlmann
Gedsted
Ementa
Høgh
Prijovic
O. Ross

:aabfan:
Det er fandme offensivt, igen - gik ikke mod SIF. Men ENDELIG en defensiv midtbanespiller, men jeg kan ikke sige det nok gange, hvor meget jeg synes vores trup er så tynd at vi ikke kan spille vores foretrukne opstilling, vi smider en mand direkte i startopstillingen, selvom han har været skadet i 3-4 måneder, og vi spiller med en højre back total ude af form, alt dette kun fordi vi ikke har andet....som i INGEN alternativer...

Men håber dælme det lykkes Friis idag, selvom det er svært med de arbejdsbetingelser - kom så drenge!!!!

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Nordjyden HY » 11. maj 2022, 17:15

TK-allez skrev:
11. maj 2022, 17:13
Hvordan ser I formationen for jer? Er Pedro i midterforsvaret?
4-2-3-1 eller 4-1-2-3
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af jonas386 » 11. maj 2022, 17:16

Nordjyden HY skrev:
11. maj 2022, 17:15
TK-allez skrev:
11. maj 2022, 17:13
Hvordan ser I formationen for jer? Er Pedro i midterforsvaret?
4-2-3-1 eller 4-1-2-3
Tror mest på det første

Rinne
Pallesen-Ross-Granli-Thorarinson
Fossum-Pedro
Prip-Lucas-Kusk
Makaric
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3270
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Brodernumsi » 11. maj 2022, 17:17

Utrolig tynd trup.
Ingen alternativer til startopstillingen, når der er 4 mand ude, og den ser endda meget ustabil ud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Mikki89 » 11. maj 2022, 17:18

Man må give Friis, at han virkelig prøver på at finde løsninger.
Dejligt at der er et offensivt fokus. Jeg tror på drengene, kom så! :aabfan:

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Sønderhof » 11. maj 2022, 17:18

TK-allez skrev:
11. maj 2022, 17:13
Hvordan ser I formationen for jer? Er Pedro i midterforsvaret?
4 mands forsvar. Fossum og Ferreira som centermidt. Prip, Lucas og Kusk som off mid/kant og Makaric på top.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 11.05.2022

Indlæg af Bisgaard » 11. maj 2022, 17:40

Så bliver det spændende om vi kan holde nullet de første 5 minutter denne gang ;) Skal nok satse på at vi skal score mindst 3 for at få point.....
Kom nu igang AaB!!!

Besvar