AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 455
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af DarkHorse9000 » 28. maj 2022, 20:05

Eksil skrev:
28. maj 2022, 17:35
DarkHorse9000 skrev:
26. maj 2022, 21:44
Rinne
Granli Ross Haglskjær

Pallesen Højholt Pedro Ahlmann

Prip Kusk
Makaric

Attack!

Den kan godt nok ikke skæres så meget anderledes, og der er intet at skyde med fra bænken. Det mest interessante der er vel O Ross eller Anders Noshe.
Det er også nok til at slå Viborg :cool:

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9000AA » 28. maj 2022, 22:31

R Rosenberg skrev:
28. maj 2022, 13:08
et meget langt opslag her
Man kan sige om de nordjyske drenge hvad man vil (jeg synes heller ikke det er kønt i øjeblikket) faktum er bare at da vi var allermest på røven, vandt vi the double.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9000AA » 28. maj 2022, 22:35

Måske er det ikke her den skal diskuteres, men alligevel... Lucas har jo intet godt gjort for os siden han kom tilbage. Alle troede jo han skulle være vores store frelser når han kom tilbage, men virkeligheden er jo at han ikke har gjort det store for os. Der er andre spillere vi skal sætte vores lid til fremadrettet.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 28. maj 2022, 22:42

9000AA skrev:
28. maj 2022, 22:35
Måske er det ikke her den skal diskuteres, men alligevel... Lucas har jo intet godt gjort for os siden han kom tilbage. Alle troede jo han skulle være vores store frelser når han kom tilbage, men virkeligheden er jo at han ikke har gjort det store for os. Der er andre spillere vi skal sætte vores lid til fremadrettet.
Du har fuldstændig ret, det er ikke i en kamptråd til en kamp hvor Lucas ikke skal spille at det skal diskuteres. Det siger sig selv at det er andre spillere vi skal sætte vores lid til eftersom han ikke spiller. Giver faktisk ingen mening det opslag..

Tilbage til kampen, jeg tror igen på at vi vinder, makaric laver minimum et mål..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af R Rosenberg » 28. maj 2022, 23:47

9000AA skrev:
28. maj 2022, 22:31
R Rosenberg skrev:
28. maj 2022, 13:08
et meget langt opslag her
Man kan sige om de nordjyske drenge hvad man vil (jeg synes heller ikke det er kønt i øjeblikket) faktum er bare at da vi var allermest på røven, vandt vi the double.
Jeg ville være den første til at elske et hold af nordjyder. Og korrekt, at der var masser af dem på Double-holdet; det var bare ikke en formuleret strategi, at de skulle være der, men fordi de var gode nok. Stor forskel.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af FIDEL » 28. maj 2022, 23:52

Efter min mening har vi ikke et bedre hold end Viborg. Energien fra lægterne kan blive afgørende. KOM SÅ AALBORG!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Funky » 29. maj 2022, 00:43

FIDEL skrev:
28. maj 2022, 23:52
Efter min mening har vi ikke et bedre hold end Viborg. Energien fra lægterne kan blive afgørende. KOM SÅ AALBORG!!!
Fraværet af Thelander kan blive afgørende. Vi skal have en god dag i offensiven, for jeg tvivler på, vi evner at holde nullet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Maglau » 29. maj 2022, 02:48

Vi vinder helt sikkert - har lige set en CL finale hvor et dårligt hold vandt.
Det sker igen morgen - op med humøret :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Gaarde6 » 29. maj 2022, 07:59

Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9000AA » 29. maj 2022, 08:39

Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af R Rosenberg » 29. maj 2022, 08:52

Shit mand, det lyder som om, vi skal spille mod Liverpool eller Real Madrid.

Jeg er med på, at vi nok skal fucke op, men skal vi ikke lade være med at lade en oprykker og et kronisk elevatorhold være større og bedre, end de er.

Hvis vi taber - og det skal jeg naturligvis som nordjyde forvente, at vi gør - så er det, fordi vi smider hele pisset, og ikke fordi Viborg er et storslået hold i international topklasse.

Når det så er sagt, så bør vi altså vinde på hjemmebane. Om ikke andet for vores selvforståelses skyld.
Vi har lige nappet deres træner og deres forsvarskrumtap - det er der en grund til, at vi kunne.

Alternativt forventer jeg stadionoptøjer i en skala aldrig set før i hverken europæisk eller sydamerikansk fodbold, og jeg forventer, at jubeloptimisten @RicoBR02 går forrest under kampråbet "The Republic will rise again!"
Ædruelighedens stemme

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Bisgaard » 29. maj 2022, 08:54

Intet hold er bedre end det svageste led...... Prøv lige at se vores bænk.... Ja selv i start 11-eren er der indtil flere svage led. Det bliver virkeligt til et par dyre røde kort som Fossum og Thelander fik i kampen mod Brøndby.

Håber selvfølgelig det bedste, men frygter seriøst at AaB skriver historie ved at være det første hold fra mesterskabsspillet der ryger ud i play-off mod et hold fra nedrykningsspillet. Holdet er desværre ikke til mere lige pt, hvilket har været tydelig i de sidste mange kampe. Vi har alt for mange spillere som slet ikke er klar til superligaen (hvis de i det hele taget bliver det nogensinde).
Kom nu igang AaB!!!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Eksil » 29. maj 2022, 08:56

Oddsmakerne har AaB som meget små favoritter, men det er 53-47 %.

Tænker en ret lige kamp, der kan blive afgjort af om AaBs tynde trup kan overleve udskiftningerne. Heldigvis er der ikke en kamp i næste uge at tage hensyn til. For mig er det vigtigste spørgsmål om Pedro er klar, for ellers er der et gigantisk hul på midtbanen. Hvis ja, kan han ideelt set skærme et svagt midterforsvar.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 09:15

Bliver så fedt med bonuskampen i aften på stadion
:aabfan:

Det bliver en gyser der kan gå begge veje men jeg tror at Viborg FF napper den europæiske plads da de i modsætning til os har momentum.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Patmand » 29. maj 2022, 09:23

Eksil skrev:
29. maj 2022, 08:56
Oddsmakerne har AaB som meget små favoritter, men det er 53-47 %.

Tænker en ret lige kamp, der kan blive afgjort af om AaBs tynde trup kan overleve udskiftningerne. Heldigvis er der ikke en kamp i næste uge at tage hensyn til. For mig er det vigtigste spørgsmål om Pedro er klar, for ellers er der et gigantisk hul på midtbanen. Hvis ja, kan han ideelt set skærme et svagt midterforsvar.
Jeg skulle egentlig købe sneakers plus det løse til ungerne, men så tænkte jeg at jeg smider de 2500 på AaB avancement - og så bliver det topmodellen de kan få.

Det kan ikke gå galt, vi taler Viborg.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 09:33

Patmand skrev:
29. maj 2022, 09:23
Eksil skrev:
29. maj 2022, 08:56
Oddsmakerne har AaB som meget små favoritter, men det er 53-47 %.

Tænker en ret lige kamp, der kan blive afgjort af om AaBs tynde trup kan overleve udskiftningerne. Heldigvis er der ikke en kamp i næste uge at tage hensyn til. For mig er det vigtigste spørgsmål om Pedro er klar, for ellers er der et gigantisk hul på midtbanen. Hvis ja, kan han ideelt set skærme et svagt midterforsvar.
Jeg skulle egentlig købe sneakers plus det løse til ungerne, men så tænkte jeg at jeg smider de 2500 på AaB avancement - og så bliver det topmodellen de kan få.

Det kan ikke gå galt, vi taler Viborg.
Som er det hold der smadrede os i efterårets kamp på stadion hvor de sagtens kunne ha' scoret flere end de 5 mål det blev til.

Viborg FF er godt kørende og er et stærkt kollektiv med
en fasttømret spillestil. Vi derimod er skidt kørende og mangler flere vigtige spillere, spillet halter gevaldigt og vi er afhængig af dødbolde og enkeltmands præstationer.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Forza » 29. maj 2022, 10:56

9000AA skrev:
29. maj 2022, 08:39
Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.
Du må godt nok leve en sørgelig tilværelse hvis du har den pessimistisk tilgang til alt i livet. Oddsmakerne har os til at være en lille favorit. Fair nok du ikke mener vi vinder, men læs lige hvad du selv skriver :D

Jeg synes det er klassisk AaB i disse år at smide sådan en kamp, så jeg frygter den også. Men på papiret burde vi vinde den.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Jakobsen » 29. maj 2022, 11:08

Jeg tror ikke rigtigt på det. Vores hold præsterer dårligt og truppen er for smal med vigtige folk ude.

Jeg er ikke faldet på røven over Viborg, men de er et fint hold og ser aktuelt ud til at fungere bedre end vores hold.

Med dem vi har til rådighed bør vi gøre sådan her.

Rinne

Granli, Ross, Hagelskjær

Pallesen, Pedro, Højholt, Ahlmann

Prip, Kusk

Makaric

Holdet har fungeret bedst med tre i bagkæden og det er det vores jammerlige defensiv står bedst i og samtidig får vi vores bedste fronttrio.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9000AA » 29. maj 2022, 11:16

Forza skrev:
29. maj 2022, 10:56
9000AA skrev:
29. maj 2022, 08:39
Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.
Du må godt nok leve en sørgelig tilværelse hvis du har den pessimistisk tilgang til alt i livet. Oddsmakerne har os til at være en lille favorit. Fair nok du ikke mener vi vinder, men læs lige hvad du selv skriver :D

Jeg synes det er klassisk AaB i disse år at smide sådan en kamp, så jeg frygter den også. Men på papiret burde vi vinde den.
Nu har jeg holdt med AaB i +20 år. Hvis man ikke er pessimistisk med alt der omhandler AaB har man ikke været fan i lang nok tid. Det er jo en uskreven regel at AaB fucker det op, når der er allermest at spille for, og man har bare en smule forventninger til dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Hanga » 29. maj 2022, 12:12

9000AA skrev:
29. maj 2022, 11:16
Forza skrev:
29. maj 2022, 10:56
9000AA skrev:
29. maj 2022, 08:39
Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.
Du må godt nok leve en sørgelig tilværelse hvis du har den pessimistisk tilgang til alt i livet. Oddsmakerne har os til at være en lille favorit. Fair nok du ikke mener vi vinder, men læs lige hvad du selv skriver :D

Jeg synes det er klassisk AaB i disse år at smide sådan en kamp, så jeg frygter den også. Men på papiret burde vi vinde den.
Nu har jeg holdt med AaB i +20 år. Hvis man ikke er pessimistisk med alt der omhandler AaB har man ikke været fan i lang nok tid. Det er jo en uskreven regel at AaB fucker det op, når der er allermest at spille for, og man har bare en smule forventninger til dem.
Vi har også set fire mesteskaber, én pokaltitel, ét champions league gruppespil med efterfølgende ottendedelsfinale i UEFA Cup'en samt ét Europa League gruppespil. Stabilitet har man aldrig kunnet klandre AaB for, og jeg er enig i at vi også ofte har set os smide gode situationer væk, men den selvmelidenhed og negativitet du udgyder er sku lidt ynkelig.

Kom så AaB!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar