AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2022, 12:19

Hanga skrev:
29. maj 2022, 12:12
9000AA skrev:
29. maj 2022, 11:16
Forza skrev:
29. maj 2022, 10:56
9000AA skrev:
29. maj 2022, 08:39
Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.
Du må godt nok leve en sørgelig tilværelse hvis du har den pessimistisk tilgang til alt i livet. Oddsmakerne har os til at være en lille favorit. Fair nok du ikke mener vi vinder, men læs lige hvad du selv skriver :D

Jeg synes det er klassisk AaB i disse år at smide sådan en kamp, så jeg frygter den også. Men på papiret burde vi vinde den.
Nu har jeg holdt med AaB i +20 år. Hvis man ikke er pessimistisk med alt der omhandler AaB har man ikke været fan i lang nok tid. Det er jo en uskreven regel at AaB fucker det op, når der er allermest at spille for, og man har bare en smule forventninger til dem.
Vi har også set fire mesteskaber, én pokaltitel, ét champions league gruppespil med efterfølgende ottendedelsfinale i UEFA Cup'en samt ét Europa League gruppespil. Stabilitet har man aldrig kunnet klandre AaB for, og jeg er enig i at vi også ofte har set os smide gode situationer væk, men den selvmelidenhed og negativitet du udgyder er sku lidt ynkelig.

Kom så AaB!
To gange Champions League, tak. Dertil er der to europea league /Uefa Cup gruppespil. Både i 2007, hvor vi slog Gent og Sampdoria, men også i 2015 - hvor vi gik videre, men blev ydmyget af Brugge i to kampe. I 2007 mindes jeg også, at det var marginaler der gjorde vi kunne være gået videre blandt de 3/5.

2015 sæsonen var på papiret ok. Men meget havde nok set anderledes ud, hvis ikke vi var blevet taget på sengen nede på Cypern, og formået at komme helt i ChL. Det store problem er nok desværre, at vi ikke har formået at kapitalisere ordentligt på de muligheder vi har fået. Efter ChL i 2008 blev vi ramt af finanskrisen, men efter 2014 skulle vi have været bedre til at udnytte en faktisk fin europæisk seeding i 2015, og have ramt europæisk kvalifikation min. 3 af de følgende 5 sæsoner, hvor vi kunne have nydt godt af vores seeding. I stedet blev det til 0..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Hanga » 29. maj 2022, 12:21

jonas386 skrev:
29. maj 2022, 12:19
Hanga skrev:
29. maj 2022, 12:12


Vi har også set fire mesteskaber, én pokaltitel, ét champions league gruppespil med efterfølgende ottendedelsfinale i UEFA Cup'en samt ét Europa League gruppespil. Stabilitet har man aldrig kunnet klandre AaB for, og jeg er enig i at vi også ofte har set os smide gode situationer væk, men den selvmelidenhed og negativitet du udgyder er sku lidt ynkelig.

Kom så AaB!
To gange Champions League, tak. Dertil er der to europea league /Uefa Cup gruppespil. Både i 2007, hvor vi slog Gent og Sampdoria, men også i 2015 - hvor vi gik videre, men blev ydmyget af Brugge i to kampe. I 2007 mindes jeg også, at det var marginaler der gjorde vi kunne være gået videre blandt de 3/5.
Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kunne fucke det op, det er noget jeg burde kunne recitere i søvne :o :thumbsup:
Tager en kop kaffe mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af raekkeettre » 29. maj 2022, 12:21

Hanga skrev:
29. maj 2022, 12:12
9000AA skrev:
29. maj 2022, 11:16
Forza skrev:
29. maj 2022, 10:56
9000AA skrev:
29. maj 2022, 08:39
Gaarde6 skrev:
29. maj 2022, 07:59
Har en dårlig mave fornemmelse.
Det ville være så typisk at smide hele pisset.
Der er 0 fokus på Viborg og en masse fokus på os. De kommer og spiller fuldstændig frit. Vi derimod, har alt presset på skuldrene. Noget vi tidligere har haft meget svært ved at præstere under
Jeg tror da virkelig ikke der er andre i hele verden end os selv der tror på vi har en chance. Jeg vil godt sætte penge på at vi taber. Ellers skal der da ske noget fuldstændig uventet og magisk hvis vi skal vinde. Og det forestiller jeg mig ikke kommer til at ske. Viborg er meget bedre kørende, og organiseret end vi er lige i tiden.
Du må godt nok leve en sørgelig tilværelse hvis du har den pessimistisk tilgang til alt i livet. Oddsmakerne har os til at være en lille favorit. Fair nok du ikke mener vi vinder, men læs lige hvad du selv skriver :D

Jeg synes det er klassisk AaB i disse år at smide sådan en kamp, så jeg frygter den også. Men på papiret burde vi vinde den.
Nu har jeg holdt med AaB i +20 år. Hvis man ikke er pessimistisk med alt der omhandler AaB har man ikke været fan i lang nok tid. Det er jo en uskreven regel at AaB fucker det op, når der er allermest at spille for, og man har bare en smule forventninger til dem.
Vi har også set fire mesteskaber, én pokaltitel, ét champions league gruppespil med efterfølgende ottendedelsfinale i UEFA Cup'en samt ét Europa League gruppespil. Stabilitet har man aldrig kunnet klandre AaB for, og jeg er enig i at vi også ofte har set os smide gode situationer væk, men den selvmelidenhed og negativitet du udgyder er sku lidt ynkelig.

Kom så AaB!
Jeg sad faktisk og tænkte lidt på det samme. Det er jo ikke fordi vi ikke har opnået noget. Jeg tror mere det har handlet om at vi med dårlige trupper har kunnet spillet os i nogle fordelagtige situationer hvor vi kunne have opnået mere, men at det så smuttede til sidst...Vi har jo heller aldrig rykket ud. Ud over FCK og Brøndby vil jeg ikke bytte vores historik med nogle andre klubber I superligaens historie.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2022, 12:28

Hanga skrev:
29. maj 2022, 12:21
jonas386 skrev:
29. maj 2022, 12:19
Hanga skrev:
29. maj 2022, 12:12


Vi har også set fire mesteskaber, én pokaltitel, ét champions league gruppespil med efterfølgende ottendedelsfinale i UEFA Cup'en samt ét Europa League gruppespil. Stabilitet har man aldrig kunnet klandre AaB for, og jeg er enig i at vi også ofte har set os smide gode situationer væk, men den selvmelidenhed og negativitet du udgyder er sku lidt ynkelig.

Kom så AaB!
To gange Champions League, tak. Dertil er der to europea league /Uefa Cup gruppespil. Både i 2007, hvor vi slog Gent og Sampdoria, men også i 2015 - hvor vi gik videre, men blev ydmyget af Brugge i to kampe. I 2007 mindes jeg også, at det var marginaler der gjorde vi kunne være gået videre blandt de 3/5.
Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kunne fucke det op, det er noget jeg burde kunne recitere i søvne :o :thumbsup:
Tager en kop kaffe mere.
Jeg slog det lige efter, og havde da også lykkelig glemt alt om de samlede nederlag til Slavija Sarajevo i 2009/10 sæsonen og Dila Gori i 2014 (okay, det havde jeg så ikke rigtig glemt..). Det er til gengæld også de to eneste tilfælde, hvor vi har decideret underpræsteret i europæisk sammenhæng.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2022, 13:33

Vi vandt vel toto-cuppen i 2007. Så obskure uefaturneringer er lige os.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Eksil » 29. maj 2022, 13:58

Patmand skrev:
29. maj 2022, 09:23
Eksil skrev:
29. maj 2022, 08:56
Oddsmakerne har AaB som meget små favoritter, men det er 53-47 %.

Tænker en ret lige kamp, der kan blive afgjort af om AaBs tynde trup kan overleve udskiftningerne. Heldigvis er der ikke en kamp i næste uge at tage hensyn til. For mig er det vigtigste spørgsmål om Pedro er klar, for ellers er der et gigantisk hul på midtbanen. Hvis ja, kan han ideelt set skærme et svagt midterforsvar.
Jeg skulle egentlig købe sneakers plus det løse til ungerne, men så tænkte jeg at jeg smider de 2500 på AaB avancement - og så bliver det topmodellen de kan få.

Det kan ikke gå galt, vi taler Viborg.
Bliver trist den dag jeg cykler forbi et par børn med poser på fødderne og udslidte AaB mesterskabstrøjer.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 29. maj 2022, 14:39

Eksil skrev:
29. maj 2022, 13:58
Patmand skrev:
29. maj 2022, 09:23
Eksil skrev:
29. maj 2022, 08:56
Oddsmakerne har AaB som meget små favoritter, men det er 53-47 %.

Tænker en ret lige kamp, der kan blive afgjort af om AaBs tynde trup kan overleve udskiftningerne. Heldigvis er der ikke en kamp i næste uge at tage hensyn til. For mig er det vigtigste spørgsmål om Pedro er klar, for ellers er der et gigantisk hul på midtbanen. Hvis ja, kan han ideelt set skærme et svagt midterforsvar.
Jeg skulle egentlig købe sneakers plus det løse til ungerne, men så tænkte jeg at jeg smider de 2500 på AaB avancement - og så bliver det topmodellen de kan få.

Det kan ikke gå galt, vi taler Viborg.
Bliver trist den dag jeg cykler forbi et par børn med poser på fødderne og udslidte AaB mesterskabstrøjer.
Så kan du med stolthed sige til dem at de skal stoppe deres hylen og at deres far er en ægte AaB fan

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 17:29

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Ross
Hagelskjær
Granli
Ahlmann
Højholt
O. Ross
Kusk
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Prijovic
Høgh
Ementa
Gedsted
G. Dahl
Noshe

:aabfan:

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Tyskeren » 29. maj 2022, 17:31

Thelander? Der menes vel Hagelskjær…

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 17:32

Ingen Ferreira, Viborg FF kommer til at løbe direkte igennem midtbanen :S
Tror det kræver en skarp offensiv for defensivt ser vi virkelig sårbar ud

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2022, 17:32

Har Thelander ikke karantæne?

EDIT: Nå, det er hagelskjær i stedet... Højholt og hvem på midtbanen..?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 17:32

Tyskeren skrev:
29. maj 2022, 17:31
Thelander? Der menes vel Hagelskjær…
My bad

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Jakobsen » 29. maj 2022, 17:33

Aalborg frederikshavner skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Ross
Thelander
Granli
Ahlmann
Højholt
O. Ross
Kusk
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Prijovic
Høgh
Ementa
Gedsted
G. Dahl
Noshe

:aabfan:
Du mener vel Hagelskjær og ikke Thelander?

Jeg tror vi taber kampen på midtbanen. Malthe og Oliver Ross virker ikke balanceret


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 17:35

Jakobsen skrev:
29. maj 2022, 17:33
Aalborg frederikshavner skrev:Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Ross
Thelander
Granli
Ahlmann
Højholt
O. Ross
Kusk
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Prijovic
Høgh
Ementa
Gedsted
G. Dahl
Noshe

:aabfan:
Du mener vel Hagelskjær og ikke Thelander?

Jeg tror vi taber kampen på midtbanen. Malthe og Oliver Ross virker ikke balanceret


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja selvfølgelig, Thelander er naturligvis ikke med

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2022, 17:35

Det er sgu lidt skuffende at se vi stiller med Ross-Granli-Hagelskjær i en hjemmekamp mod Viborg. Det er ikke en defensiv der kan vinde kampe..

Ville hellere have haft en ekstra midtbanespiller ind fra start. Er enig med frederikshavneren i, at Ross og Højholt virker lidt tyndbenet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Rams » 29. maj 2022, 17:38

I sådan en kamp spiller man med voksne mænd. Kig på bænken det er børn….
In verbis simus faciles

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Fastland » 29. maj 2022, 17:39

Kom så drenge!
Vi ser godt nok sårbare ud og svært at gøre noget, med så mange profiler ude!
Men så skal vi heller ikke gøre Viborg bedre end de er. Vi er på hjemmebane og skal ud og jagte sejren :aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. maj 2022, 17:41

Oliver Ross på den centrale midt og den bænk.
Det er sgu tyndt.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2022, 17:42

Rams skrev:
29. maj 2022, 17:38
I sådan en kamp spiller man med voksne mænd. Kig på bænken det er børn….
Der skal ikke mere til end et par karantæner samt nogle relativt få skader til at afsløre hvor tynd truppen er.
Det er skræmmende at et oprykker hold har mere kvalitet på bænken

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2022, 17:44

Aalborg frederikshavner skrev:
29. maj 2022, 17:42
Rams skrev:
29. maj 2022, 17:38
I sådan en kamp spiller man med voksne mænd. Kig på bænken det er børn….
Der skal ikke mere til end et par karantæner samt nogle relativt få skader til at afsløre hvor tynd truppen er.
Det er skræmmende at et oprykker hold har mere kvalitet på bænken
Vi mangler så også 8 spillere der alle er eller har været omkring start-11'eren.
Det ville være en markant anderledes trup hvis vi kunne tilføje Lucas, Thelander, islændingen, Fossum, Magnus og sågar Rufo og Pedro, som jeg først nu ser slet ikke er i truppen. Det ville i sig selv være en hel bænk, og alle spillere der havde været i spil til dagens kamp hvis de var klar.

Men derudover er det da sandt, at det formentlig er den yngste bænk vi nogensinde har stillet med. Det bliver nogle alternative udskiftninger vi skal ud i, og det er ikke mange ting der skal gå galt før vi absolut har gang i pumperne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar