AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9520AaB » 30. maj 2022, 08:38

RicoBR02 skrev:
svenderikpoulsen skrev:
30. maj 2022, 07:55
Der er godt nok stor forskel på, hvordan vi oplever spillerne. Ahlmann bliver nævnt som under niveau ? Så står det RIGTIG skidt til. Han var mom i går, så hvis han ikke erpå niveau, er resten på serie 6 niveau.
Ahlman spillede godt igår, ementa, Kusk, højholt og ross spillede også en god kamp. Gedsted imponerede dog på en taknemmelig baggrund, men han skulle have afgjort kampen. Folk har så travlt med at bashe holdet, men de spillede faktisk godt igår..
Sæt lige “spillede godt i går” ind i konteksten at det var Viborg vi mødte. Et hold der har været i nedrykningsspil. Er du tilfreds med at vi ikke kan dominere en kamp mod dem??
En oprykker??
Hvis svaret er ja, så har vi et historisk ringe hold, og det falder kun tilbage på IAO, der ikke har magtet at bruge lønkroner på andet end vennetjenester og nulbonner.
Han skal væk fra vores klub inden han ødelægger alt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2022, 08:59

Gustav Dahl havde egentlig også et godkendt indhop.

Efter at have sovet på ideen er jeg stadig varm på Ementa som midtbanespiller. Han holder virkelig godt i bolden, er tæt på umulig at tage bolden fra og er overraskende nok klart bedst når bolden er ved fødderne. Jeg talte da også et par ret fine afleveringer frem i banen.
Jeg forstår godt at man har prøvet ham som 9'er. Hans størrelse er en mundfuld for ethvert forsvar, men der mangler noget i luftspillet og på killerinstinktet til at han bliver sådan en +15/20 angriber.

Derudover er jeg helt med på Ross og Højholt. Højholt var i lange perioder eneste mand på midtbanen, men gjorde det stadig fortrinligt. Det er en bitter pille at sluge, og jeg synes faktisk i lange perioder var det bedste hold på banen, også selvom vi kom i forlænget spilletid og begyndte at køre nogle alternative spillere
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2022, 09:24

RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 08:17
svenderikpoulsen skrev:
30. maj 2022, 07:55
Der er godt nok stor forskel på, hvordan vi oplever spillerne. Ahlmann bliver nævnt som under niveau ? Så står det RIGTIG skidt til. Han var mom i går, så hvis han ikke erpå niveau, er resten på serie 6 niveau.
Ahlman spillede godt igår, ementa, Kusk, højholt og ross spillede også en god kamp. Gedsted imponerede dog på en taknemmelig baggrund, men han skulle have afgjort kampen. Folk har så travlt med at bashe holdet, men de spillede faktisk godt igår..
Det lander vel på ambitioner/forventninger.

Personligt ville jeg mene, at vi spillede godt i går, hvis kampen var forløbet, som den gjorde, hvis modstanderen var FCK, Ikast eller bif.

Mod et oprykkerhold, som endte i nedrykningsspillet, med så meget på spil efter først at have smidt bronzen og derefter 4. pladsen, ville jeg have forventet mere - karantæner og skader til trods. Det var altså Viborg, et trin eller to nede i fødekæden.

Og jeg synes egentlig ikke, at der er nogen spillere (udover måske Rinne lidt), der bliver bashet.
Til gengæld ser jeg masser af debat om, hvorvidt X og Y er gode nok til dette niveau, men det er jo ikke en bebrejdelse af personen/spilleren. Det er jo blot en holdning til spillet eller klubben eller ledelsen. Spillerne er jo ikke bedre, end de er.

Derimod bashes Friis og især Inge. Men det er også fair nok, for de står med ansvaret. Især Inge, da det er hans ansvar at sætte holdet ssmmen - Friis har jo kun det materiale, han har. Men så kan man naturligvis diskutere, hvordan han forvalter det.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2022, 09:32

9520AaB skrev:
30. maj 2022, 08:38
RicoBR02 skrev:
svenderikpoulsen skrev:
30. maj 2022, 07:55
Der er godt nok stor forskel på, hvordan vi oplever spillerne. Ahlmann bliver nævnt som under niveau ? Så står det RIGTIG skidt til. Han var mom i går, så hvis han ikke erpå niveau, er resten på serie 6 niveau.
Ahlman spillede godt igår, ementa, Kusk, højholt og ross spillede også en god kamp. Gedsted imponerede dog på en taknemmelig baggrund, men han skulle have afgjort kampen. Folk har så travlt med at bashe holdet, men de spillede faktisk godt igår..
Sæt lige “spillede godt i går” ind i konteksten at det var Viborg vi mødte. Et hold der har været i nedrykningsspil. Er du tilfreds med at vi ikke kan dominere en kamp mod dem??
En oprykker??
Hvis svaret er ja, så har vi et historisk ringe hold, og det falder kun tilbage på IAO, der ikke har magtet at bruge lønkroner på andet end vennetjenester og nulbonner.
Han skal væk fra vores klub inden han ødelægger alt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men vi dominerede jo Viborg i store dele af kampen. At vi ikke vinder er sindssygt, men vi har chancerne til det. Om Inge er den rette til klubben skal han bevise nu her, jeg vil ikke dømme ham på de seneste vinduer. Det er nu det gælder..

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Bugatti1 » 30. maj 2022, 09:41

Efter at have sovet på fadæsen i går.

Synes Mathias Ross spiller en rigtig god kamp i går, og synes man skal lade ham få flere kampe - Han kan blive rigtig god for os.
Og så, efter min mening kampens bedste - Højholt, hold kæft ham er der krummer i - Han ejer fuldstændig midtbanen, og spille som en STOR general på midten - Han kan blive et stort guldæg for AaB - Begynder han også at score mål, så kan han nå psycho langt.
Ahlmann viste også lidt af sit gamle niveau i går, dog kun glimtvis - Men måske efter en god ferie han er tilbage på noget der minder om hans gamle niveau.

Theo/Ny

Ahlmann, Ross, Kramer, NY NY NY NY

Højholt

Sousa, Prip, Kusk

Lucas

Makaric eller en ny?

- Ja, og så noget stærkt til udskiftningsbænken - For der er vel kun O. Ross og Fereira der er dygtige nok til bænken?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Fromthecradle » 30. maj 2022, 09:55

Bugatti1 skrev:
30. maj 2022, 09:41
Efter at have sovet på fadæsen i går.

Synes Mathias Ross spiller en rigtig god kamp i går, og synes man skal lade ham få flere kampe - Han kan blive rigtig god for os.
Og så, efter min mening kampens bedste - Højholt, hold kæft ham er der krummer i - Han ejer fuldstændig midtbanen, og spille som en STOR general på midten - Han kan blive et stort guldæg for AaB - Begynder han også at score mål, så kan han nå psycho langt.
Ahlmann viste også lidt af sit gamle niveau i går, dog kun glimtvis - Men måske efter en god ferie han er tilbage på noget der minder om hans gamle niveau.

Theo/Ny

Ahlmann, Ross, Kramer, NY NY NY NY

Højholt

Sousa, Prip, Kusk

Lucas

Makaric eller en ny?

- Ja, og så noget stærkt til udskiftningsbænken - For der er vel kun O. Ross og Fereira der er dygtige nok til bænken?
Ja, startelveren er ikke helt tosset og som du påpeger mangler der måskeegentlig blot flere spillere, der kan tilbyde noget fra bænken.

Angriberpladsen er dog et kæmpeproblem. Makaric er ikke løsningen på noget som helst og der er ramt ved siden af med både Prica og Høgh.

Se om man kan komme af med Pedro og forlæng med MC plus en ny midtbanemand, tak.
You pay for this?

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af DarkHorse9000 » 30. maj 2022, 10:14

Det er ikke længe siden Viborg skilte os ad på hjemmebane. Det var de ualmindeligt langt fra at gøre igår.

Mine ønskeliste:

To yngre offensive backs ( forstærkning af vores etableret angrebs- og indlægsspil)
Hurtig angriber (Våben mod høje forsvarskæder)

Hold på Højholt og Ross en sæson mere, og lad dem være bærende kræfter. De gjorde det fantastisk under pres igår, og har dna’et.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Nordjyden HY » 30. maj 2022, 12:16

Dagen derpå - Hold kæft jeg er skuffet og ærgerlig over, at vi ikke afgjorde det i går, chancer var der i hvert fald nok af.
Når det er sagt, så skal Inge virkelig til at steppe op.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Bech » 30. maj 2022, 13:03

Krede skrev:
29. maj 2022, 23:34
Skuffende at ikke engang 8000 mennesker kommer på stadion i dag.
8000 er ellers lige på gennemsnittet for denne sæson. Hvilket jeg synes er flot. Vi skal tilbage til det seneste mesterskab for at finde et højere snit (sulten efter corona har selvfølgelig også noget at sige).

Når man så også tager i betragtning at vi ikke har vundet syv kampe i streg, så synes jeg så absolut 8000 er godkendt. Forhåbentligt ligger vi på samme niveau næste sæson så man kan fortsætte udviklingen på Vest.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Nordjyden HY » 30. maj 2022, 13:07

Bech skrev:
30. maj 2022, 13:03
Krede skrev:
29. maj 2022, 23:34
Skuffende at ikke engang 8000 mennesker kommer på stadion i dag.
8000 er ellers lige på gennemsnittet for denne sæson. Hvilket jeg synes er flot. Vi skal tilbage til det seneste mesterskab for at finde et højere snit (sulten efter corona har selvfølgelig også noget at sige).

Når man så også tager i betragtning at vi ikke har vundet syv kampe i streg, så synes jeg så absolut 8000 er godkendt. Forhåbentligt ligger vi på samme niveau næste sæson så man kan fortsætte udviklingen på Vest.
Resultaterne på det seneste har heller ikke været noget at juble over. Karnevallet i lørdags har sikkert også holdt nogle tusinde hjemme.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2022, 13:11

Nordjyden HY skrev:
30. maj 2022, 13:07
Bech skrev:
30. maj 2022, 13:03
Krede skrev:
29. maj 2022, 23:34
Skuffende at ikke engang 8000 mennesker kommer på stadion i dag.
8000 er ellers lige på gennemsnittet for denne sæson. Hvilket jeg synes er flot. Vi skal tilbage til det seneste mesterskab for at finde et højere snit (sulten efter corona har selvfølgelig også noget at sige).

Når man så også tager i betragtning at vi ikke har vundet syv kampe i streg, så synes jeg så absolut 8000 er godkendt. Forhåbentligt ligger vi på samme niveau næste sæson så man kan fortsætte udviklingen på Vest.
Resultaterne på det seneste har heller ikke været noget at juble over. Karnevallet i lørdags har sikkert også holdt nogle tusinde hjemme.
Jeg tror ikke karnevallet har noget som helt at sige, så snakker vi højst et par hundrede.. 8000 er det vi kan tiltrække, det er præcis som det har været resten af sæsonen, solgte billetter ligger 1500 over det reelle tal der dukker op. Og det er faktisk et flot fremmøde, selvom man selvfølgelig kunne have håbet på flere. Vi er på rette vej på fan siden nu skal holdet bare følge med

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Klaus » 30. maj 2022, 21:54

Jeg tænker prioritet et må være at få Pedro i gang igen. Når han spiller godt, er han en af Superligaens bedste på sin plads. Til gengæld er bundniveauet ikke imponerende, men kan vi få hævet det, er vi godt besat på midten. Jeg tænker vi har brug for en afløser/ konkurrent til Haggelskjærs - samt nogle garderinger til vores kanter. I det hele taget synes jeg ikke det ser så skidt ud endda. Jeg tror på Markaric, og glæder mig også til at se Prica igen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2022, 11:18

RicoBR02 skrev:
30. maj 2022, 13:11
Nordjyden HY skrev:
30. maj 2022, 13:07
Bech skrev:
30. maj 2022, 13:03
Krede skrev:
29. maj 2022, 23:34
Skuffende at ikke engang 8000 mennesker kommer på stadion i dag.
8000 er ellers lige på gennemsnittet for denne sæson. Hvilket jeg synes er flot. Vi skal tilbage til det seneste mesterskab for at finde et højere snit (sulten efter corona har selvfølgelig også noget at sige).

Når man så også tager i betragtning at vi ikke har vundet syv kampe i streg, så synes jeg så absolut 8000 er godkendt. Forhåbentligt ligger vi på samme niveau næste sæson så man kan fortsætte udviklingen på Vest.
Resultaterne på det seneste har heller ikke været noget at juble over. Karnevallet i lørdags har sikkert også holdt nogle tusinde hjemme.
Jeg tror ikke karnevallet har noget som helt at sige, så snakker vi højst et par hundrede.. 8000 er det vi kan tiltrække, det er præcis som det har været resten af sæsonen, solgte billetter ligger 1500 over det reelle tal der dukker op. Og det er faktisk et flot fremmøde, selvom man selvfølgelig kunne have håbet på flere. Vi er på rette vej på fan siden nu skal holdet bare følge med
I lyset af de seneste ugers elendighed og i øvrigt karnevallet dagen før og halvdårligt vejr, kan man ikke klage over tilskuertallet. Ingen havde vel i deres værste febervildelser forventet udsolgt. Desuden er det værd at nævne, at vi faktisk har ganske pæne tilskuertal i denne sæson og efterhånden er ved at snige os på på de 8000 i snit igen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2022, 11:25

Klaus skrev:
30. maj 2022, 00:12
Buzz Killington skrev:
30. maj 2022, 00:03
gravballe skrev:
29. maj 2022, 23:57
Er imponerende hvordan man kan udvikle en klub der stort set altid taber (med meget få undtagelser) når der er noget på spil

Der er noget mentalt galt i AaB og er det trænings kulturen, eller hvad fanden er der galt der ude

Det er jo ikke tilfældigt man taber finaler gang på gang på denne her måde
Hvad der er galt? Ja, vi er jo bare ikke bedre end Viborg. Det var en 50/50 kamp. Der er intet naturstridigt eller noget der kræver en større selvransagelse her. Det var der heller ikke da vi tabte mod et SønderjyskE hold i fremgang i pokalen.

Det er altså heller ikke længe siden vi vandt den afgørende kamp om at komme i mesterskabsspillet, selvom der også var pres på.

Så jo, jeg vil sige at det er mere eller mindre tilfældigt.
Du har sikkert ret... Men jeg har altså også den der snigende trælse fornemmelse af, at vi tit fejler finalekampene. Senest naturligvis i dag, men også Brøndby hjemme som også var en lille finale. Sidste år AGF i europaplayoff, året før Sønderjyske i pokalfinalen. Og før det mange tabte pokalfinaler fx mod Viborg og AB... Findes der en klub der har tabt flere finaler end os????
Det gør vi endda meget ofte! Intet hold i landet har tabt flere pokalfinaler end AaB, vi har nu tabt to ud af to mulige play - off til Europa Cuppen, og vi præsterede såmænd også i hine tider at tabe en 2-3 Super Cup - opgør (hvilket så var til at leve med!). Og vi har jo ikke spillet en finalelignende kamp om deltagelse i mesterskabsslutspillet, som er opgjort efter 22 runder.

Helt horrible er vores straffespark. Det var jo ikke sådan - hverken mod AGF i fjor og mod Viborg i år - at konkurrencen trak ud til 12. spark, og at en eller anden på et tidspunkt ramte stolpen eller lignende. Vi brænder stort set hvert spark, og flere af disse spark afslører helt elementært mangel på niveau.

Besvar