AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2022, 20:29

Pollack2 skrev:
26. maj 2022, 20:20
Den finalekamp om den sidste europæiske plads er noget nær det eneste gode, der er kommet ud af slutspilsstrukturen - ork satme, vi skal gå efter det.
Selvom det er tåbeligt, at man kan blive belønnet for at være end på dumpepladserne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Klaus » 26. maj 2022, 21:38

Det bliver en fed kamp på søndag. Strukturen er helt skør, men kampen er jo nærmest en lille cup finale, med alt hvad det indebærer og så endda på hjemmebane...

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 455
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af DarkHorse9000 » 26. maj 2022, 21:44

Rinne
Granli Ross Haglskjær

Pallesen Højholt Pedro Ahlmann

Prip Kusk
Makaric


Attack!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 651
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Alexis » 26. maj 2022, 23:15

DarkHorse9000 skrev:
26. maj 2022, 21:44
Rinne
Granli Ross Haglskjær

Pallesen Højholt Pedro Ahlmann

Prip Kusk
Makaric


Attack!
Nægter at se mere på Hagelskjær. Så må vi spille med både Pedro og Magnus hvis de andre forsvarer er så dårlige de skal beskyttes

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Pollack2 » 26. maj 2022, 23:19

R Rosenberg skrev:
26. maj 2022, 20:29
Pollack2 skrev:
26. maj 2022, 20:20
Den finalekamp om den sidste europæiske plads er noget nær det eneste gode, der er kommet ud af slutspilsstrukturen - ork satme, vi skal gå efter det.
Selvom det er tåbeligt, at man kan blive belønnet for at være end på dumpepladserne.
Enig, men det er selve strukturen/opdelingen som er tåbelig.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Kristian » 27. maj 2022, 00:29

gravballe skrev:
26. maj 2022, 18:29
Med de skader og karantæner og hvordan AaB har leveret de sidste kampe så er der vist ikke den store grund til at se kampen.
Fuldstændig åndsvag kommentar. Undskyld, men det er den bare!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af troelsh » 27. maj 2022, 07:17

Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af MortenN » 27. maj 2022, 07:47

troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.

Modsat burde vi komme med en uhørt mængde energi og aggression, både på og uden for banen, for at vise de der sleske Viborg bestyrelses folk, med Fredberg i spidsen, at de er forkert på den!

Man burde sætte hele AaB’s trup til at se TV MidtVests dokumentar som opvarmning til kampen!
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af raekkeettre » 27. maj 2022, 09:38

troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
Mangler de ikke ham der Bech eller hvad han hedder. Synes dælme han har været god. Så nok også et tab for dem. Derudover skal vi altså være i et højere tempo end dem, vi har spillet 10 kampe på højt niveau. Jeg tror den står meget lige den her - en gyser!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Maglau » 27. maj 2022, 09:45

Gad vide om de spiller med Kramer eller om de vurderer det er for stor en risk for at de kan peges fingre hvis noget går galt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af raekkeettre » 27. maj 2022, 09:51

Maglau skrev:
27. maj 2022, 09:45
Gad vide om de spiller med Kramer eller om de vurderer det er for stor en risk for at de kan peges fingre hvis noget går galt
Nogle siger han er blevet sat på bænken, da han ikke ville forlænge, meget GFish. Men jeg tror hvis han er god nok spiller han, da der står mange penge på højkant her, og så bliver det "Money talks and bullshit walks"...

Justwinbro
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. aug 2021, 19:08

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Justwinbro » 27. maj 2022, 10:17

troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
Jeg forstår ikke helt den store frygt for Viborg. De startede godt under Friis, men så skræmmende synes jeg nu heller ikke at de har været på det sidste. Har også læst flere Viborg fans som har stillet spørgsmålstegn ved Friis. Når det er sagt, så tror jeg, vi skal forvente en tæt og intens kamp.

Jeg tror, AaB og Lars Friis har en lige så stor hævntørst som Viborg har. Vi har også et pinligt nederlag fra sidste møde som skal revancheres.

Vi skal simpelthen være favoritter når vi spiller på hjemmebane - vi har trods alt også været et bedre hold over hele sæsonen. Måske ikke store favoritter, men så små favoritter :)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2022, 10:21

raekkeettre skrev:
27. maj 2022, 09:38
troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
Mangler de ikke ham der Bech eller hvad han hedder. Synes dælme han har været god. Så nok også et tab for dem. Derudover skal vi altså være i et højere tempo end dem, vi har spillet 10 kampe på højt niveau. Jeg tror den står meget lige den her - en gyser!!!
Tobias Bech er umiddelbart en god spiller, men også en one-trick-pony. Han skal altid have kuglen over til venstrebenet, og det er blevet læst i superligaen. Med mindre han bygger nogle flere aspekter på sit offensive spil, så tror jeg aldrig han bliver sådan rigtig god i superligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Nordjyden HY » 27. maj 2022, 10:25

Derudover er to af deres profiler, Lonwijk og Said også skadet, så det giver os også en klar fordel.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Forza » 27. maj 2022, 10:34

Justwinbro skrev:
27. maj 2022, 10:17
troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
Jeg forstår ikke helt den store frygt for Viborg. De startede godt under Friis, men så skræmmende synes jeg nu heller ikke at de har været på det sidste. Har også læst flere Viborg fans som har stillet spørgsmålstegn ved Friis. Når det er sagt, så tror jeg, vi skal forvente en tæt og intens kamp.

Jeg tror, AaB og Lars Friis har en lige så stor hævntørst som Viborg har. Vi har også et pinligt nederlag fra sidste møde som skal revancheres.

Vi skal simpelthen være favoritter når vi spiller på hjemmebane - vi har trods alt også været et bedre hold over hele sæsonen. Måske ikke store favoritter, men så små favoritter :)
Jeg tror egentlig også mere frygten går på os selv. Vi har været enormt ringe på det seneste og mangler en række profiler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. maj 2022, 10:46

Forza skrev:
27. maj 2022, 10:34
Justwinbro skrev:
27. maj 2022, 10:17
troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
Jeg forstår ikke helt den store frygt for Viborg. De startede godt under Friis, men så skræmmende synes jeg nu heller ikke at de har været på det sidste. Har også læst flere Viborg fans som har stillet spørgsmålstegn ved Friis. Når det er sagt, så tror jeg, vi skal forvente en tæt og intens kamp.

Jeg tror, AaB og Lars Friis har en lige så stor hævntørst som Viborg har. Vi har også et pinligt nederlag fra sidste møde som skal revancheres.

Vi skal simpelthen være favoritter når vi spiller på hjemmebane - vi har trods alt også været et bedre hold over hele sæsonen. Måske ikke store favoritter, men så små favoritter :)
Jeg tror egentlig også mere frygten går på os selv. Vi har været enormt ringe på det seneste og mangler en række profiler.
Som vi har præsteret på det seneste så er det virkelig op ad bakke uanset modstanderen.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Proppen » 27. maj 2022, 22:53

Alexis skrev:
26. maj 2022, 23:15
DarkHorse9000 skrev:
26. maj 2022, 21:44
Rinne
Granli Ross Haglskjær

Pallesen Højholt Pedro Ahlmann

Prip Kusk
Makaric


Attack!
Nægter at se mere på Hagelskjær. Så må vi spille med både Pedro og Magnus hvis de andre forsvarer er så dårlige de skal beskyttes
Det er svært at få øje på, hvad der kunne være anderledes, hvis Lucas og islændingen er skadet. Men hånden på hjertet så risikerer vi at løbe ind i en lussing mod et Viborg-hold med del tillid. Objektivt set har Granli, Ross, Haglskjær, Pallesen og (ikke længere) Ahlmann ikke niveauet til superligaen. Makaric har nogle få fine spidskompetencer men ikke nok til, at han er en rigtig klaseeangriber. Og Pedro har været notorisk skadet og er slet ikke i form. Kusk er alt for svingende. Det efterlader os alt i alt med en ret tynd start-11’er og en endnu tyndere bænk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2022, 23:23

Jeg vil hellere se følgende

Rinne
Pallesen-Granli-Ross-Ahlmann
Højholt-Pedro
Prip-Kusk-O.Ross
Makaric

Forhåbentligt er Pedro i bedre fysisk forfatning end sidst. Magnus er vel stadig skadet, så der er vel dårligt noget alternativ.
Tre i bagkæden synes jeg ikke vi vinder noget på, og det er ikke fordi vores opspil eller defensiv har vist sig mere solid med tre i bagkæden - og slet ikke uden Thelander.

Vi skal simpelthen videre her. Også for at sende et signal. Vi skal være et hold der kan levere europæisk fodbold i de sæsoner hvor pladserne bliver kastet ud til højre og venstre. Vi har været tæt på to gange fornylig (mod SønderjyskE og GF'). Nu skal det være. Selvom det kun bliver fire kampe og ud, så er det stadig værdifuld erfaring og det er de kampe vi overhovedet er her for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af mich1596 » 28. maj 2022, 01:50

troelsh skrev:
27. maj 2022, 07:17
Må indrømme jeg ser Viborg som temmelig store favoritter.
1. De har momentum og spiller godt, modsat os der har spillet som en sæk kartofler
2. Vi mangler vores vigtigste mand Thelander samt Fossum
3. De rundbarberede os i vores seneste møde
4. Jeg tror Viborgtruppen har en “hævntørst”, og vil synes det er det fedeste i verden at slå os, efter vi har “stjålet” Friis og sandsynligvis Kramer.
5?Hjemmebanefordel. Gælder den ikke?👍
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Forza » 28. maj 2022, 07:28

Proppen skrev:
27. maj 2022, 22:53
Alexis skrev:
26. maj 2022, 23:15
DarkHorse9000 skrev:
26. maj 2022, 21:44
Rinne
Granli Ross Haglskjær

Pallesen Højholt Pedro Ahlmann

Prip Kusk
Makaric


Attack!
Nægter at se mere på Hagelskjær. Så må vi spille med både Pedro og Magnus hvis de andre forsvarer er så dårlige de skal beskyttes
Det er svært at få øje på, hvad der kunne være anderledes, hvis Lucas og islændingen er skadet. Men hånden på hjertet så risikerer vi at løbe ind i en lussing mod et Viborg-hold med del tillid. Objektivt set har Granli, Ross, Haglskjær, Pallesen og (ikke længere) Ahlmann ikke niveauet til superligaen. Makaric har nogle få fine spidskompetencer men ikke nok til, at han er en rigtig klaseeangriber. Og Pedro har været notorisk skadet og er slet ikke i form. Kusk er alt for svingende. Det efterlader os alt i alt med en ret tynd start-11’er og en endnu tyndere bænk.
Objektiv er da det sidste du er. Der er altså stor forskel på bundklubber og topklubber i ligaen. Meget muligt det ikke er top 4 spillere, men allesammen har niveau til superligaen. Alt behøver ikke altid være så sort/hvidt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar