AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Forza » 29. maj 2022, 21:48

Funky skrev:
29. maj 2022, 21:41
Kokkefar skrev:
29. maj 2022, 21:37
Så fik vi sat to streger under, at det var Viborgs koncept og ikke deres tidligere cheftræner, der var nøglen til deres succes. Måske vi skulle have købt det istedet.
Det er nok for tidligt at evaluere Friis. Men vi har eddermsne et mentalt problem i AaB, som vi ikke har fået løst med tilgangen af ham den mentaltræner, som skulle videre fra FCK.
Enig. Måske er der en grund til FCK smed ham på porten. Er det ikke tredje sæson i træk vi kortslutter i en afgørende kamp? Viborg, AGF og Sønderjyske?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af emenike » 29. maj 2022, 21:49

Netop hjemvendt fra stadion.

Status: åååååååååhhhhHHHHHHHHHH
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Mephisto2 » 29. maj 2022, 21:50

Dennis Nielsen skrev:
29. maj 2022, 21:38
Indie skrev:
29. maj 2022, 21:33
Mephisto2 skrev:
29. maj 2022, 21:30
PohlErDenNyeAugo skrev:
29. maj 2022, 21:27
Jeg er så fucking træt af alle jer papir fans der sviner AaB og hele staben til når det ikke går den rette vej.

Det hver eneste gang og i giver mig associationer til FC koncepter.

Ja, det er rigtig røv, pis og papir, lidt bræk i egen mund og meget andet når Nordjyllands stolthed ikke levere.

Men det hjælper jo intet alt det lort der bliver lukket ud.
Samtidig er det her en af vores bedre sæsoner i mange år.

I er heldige, for næste år er halvdelen af vores trup væk.

Støt holdet istedet for at være så naive og desperate med at skifte alt og alle altid.

Jacob Friis vandt, han var også udskældt da han var hos os...

Det er faktisk debatsiden der tilter mig mest.
Så man må ikke være kritisk eller sige sin mening, fordi de små søde spillere kunne risikere at læse med herinde…..??
Selvfølgelig må man det! Men skulle vi ikke slappe af med at slagte specifikke spillere.
Det er et debatforum og derfor må du og andre acceptere forskellige holdninger.

Længere er den ikke og kan i så ikke acceptere dette - så er DEBATTER måske ikke lige jeres kop the.

Hvis du synes en spiller er pisse ringe, så er det da ok at skrive det her. Ligeså hvis du synes, at der er en, som er skide go!

Jeg må ærligt indrømme, at jeg fx tvivler på om Friis er den rette træner. Han gik væk fra det der virkede i starten og så har indskiftningerne af Høgh og ementa vel ikke haft et positivt resultat en eneste gang..
Det var faktisk Ementas bedste kamp hidtil

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Funky » 29. maj 2022, 21:54

Forza skrev:
29. maj 2022, 21:48
Funky skrev:
29. maj 2022, 21:41
Kokkefar skrev:
29. maj 2022, 21:37
Så fik vi sat to streger under, at det var Viborgs koncept og ikke deres tidligere cheftræner, der var nøglen til deres succes. Måske vi skulle have købt det istedet.
Det er nok for tidligt at evaluere Friis. Men vi har eddermsne et mentalt problem i AaB, som vi ikke har fået løst med tilgangen af ham den mentaltræner, som skulle videre fra FCK.
Enig. Måske er der en grund til FCK smed ham på porten. Er det ikke tredje sæson i træk vi kortslutter i en afgørende kamp? Viborg, AGF og Sønderjyske?
Jo. Og vi kan roligt konstatere, at det så IKKE gøres med at have et par typer som Wurtz og Hiljemark siddende på bænken, sammen med bemeldte mental-dude.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af AaBWanKenobi » 29. maj 2022, 21:58

Legum Magister skrev:
29. maj 2022, 21:38
Det er altid bittert at tabe i en straffesparkskonkurrence; men ret beset er AaB selv skyld i, at man endte som man gjorde. Et elendigt mesterskabsslutspil, hvor intet hang sammen de sidste mange, mange kampe, og en bleg indsats i aftenens kamp mod en modstander, der på ingen måde var skræmmende.
Enig! Kampen i dag var kronen på værket på en jammerlig periode med masser af dårlige beslutninger. Særligt nogle af Friis’ taktiske valg og Thelanders fuldstændig hjernedøde beslutning som førte til et rødt kort, har været dyre for en tynd trup.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Kunji » 29. maj 2022, 21:58

Jeg synes, Friis skal have masser af tid. Den her klub skriger på kontinuitet, så han skal klart have hele næsten sæson også.

Men vi har altså et problem ift. truppen. Og ikke bare, at den er for svag generelt, men helt åbenbare mismatch.

Jeg er stor fan af Makaric, men han passer åbenbart ikke Friis, siden han skal ud efter 60 min hver gang til fordel for en temmelig umoden Høgh.

Det er simpelthen på tide, at de spillere, vi henter, skal passe ind. Inges store test står de næste to transfervinduer. Der er ikke flere undskyldninger med lange, dyre kontrakter (-Pallesen). Han skal simpelthen ramme spillere med rette profil ift. klubbens spillestil.

Kampen i dag, synes jeg egentlig er okay. Vi skaber ikke nok, men mentaliteten og indsatsen er glimrende. Og så kan vi ikke sparke straffe. Og vi lærer det aldrig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Peter A. » 29. maj 2022, 22:06

Vi burde satse på ungdommen, Gedsted(hæderligt indhop i dag trods friløberen) m.fl og få sendt dødvægten videre(Pallesen, Høgh)

Desværre gør vi det modsatte..
Hey AaB!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Stegosaurus » 29. maj 2022, 22:07

Kunji skrev:
29. maj 2022, 21:58
Jeg synes, Friis skal have masser af tid. Den her klub skriger på kontinuitet, så han skal klart have hele næsten sæson også.

Men vi har altså et problem ift. truppen. Og ikke bare, at den er for svag generelt, men helt åbenbare mismatch.

Jeg er stor fan af Makaric, men han passer åbenbart ikke Friis, siden han skal ud efter 60 min hver gang til fordel for en temmelig umoden Høgh.

Det er simpelthen på tide, at de spillere, vi henter, skal passe ind. Inges store test står de næste to transfervinduer. Der er ikke flere undskyldninger med lange, dyre kontrakter (-Pallesen). Han skal simpelthen ramme spillere med rette profil ift. klubbens spillestil.

Kampen i dag, synes jeg egentlig er okay. Vi skaber ikke nok, men mentaliteten og indsatsen er glimrende. Og så kan vi ikke sparke straffe. Og vi lærer det aldrig.
Vi var langt bedre end Viborg i dag og pga gøglerkonceptet ryger vi ud efter straffe. I vinterpausen drømte alle om overlevelse og top 6 og det fik vi. Nu må vi videre.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 29. maj 2022, 22:07

PohlErDenNyeAugo skrev:
29. maj 2022, 21:27
Jeg er så fucking træt af alle jer papir fans der sviner AaB og hele staben til når det ikke går den rette vej.

Det hver eneste gang og i giver mig associationer til FC koncepter.

Ja, det er rigtig røv, pis og papir, lidt bræk i egen mund og meget andet når Nordjyllands stolthed ikke levere.

Men det hjælper jo intet alt det lort der bliver lukket ud.
Samtidig er det her en af vores bedre sæsoner i mange år.

I er heldige, for næste år er halvdelen af vores trup væk.

Støt holdet istedet for at være så naive og desperate med at skifte alt og alle altid.

Jacob Friis vandt, han var også udskældt da han var hos os...

Det er faktisk debatsiden der tilter mig mest.
Fuldstændig enig.. Rinne bliver savet midtover herinde efter Viborgs første mål med meldingen om ar det er derfor han ikke bare kan vælge og vrage. Manden har været vores bedste spiller de sidste mange år.
Ementa spiller en pisse god kamp og blive også lige savet over. Det virker til at flere herinde burde skride på stadion istedetfor at sidde herinde og kaste op hele kampen, måske den ekstra støtte er hvad holdet har brug for?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Funky » 29. maj 2022, 22:14

Kunji skrev:
29. maj 2022, 21:58
Jeg synes, Friis skal have masser af tid. Den her klub skriger på kontinuitet, så han skal klart have hele næsten sæson også.

Men vi har altså et problem ift. truppen. Og ikke bare, at den er for svag generelt, men helt åbenbare mismatch.

Jeg er stor fan af Makaric, men han passer åbenbart ikke Friis, siden han skal ud efter 60 min hver gang til fordel for en temmelig umoden Høgh.

Det er simpelthen på tide, at de spillere, vi henter, skal passe ind. Inges store test står de næste to transfervinduer. Der er ikke flere undskyldninger med lange, dyre kontrakter (-Pallesen). Han skal simpelthen ramme spillere med rette profil ift. klubbens spillestil.

Kampen i dag, synes jeg egentlig er okay. Vi skaber ikke nok, men mentaliteten og indsatsen er glimrende. Og så kan vi ikke sparke straffe. Og vi lærer det aldrig.
Enig. Og jeg forstår ikke, at diverse podcasts endnu ikke har spurgt Friis ind til, hvad der dér trip med Makaric - Høgh handler om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Peter A. » 29. maj 2022, 22:16

Ekstra støtte??

De har fået så meget ekstra støtte i de sidste mange mange kampe af en helt fantastisk vesttribune, men de har intet givet igen..
Hey AaB!

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 138
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af OrkSatme » 29. maj 2022, 22:16

RicoBR02 skrev:
29. maj 2022, 22:07
PohlErDenNyeAugo skrev:
29. maj 2022, 21:27
Jeg er så fucking træt af alle jer papir fans der sviner AaB og hele staben til når det ikke går den rette vej.

Det hver eneste gang og i giver mig associationer til FC koncepter.

Ja, det er rigtig røv, pis og papir, lidt bræk i egen mund og meget andet når Nordjyllands stolthed ikke levere.

Men det hjælper jo intet alt det lort der bliver lukket ud.
Samtidig er det her en af vores bedre sæsoner i mange år.

I er heldige, for næste år er halvdelen af vores trup væk.

Støt holdet istedet for at være så naive og desperate med at skifte alt og alle altid.

Jacob Friis vandt, han var også udskældt da han var hos os...

Det er faktisk debatsiden der tilter mig mest.
Fuldstændig enig.. Rinne bliver savet midtover herinde efter Viborgs første mål med meldingen om ar det er derfor han ikke bare kan vælge og vrage. Manden har været vores bedste spiller de sidste mange år.
Ementa spiller en pisse god kamp og blive også lige savet over. Det virker til at flere herinde burde skride på stadion istedetfor at sidde herinde og kaste op hele kampen, måske den ekstra støtte er hvad holdet har brug for?
Fuldstændig enig! Folk på debatsiden er efterhånden ikke andre end bitre mænd foran TV skærmen… AaB er vilde opture og vilde skuffende nedture. Det er en del af charmen, selvom man selvfølgelig helst så AaB vinde 4-0 hver gang. Hvis man forventer det skal man holde med et andet hold..
All Cats Are Beautyfull

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af RicoBR02 » 29. maj 2022, 22:21

Peter A. skrev:
29. maj 2022, 22:16
Ekstra støtte??

De har fået så meget ekstra støtte i de sidste mange mange kampe af en helt fantastisk vesttribune, men de har intet givet igen..
Vesttribunen har været fantastisk! Jeg mangler bare at resten af Nordjylland følger trop.
Jeg er pisse træt af resultatet idag, men vi spiller faktisk en okay kamp, straffespark er lort og skulle afskaffes!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Stegosaurus » 29. maj 2022, 22:21

Peter A. skrev:
29. maj 2022, 22:16
Ekstra støtte??

De har fået så meget ekstra støtte i de sidste mange mange kampe af en helt fantastisk vesttribune, men de har intet givet igen..
Hvem har ikke givet sig 100% af spillerne?

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Stegosaurus » 29. maj 2022, 22:22

RicoBR02 skrev:
29. maj 2022, 22:21
Peter A. skrev:
29. maj 2022, 22:16
Ekstra støtte??

De har fået så meget ekstra støtte i de sidste mange mange kampe af en helt fantastisk vesttribune, men de har intet givet igen..
Vesttribunen har været fantastisk! Jeg mangler bare at resten af Nordjylland følger trop.
Jeg er pisse træt af resultatet idag, men vi spiller faktisk en okay kamp, straffespark er lort og skulle afskaffes!
Ganske OK kamp, ja. Super stemning på Vesttribunen, men Complea var, som ofte, lidt tung...

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Jonas_K » 29. maj 2022, 22:24

Lars Friis har ansvaret for vores deroute de sidste mange kampe, hold kæft en gang makværk han har præsteret

Tænk at stå med rekordstor opbakning fra både tilskuere og sponsorer i denne sæson, og en kæmpe mulighed for europæisk gruppespil, også pisser man det væk på 8 kampe!

Det er historisk dårligt!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Salle17 » 29. maj 2022, 22:28

Jonas_K skrev:
29. maj 2022, 22:24
Lars Friis har ansvaret for vores deroute de sidste mange kampe, hold kæft en gang makværk han har præsteret

Tænk at stå med rekordstor opbakning fra både tilskuere og sponsorer i denne sæson, og en kæmpe mulighed for europæisk gruppespil, også pisser man det væk på 8 kampe!

Det er historisk dårligt!
Se den bænk for helvedet. Han har jo manglet et halvt startelver i de sidste mange kampe. Selv Pep Guardiola vil ikke kunne opnå noget med den trup.

Nu skal der bygges på. Formationen skal ændres - Nye backs + kramer + ny målmand

:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Funky » 29. maj 2022, 22:31

Jonas_K skrev:
29. maj 2022, 22:24
Lars Friis har ansvaret for vores deroute de sidste mange kampe, hold kæft en gang makværk han har præsteret

Tænk at stå med rekordstor opbakning fra både tilskuere og sponsorer i denne sæson, og en kæmpe mulighed for europæisk gruppespil, også pisser man det væk på 8 kampe!

Det er historisk dårligt!
Beklager, det bekymrende er, at det handler om truppen, ikke Lars Friis. Der er simpelthen for store mangler. Opgaven for klubben er enorm, hvis vi vil have et hold, som man seriøst kan håbe på vil klare sig bedre. Behag at erindre, at vi netop har bevidnet resultatet af et SATS fra bestyrelsen på, at denne sæson skulle levere noget ekstraordinært!

Vi har alt for mange som ikke kan være med på det niveau, vi drømmer om. Vi skulle jo have kvaliteten til at mose fucking Viborg på hjemmebane med så stor opbakning. Det bedste vi kan håbe på med den nuværende samling spillere er vist noget med nogle tætte opgør og små marginaler.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af Hanga » 29. maj 2022, 22:43

Jeg var nød til at snørre løbeskoene og tage en tur med fuld fart i stængerne, selvom det egentlig var en hviledag og maven var fyldt op med hjemmelavet pizza og øl til nerverne. Men raseri er også et effektivt brændstof. Sikke en lorte weekend og generelt lorte måned :@

Midt i al skuffelsen, som er helt naturlig, skal vi dog huske at vi for første gang i mange sæsoner var med i mesterskabsspillet, og rent faktisk havde meget at spille for til sidste spillerunde. Vi er gået nogle skridt frem denne sæson ift. hvor vi kom fra. Dette til trods for at sæsonen har budt på en del tummult. Nej, vi må aldrig blive tilfredse over at smide det udgangspunkt vi havde, men situationen i AaB kunne også være meget værre.

Med det sagt så er det helt berettiget at stille nogle kritiske spørgsmål. Jeg synes især at al polemiken omkring trænerposten i vinters var særdeles dårligt arbejde af Inge. Det er ikke for at starte den diskussion igen, men det kostede os meget i forberedelsen til forårssæsonen. Én ting er at miste den træner, vi lige havde brugt et år på at bygge op, en anden ting er at signe en afløser uden at være villig til at betale der der skulle til for at han kunne starte omgående. I stedet endte vi i en langvarig usikkerhed og i sidste ende måtte vi punge pænt ud alligevel. Dernæst, så er der altså stadig bare for mange af Inges signings, der ikke er i nærheden af at være gode nok. Han har alt for mange skæverter, og velsagtens kun én regulær succes samt at par halve. Han har ganske enkelt ikke råd til at skyde så meget ved siden af skiven igen denne sommer. Der SKAL kvalitet ind på mange positioner. Så må vi prøve igen. Vigtigst af alt bliver at vi rammer top 6 igen!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB-Viborg, søndag 29/5 kl. ??

Indlæg af 9000AA » 29. maj 2022, 22:58

Hanga skrev:
29. maj 2022, 22:43
Jeg var nød til at snørre løbeskoene og tage en tur med fuld fart i stængerne, selvom det egentlig var en hviledag og maven var fyldt op med hjemmelavet pizza og øl til nerverne. Men raseri er også et effektivt brændstof. Sikke en lorte weekend og generelt lorte måned :@

Midt i al skuffelsen, som er helt naturlig, skal vi dog huske at vi for første gang i mange sæsoner var med i mesterskabsspillet, og rent faktisk havde meget at spille for til sidste spillerunde. Vi er gået nogle skridt frem denne sæson ift. hvor vi kom fra. Dette til trods for at sæsonen har budt på en del tummult. Nej, vi må aldrig blive tilfredse over at smide det udgangspunkt vi havde, men situationen i AaB kunne også være meget værre.

Med det sagt så er det helt berettiget at stille nogle kritiske spørgsmål. Jeg synes især at al polemiken omkring trænerposten i vinters var særdeles dårligt arbejde af Inge. Det er ikke for at starte den diskussion igen, men det kostede os meget i forberedelsen til forårssæsonen. Én ting er at miste den træner, vi lige havde brugt et år på at bygge op, en anden ting er at signe en afløser uden at være villig til at betale der der skulle til for at han kunne starte omgående. I stedet endte vi i en langvarig usikkerhed og i sidste ende måtte vi punge pænt ud alligevel. Dernæst, så er der altså stadig bare for mange af Inges signings, der ikke er i nærheden af at være gode nok. Han har alt for mange skæverter, og velsagtens kun én regulær succes samt at par halve. Han har ganske enkelt ikke råd til at skyde så meget ved siden af skiven igen denne sommer. Der SKAL kvalitet ind på mange positioner. Så må vi prøve igen. Vigtigst af alt bliver at vi rammer top 6 igen!
Er du okay?! Du har et meget negativt syn på det hele. Se lidt positivt på tilværelsen. I morgen er der atter en dag, og om lidt starter en ny sæson. Det skal nok gå alt sammen.

Besvar