Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2022, 07:30

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/en-v ... en/3332968

Andreas poulsen, Kasper Høgh og Granli er ude eller tvivlsomme. Intet om Lucas, hvilet må betyde han er klar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af emenike » 16. jul 2022, 07:39

Med tanke på skader og form baseret på de seneste testkampe:

Posavec
Palle - Kramer - M. Ross - Ahlmann
Ferreira
Fossum - Højholt
Sousa - Makaric - O. Ross

Sejler det hele i pausen skal Lucas og Prip på banen. De kan ikke spille 90 min i en kamp med høj tempo som det bliver mod Viborg, men kan sagtens komme ind og få indflydelse.

Må gå ud fra at Ross er ny viceanfører?
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1482
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Stegosaurus » 16. jul 2022, 12:03

Nogen der så træningen i dag?

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Gazza » 16. jul 2022, 12:24

Ja tak ingen Kasper Høeg :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jul 2022, 14:53

Iflg. Nordjyske er Høgh med i truppen, Granli og Poulsen er derimod udeladt

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2022, 15:33

Sådan her tak!

Posavec

Pallesen, Kramer, Ross, Ahlmann

Højholt, Fossum/Pedro

Prip

Sousa, Makaric, Lucas

Rationale.
Tror stadig, at de to gamle backs er bedst da de nye næppe er spillet helt ind. Ser dog gerne Ludewig overtage fra Pallesen stille og roligt.
Poulsen kommer nok når han efterslæb er ovre. At midterforsvaret skal Ross og Kramer giver sig selv.
På midten skal vi selvfølgelig have Højholt med til at presse og erobre bolde. Jeg er splittet melle Fossum og Pedro. Fossum mener jeg er bedre længere fremme og Pedro kan nok bedre fungere mod Viborgs aggressive spillesti..
Prip vil jeg gerne have som hængende angriber/10'er da han er bedst i som den fremskudte scorende midtbanespiller. Fossum kunne også tage den rolle.
Sousa har været god i opstarten og giver os noget begge veje. Maka er vores bedste spids og skulle man gøre noget andet så brug Ementa fremfor Kapper the Rapper. Lucas får en mere fri rolle på venstre kant
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af raekkeettre » 16. jul 2022, 23:11

Jakobsen skrev:
16. jul 2022, 15:33
Sådan her tak!

Posavec

Pallesen, Kramer, Ross, Ahlmann

Højholt, Fossum/Pedro

Prip

Sousa, Makaric, Lucas

Rationale.
Tror stadig, at de to gamle backs er bedst da de nye næppe er spillet helt ind. Ser dog gerne Ludewig overtage fra Pallesen stille og roligt.
Poulsen kommer nok når han efterslæb er ovre. At midterforsvaret skal Ross og Kramer giver sig selv.
På midten skal vi selvfølgelig have Højholt med til at presse og erobre bolde. Jeg er splittet melle Fossum og Pedro. Fossum mener jeg er bedre længere fremme og Pedro kan nok bedre fungere mod Viborgs aggressive spillesti..
Prip vil jeg gerne have som hængende angriber/10'er da han er bedst i som den fremskudte scorende midtbanespiller. Fossum kunne også tage den rolle.
Sousa har været god i opstarten og giver os noget begge veje. Maka er vores bedste spids og skulle man gøre noget andet så brug Ementa fremfor Kapper the Rapper. Lucas får en mere fri rolle på venstre kant
Er du splittet om Fossum eller Pedro skal spille?? De spillere jo slet ikke samme position. Så nej Fossum skal ikke spille 6'er og Pedro skal ikke spille 8'er.

Så alt afhængig af opstilling giver det sig selv. Jeg tror der bliver spillet med 2 8'ere og derfor spiller Pedro ikke. Men hvis vi spiller med en 10'er tror jeg der er en større chance for han spiller. Men tror på 2 8'ere og hvis Prip er klar spiller Pedro ikke, hvis han ikke er klar rykkes Højholt op på 8'er og Pedro ryger ind på en alene 6'er hvor han også klart har været bedst.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2022, 23:28

raekkeettre skrev:
16. jul 2022, 23:11
Jakobsen skrev:
16. jul 2022, 15:33
Sådan her tak!

Posavec

Pallesen, Kramer, Ross, Ahlmann

Højholt, Fossum/Pedro

Prip

Sousa, Makaric, Lucas

Rationale.
Tror stadig, at de to gamle backs er bedst da de nye næppe er spillet helt ind. Ser dog gerne Ludewig overtage fra Pallesen stille og roligt.
Poulsen kommer nok når han efterslæb er ovre. At midterforsvaret skal Ross og Kramer giver sig selv.
På midten skal vi selvfølgelig have Højholt med til at presse og erobre bolde. Jeg er splittet melle Fossum og Pedro. Fossum mener jeg er bedre længere fremme og Pedro kan nok bedre fungere mod Viborgs aggressive spillesti..
Prip vil jeg gerne have som hængende angriber/10'er da han er bedst i som den fremskudte scorende midtbanespiller. Fossum kunne også tage den rolle.
Sousa har været god i opstarten og giver os noget begge veje. Maka er vores bedste spids og skulle man gøre noget andet så brug Ementa fremfor Kapper the Rapper. Lucas får en mere fri rolle på venstre kant
Er du splittet om Fossum eller Pedro skal spille?? De spillere jo slet ikke samme position. Så nej Fossum skal ikke spille 6'er og Pedro skal ikke spille 8'er.

Så alt afhængig af opstilling giver det sig selv. Jeg tror der bliver spillet med 2 8'ere og derfor spiller Pedro ikke. Men hvis vi spiller med en 10'er tror jeg der er en større chance for han spiller. Men tror på 2 8'ere og hvis Prip er klar spiller Pedro ikke, hvis han ikke er klar rykkes Højholt op på 8'er og Pedro ryger ind på en alene 6'er hvor han også klart har været bedst.
Jeg mener jo bare - man kan vælge begge dele, hvor de to vil være de bagerste midtbanespillere. Ville da ønske, at man kunne finde en formation der virker med både Fossum og offensiv midtbanespiller, men jeg er i tvivl om man kan lave sådan en formation der virker. Jeg synes et er meget 50/50 og tror det vil blive fra kamp til kamp, hvordan man vender trekanten.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. jul 2022, 09:07

Hold kæft jeg glæder mig.

Dame og junior ude, morgentræning overstået, gåtur med hunden i gang og snart madlavning - stadig går tiden langsomt.

Spændende at observere på vores 433, og hvilke nuancer den opstilling bibringer - på godt og ondt.

En fed kamp og mulighed for revanche, også glæder jeg mig til at se de nye spillere, når der er point på spil.

Har gode fornemmelser ift Kramer og Souza, hvorimod jeg, ud fra træningskampe, ikke har den store tiltro til vores kroatiske keeper.

Vores akilleshæl har været backerne og den centrale midtbane. Der kommer nok ikke til at ske en revolution i dag på de pladser, men ikke desto mindre bliver det spændende at følge, hvorledes spil mønstre og positioneringen er i de områder.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2022, 09:10

Dennis Nielsen skrev:Hold kæft jeg glæder mig.

Dame og junior ude, morgentræning overstået, gåtur med hunden i gang og snart madlavning - stadig går tiden langsomt.

Spændende at observere på vores 433, og hvilke nuancer den opstilling bibringer - på godt og ondt.

En fed kamp og mulighed for revanche, også glæder jeg mig til at se de nye spillere, når der er point på spil.

Har gode fornemmelser ift Kramer og Souza, hvorimod jeg, ud fra træningskampe, ikke har den store tiltro til vores kroatiske keeper.

Vores akilleshæl har været backerne og den centrale midtbane. Der kommer nok ikke til at ske en revolution i dag på de pladser, men ikke desto mindre bliver det spændende at følge, hvorledes spil mønstre og positioneringen er i de områder.
Jeg er også at finde på stadion i dag. Modsat dig, er jeg ikke så nervøs for vores kroatiske keeper, derimod er jeg bange for at Sousa ikke er den opgradering folk tror.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Maglau » 17. jul 2022, 09:21

Jakobsen skrev:
16. jul 2022, 23:28
raekkeettre skrev:
16. jul 2022, 23:11
Jakobsen skrev:
16. jul 2022, 15:33
Sådan her tak!

Posavec

Pallesen, Kramer, Ross, Ahlmann

Højholt, Fossum/Pedro

Prip

Sousa, Makaric, Lucas

Rationale.
Tror stadig, at de to gamle backs er bedst da de nye næppe er spillet helt ind. Ser dog gerne Ludewig overtage fra Pallesen stille og roligt.
Poulsen kommer nok når han efterslæb er ovre. At midterforsvaret skal Ross og Kramer giver sig selv.
På midten skal vi selvfølgelig have Højholt med til at presse og erobre bolde. Jeg er splittet melle Fossum og Pedro. Fossum mener jeg er bedre længere fremme og Pedro kan nok bedre fungere mod Viborgs aggressive spillesti..
Prip vil jeg gerne have som hængende angriber/10'er da han er bedst i som den fremskudte scorende midtbanespiller. Fossum kunne også tage den rolle.
Sousa har været god i opstarten og giver os noget begge veje. Maka er vores bedste spids og skulle man gøre noget andet så brug Ementa fremfor Kapper the Rapper. Lucas får en mere fri rolle på venstre kant
Er du splittet om Fossum eller Pedro skal spille?? De spillere jo slet ikke samme position. Så nej Fossum skal ikke spille 6'er og Pedro skal ikke spille 8'er.

Så alt afhængig af opstilling giver det sig selv. Jeg tror der bliver spillet med 2 8'ere og derfor spiller Pedro ikke. Men hvis vi spiller med en 10'er tror jeg der er en større chance for han spiller. Men tror på 2 8'ere og hvis Prip er klar spiller Pedro ikke, hvis han ikke er klar rykkes Højholt op på 8'er og Pedro ryger ind på en alene 6'er hvor han også klart har været bedst.
Jeg mener jo bare - man kan vælge begge dele, hvor de to vil være de bagerste midtbanespillere. Ville da ønske, at man kunne finde en formation der virker med både Fossum og offensiv midtbanespiller, men jeg er i tvivl om man kan lave sådan en formation der virker. Jeg synes et er meget 50/50 og tror det vil blive fra kamp til kamp, hvordan man vender trekanten.
Kan ikke forstille mig andet end at midtbanen er givet med højholdt Fossum og pedro.
Eneste spørgsmål er de forreste tre - sousa ser jeg som sikker så spørgsmål om de to næste i angrebet Lucas kusk Makaric Høgh eller Ross.
Lucas spiller hvis han er klar så er der en åben plads til de andre og mon ikke Prip også spiller hvis han er klar.
Så med alle mand klar
Højholdt - Pedro Fossum
Prip - sousa - Lucas
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 09:25

Dennis Nielsen skrev:
17. jul 2022, 09:07
Hold kæft jeg glæder mig.

Dame og junior ude, morgentræning overstået, gåtur med hunden i gang og snart madlavning - stadig går tiden langsomt.

Spændende at observere på vores 433, og hvilke nuancer den opstilling bibringer - på godt og ondt.

En fed kamp og mulighed for revanche, også glæder jeg mig til at se de nye spillere, når der er point på spil.

Har gode fornemmelser ift Kramer og Souza, hvorimod jeg, ud fra træningskampe, ikke har den store tiltro til vores kroatiske keeper.

Vores akilleshæl har været backerne og den centrale midtbane. Der kommer nok ikke til at ske en revolution i dag på de pladser, men ikke desto mindre bliver det spændende at følge, hvorledes spil mønstre og positioneringen er i de områder.
Lars Friis siger igen og igen i sidste udgave af Rød Aalborg, at man ikke skal forvente at se formationen fungere fejlfrit de første kampe, så det er nok værd at huske, når vi sidder efter kampen og evaluerer.
Hvad angår midtbanen er jeg spændt på, hvor høj en hylde man henter fra, når/hvis Fossum skal erstattes. Kunne være lækkert med et scoop i Hiljemark-klassen, så tror jeg, vi kan få en rigtig spændende sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af bedstefar » 17. jul 2022, 11:47

Pyha, jeg kan godt mærke nerverne begynder at melde sig nu.. 1-3 sejr, gode gamle selvmål dukker op, Kramer på hovedet og Makaric med en tap-in efter godt forarbejde af Souza. :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 12:33

bedstefar skrev:
17. jul 2022, 11:47
Pyha, jeg kan godt mærke nerverne begynder at melde sig nu.. 1-3 sejr, gode gamle selvmål dukker op, Kramer på hovedet og Makaric med en tap-in efter godt forarbejde af Souza. :aabfan: :aabfan:
Ta'r gerne en sejr som den sidst vi var på besøg dernede. Man må bare sige, at ligaen er tæt. Randers napper et fint point mod FCM i fredags.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 12:51

Jeg hører fra flere, at denne sæson bliver Mathias Ross helt store gennembrud. Pausen skulle have gjort ham godt. Hvis Ross og Kramer kan blive et bomstærkt makkerpar ala Thelander-KEP, så er meget vundet synes jeg.

I seneste Rød Aalborg fremhæver Lars Friis iøvrigt Ementa som en spiller der har flyttet sig helt vildt, og derudover Kusk som en spiller han tror kan score mange mål den kommende sæson. Og han spår, at Fossum kommer til at komme mere til sin ret i det nye system, hvor der er mere plads til at han kan komme i boksen.

Det er spændende om Prip kan fortsætte niveauet, og hvor god vores nye målmand viser sig at være når det gælder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 12:56

jonas386 skrev:
17. jul 2022, 12:51
Jeg hører fra flere, at denne sæson bliver Mathias Ross helt store gennembrud. Pausen skulle have gjort ham godt. Hvis Ross og Kramer kan blive et bomstærkt makkerpar ala Thelander-KEP, så er meget vundet synes jeg.

I seneste Rød Aalborg fremhæver Lars Friis iøvrigt Ementa som en spiller der har flyttet sig helt vildt, og derudover Kusk som en spiller han tror kan score mange mål den kommende sæson. Og han spår, at Fossum kommer til at komme mere til sin ret i det nye system, hvor der er mere plads til at han kan komme i boksen.

Det er spændende om Prip kan fortsætte niveauet, og hvor god vores nye målmand viser sig at være når det gælder.
Fossum mister vi formentlig før vinduet lukker, og Kusk til vinter, med mindre der sker noget ret uventet.

Nå, det hører nok hjemme i transfer-tråden. Spændt på at se start-11 offentliggjort om få minutter :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 12:58

Funky skrev:
17. jul 2022, 12:56
jonas386 skrev:
17. jul 2022, 12:51
Jeg hører fra flere, at denne sæson bliver Mathias Ross helt store gennembrud. Pausen skulle have gjort ham godt. Hvis Ross og Kramer kan blive et bomstærkt makkerpar ala Thelander-KEP, så er meget vundet synes jeg.

I seneste Rød Aalborg fremhæver Lars Friis iøvrigt Ementa som en spiller der har flyttet sig helt vildt, og derudover Kusk som en spiller han tror kan score mange mål den kommende sæson. Og han spår, at Fossum kommer til at komme mere til sin ret i det nye system, hvor der er mere plads til at han kan komme i boksen.

Det er spændende om Prip kan fortsætte niveauet, og hvor god vores nye målmand viser sig at være når det gælder.
Fossum mister vi formentlig før vinduet lukker, og Kusk til vinter, med mindre der sker noget ret uventet.

Nå, det hører nok hjemme i transfer-tråden. Spændt på at se start-11 offentliggjort om få minutter :)
Det tror jeg nu også. Men der er noget stille om Fossum, så begynder at blive lidt i tvivl om vi kan få ham solgt her og nu.

Håber stadig på en forlængelse med Kusk, men det virker langt væk pt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jul 2022, 12:59

Startopstillingen:

Posavec
Pallesen
Ross
Kramer
Ahlmann
Ferreira
Højholt
Fossum
Sousa
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Hagelskjær
Ludewig
Ementa
Høgh
Kusk
O. Ross
J. Pedersen
Andersen

:aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 13:07

Aalborg frederikshavner skrev:
17. jul 2022, 12:59
Startopstillingen:

Posavec
Pallesen
Ross
Kramer
Ahlmann
Ferreira
Højholt
Fossum
Sousa
Makaric
Prip


Reserver:

Sander
Hagelskjær
Ludewig
Ementa
Høgh
Kusk
O. Ross
J. Pedersen
Andersen

:aabfan:
Det er vel stærkest mulige opstilling, al den stund at Lucas ikke er klar, og de to nye backs skal bygges op. Det giver vel også god mening at give Sousa chancen foran Kusk, men ellers er det den mand på bænken, jeg nok helst så i start-11 som det er.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af Mini-p » 17. jul 2022, 13:12

Hvilke to ligger på toppen?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Besvar