Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af hit666 » 22. jul 2022, 21:02

jeg synes en 4-2-3-1 kunne være en god ide :aabfan: :aabfan:

Posavec

Ludewig Granli Kramer Poulsen

Ferreira Højholt

Lucas A Prip Sousa

Ementa
AaB AaB AaB AaB

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 22. jul 2022, 21:13

FIDEL skrev:
22. jul 2022, 19:41
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 12:20
FIDEL skrev:
22. jul 2022, 11:57
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 11:47
FIDEL skrev:
22. jul 2022, 11:43
bedstefar skrev:
22. jul 2022, 10:18


Jeg tror ikke han kommer på banen, Ementa starter og Makaric afløser ham de sidste 20-30 min.
Vi kan jo godt bruge Høghs dybdeløb og presspil netop imod et bedre hold.
Nej.
Ok :cheers:
Altså, forstå mig ret. Jeg har endnu til gode i min mangeårige AaB-historie at se så ringe en angriber (måske endda spiller) som Høgh på førsteholdet.
Han kan ikke bidrage med en skid, der gør AaB bedre - så hellere spille uden spids.
Jeg er da enig i, at han ikke imponerer. Det gjorde Erik bo heller ikke i starten, i sin tid.
Men jeg tror han scorer alligevel på søndag. :cool:
Det der nærmer sig majestætsfornærmelse!
Jeg håber ikke, at han får muligheden.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 22. jul 2022, 21:17

baresi skrev:
22. jul 2022, 20:23
det hører ikke til her I know men kæft silkeborg spiller dejligt lækkert direkte bold. mange løb for hinanden, de ved hvor hinanden er og lortet bliver bare rykket i kassen. det ser fedt ud.
2014: "det hører ikke til her I know men kæft AaB spiller dejligt lækkert direkte bold. mange løb for hinanden, de ved hvor hinanden er og lortet bliver bare rykket i kassen. det ser fedt ud."

Hvad kunne dog skabe den parallel?
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Maglau » 22. jul 2022, 21:18

Kristian skrev:
22. jul 2022, 20:59
Maglau skrev:
22. jul 2022, 20:41
baresi skrev:
22. jul 2022, 18:50
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 18:01
Danni skrev:
22. jul 2022, 15:14
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 12:20


Altså, forstå mig ret. Jeg har endnu til gode i min mangeårige AaB-historie at se så ringe en angriber (måske endda spiller) som Høgh på førsteholdet.
Han kan ikke bidrage med en skid, der gør AaB bedre - så hellere spille uden spids.
Arh.. Meget kan man sige om Høgh, men han er fandme bedre end Poul Hubertz..
Langt fra enig.
vil hellere spille med kusk, sousa el prip som falsk 9er på toppen end høgh. Og klart makaric el ementa. Høgh er simpelthen i mere eller mindre alle aspekter en af de ringeste AaB angribere jeg til tider har set. Hans teknik og boldberøring er mildt sagt elendig.
Som jeg skrev herinde dengang vi skrev kontrakt med ham.
Jeg har snakket med en tidl. holdkammerat til ham - og han var helt uforstående over at AaB kunne hente ham, for som han sagde. Han er dårlig både til træning og kamp, og hans boldomgang er ikke eksisterende.
Men altså vi har jo også forskellige holdninger til hvad vi synes er en god spiller. ham skal vi sgu af med
Enig - det er tillige skræmmende at de to dårligste spillere AaB nogensinde har haft har de gudhjælpe mig samtidigt og fandme om ikke også til samme position.
Ementa må være verdens heldigste fodboldknægt at skulle konkurrere med dem.
Det der er jo bare useriøst. Niveauet når nye højder every day :)
Det er da ikke en skid mere useriøst end at kalde Høgh for den dårligste spiller nogensinde i AaB.
Det var to spillere der i foråret kæmpede om pladsen. Typisk fik Makaric den første time og når sejren skulle jagtes skiftede man ham ud og satte Høgh ind. Nej Makaric var hverken skadet eller i dårlig form - bare dårlig som i pivhamrende ringe.
Ja Makaric er i mine øjne marginalt bare en lille bitte procent bedre end Høgh - men ikke mere end det. Hvilket også trænernes valg af start og udskiftning i foråret.
Jeg har ikke noget i mod Makaric hverken som person eller spiller - han kæmper altid det bedste han kan og giver sig for holdet. Men har bare en helt utrolig intetsigende dårlig fodboldspiller. Det mener nogle Pallesen og Høgh og tidligere MC og PC - det er åbenbart ikke useriøst.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Maglau » 22. jul 2022, 21:20

FIDEL skrev:
22. jul 2022, 19:41
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 12:20
FIDEL skrev:
22. jul 2022, 11:57
R Rosenberg skrev:
22. jul 2022, 11:47
FIDEL skrev:
22. jul 2022, 11:43
bedstefar skrev:
22. jul 2022, 10:18


Jeg tror ikke han kommer på banen, Ementa starter og Makaric afløser ham de sidste 20-30 min.
Vi kan jo godt bruge Høghs dybdeløb og presspil netop imod et bedre hold.
Nej.
Ok :cheers:
Altså, forstå mig ret. Jeg har endnu til gode i min mangeårige AaB-historie at se så ringe en angriber (måske endda spiller) som Høgh på førsteholdet.
Han kan ikke bidrage med en skid, der gør AaB bedre - så hellere spille uden spids.
Jeg er da enig i, at han ikke imponerer. Det gjorde Erik bo heller ikke i starten, i sin tid.
Men jeg tror han scorer alligevel på søndag. :cool:
Jeg synes den spiller Høgh minder mest om i nyere tid er Søren Frederiksen nr2 og han fik alligevel nettet mod FCK i Parken i pokalfinalen - så måske du har ret Høgh scorer på søndag.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Sønderhof » 22. jul 2022, 22:23

Jeg tror Ementa får chancen fra start. Han var bedste mand i kvalkampen mod Viborg. Fik, som en af de få, ros under opstarten. Gjorde det godt da han kom ind i premieren. Han er længder over Makaric som link-up angriber. Det vil pynte helt vildt at have en angriber der forstår at modtage bolden med ryggen mod mål. Og faktisk virker til at have en stor spilforståelse. Jeg synes han på mange måder minder om Helenius når han indgår i spillet.

Jeg tror desværre hverken Ludwig eller Poulsen er i form til at starte, selvom både Pallesen og Ahlmann var jammerlige i Viborg.

Jeg vil gerne se Lucas fra start. Han er den eneste der evner at finde medspillerne i rummene mellem kæderne. Prip, Kusk og Sousa er gode retvendte, men skal alle sættes op.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Maglau » 22. jul 2022, 23:00

baresi skrev:
22. jul 2022, 17:31
Proppen skrev:
22. jul 2022, 15:23
Jeg drømmer om følgende:

Posavec

Ludewig Granli Kramer Poulsen

Ferreira Højholt
Lucas A.

Sousa Prip Kusk


Backerne kan ikke være ringere end dem, der startede mod Viborg. Det var håbløst. Og frem for at starte med én af vores 9’ere, som ikke har klassen til superligaen, så lad os prøve at samle vores bedste kreative kræfter i en mere bevægelig offensiv. Svageste led er defensiv midt, hvor der desværre ingen alternativer er.
interessant ide
Det er satme offensivt men spændende. Synes dog angrebet ser lidt for venstreorienteret ud. Sæt Lucas med højrebenet op som venstre kant, kusk på højrekant og sousa som den hurtigste uden bold i midten. Prip på midtbanen sammen med pedro og Fossum som er bedre end højholdt og langt mere rutineret i de her kampe mod Danmarks bedste hold.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Proppen » 23. jul 2022, 00:06

Maglau skrev:
22. jul 2022, 23:00
baresi skrev:
22. jul 2022, 17:31
Proppen skrev:
22. jul 2022, 15:23
Jeg drømmer om følgende:

Posavec

Ludewig Granli Kramer Poulsen

Ferreira Højholt
Lucas A.

Sousa Prip Kusk


Backerne kan ikke være ringere end dem, der startede mod Viborg. Det var håbløst. Og frem for at starte med én af vores 9’ere, som ikke har klassen til superligaen, så lad os prøve at samle vores bedste kreative kræfter i en mere bevægelig offensiv. Svageste led er defensiv midt, hvor der desværre ingen alternativer er.
interessant ide
Det er satme offensivt men spændende. Synes dog angrebet ser lidt for venstreorienteret ud. Sæt Lucas med højrebenet op som venstre kant, kusk på højrekant og sousa som den hurtigste uden bold i midten. Prip på midtbanen sammen med pedro og Fossum som er bedre end højholdt og langt mere rutineret i de her kampe mod Danmarks bedste hold.
Jeg er enig i, at man med de forreste fire kan blande kortene på mange forskellige måder. Tanken med at lægge Prip helt frem var, at vi kan bruge hans bevægelighed, og at han er OK hurtig.

Sætter vi Fossum ind på den defensive midtbane, synes jeg simpelthen det bliver for offensivt, og nok en smule urealistisk. Han fylder simpelhen for lidt. Han kan komme ind for Lucas efter 60 min. og så Ementa ind for Kusk efter 75 min., så han kan lukke ballet med en 3-0-scoring.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Bisgaard » 23. jul 2022, 07:53

Ved godt at det ikke decideret har noget med FCK kampen at gøre, men når man lige har set SIF´s angreb mod FCM og vi så sidder og diskuterer om vi skal bruge Ementa, Makaric eller Høgh på toppen, ja så må jeg bare sige at da står lysende klart at vi er mindre godt besat i det angreb. jeg vil desværre nok gå så vidt at sige at vi har en af ligaens dårligste besætninger på de pladser.

Men i forhold til FCK kampen. Hold for guds skyld Høgh ude, han bidraget ikke med andet en offside´s og frispark. Håber men forventer ikke point i morgen.
Kom nu igang AaB!!!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Stegosaurus » 23. jul 2022, 11:42

Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Proppen » 23. jul 2022, 12:02

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Aaah - der må da også ske noget på de to backs eller i hvert fald højre back. Ellers står det da mere skidt til med kompetencerne hos trænerteamet end frygtet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 12:17

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Det er utroligt, at det skal være så svært at finde en højre back, der kan vippe Pallesen ud af brættet fra dag ét.

Altså, man kunne gå ned på det lokale idrætsanlæg og finde ham. Det er mig en gåde, at Pallesen er så fredet, når ALLE kan se, at han er et af vores svageste punkter.

Ahlmann finder man en afløser for efter ret kort tid. Og med rette, for han virker til at være færdig på dette niveau. Det er bare ejendommeligt, at man adresserer det så hurtigt, når den anden side er mindst lige så sløj og har været det konstant siden 2017.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2022, 12:19

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Ja, det er da en spændende og bevægelig kombi af spillere der nok ikke har lært at spille sammen. Det kan også blive en ordentlig udfordring at få bolden frem til dem når vi ikke er specielt boldfaste hos de 7 spillere bagved. Men derfor er det jo stadig tilladt at håbe. Så det tror jeg bare jeg gør.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1519
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Stegosaurus » 23. jul 2022, 12:26

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Og Bonusinfo: Marco Ramkilde spillede med som midterforsvarer på det "forkerte" hold. Og han er altså en glimrende fodboldspiller - når han er fit. Han er hurtig på fødderne og i hovedet. Jeg ved, han deler vandene, men tag da for pokker ud og se manden, så tror jeg der ville være flere, som ville støtte, at AaB forsøgte at fastholde ham - hans skadehistorik til trods.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 12:54

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 12:26
Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Og Bonusinfo: Marco Ramkilde spillede med som midterforsvarer på det "forkerte" hold. Og han er altså en glimrende fodboldspiller - når han er fit. Han er hurtig på fødderne og i hovedet. Jeg ved, han deler vandene, men tag da for pokker ud og se manden, så tror jeg der ville være flere, som ville støtte, at AaB forsøgte at fastholde ham - hans skadehistorik til trods.
Jeg er all in på en præststionskontrakt. Samme var/er jeg med Spalvis.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Nordjyden HY » 23. jul 2022, 13:43

Truppen er udtaget:
1 Josip Posavec, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 6 Pedro Ferreira, 7 Allan Sousa, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 10 Lucas Andersen, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 19 Anosike Ementa, 21 Lars Kramer, 22 Theo Sander, 25 Andreas Poulsen, 32 Kilian Ludewig, 38 Oliver Ross og 39 Kasper Høgh.

Daniel Granli er eneste ukampdygtige spiller.

Det bliver spændende at se Andreas Poulsen i aktion! :aabfan:
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Brodernumsi » 23. jul 2022, 16:00

R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 12:17
Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Det er utroligt, at det skal være så svært at finde en højre back, der kan vippe Pallesen ud af brættet fra dag ét.

Altså, man kunne gå ned på det lokale idrætsanlæg og finde ham. Det er mig en gåde, at Pallesen er så fredet, når ALLE kan se, at han er et af vores svageste punkter.

Ahlmann finder man en afløser for efter ret kort tid. Og med rette, for han virker til at være færdig på dette niveau. Det er bare ejendommeligt, at man adresserer det så hurtigt, når den anden side er mindst lige så sløj og har været det konstant siden 2017.
Det er bizart.
Men hvis man skal finde nogle årsager, så tror jeg, hans løn er forholdsvis lav, samt han er ret driftsikker.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 17:34

Brodernumsi skrev:
23. jul 2022, 16:00
R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 12:17
Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Det er utroligt, at det skal være så svært at finde en højre back, der kan vippe Pallesen ud af brættet fra dag ét.

Altså, man kunne gå ned på det lokale idrætsanlæg og finde ham. Det er mig en gåde, at Pallesen er så fredet, når ALLE kan se, at han er et af vores svageste punkter.

Ahlmann finder man en afløser for efter ret kort tid. Og med rette, for han virker til at være færdig på dette niveau. Det er bare ejendommeligt, at man adresserer det så hurtigt, når den anden side er mindst lige så sløj og har været det konstant siden 2017.
Det er bizart.
Men hvis man skal finde nogle årsager, så tror jeg, hans løn er forholdsvis lav, samt han er ret driftsikker.
Ja, men det er sgu heller ikke godt nok.
Ahlmann tjener sgu ikke mere end ham, og der rykkede man jo på hans nedgang ret hurtigt. Ok, han er så knap så driftsikker.
Ædruelighedens stemme

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af Danni » 23. jul 2022, 20:17

R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 12:17
Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Det er utroligt, at det skal være så svært at finde en højre back, der kan vippe Pallesen ud af brættet fra dag ét.

Altså, man kunne gå ned på det lokale idrætsanlæg og finde ham. Det er mig en gåde, at Pallesen er så fredet, når ALLE kan se, at han er et af vores svageste punkter.

Ahlmann finder man en afløser for efter ret kort tid. Og med rette, for han virker til at være færdig på dette niveau. Det er bare ejendommeligt, at man adresserer det så hurtigt, når den anden side er mindst lige så sløj og har været det konstant siden 2017.
Det er ikke alle, der kan se det. Jeg synes, ligesom adskillige superligatrænere, at han er udmærket ift. det niveau AaB er på.
Længe leve arbejderklassen!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 24.07.2022

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 20:23

Danni skrev:
23. jul 2022, 20:17
R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 12:17
Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 11:42
Ud fra træning ligner det Lucas A., Ementa og Sousa fremme, og ellers samme hold som mod Viborg.
Det er utroligt, at det skal være så svært at finde en højre back, der kan vippe Pallesen ud af brættet fra dag ét.

Altså, man kunne gå ned på det lokale idrætsanlæg og finde ham. Det er mig en gåde, at Pallesen er så fredet, når ALLE kan se, at han er et af vores svageste punkter.

Ahlmann finder man en afløser for efter ret kort tid. Og med rette, for han virker til at være færdig på dette niveau. Det er bare ejendommeligt, at man adresserer det så hurtigt, når den anden side er mindst lige så sløj og har været det konstant siden 2017.
Det er ikke alle, der kan se det. Jeg synes, ligesom adskillige superligatrænere, at han er udmærket ift. det niveau AaB er på.
Adskillige? Hvem er det?

Og ja, okay, så dig og et par stykker mere.
Ædruelighedens stemme

Besvar