Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Lyfe » 31. jul 2022, 18:36

Legum Magister skrev:
31. jul 2022, 17:34
Første halvleg var tæt på at være pinlig. AaB kom ikke frem til noget som helst, og spillet var langsomt og forudsigeligt.

Anden halvleg bød på flere muligheder i takt med, at Horsensspillerne blev trætte; men AaB manglede kvalitet i opspillet og ikke mindst i afslutningerne.

At tilskrive pointtabet sort uheld eller en fantomindsats af Horsens' målmand forekommer virkelighedsfjernt. AaB var simpelthen ikke gode nok, og flere gange løb de offensive spillere direkte i vejen for hinanden. Den pauvre indsats falder i den grad tilbage på træneren, der i de seneste 11 betydende kampe alene kan bryste sig af et par tilfredsstillende halvlege og 2 sølle point. (Men det skal nok ende med, at FCK skiller sig af med Thorup, før AaB så meget som begynder at overveje, om man nu gjorde det rette, da man hentede Friis.)

Absolut eneste lyspunkter var Ementa og Sousa, sidstnævnte har dog alvorlige problemer med mentaliteten og nu har formået at skrabe 3 advarsler til sig på blot 3 kampe; alt andet var som Prips nye frisure: grænsende til det groteske.
Kramer spiller altså også en rigtig god kamp.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2022, 18:42

Proppen skrev:
31. jul 2022, 18:24
RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Ja, Ementa er virkelig stærk. Imponerende som han har udviklet sig. Suger alt til sig og er naturligt nok umulig at komme ind på kroppen af. Og så skiller han sig oftest også godt af med bolden (jeg hører ikke til dem, som er efter hans evner der - specielt ikke hans størrelse taget i betragtning).

Begynder Ementa at score mål, så har vi jo et decideret monster. Og han skal have tid til at udvikle sig. Men vi er nødt til at have mindst én angriber mere i superligatruppen, som kan tage presset lidt af ham. Den opgave har Inge efterhånden haft 4 vinduer til at løse.
Med den kurve han er igang med Inge skal til at finde en ny kontrakt til Ementa. Udløb vinter 23. Når han først begynder at pule mål ind bliver han alt for dyr at forlænge med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2022, 18:53

Proppen skrev:
31. jul 2022, 18:24
RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Ja, Ementa er virkelig stærk. Imponerende som han har udviklet sig. Suger alt til sig og er naturligt nok umulig at komme ind på kroppen af. Og så skiller han sig oftest også godt af med bolden (jeg hører ikke til dem, som er efter hans evner der - specielt ikke hans størrelse taget i betragtning).

Begynder Ementa at score mål, så har vi jo et decideret monster. Og han skal have tid til at udvikle sig. Men vi er nødt til at have mindst én angriber mere i superligatruppen, som kan tage presset lidt af ham. Den opgave har Inge efterhånden haft 4 vinduer til at løse.
Men Ementa har jo slet ikke været her i 4 vinduer. Og han har da slet ikke haft en rolle, hvor "presset skulle tages af ham" i 4 vinduer.
Ædruelighedens stemme

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Proppen » 31. jul 2022, 19:00

R Rosenberg skrev:
31. jul 2022, 18:53
Proppen skrev:
31. jul 2022, 18:24
RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Ja, Ementa er virkelig stærk. Imponerende som han har udviklet sig. Suger alt til sig og er naturligt nok umulig at komme ind på kroppen af. Og så skiller han sig oftest også godt af med bolden (jeg hører ikke til dem, som er efter hans evner der - specielt ikke hans størrelse taget i betragtning).

Begynder Ementa at score mål, så har vi jo et decideret monster. Og han skal have tid til at udvikle sig. Men vi er nødt til at have mindst én angriber mere i superligatruppen, som kan tage presset lidt af ham. Den opgave har Inge efterhånden haft 4 vinduer til at løse.
Men Ementa har jo slet ikke været her i 4 vinduer. Og han har da slet ikke haft en rolle, hvor "presset skulle tages af ham" i 4 vinduer.
Puha - den er lidt lidt tung. Men lad mig skære ud: Inge har haft fire vinduer til at løse til åbenlyse angriber-problem, som forelå længe før Ementa, og som skulle have været løst for længst og som nu har den ekstra dimension, at Ementa har brug for aflastning.

Jeg fornemmer, at du synes, at vi er godt besat på topangriber-pladsen, og at Inge har leveret varen, så kan du ikke bare debattere det? Ellers behøver du jo ikke nødvendigvis stemple ind i debatten.

Og så kunne vi jo trods alt i al elendigheden glæde os over Ementas flotte udvikling.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Klaus » 31. jul 2022, 19:10

Er egentlig ret fortrøstningsfuld efter anden halvleg. Vi har for en gangs skyld fået rigtige forstærkninger ind med Kramer og Sousa. I dag er det sort uheld, at vi ikke vinder, men jeg hører nok til dem, der mener, at Ementa ikke er den fødte angriber. Jeg synes det er godt gammeldags træls, at man ikke holder fast i Markaric og ser, hvad han kan få ud af de rigtigt mange chancer der bliver skabt i øjeblikket. Hvis man skal se negativt på det, har vi tydeligvis et kreativt problem på midtbanen. Prip er lige nu ikke mand for at sætte vores spil, og selvom Fossum gør det bedre, er han altså heller ikke en spiller der for alvor kan sætte de andre i scene. Derfor var angriberne i dag nødt til selv at gøre det, og Ementa og Sousa gjorde det godt. På den anden kant er det tydeligt, at Lucas ikke er i nærheden af sig gamle niveau. Vi bliver klart bedre da Kusk kommer ind.... Men det er til at se, hvilken vej Friis vil gå. Det kommer til at blive godt, men det kommer nok også til at kræve noget tålmodighed.

I øvrigt var vesttribunen igen i dag fantastisk. Men hvorfor er det lige man kaster ting efter modstandernes målmand. Det er jo dybt åndsvagt og giver i øvrigt også vores modstandere mulighed for at trække tiden endnu mere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2022, 19:54

Klaus skrev:
31. jul 2022, 19:10
Er egentlig ret fortrøstningsfuld efter anden halvleg. Vi har for en gangs skyld fået rigtige forstærkninger ind med Kramer og Sousa. I dag er det sort uheld, at vi ikke vinder, men jeg hører nok til dem, der mener, at Ementa ikke er den fødte angriber. Jeg synes det er godt gammeldags træls, at man ikke holder fast i Markaric og ser, hvad han kan få ud af de rigtigt mange chancer der bliver skabt i øjeblikket. Hvis man skal se negativt på det, har vi tydeligvis et kreativt problem på midtbanen. Prip er lige nu ikke mand for at sætte vores spil, og selvom Fossum gør det bedre, er han altså heller ikke en spiller der for alvor kan sætte de andre i scene. Derfor var angriberne i dag nødt til selv at gøre det, og Ementa og Sousa gjorde det godt. På den anden kant er det tydeligt, at Lucas ikke er i nærheden af sig gamle niveau. Vi bliver klart bedre da Kusk kommer ind.... Men det er til at se, hvilken vej Friis vil gå. Det kommer til at blive godt, men det kommer nok også til at kræve noget tålmodighed.

I øvrigt var vesttribunen igen i dag fantastisk. Men hvorfor er det lige man kaster ting efter modstandernes målmand. Det er jo dybt åndsvagt og giver i øvrigt også vores modstandere mulighed for at trække tiden endnu mere.
Ja, det er da uheldigt, at to bliver rer reddet på stregen. Men at kalde 1 point i dag for 'sort uheld', som jeg ser flere gøre, synes jeg er et fejlskud. Vi bør få mere ud af sådan en kamp, redninger på stregen eller ej.

I min verden er det manglende dygtighed/dårlig taktik, at man ikke spiller med en klinisk angriber. Som du jo selv skriver, er det en fejl, at Makaric ikke får chancen, for han er den eneste "tap in"-angriber, vi har i truppen.
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Dennis Nielsen » 31. jul 2022, 19:56

Jeg er vild med Souza og jeg er vild med mentaliteten!

Da Ementa prøver at fange bolden og støder sammen med Horsens keeperen, så er der straks en lille flok jagter Ementa og hvem bakker sin holdkammerat op?

Det gør Souza. Det der elsker jeg. Den mentalitet er jeg vild med. Også er det fedt, at han er direkte og kan noget på egen hånd.

Men hold kæft hvor er det skuffende, at vi står med 1 point. Den der med, vi spillede en god halvleg her og en god halvleg der - det holder bare ikke. Det skal sættes sammen i en og samme kamp

Også skal den snak om, at Horsens er gode, Viborg er gode, fck er gode altså lige modereres lidt - ellers er det jo undskyldningen hver evig eneste gang.

Lad os være ærlige - Viborg er et stabilt superliga hold. Fck er gode, men Horsens skal vi altså slå hjemme.

Friis er indtil videre en stor skuffelse.

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Fastland » 31. jul 2022, 19:59

Krede skrev:
31. jul 2022, 17:02
Rasmus Wurst igen højdepunktet på stadion
Kan du uddybe denne ? :D :cheers:

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af AaB_DYRET » 31. jul 2022, 20:16

Nestor skrev:
31. jul 2022, 18:34
Gnu skrev:
31. jul 2022, 18:13
Så er AaB på pointtavlen. :danmarkfan:
Ja. Det var dejligt med det første point på hjemmebane siden 8. april. Og det er jo helt utroligt, at det ikke blev til 3 point.

MOM: Lars Kramer.

De nye markspillere gør i øvrigt absolut en forskel.

Spillet går ALT for langsomt, og det virker ikke til, at vi har nogle spillemønstre på plads.
Og det gælder både i organiseret spil, under kontraer og på dødbolde.
Fuldstændig enig! Spillerne virker låste og idé forladte i vores angrebsspil.

Er der nogen der har fuldt overblik over hvordan Friis gerne vil spille offensivt? Løbemønstre osv? Hvordan passer Ementa ind i den filosofi/tilgang?

Det virker lidt som om han rimelig uventet er kommet ind fra højre. Han har været vores klart stærkeste offensive kort de sidste 2 kampe. Han er jo et monster. Og det kan jo blive endnu vildere hvis de rigtige løb kommer omkring ham når han modtager bolden. Skal der sadles totalt om offensivt for at få ordentlig udbytte af Ementa?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Salle17 » 31. jul 2022, 20:24

Fastland skrev:
31. jul 2022, 19:59
Krede skrev:
31. jul 2022, 17:02
Rasmus Wurst igen højdepunktet på stadion
Kan du uddybe denne ? :D :cheers:

Han snakker vist om pølsen på stadion.. ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Hanga » 31. jul 2022, 21:03

Langt om længe hjemvendt fra Aalborg.
Man må sige at det var en kamp med to meget forskellige halvlege. Første halvleg var jammerligt og pånær en enkelt chance er vi totalt ufarlige, og spiller alt alt for langsomt. Det bliver markant bedre efter pausen hvor vi især får fundet Sousa meget bedre, og vi får sat noget tempo på spillet. Ingen tvivl om at vi er uheldige med ikke at vinde i dag, for flere af de chancer der bliver reddet på stregen kunne lige så vel være røget ind.

Men jeg må også erklære mig enig med R. Rosenberg i, at vi også må kigge indad efter sådan en kamp - særligt over de første 45 minutter, der var langt fra godkendt, og men også over vores manglende målscoringsevne. Hvis der bare var tale om en enkelt kamp nu her var det noget andet, men det er jo altså nu engang bare en del af en større tendens. Vi har 2 point i de seneste 11 kampe, og vi er generelt for ufarlige på banens sidste tredjedel. Når man ser ned over truppen synes man jo der burde være flere mål at hente, men hvad enten vi taler om Lucas, Fossum eller Prip, så skyder de med løst krudt i øjeblikket. Og spidsangriberen har endnu til gode at score et seniormål, mens den halvdyrt indkøbte fra sidste sommer, sidder og samler støv på bænken. Ligeledes savner jeg stadig at vores midtbane evner at sætte spillet bedre. Højholt og Fossum er totalt anonyme og slår ingen farlige pasninger overhovedet. Alt imens vores nye målmand tilsyneladende giver gaver væk i alle kampe, simpelthen ikke godt nok, at han ikke kan holde det slatne skud, eller i det mindste få den sendt ud til siden.... Nej, der er stadig arbejde for Inge Andre Olsen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Kristian » 31. jul 2022, 21:17

Hanga skrev:
31. jul 2022, 21:03
Langt om længe hjemvendt fra Aalborg.
Man må sige at det var en kamp med to meget forskellige halvlege. Første halvleg var jammerligt og pånær en enkelt chance er vi totalt ufarlige, og spiller alt alt for langsomt. Det bliver markant bedre efter pausen hvor vi især får fundet Sousa meget bedre, og vi får sat noget tempo på spillet. Ingen tvivl om at vi er uheldige med ikke at vinde i dag, for flere af de chancer der bliver reddet på stregen kunne lige så vel være røget ind.

Men jeg må også erklære mig enig med R. Rosenberg i, at vi også må kigge indad efter sådan en kamp - særligt over de første 45 minutter, der var langt fra godkendt, og men også over vores manglende målscoringsevne. Hvis der bare var tale om en enkelt kamp nu her var det noget andet, men det er jo altså nu engang bare en del af en større tendens. Vi har 2 point i de seneste 11 kampe, og vi er generelt for ufarlige på banens sidste tredjedel. Når man ser ned over truppen synes man jo der burde være flere mål at hente, men hvad enten vi taler om Lucas, Fossum eller Prip, så skyder de med løst krudt i øjeblikket. Og spidsangriberen har endnu til gode at score et seniormål, mens den halvdyrt indkøbte fra sidste sommer, sidder og samler støv på bænken. Ligeledes savner jeg stadig at vores midtbane evner at sætte spillet bedre. Højholt og Fossum er totalt anonyme og slår ingen farlige pasninger overhovedet. Alt imens vores nye målmand tilsyneladende giver gaver væk i alle kampe, simpelthen ikke godt nok, at han ikke kan holde det slatne skud, eller i det mindste få den sendt ud til siden.... Nej, der er stadig arbejde for Inge Andre Olsen.
Der er så meget arbejde forude med opbygningsspillet.

Og Fossum skal altså bare afskibbes nu. Han skaber absolut intet fremad. Vi SKAL have en ny 8'er ind. Han er en hæmsko pt.

Ementa skal nok få gang i nogle mål, når vi lære at bruge ham. Men Makaric skulle have været ind i dag. Ementa var jo helt død de sidste 10 min.

Skuffende
------------------
mvh Kristian

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2022, 21:32

AaB transfers-siden virker ikke!!?

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2022, 22:26

Lyfe skrev:
31. jul 2022, 18:36
Legum Magister skrev:
31. jul 2022, 17:34
Første halvleg var tæt på at være pinlig. AaB kom ikke frem til noget som helst, og spillet var langsomt og forudsigeligt.

Anden halvleg bød på flere muligheder i takt med, at Horsensspillerne blev trætte; men AaB manglede kvalitet i opspillet og ikke mindst i afslutningerne.

At tilskrive pointtabet sort uheld eller en fantomindsats af Horsens' målmand forekommer virkelighedsfjernt. AaB var simpelthen ikke gode nok, og flere gange løb de offensive spillere direkte i vejen for hinanden. Den pauvre indsats falder i den grad tilbage på træneren, der i de seneste 11 betydende kampe alene kan bryste sig af et par tilfredsstillende halvlege og 2 sølle point. (Men det skal nok ende med, at FCK skiller sig af med Thorup, før AaB så meget som begynder at overveje, om man nu gjorde det rette, da man hentede Friis.)

Absolut eneste lyspunkter var Ementa og Sousa, sidstnævnte har dog alvorlige problemer med mentaliteten og nu har formået at skrabe 3 advarsler til sig på blot 3 kampe; alt andet var som Prips nye frisure: grænsende til det groteske.
Kramer spiller altså også en rigtig god kamp.
Du har ret, han var solid.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Maglau » 31. jul 2022, 22:38

Jeg kom til at tænke over hvorfor 1 halvleg blev så tam som den gjorde med masser af spil på tværs og ligegyldige trillen rundt. Før kampen talte alle inkl Friis om at Horsens måske var ligaens bedste hold på omstillinger og dem skulle vi for alt i verden undgå.
Jeg tror simpelthen at det var overanalyseret og spillerne var bange for at tabe bolden og få de her omstillinger imod og et mål til Horsens som følge ville være fatalt.
Ved ikke om der blev talt om det i pausen at de skulle søge det mere og være villige til at sætte bolden på spil.
Hvis det er casen så har jeg faktisk pænt stor respekt for dagens indsats. De tidligere resultater har selvfølgelig nok sat sig og man bobler sikkert ikke af selvtillid og skulle en halvleg til at komme ind i kampen.
Håber de tager 2 halvleg med sig til Silkeborg så vinder vi stort.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2022, 23:00

Funky skrev:
31. jul 2022, 17:41
Legum Magister skrev:
31. jul 2022, 17:34
Første halvleg var tæt på at være pinlig. AaB kom ikke frem til noget som helst, og spillet var langsomt og forudsigeligt.

Anden halvleg bød på flere muligheder i takt med, at Horsensspillerne blev trætte; men AaB manglede kvalitet i opspillet og ikke mindst i afslutningerne.

At tilskrive pointtabet sort uheld eller en fantomindsats af Horsens' målmand forekommer virkelighedsfjernt. AaB var simpelthen ikke gode nok, og flere gange løb de offensive spillere direkte i vejen for hinanden. Den pauvre indsats falder i den grad tilbage på træneren, der i de seneste 11 betydende kampe alene kan bryste sig af et par tilfredsstillende halvlege og 2 sølle point. (Men det skal nok ende med, at FCK skiller sig af med Thorup, før AaB så meget som begynder at overveje, om man nu gjorde det rette, da man hentede Friis.)

Absolut eneste lyspunkter var Ementa og Sousa, sidstnævnte har dog alvorlige problemer med mentaliteten og nu har formået at skrabe 3 advarsler til sig på blot 3 kampe; alt andet var som Prips nye frisure: grænsende til det groteske.
Det er noget pjat-snak. Indsatsen og forsøgene på mål var til 3 point. Det var ren udtur at det kun blev til 1, uanset den svingende kvalitet i indsatsen. Samlet set fin kamp, lidt for meget tøven i 1. halvleg, men det havde også været modbydeligt at komme bagud.
Der bliver vi simpelthen ikke enige. Jeg forstår ikke behovet for at lede efter undskyldende momenter, der kan forlare den situation, som AaB har bragt sig i. Hvis man tager de lyserøde (eller måske rød-hvidstibede) briller af og ser nøgternt på det, så har AaB ikke leveret en godkendt indsats i 10+ kampe. Resultatet mod Horsens var ikke udtryk for utur; men alene for manglende kvalitet. Spillet i første halvleg var på samme lave niveau, som i kampen mod Viborg. I anden halvleg blev det bedre; men det var på en billig baggrund, da Horsens løb tør for kræfter; men selv da kunne AaB ikke mønstre den fornødne kvalitet.

Man kan godt sidde med jahatten trukket så langt ned i panden, at den blokerer for udsynet; men hvad er det lige en negligering af situationens alvor skal bibringe? Jeg er ikke dommedagsprofet, og tror, trods det faktum, at vi efter tre kampe kun har fået 1 ud af de 6 point vi med rimelighed kunne forlange, ikke et øjeblik, at AaB kommer i nedrykningfare; men hvis ikke der sker noget drastisk a.s.a.p., så bliver det en lang ligegyldig sæson uden deltagelse i mesterskabsslutspillet, og med pokalen som eneste mulige lyspunkt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 31. jul 2022, 23:03

Endelig fik vi skabt chancer hvilket er noget vi har slidt voldsomt med i de første kampe. På baggrund af 2. halvleg havde vi selvfølgelig fortjent sejren, det er naturligvis enormt skuffende at vi smed to unødvendige point men det positive må være at vi skabte meget efter pausen.
En ganske fin kamp hvor det sidste manglede, det kunne dog også sagtens ses at vi var oppe mod en markant dårligere modstander end de to andre hold vi har mødt hidtil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2022, 23:16

Jeg holder nu også på at hvis vi kan holde indsatsen fra FCK og Horsens-kampen, så er vi ret sikre på at komme i top-6.

Jeg har helt siden sidste sæson prøvet at advare imod at vi ikke bare ustraffet skifter flere bærende spillere og skifter formation. Det tager tid, og der vil være bump på vejen. Jeg havde da også håbet på at vi kunne have fået mere ud af det så langt, men vi kan altså ikke klage på præstationerne fraset den første kamp.

Det skal nok blive godt, også selvom SIF måske er næste bump på vejen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Nitten » 31. jul 2022, 23:17

doukas skrev:
31. jul 2022, 10:37
TK-allez skrev:
31. jul 2022, 10:28
FIDEL skrev:
31. jul 2022, 10:25
Jeg har ændret mening. Vi vinder idag. Tror på en masse mål. Drengene er tændte.
Dejligt at høre x4 :thumbsup:
Den er hjemme :aabfan:
Not

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Proppen » 31. jul 2022, 23:43

Pastorius skrev:
31. jul 2022, 23:16
Jeg holder nu også på at hvis vi kan holde indsatsen fra FCK og Horsens-kampen, så er vi ret sikre på at komme i top-6.

Jeg har helt siden sidste sæson prøvet at advare imod at vi ikke bare ustraffet skifter flere bærende spillere og skifter formation. Det tager tid, og der vil være bump på vejen. Jeg havde da også håbet på at vi kunne have fået mere ud af det så langt, men vi kan altså ikke klage på præstationerne fraset den første kamp.

Det skal nok blive godt, også selvom SIF måske er næste bump på vejen.
Min største bekymring lige nu er, at det også er den slags snak, der også er udbredt i AaB (“det går nok det hele”, “vi er for gode til at rykke ned” osv), og at man for sent erkender situationens alvor. Og den er dybt alvorlig.

Næste tre runder hedder Silkeborg, FCN og Brøndby, og der ligger der ikke mange point og venter på os med det spil, vi har vist under Friis. Vi er i en af de største kriser i AaB’s historie i superligaen. Kan nogen huske, hvad “rekorden” for antal kampe uden sejr er? Friis’ indtil videre 11 kampe må kandidere til den titel.

Edit: Friis har lige nu sat den næst værste superliga-stime i AaB’s historie sammen. Den værste lyder på 13 kampe (hvor de dog i de mindste fik skrabet nogle point sammen med 7 uafgjort). Det var fra 3. juni til 23. oktober 2017.

Besvar