Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Krede » 31. jul 2022, 17:02

Rasmus Wurst igen højdepunktet på stadion

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2022, 17:02

Godkendt kamp i dag.

Ingen faldt igennem selvom der ingen tvivl er, at både Prip og Lucas har noget rust, som de skal have banket af.

Og så syntes jeg, at vi fastholdt rytmen selvom vi foretog udskiftninger. Det tyder (måske) på, at spillerne har fornemmelsen for spilsystemet og ikke bare spiller deres eget spil. Men generelt virker bredden på bænken også bredere med Oliver Ross, Ludewig, Kusk og Hagelskjær kan sættes ind.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 17:12

Lyfe skrev:
31. jul 2022, 16:29
Vildt at Nordjyske så kampen så anderledes end mig. 4 stjerner til Pallesen og at han var en af de bedste...
Deres karakterer er til grin.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af raekkeettre » 31. jul 2022, 17:12

Det her er altså sort uheld. Vi spiller sgu en god 2. Halvleg og jeg kan godt lig vi er ambitiøse med vores boldbesigelse, og fuck Ementa, jeg er bange for vi ikke har ham mere end de næste 6 måneder. Han bliver vores næste store salg. Alt hvad han gør er jo guld.

Men få nu solgt de par spillere og få købt en 6'er og en hurtig angriber/wing. Så skal vi nok klare os.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 17:18

Måske vi lige skal trække luft ind og registrere, at vi indtil videre vi har spillet mod FCK - klubben med det klart største budget som også er forsvarende mestre - og de to hold, som i skrivende stund har besejret eller er ved at besejre FCK!!!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af RicoBR02 » 31. jul 2022, 17:28

Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:33
Proppen skrev:
31. jul 2022, 16:30
Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:04
Mikki89 skrev:
31. jul 2022, 16:01
En meget bedre anden halvleg end første og det er rent uheld, der gør, at vi ikke får scoret. Vi brænder chancer på stribe. Sousa og Ementa var klart de bedste. Alligevel var det dyrt at miste point. I de to næste runder venter Silkeborg og FCN, som vi får rigtig svært ved at vinde over. Hvis de bliver tabt, så er Friis færdig i AaB.
Friis er ikke dygtig nok til at være træner i AaB.

Han kan for min skyld tælle på alle de måder, han vil. Pointgennemsnittet er alt, alt for lavt. Efter den højt besungne “nye start” hedder det nu 0,33 i snit. Så er man stensikker nedrykker.
Jeg er så enig, som man kan være. Det har været en stor nedtur og udvikling i den forkerte retning under ham. Hans pointsnit i denne sæson er jo grotesk, men nogle vil sige, at det er for tidligt med den slags regnestykker.

Men hans samlede snit i al sin AaB-tid er på latterlige 0,9. Men kun 19 kampe igen i slutspillet og hvis vi - som der plejer at være tilfældet - skal op på små 30 point for bare at nå top 6, hvilket ikke engang i sig selv opfylder vores målsætning, kræver det et pointsnit i resten af grundspillet på ca. 1,5. Det kommer jo aldrig til at ske med Friis ved roret. Det betyder også, at sæsonen er lagt i graven, nærmest før den gik i gang - bortset fra risikoen for nedrykning.

Det bliver dermed endnu en fiasko-sæson under Inge, som trods alt må bære en stor del af ansvaret for de uheldige dispositioner fsva træner, og som nu på fjerde vindue ikke har løst vores udfordringer med backs og angriber på en sådan måde, at vi kan indfri målsætningerne.
Præcis. Professionel fodbold handler om point. Ikke en sk’d andet. Ikke “udvikling”, “DNA” eller “perspektiver”. Hvis man vil nørde med den slags, kan man gå op i ungdomsfodbold eller FM.
Er i egentlig bare den samme person der sidder og skriver til jer selv?

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2022, 17:34

Første halvleg var tæt på at være pinlig. AaB kom ikke frem til noget som helst, og spillet var langsomt og forudsigeligt.

Anden halvleg bød på flere muligheder i takt med, at Horsensspillerne blev trætte; men AaB manglede kvalitet i opspillet og ikke mindst i afslutningerne.

At tilskrive pointtabet sort uheld eller en fantomindsats af Horsens' målmand forekommer virkelighedsfjernt. AaB var simpelthen ikke gode nok, og flere gange løb de offensive spillere direkte i vejen for hinanden. Den pauvre indsats falder i den grad tilbage på træneren, der i de seneste 11 betydende kampe alene kan bryste sig af et par tilfredsstillende halvlege og 2 sølle point. (Men det skal nok ende med, at FCK skiller sig af med Thorup, før AaB så meget som begynder at overveje, om man nu gjorde det rette, da man hentede Friis.)

Absolut eneste lyspunkter var Ementa og Sousa, sidstnævnte har dog alvorlige problemer med mentaliteten og nu har formået at skrabe 3 advarsler til sig på blot 3 kampe; alt andet var som Prips nye frisure: grænsende til det groteske.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af FlemmingG » 31. jul 2022, 17:38

De første to kampe var til glemmebogen og gav anledning til bekymring. Idag var jo bare sort uheld at vi ikke vandt - og vi skulle også ha vundet komfortabelt..
Første halvleg var langt fra sprudlende, men dog klart med AaB som bedste hold. Anden halvleg var Horsens udspillet og vi
burde ha scoret 4-5 mål. Delac i Horsens målet, stor en kanonkamp og han reddede deres røv.
Det ændrer dog ikke på at vi kun har fået 1 point i 3 kampe. Vi skal til at have den sejr.
Store plusser til Ementa, Sousa, Kramer. Rigtig fornuftig indsats af O. Ross - men for satan han skylder nogle mål snart.

Sælg Fossum, Makaric og Kusk.
Ind med svenskeren fra Aalesund og en dygtig angriber

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Proppen » 31. jul 2022, 17:39

Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:33
Proppen skrev:
31. jul 2022, 16:30
Mephisto2 skrev:
31. jul 2022, 16:04
Mikki89 skrev:
31. jul 2022, 16:01
En meget bedre anden halvleg end første og det er rent uheld, der gør, at vi ikke får scoret. Vi brænder chancer på stribe. Sousa og Ementa var klart de bedste. Alligevel var det dyrt at miste point. I de to næste runder venter Silkeborg og FCN, som vi får rigtig svært ved at vinde over. Hvis de bliver tabt, så er Friis færdig i AaB.
Friis er ikke dygtig nok til at være træner i AaB.

Han kan for min skyld tælle på alle de måder, han vil. Pointgennemsnittet er alt, alt for lavt. Efter den højt besungne “nye start” hedder det nu 0,33 i snit. Så er man stensikker nedrykker.
Jeg er så enig, som man kan være. Det har været en stor nedtur og udvikling i den forkerte retning under ham. Hans pointsnit i denne sæson er jo grotesk, men nogle vil sige, at det er for tidligt med den slags regnestykker.

Men hans samlede snit i al sin AaB-tid er på latterlige 0,9. Men kun 19 kampe igen i slutspillet og hvis vi - som der plejer at være tilfældet - skal op på små 30 point for bare at nå top 6, hvilket ikke engang i sig selv opfylder vores målsætning, kræver det et pointsnit i resten af grundspillet på ca. 1,5. Det kommer jo aldrig til at ske med Friis ved roret. Det betyder også, at sæsonen er lagt i graven, nærmest før den gik i gang - bortset fra risikoen for nedrykning.

Det bliver dermed endnu en fiasko-sæson under Inge, som trods alt må bære en stor del af ansvaret for de uheldige dispositioner fsva træner, og som nu på fjerde vindue ikke har løst vores udfordringer med backs og angriber på en sådan måde, at vi kan indfri målsætningerne.
Præcis. Professionel fodbold handler om point. Ikke en sk’d andet. Ikke “udvikling”, “DNA” eller “perspektiver”. Hvis man vil nørde med den slags, kan man gå op i ungdomsfodbold eller FM.
Ja, det handler om at vinde. Og AaB har ikke vundet i nu 11 (elleve) betydende kampe i træk, og træneren står endnu engang tilbage uden redskaber til at løse det. Tænk sig, at spillerne nu 11 gange i træk er gået ned i omklædningsrummet uden at skulle synge sejrsgang og endnu engang skulle høre på den nye træner, som bare taber og taber. Jeg er absolut fortaler for en ny start. Det her kan ikke fortsætte.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 17:41

Legum Magister skrev:
31. jul 2022, 17:34
Første halvleg var tæt på at være pinlig. AaB kom ikke frem til noget som helst, og spillet var langsomt og forudsigeligt.

Anden halvleg bød på flere muligheder i takt med, at Horsensspillerne blev trætte; men AaB manglede kvalitet i opspillet og ikke mindst i afslutningerne.

At tilskrive pointtabet sort uheld eller en fantomindsats af Horsens' målmand forekommer virkelighedsfjernt. AaB var simpelthen ikke gode nok, og flere gange løb de offensive spillere direkte i vejen for hinanden. Den pauvre indsats falder i den grad tilbage på træneren, der i de seneste 11 betydende kampe alene kan bryste sig af et par tilfredsstillende halvlege og 2 sølle point. (Men det skal nok ende med, at FCK skiller sig af med Thorup, før AaB så meget som begynder at overveje, om man nu gjorde det rette, da man hentede Friis.)

Absolut eneste lyspunkter var Ementa og Sousa, sidstnævnte har dog alvorlige problemer med mentaliteten og nu har formået at skrabe 3 advarsler til sig på blot 3 kampe; alt andet var som Prips nye frisure: grænsende til det groteske.
Det er noget pjat-snak. Indsatsen og forsøgene på mål var til 3 point. Det var ren udtur at det kun blev til 1, uanset den svingende kvalitet i indsatsen. Samlet set fin kamp, lidt for meget tøven i 1. halvleg, men det havde også været modbydeligt at komme bagud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2022, 17:46

Funky skrev:
31. jul 2022, 17:18
Måske vi lige skal trække luft ind og registrere, at vi indtil videre vi har spillet mod FCK - klubben med det klart største budget som også er forsvarende mestre - og de to hold, som i skrivende stund har besejret eller er ved at besejre FCK!!!
Jeg er nok lidt mere nej-hat, for jeg har svært ved at se det som andet end at FCK bare er sløjt kørende i øjeblikket , end at Horsens og Viborg skulle være så stærke - hvilket så bare gør vores nederlag til FCK det værre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 17:51

Buzz Killington skrev:
31. jul 2022, 17:46
Funky skrev:
31. jul 2022, 17:18
Måske vi lige skal trække luft ind og registrere, at vi indtil videre vi har spillet mod FCK - klubben med det klart største budget som også er forsvarende mestre - og de to hold, som i skrivende stund har besejret eller er ved at besejre FCK!!!
Jeg er nok lidt mere nej-hat, for jeg har svært ved at se det som andet end at FCK bare er sløjt kørende i øjeblikket , end at Horsens og Viborg skulle være så stærke - hvilket så bare gør vores nederlag til FCK det værre.
Well, Viborg ER desværre ret stærke at se på, og Horsens er gode til at spoile. Ikke desto mindre pressede vi dem bedre end FCK faktisk gjorde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Debatjuntaen » 31. jul 2022, 18:05

Vi nåede op på ca. 17 siders forrygende debat uden nævneværdigt behov for moderering - det spiller max. Nu er vi så - vanen tro, fristes man til at sige - nået til det punkt, hvor enkelte debattører går i infight med hinanden. Vi har slettet disse indlæg, da de afsporer en ellers spændende post-match debat. Tråden forbliver selvfølgelig åben, så den gode debat kan fortsætte.

Tak for kampen til jer alle!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Brodernumsi » 31. jul 2022, 18:05

Funky skrev:
31. jul 2022, 17:51
Buzz Killington skrev:
31. jul 2022, 17:46
Funky skrev:
31. jul 2022, 17:18
Måske vi lige skal trække luft ind og registrere, at vi indtil videre vi har spillet mod FCK - klubben med det klart største budget som også er forsvarende mestre - og de to hold, som i skrivende stund har besejret eller er ved at besejre FCK!!!
Jeg er nok lidt mere nej-hat, for jeg har svært ved at se det som andet end at FCK bare er sløjt kørende i øjeblikket , end at Horsens og Viborg skulle være så stærke - hvilket så bare gør vores nederlag til FCK det værre.
Well, Viborg ER desværre ret stærke at se på, og Horsens er gode til at spoile. Ikke desto mindre pressede vi dem bedre end FCK faktisk gjorde.
Måske vi skulle hente deres træner...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Gnu » 31. jul 2022, 18:13

Så er AaB på pointtavlen. :danmarkfan:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af RicoBR02 » 31. jul 2022, 18:17

Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 31. jul 2022, 18:21

RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Lucas spillede sig op, Prip spillede sig af, hvis du spørger mig...godt nok ærgerligt, vi ikke skød ham af, da pengene var der.
Og ja, lad os da prøve Ludewig noget mere. Vigtigere er dog at få Poulsen klar, vi jeg mene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Proppen » 31. jul 2022, 18:24

RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Ja, Ementa er virkelig stærk. Imponerende som han har udviklet sig. Suger alt til sig og er naturligt nok umulig at komme ind på kroppen af. Og så skiller han sig oftest også godt af med bolden (jeg hører ikke til dem, som er efter hans evner der - specielt ikke hans størrelse taget i betragtning).

Begynder Ementa at score mål, så har vi jo et decideret monster. Og han skal have tid til at udvikle sig. Men vi er nødt til at have mindst én angriber mere i superligatruppen, som kan tage presset lidt af ham. Den opgave har Inge efterhånden haft 4 vinduer til at løse.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af RicoBR02 » 31. jul 2022, 18:33

Proppen skrev:
31. jul 2022, 18:24
RicoBR02 skrev:
31. jul 2022, 18:17
Jeg ser igen idag store plusser ved ementa, han kan altså gå hen og blive guld værd. Han er så brølstærk og genial til at holde på bolden, et par kasser fra ham og så ryger han for mange millioner. Sousa spiller en god kamp og viser en dejlig attitude både overfor medspillere som han konstant prøver at presse længere frem og overfor publikum som han prøver at få mere med.
Posavec igen idag usikker, men bedre end sidst trods alt. Lucas eller prip skal byttes med kusk til næste kamp og så skal vi prøve ludewig noget mere..
Ja, Ementa er virkelig stærk. Imponerende som han har udviklet sig. Suger alt til sig og er naturligt nok umulig at komme ind på kroppen af. Og så skiller han sig oftest også godt af med bolden (jeg hører ikke til dem, som er efter hans evner der - specielt ikke hans størrelse taget i betragtning).

Begynder Ementa at score mål, så har vi jo et decideret monster. Og han skal have tid til at udvikle sig. Men vi er nødt til at have mindst én angriber mere i superligatruppen, som kan tage presset lidt af ham. Den opgave har Inge efterhånden haft 4 vinduer til at løse.
Men er vores problem at vi ikke har angribere til at aflaste ementa, eller er problemet at dem vi har spiller uden tro på sig selv? Makaric er jo en god angriber, han får bare ikke bolden over stregen, ross har samme problem, hvis vi tilknytter ramkilde, Ali eller haaland så ville de nok stå med samme problem på dette hold lige nu. Så spørgsmålet er i min verden hvor problemet ligger? Spillerne har niveauet men forløser det ikke til fulde..

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 421
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Nestor » 31. jul 2022, 18:34

Gnu skrev:
31. jul 2022, 18:13
Så er AaB på pointtavlen. :danmarkfan:
Ja. Det var dejligt med det første point på hjemmebane siden 8. april. Og det er jo helt utroligt, at det ikke blev til 3 point.

MOM: Lars Kramer.

De nye markspillere gør i øvrigt absolut en forskel.

Spillet går ALT for langsomt, og det virker ikke til, at vi har nogle spillemønstre på plads.
Og det gælder både i organiseret spil, under kontraer og på dødbolde.

Besvar