Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 322
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af SteenA » 28. jul 2022, 10:09

Nårh nej de er sande orakler udi fodbold - hvis vi fortsætter med at tabe rykker vi ned - sindssyg skarp og nøgtern iagttagelse.
Der er 38 runder tilbage forh
Har du misset at ligaen er skåret ned til 12 hold (men at der stadig er to nedrykkere)?
Problemet med endnu et nederlag i runde 3 (vi er ude i noget teori her!) er, at det allerede bliver meget opad bakke at nå top-6. Med et grundspil på bare 22 kampe skal man hænge på fra start. Det er også derfor at kontinuitet (mindre udskiftning af trup/spillestil i sommervinduet) er blevet ekstra vigtigt i den her liga nu. AaB, Randers, Viborg og Silkeborg havde det i sidste sæson. Silkeborg fortsætter indtil videre med deres trup, mens Randers og AaB har mistet nogle nøglespillere. Oprykkerne kommer også med kontinuitet og en masse gejst efter at have vundet mange kampe i foråret, men det er svært at tro på at det er nok i længden. Sæsonen er trods alt på 32 kampe.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Proppen » 28. jul 2022, 10:35

[lineup-4-5-1][/lineup-4-5-1]
SteenA skrev:
28. jul 2022, 10:09
Nårh nej de er sande orakler udi fodbold - hvis vi fortsætter med at tabe rykker vi ned - sindssyg skarp og nøgtern iagttagelse.
Der er 38 runder tilbage forh
Har du misset at ligaen er skåret ned til 12 hold (men at der stadig er to nedrykkere)?
Problemet med endnu et nederlag i runde 3 (vi er ude i noget teori her!) er, at det allerede bliver meget opad bakke at nå top-6. Med et grundspil på bare 22 kampe skal man hænge på fra start. Det er også derfor at kontinuitet (mindre udskiftning af trup/spillestil i sommervinduet) er blevet ekstra vigtigt i den her liga nu. AaB, Randers, Viborg og Silkeborg havde det i sidste sæson. Silkeborg fortsætter indtil videre med deres trup, mens Randers og AaB har mistet nogle nøglespillere. Oprykkerne kommer også med kontinuitet og en masse gejst efter at have vundet mange kampe i foråret, men det er svært at tro på at det er nok i længden. Sæsonen er trods alt på 32 kampe.
Lige præcis. Det synes jeg tit, folk omkring AaB overser. Det er et levn fra Lynges tid, hvor ligastrukturen var en anden, at man godt kunne gamble og vente med de vigtige signings til sidst i vinduet. I dag når man bare at skylle en hel sæson i toilettet med den strategi. Og netop derfor var der den ene gode ting ved vores trænerskifte, at han startede så tidligt, at han burde kunne være klar til at levere et ordentligt slutprodukt senest fra denne sæsons start.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af 9000AA » 28. jul 2022, 11:20

Nitten skrev:
28. jul 2022, 07:35
9000AA skrev:
28. jul 2022, 07:12
R Rosenberg skrev:
27. jul 2022, 23:55
9000AA skrev:
27. jul 2022, 23:50
Maglau skrev:
27. jul 2022, 23:20
Proppen skrev:
27. jul 2022, 23:15


Det er jo så din holdning (som du lidt kommer til at sætte ord på, hvor man kan få fornemmelsen af en sammenblanding af holdning og faktum).

Min holdning er, at det er skævt at fordreje det derhen, at folk er bekymrede efter to kampe, når det reelt er hele perioden under den nye træner, som giver panderynlerne. Og min holdning er, at det er vildt, hvis ikke der er dyb bekymring ift. nedrykning (så dyb at man handler på det), når den nye træner - Inges “førstevalg” - nu har spillet 10 kampe i træk ud sejr og hvor spillet slet ikke har hængt sammen offensivt og hvor de defensive fejl er kommet i hobetal.
Jeg ved ikke hvilken dagsordnen du har siden det er så vigtigt at blæse en panik og dommedags stemning op efter så få kampe i sæsonen og så få kampe under en ny træner.
Har du været inde loopet til jobbet som AaB træner er nu bitter over at være sorteret fra.
Ingen grund til at kvække op, fordi folk taler dig imod. Jeg er endnu ikke der hvor jeg er klar til at opgive mit sæsonkort fordi jeg tror vi spiller mod Hobro i næste sæson - men der skal sgu ikke meget til før jeg snart begynder at blive rigtig bekymret. Vi har ikke et koncept der fungerer (i en del kampe efterhånden) de spillere der er købt ind, har ikke slået igennem, ligaen er pisse tæt, og vi skal ikke tabe mange flere kampe, før det sætter sig på psyken og tabellen. Jeg forstår ikke at du ikke er bekymret - men godt at nogle bevarer optimismen.
Hvornår er du der?
2 kampe mere uden sejr, og så er jeg for alvor bange. Vi har Horsens hjemme og Silkeborg ude. De 2 kampe kan vi sagtens tabe. Og så står vi med 0 point efter 4 kampe.

I 2007 havde vi 2 point efter de første 4 kampe. Og den sæson endte jo godt skal vi huske
Bestemt. Men der så man også fremgang i alle facetter. Det synes jeg bestemt ikke vi ser nu.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. jul 2022, 12:23

9000AA skrev:
28. jul 2022, 11:20
Nitten skrev:
28. jul 2022, 07:35
9000AA skrev:
28. jul 2022, 07:12
R Rosenberg skrev:
27. jul 2022, 23:55
9000AA skrev:
27. jul 2022, 23:50
Maglau skrev:
27. jul 2022, 23:20

Jeg ved ikke hvilken dagsordnen du har siden det er så vigtigt at blæse en panik og dommedags stemning op efter så få kampe i sæsonen og så få kampe under en ny træner.
Har du været inde loopet til jobbet som AaB træner er nu bitter over at være sorteret fra.
Ingen grund til at kvække op, fordi folk taler dig imod. Jeg er endnu ikke der hvor jeg er klar til at opgive mit sæsonkort fordi jeg tror vi spiller mod Hobro i næste sæson - men der skal sgu ikke meget til før jeg snart begynder at blive rigtig bekymret. Vi har ikke et koncept der fungerer (i en del kampe efterhånden) de spillere der er købt ind, har ikke slået igennem, ligaen er pisse tæt, og vi skal ikke tabe mange flere kampe, før det sætter sig på psyken og tabellen. Jeg forstår ikke at du ikke er bekymret - men godt at nogle bevarer optimismen.
Hvornår er du der?
2 kampe mere uden sejr, og så er jeg for alvor bange. Vi har Horsens hjemme og Silkeborg ude. De 2 kampe kan vi sagtens tabe. Og så står vi med 0 point efter 4 kampe.

I 2007 havde vi 2 point efter de første 4 kampe. Og den sæson endte jo godt skal vi huske
Bestemt. Men der så man også fremgang i alle facetter. Det synes jeg bestemt ikke vi ser nu.
Det ser vi forhåbentlig på søndag, ret skal jo være ret, vi spillede en fin halvleg mod FCK og der var også opløftende individuelle præstationer, ingen tvivl om at vi både kan vinde the double eller rykke ned i år, jeg ved dog godt hvilket scenarie jeg anser for mest sandsynlig.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 322
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af SteenA » 28. jul 2022, 14:11

Horsens havde aftalt salg af Gomez til 12 mio, men han sagde selv nej tak (hvorfor startede man ikke med at spørge spilleren selv?) Havde jo ellers været god timing, hvis en spiller der har været på ugens hold i både runde 1 og 2 var ude på søndag.

https://bold.dk/snak/nyheder/avis--hors ... _id=539503

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. jul 2022, 15:11

Men et nederlag på søndag, og så har vi David Nielsen som cheftræner og Bo henriksen som assistent :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 322
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af SteenA » 28. jul 2022, 15:54

KlaskmyggenNoah skrev:
28. jul 2022, 15:11
Men et nederlag på søndag, og så har vi David Nielsen som cheftræner og Bo henriksen som assistent :cool:
Hyballa er også lige blevet ledig igen (efter 1½ måned i Slovakiet). Et par sherifstjerner om ugen er det der skal til for at vække spillerne!

Det er da en god ting, at det vrimler med dårlige alternativer til Lars Friis.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af 9000AA » 28. jul 2022, 16:28

KlaskmyggenNoah skrev:
28. jul 2022, 15:11
Men et nederlag på søndag, og så har vi David Nielsen som cheftræner og Bo henriksen som assistent :cool:
Altså jeg tænker jo seriøst nærmest at det ville være fint at få dem ind hver for sig i et år eller 2 af gangen. De er pisse dygtige begge to til at få det bedste ud af deres materiale på kort sigt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Funky » 28. jul 2022, 16:29

SteenA skrev:
28. jul 2022, 15:54
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jul 2022, 15:11
Men et nederlag på søndag, og så har vi David Nielsen som cheftræner og Bo henriksen som assistent :cool:
Hyballa er også lige blevet ledig igen (efter 1½ måned i Slovakiet). Et par sherifstjerner om ugen er det der skal til for at vække spillerne!

Det er da en god ting, at det vrimler med dårlige alternativer til Lars Friis.
Jeg fatter ikke, hvordan den mand kan formå at gå fra trænerjob til trænerjob. Altså, er der et eller andet hvidvasknings-scam omkring ham, eller hvad foregår der?!?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Moen » 28. jul 2022, 16:35

Nitten skrev:
27. jul 2022, 22:54
Podcasten “mediano” er faktisk meget nøgtern og på ingen måde se & hør agtigt.
Til gengæld meldte "eksperten" med dommedagsprofetien også at Babacar kostede 30 millioner og at Lerager var det dyreste køb nogensinde i Superligaen. Han kritiseres vildt af FCM-fans for at have utroligt lidt indsigt og være uoplyst om dansk fodbold, selvom han ofte bruges som FCM-ekspert. I går meldte han sågar at Bo Henriksen sad sikkert i sædet hos FCM.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af 9520AaB » 28. jul 2022, 16:59

Dette er en must win kamp. Jo før det går op for spillere, trænere, fans etc., at der ikke står skrevet i granit at vi ikke kan rykke ned jo bedre. Ja, der er kun spillet to kampe, men jeg ser desværre AGF tendenser både blandt spillerne, men også her i forumet. Vi er ikke for gode til at rykke ned. Sker det??, nej det hverken håber eller tror jeg, men der skal en mentalitetsændring til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af bedstefar » 28. jul 2022, 19:26

Posavec
Pallesen Ross Kramer Poulsen
Pedro Fossum
Prip
Sousa Ementa Lucas

Hvordan stiller vi op?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Hanga » 28. jul 2022, 19:28

9520AaB skrev:
28. jul 2022, 16:59
Dette er en must win kamp. Jo før det går op for spillere, trænere, fans etc., at der ikke står skrevet i granit at vi ikke kan rykke ned jo bedre. Ja, der er kun spillet to kampe, men jeg ser desværre AGF tendenser både blandt spillerne, men også her i forumet. Vi er ikke for gode til at rykke ned. Sker det??, nej det hverken håber eller tror jeg, men der skal en mentalitetsændring til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvfølgelig kan vi rykke ned, og med 1 point i 10 kampe er der grund til seriøse panderynker. Men vi skal heller ikke tage sorger på forskud. Vores hold SKAL være bedre end det. Og vi starter søndag!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. jul 2022, 20:30

Hanga skrev:
28. jul 2022, 19:28
9520AaB skrev:
28. jul 2022, 16:59
Dette er en must win kamp. Jo før det går op for spillere, trænere, fans etc., at der ikke står skrevet i granit at vi ikke kan rykke ned jo bedre. Ja, der er kun spillet to kampe, men jeg ser desværre AGF tendenser både blandt spillerne, men også her i forumet. Vi er ikke for gode til at rykke ned. Sker det??, nej det hverken håber eller tror jeg, men der skal en mentalitetsændring til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Selvfølgelig kan vi rykke ned, og med 1 point i 10 kampe er der grund til seriøse panderynker. Men vi skal heller ikke tage sorger på forskud. Vores hold SKAL være bedre end det. Og vi starter søndag!
Jeg har personligt været på Friis vognen og tænkt, at dette var et rigtig godt match, men mine panderynker bliver sgu større og større.

Jeg var, før sæsonen startede, villig til at give ham sæsonen ud. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg faktisk ikke villig til det længere. Der SKAL simpelthen nogle point på kontoen. Kontinuitet er fint nok, hvis det kan rykke noget, men kontinuitet af elendighed dur ikke - lige pt er vi mere i elendighed end udvikling. Derfor bliver mit tidsperspektiv også presset til en kortere varighed.

Jeg har hørt spillere og Friis snakke om, at det er en ny sæson og vi ikke kan tælle sidste sæsons resultater med, men det er muligt, at deres perspektiv fungerer således, men det er ganske enkelt ikke sådan, at min hjerne er skruet sammen.

Jeg tror i øvrigt heller ikke, at spillerne og Friis selv tror på ovenstående undskyldning.

ALT er ikke baseret på en kamp, MEN skulle vi rende ind i et nederlag til Horsens, så er meget goodwill brugt op og så kan det være lige meget med fine fanzoner, gratis adgang osv. Så vil der desværre komme et dyk i troen på holdet og retningen - jeg kunne godt forestille mig en del negative skriverier i pressen. Både hvad angår Friis og IAO.

Det vi har brug for, er ikke en fesen 1-0 (selvom jeg ville acceptere dette prompte), men en ægte nordjysk fuldblodspræstation, hvor vi prygler Horsens med et par lækre kasser og godt spil.

Jeg har ikke haft mulighed for at se de første 2 kampe, men tager en ung mand med, som jeg har været pædagog for. Han er i øvrig Brøndbyfan, men jeg kan mærke en lille AaB glød. Første kamp han så, var 1-4 hjemme mod Silkeborg og det er ikke sådan, vi omvender fans.

Lad os satse på en storsejr, god moral og en ny AaB fan :cool:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. jul 2022, 20:39

Krisen er fortsat i den nye sæson såvel point som spillemæssigt. Vi var helt væk i Viborg og senest mod FCK blev vi mast i den sidste time af kampen, ud over spillet har haltet er det også bekymrende at vi har så svært ved at skabe chancer.

Kampen på søndag skal vindes og det tror jeg også at vi formår, kønt bliver det næppe da AC Horsens er et træls hold at spille mod.

Poulsen og Prip kan nok ikke spille en hel kamp men det har ikke den samme betydning længere nu hvor der kan foretages en syndflod af udskiftninger.

Posavec
Pallesen - Kramer - Hagelskjær - Poulsen
Ferreira - Højholt
Fossum
Sousa - Ementa - Prip

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af AaB_DYRET » 28. jul 2022, 21:09

Posavec
Pallesen, ross, Kramer, ahlman
Højholt, Pedro, fossum
Sousa Ementa kusk


Håber Ludewig har vist et eller andet der har givet ham en startplads, men tvivler. Hvis vi ikke er foran ved pausen, så ind med Poulsen og Ross for højholt eller Pedro. Det gør ondt ikke at sætte Lucas på kortet, ligesom vores største salgsemne Prip selvfølgelig burde starte. Men ovenstående er efter min mening bedste bud til at hente en sejr!

Jeg forstår godt folk ønsker en anden formatiom. Men gris har gentagende gange sagt at vi skal spille 4-3-3 nu. Tvivler på han sadler om efter bare 2 kampe.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Brodernumsi » 28. jul 2022, 21:42

9520AaB skrev:
28. jul 2022, 16:59
Dette er en must win kamp. Jo før det går op for spillere, trænere, fans etc., at der ikke står skrevet i granit at vi ikke kan rykke ned jo bedre. Ja, der er kun spillet to kampe, men jeg ser desværre AGF tendenser både blandt spillerne, men også her i forumet. Vi er ikke for gode til at rykke ned. Sker det??, nej det hverken håber eller tror jeg, men der skal en mentalitetsændring til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Måske man bare skulle lade være med, at tale nedrykning efter to kampe. Det kommer til at lyde ret dumt, lige meget hvad synspunkt man har.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af DarkHorse9000 » 28. jul 2022, 21:55

Husker hvordan vi bankede et kriseramt brøndbyhold i foråret. De spillede sig efterfølgende op og snuppede fjerdepladsen.

Vi viste i søndags at vi kan spille op med de bedste. Spiller- og trænermaterialet er til top 6. Nu skal der bare kløes på, så skal sejrene nok komme. Tålmodighed belønner sig.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Salle17 » 28. jul 2022, 22:02

Jeg håber inderligt at man laver formationen om til en 4-2-3-1 - I realiteten skubber man bare Lucas længere frem på banen, men han kan også deltage i Fase 1 og 2 spillet.

Posavec
Pallesen - Ross - Kramer - Poulsen
Højholt - Pedro
Sousa - Lucas - Prip
Ementa


I min optik fungerer Lucas bedre inde centralt fremfor kanten, da han mangler fart. Prip er klasse og burde spille - klart en af vores bedste spillere i sidste sæson. Ementa viste i FCK kampen, at han er foran Høgh og Makaric. Poulsen er et sats, men han ser spændende ud. I den perfekte verden var Pallesen ikke starter, men i mangel af bedre får han en startplads. Ludewig er et stort ubekendt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Kristian » 28. jul 2022, 22:05

Salle17 skrev:
28. jul 2022, 22:02
Jeg håber inderligt at man laver formationen om til en 4-2-3-1 - I realiteten skubber man bare Lucas længere frem på banen, men han kan også deltage i Fase 1 og 2 spillet.

Posavec
Pallesen - Ross - Kramer - Poulsen
Højholt - Pedro
Sousa - Lucas - Prip
Ementa


I min optik fungerer Lucas bedre inde centralt fremfor kanten, da han mangler fart. Prip er klasse og burde spille - klart en af vores bedste spillere i sidste sæson. Ementa viste i FCK kampen, at han er foran Høgh og Makaric. Poulsen er et sats, men han ser spændende ud. I den perfekte verden var Pallesen ikke starter, men i mangel af bedre får han en startplads. Ludewig er et stort ubekendt.
Fuldstændig enig

Hvis Lucas skal spille, er det offensiv midt. Ellers skal Fossum derind og Lucas på bænken.
------------------
mvh Kristian

Besvar