Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 9. aug 2022, 22:01

FlæskeFrank skrev:
9. aug 2022, 21:49
Alt var negativt i går, men hvis vi skal kigge på backsene alene, så må det være Poulsen foran Ahlmann. Ahlmann har jo ikke noget topspeed mere.

Pallesen gjorde det igen fint, men det gør Ludevig også, så her er det mere lige. Men mon snart vipper.

Iøvrigt kunne jeg med Makaric indhop godt se ham og Sousa godt veksle mellem højreangriber og frontangriber. Så håber næste kamp er:

Posavec
Pallesen-Ross-Kramer-A.Poulsen
Højholt-Fossum-Lucas
Sousa-Makaric-Ementa

Kan godt være, at det mere minder om 4-4-2 eller 4-1-3-2, men tror, at både Makaric og Ementa vil blomstre med en angriber ved deres side. Tror dog opstillingen kan virke, da Sousa har bakgear i hans repertoire.
Poulsen kunne nærmest ikke holde til en halvleg i rrservekampen i dag. Han starter ikke.
Makaric viste sig frem som totalt fraværende i samme reservekamp. Han bør ikke starte.
Så i stedet ind med Kusk.
You pay for this?

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af Proppen » 9. aug 2022, 22:19

Fromthecradle skrev:
9. aug 2022, 22:01
FlæskeFrank skrev:
9. aug 2022, 21:49
Alt var negativt i går, men hvis vi skal kigge på backsene alene, så må det være Poulsen foran Ahlmann. Ahlmann har jo ikke noget topspeed mere.

Pallesen gjorde det igen fint, men det gør Ludevig også, så her er det mere lige. Men mon snart vipper.

Iøvrigt kunne jeg med Makaric indhop godt se ham og Sousa godt veksle mellem højreangriber og frontangriber. Så håber næste kamp er:

Posavec
Pallesen-Ross-Kramer-A.Poulsen
Højholt-Fossum-Lucas
Sousa-Makaric-Ementa

Kan godt være, at det mere minder om 4-4-2 eller 4-1-3-2, men tror, at både Makaric og Ementa vil blomstre med en angriber ved deres side. Tror dog opstillingen kan virke, da Sousa har bakgear i hans repertoire.
Poulsen kunne nærmest ikke holde til en halvleg i rrservekampen i dag. Han starter ikke.
Makaric viste sig frem som totalt fraværende i samme reservekamp. Han bør ikke starte.
Så i stedet ind med Kusk.
Det med Poulsen er forhåbentligt ikke rigtig. Så står vi altså i en situation, hvor Inges højt besungne nyindkøb til en plads, hvor vi var alarmerende tyndt bedst, stort set intet har bidraget med knap en fjerdedel inde i grundspillet, hvor holdet er i dyb krise.

Altså helt seriøst. Inge har til dato ikke hentet én eneste spiller, som kontinuerligt har løftet holdet i den rigtige retning (kun Prip i korte glimt). Det går mere og mere op for mig, at Inge er historien om kejserens nye klæder.

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af svenderikpoulsen » 9. aug 2022, 22:43

Seriøst- jeg har meget svært ved at tage kritikken af Ahlmann alvorligt. Jeg mener han stadig er den rette i start elleve, hvis der bliver tilrettet på systemet, og det SKAL der jo, for intet fungerer i øjeblikket. Samtidig er jeg bekymret for, om Lucas A overhovedet kan komme i ordentlig kampform. Det er en tung post på lønbudgettet, han skulle have været skibet af mens tid var. Kusk er i min optik meget mere værd for holdet, end Lucas.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 10. aug 2022, 13:05

Er der ikke nogle der kan få en journalist til at stille Friis spørgsmålet "Hvad var rationalet for at have Prip inde i hele kampen - altså hvad så han, som jeg tror INGEN andre så?" - der er med garanti en pisse god grund, manden er jo ikke dum. Men hold da kæft jeg gad godt at vide hvorfor.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af BoT » 10. aug 2022, 13:30

Fromthecradle skrev:
9. aug 2022, 22:01
FlæskeFrank skrev:
9. aug 2022, 21:49
Alt var negativt i går, men hvis vi skal kigge på backsene alene, så må det være Poulsen foran Ahlmann. Ahlmann har jo ikke noget topspeed mere.

Pallesen gjorde det igen fint, men det gør Ludevig også, så her er det mere lige. Men mon snart vipper.

Iøvrigt kunne jeg med Makaric indhop godt se ham og Sousa godt veksle mellem højreangriber og frontangriber. Så håber næste kamp er:

Posavec
Pallesen-Ross-Kramer-A.Poulsen
Højholt-Fossum-Lucas
Sousa-Makaric-Ementa

Kan godt være, at det mere minder om 4-4-2 eller 4-1-3-2, men tror, at både Makaric og Ementa vil blomstre med en angriber ved deres side. Tror dog opstillingen kan virke, da Sousa har bakgear i hans repertoire.
Poulsen kunne nærmest ikke holde til en halvleg i rrservekampen i dag. Han starter ikke.
Makaric viste sig frem som totalt fraværende i samme reservekamp. Han bør ikke starte.
Så i stedet ind med Kusk.
Jeg er i princippet totalt ligeglad med, hvordan spillere præsterer til træning og i reserveholdskampe, hvis de til gengæld præsterer i de gældende kampe. Lige nu virker det desværre lidt til, at Friis vægter det stik modsat: Dem der leverer til træning, spiller i kampene - uanset, hvor dårligt de så rent faktisk præsterer i disse.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af RicoBR02 » 10. aug 2022, 13:52

BoT skrev:
10. aug 2022, 13:30
Fromthecradle skrev:
9. aug 2022, 22:01
FlæskeFrank skrev:
9. aug 2022, 21:49
Alt var negativt i går, men hvis vi skal kigge på backsene alene, så må det være Poulsen foran Ahlmann. Ahlmann har jo ikke noget topspeed mere.

Pallesen gjorde det igen fint, men det gør Ludevig også, så her er det mere lige. Men mon snart vipper.

Iøvrigt kunne jeg med Makaric indhop godt se ham og Sousa godt veksle mellem højreangriber og frontangriber. Så håber næste kamp er:

Posavec
Pallesen-Ross-Kramer-A.Poulsen
Højholt-Fossum-Lucas
Sousa-Makaric-Ementa

Kan godt være, at det mere minder om 4-4-2 eller 4-1-3-2, men tror, at både Makaric og Ementa vil blomstre med en angriber ved deres side. Tror dog opstillingen kan virke, da Sousa har bakgear i hans repertoire.
Poulsen kunne nærmest ikke holde til en halvleg i rrservekampen i dag. Han starter ikke.
Makaric viste sig frem som totalt fraværende i samme reservekamp. Han bør ikke starte.
Så i stedet ind med Kusk.
Jeg er i princippet totalt ligeglad med, hvordan spillere præsterer til træning og i reserveholdskampe, hvis de til gengæld præsterer i de gældende kampe. Lige nu virker det desværre lidt til, at Friis vægter det stik modsat: Dem der leverer til træning, spiller i kampene - uanset, hvor dårligt de så rent faktisk præsterer i disse.
Men vi er os nødt til at anerkende at det er til træning at de spillere der kæmper for en plads på holdet skal vise sig frem. Det er vel også ødelæggende for moralen hvis det er sådan at uanset hvordan man præstere til træning, så spiller man ikke kampe. Vi skal finde en balancegang trods alt. Men jeg forstår hvad du mener, jeg er selv af den overbevisning at kusk hører til på banen på trods af rygter om hans indsats til træning..

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af Martin Bak » 10. aug 2022, 22:37

I medgang og modgang ! Det er nemt, at holde med AaB når sejrene er mange- kom på stadion søndag og hvis karakter som fan - vi vinder og taber sammen
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af Halil » 11. aug 2022, 10:15

Proppen skrev:
5. aug 2022, 17:31
Halil skrev:
5. aug 2022, 14:15
Det kunne være ritti rart, hvis AaB startede en stime af sejre mod Silkeborg.

Det sker nok ikke.
Nej, tænk at vi er kommet dertil, hvor vi er kæmpe underdogs, når vi møder hold som Silkeborg og i grunden også Viborg. Det er altså en udvikling, som er sket under Inge.
Det skete ikke.

Sad.
Uden Synd Ingen Frelse

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2022, 18:22

Jeg sad på SIF stadion og sad bag baglinien og kunne se MANGE gange at lucas stod fri i mellemrummet, specielt i anden halvad når vi havde bolden, og en meget meget aflevering op i banen, men den blev aldrig taget - jeg er sikker på med en anden eller 2 andre 6ere eller 8er med lidt passningsevner at lucas vil komme meget meget mere i spil i mellemrummene.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00

Indlæg af Proppen » 11. aug 2022, 22:38

raekkeettre skrev:
11. aug 2022, 18:22
Jeg sad på SIF stadion og sad bag baglinien og kunne se MANGE gange at lucas stod fri i mellemrummet, specielt i anden halvad når vi havde bolden, og en meget meget aflevering op i banen, men den blev aldrig taget - jeg er sikker på med en anden eller 2 andre 6ere eller 8er med lidt passningsevner at lucas vil komme meget meget mere i spil i mellemrummene.
Lige præcis mellemrumsspillet, der gør os retvendte med bolden lige uden for modstanderens felt, er nærmest ikke-eksisterende under Friis. Det gjorde vi bedre under Cifuentes. Det er som om, ingen tør slå den satsede aflevering fremad banen, og at det ikke ligger på rygraden som en naturlig automatisme at søge den aflevering. Sammen med de håbløse indlæg fra backs er det den største mangel i vores offensive spil.

Besvar