Idealopstilling og udvikling af holdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Idealopstilling og udvikling af holdet

Indlæg af Jakobsen » 11. aug 2022, 19:41

Titlen på den her tråd har jeg tænkt meget over de sidste par dage og uger og jeg er egentlig nysgerrig på hvad i andre tænker. Hvordan stiller vi med den bedst mulige opstilling og samtidig bevæger os i den retning man nu vil som i hvert fald ligner at være noget 4-3-3 af en art.
Den 4-3-3 man spiller lige nu er for idealistisk og egner sig klart bedre til at hold med nogle helt andre midtbanespillere end dem vi har. Derfor er min hovedpine klart, hvordan vi får lavet en opstilling der peger den vej, men hvor vi bruger materialet bedst muligt. Dvs. sige for mig, at vi spiller med fire i bagkæden og, at alle spillere spiller en plads, hvor de er gode. Jeg har puljet det sådan her ifht. hvem der fungerer godt på hvilke pladser. Nogle spillere kan fungere på flere pladser og figurer derfor flere gange. Noshe ved jeg ikke nok om til, at jeg vil udtale mig om hans plads og han virker langt fra spilletid.

Højre back: Pallesen, Ludewig
Stoppere. Kramer, Ross, Granli, Hagelskjær
Venstre back: Ahlmann og Poulsen

Defensivt midt (6'er): Pedro, Højholt, Jeppe P
8'er: INGEN
10'er: Hængende angriber: Lucas, Prip, Fossum, O. Ross
Højre kant. Sousa, Prip, Kusk
Venstre kant: Kusk, Lucas

Angriber. Makaric, Ementa, Høgh

Eftersom, at vi ikke har nogen god 8'er/fremadrettet central midtbanespiller må vi vælge en formation hvor vi enten har ovevægter defensivt eller offesnivt ved enten at spille 4-2-3-1 eller noget 4-1-4-1 med to 10'ere som jeg ikke tror på fungerer. MIt bud på vores bedste formation som peger 4-3-3 vejen er derfor 4-2-3-1.

Mit bud på den formation der vil give det bedste fungerende hold er derfor

Posevec (Mest fordi jeg ikke kender Theo)

Pallesen (har ikke set Ludewig nok endnu), Ross, Kramer, Poulsen (når han er fit)

Pedro, Højholt

Sousa/Prip, Lucas, Kusk

Makaric

Jeg ser Makaric som vores bedste spids og derfor bør han spille selvom det selvfølgelig ikke er den mest indlægsstærke formation, men omvendt kan han sættes op og med de tre bag ham bør han kunne sættes fornuftigt op. Sousa er lige nu klart foran Prip, men det siger også noget om det sportslige rod (pilen peger på IAO), at vi nu nærmest spiller en formation hvor sidste sæsons to store indkøb er hhv. overflødig og ikke passer ind. 0Lucas skal ind i 10'eren da han ikke har individuelle til at være kant lige nu og Kusk skal bare tilbage på det hold. Vores defensiv er destabliseret lige nu og da Fossum hverken kan spille 6'er, 8'er og har præsteret dårligt må han på bænken. Det er dog klart, at vi har et strukturelt problem med tre profilerede spillere som alle er bedst lige bag angriberen.

En joker for mig kunne være at køre Sousa som angriber da han er mere bevægelig og så ligger Prip ind på højre kanten eller alternativt noget Lucas som falsk 9'er med Prip bagved. Jeg aner ikke om det ville fungere dog.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar