AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Kunji » 11. sep 2022, 16:08

troelsh skrev:
11. sep 2022, 16:05
Pallesen “det er en okay præstation”

Han tror stadig han spiller i Viborg
Han har aldrig kritiseret en indsats. Aldrig. De post-match interviews kan skrives på forhånd.

Han spillede dog selv fint. Laver vel kun én fejl, som ikke koster noget alligevel.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Legum Magister » 11. sep 2022, 16:09

Man kan tude fra nu af og til sæsonen er slut over forsvarets skrøbelige forfatning og manglende spillere; men i dag var det AaB's offensive kræfter, der underpræsterede (eller måske er deres niveau bare så lavt) og kostede 2 point. Lyngbys defensiv har ikke haft så gode arbejdsbetingelser siden oprykningen, de havde stort set intet at se til, og det der kom var stort set uden kvalitet.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af hit666 » 11. sep 2022, 16:10

gravballe skrev:
11. sep 2022, 16:01
Jeg tvivler på det Friis projekt stadig
Vi har den dårligste målmand i mands minde kun sousa der kan noget i angrebet de andre er en en joke midtbanen er pedro virkelig god i nogle kampe men virkelig ringe i andre kampe og forsvaret er bombet til bage til stenalderen så fedt projekt😂😂😂
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af troelsh » 11. sep 2022, 16:12

Kunji skrev:
11. sep 2022, 16:08
troelsh skrev:
11. sep 2022, 16:05
Pallesen “det er en okay præstation”

Han tror stadig han spiller i Viborg
Han har aldrig kritiseret en indsats. Aldrig. De post-match interviews kan skrives på forhånd.

Han spillede dog selv fint. Laver vel kun én fejl, som ikke koster noget alligevel.
Ja han gør det fint i dag, det er bare ofte som om der er er mismatch mellem spillernes egne forventninger og tilskuernes.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Hanga » 11. sep 2022, 16:13

Kunji skrev:
11. sep 2022, 16:08
troelsh skrev:
11. sep 2022, 16:05
Pallesen “det er en okay præstation”

Han tror stadig han spiller i Viborg
Han har aldrig kritiseret en indsats. Aldrig. De post-match interviews kan skrives på forhånd.

Han spillede dog selv fint. Laver vel kun én fejl, som ikke koster noget alligevel.
Enig og af samme årsag bør AaB stoppe med at bruge ham som spilleren der giver post match interviews. Det sidste man har brug for at høre efter sådan en indsats er en spiller der alligevel er halvt tilfreds :@

Men ros for hans præstation i forsvaret skal han dog have i dag.

Til gengæld er det dybt bekymrende at vores offensiv igen levere så lidt. Dét er altså noget Friis skal have løst ASAP.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Jakobsen » 11. sep 2022, 16:14

gravballe skrev:Jeg tvivler på det Friis projekt stadig
At Friis projektet ikke virker er et symptom på at klubben er drevet dårligt af Fristrup, Bælum og i et eller andet omfang IAO. Der mangler både strategi og dygtig eksekvering sf en sådan. Når fundamentet på den måde rives ud af holdet er det meget naturligt, at der forplanter sig en usikkerhed i holdet. Det var sket om træneren hed Pep, Kent, Hamren eller Klopp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:15

Maglau skrev:
11. sep 2022, 16:07
Fin kamp af ludewig og Pallesen. Sousa er hæmmet af at spille i den forkerte side.
Prip er helt væk i den her sæson, han virker umotiveret. Makaric….jeg giver op, der er ingen ord.

Vi er ikke super gode til at skabe kampen og det er vi nød til at forbedre og jeg tror faktisk at Bakiz kan være nøglen til det han var god.
Prip og Makaric er desværre ikke gode lige nu. Begge har vist sig meget bedre frem i trøjen end de gjorde i dag. Makaric ser ud til at være ramt hårdt på selvtilliden. Prip ligner en, der spiller lidt for at vise sig frem.

Vi laver 5 indskiftninger. 2 gør det godt (Otoa og Bakiz), 3 gør ikke noget væsen af sig (Højholt, Ross, Ahlmann).

Og så er det altså lige HELE aksen på holdet, som bliver smadret i dag. Kramer - Ferreira - Lucas. Det er altså absurd. Havde man fortalt mig det på forhånd havde jeg nok taget 1 point med tak. Nu er det ærgerligt fordi Lyngby var så ringe, som de faktisk var. Gudske tak og lov for Sousa, som har lidt tur i den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Jakobsen » 11. sep 2022, 16:16

MrDomoon skrev:Inge RAUS. Det er alt det jeg vil sige.

Er på vej hjem fra station.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Reelt set er det for let at sige. Vi kender hverken hans mandat eller ved om han traf beslutningen om at rive fundamentet ud af holdet. Derudover kender vi ikke hans budget. Helt enig i at Ross salget er en katastrofe, men vi kan ikke alene holde IAO ansvarlig for afviklingen af AaB som subtopklub/outsider til topplaceringer


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Mephisto2 » 11. sep 2022, 16:18

Funky skrev:
11. sep 2022, 16:15
Maglau skrev:
11. sep 2022, 16:07
Fin kamp af ludewig og Pallesen. Sousa er hæmmet af at spille i den forkerte side.
Prip er helt væk i den her sæson, han virker umotiveret. Makaric….jeg giver op, der er ingen ord.

Vi er ikke super gode til at skabe kampen og det er vi nød til at forbedre og jeg tror faktisk at Bakiz kan være nøglen til det han var god.
Prip og Makaric er desværre ikke gode lige nu. Begge har vist sig meget bedre frem i trøjen end de gjorde i dag. Makaric ser ud til at være ramt hårdt på selvtilliden. Prip ligner en, der spiller lidt for at vise sig frem.

Vi laver 5 indskiftninger. 2 gør det godt (Otoa og Bakiz), 3 gør ikke noget væsen af sig (Højholt, Ross, Ahlmann).

Og så er det altså lige HELE aksen på holdet, som bliver smadret i dag. Kramer - Ferreira - Lucas. Det er altså absurd. Havde man fortalt mig det på forhånd havde jeg nok taget 1 point med tak. Nu er det ærgerligt fordi Lyngby var så ringe, som de faktisk var. Gudske tak og lov for Sousa, som har lidt tur i den.
Makaric har s’’ da aldrig været god!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:19

hit666 skrev:
11. sep 2022, 16:10
gravballe skrev:
11. sep 2022, 16:01
Jeg tvivler på det Friis projekt stadig
Vi har den dårligste målmand i mands minde kun sousa der kan noget i angrebet de andre er en en joke midtbanen er pedro virkelig god i nogle kampe men virkelig ringe i andre kampe og forsvaret er bombet til bage til stenalderen så fedt projekt😂😂😂
Ud over 2 bolde ud over sidelinien gør Posavec det da fint i dag. Vil du virkelig tvinge mig ud i at sige: Martin Sæbehandske?
Og Ferreira har da gennemgående været god denne sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:21

Mephisto2 skrev:
11. sep 2022, 16:18
Funky skrev:
11. sep 2022, 16:15
Maglau skrev:
11. sep 2022, 16:07
Fin kamp af ludewig og Pallesen. Sousa er hæmmet af at spille i den forkerte side.
Prip er helt væk i den her sæson, han virker umotiveret. Makaric….jeg giver op, der er ingen ord.

Vi er ikke super gode til at skabe kampen og det er vi nød til at forbedre og jeg tror faktisk at Bakiz kan være nøglen til det han var god.
Prip og Makaric er desværre ikke gode lige nu. Begge har vist sig meget bedre frem i trøjen end de gjorde i dag. Makaric ser ud til at være ramt hårdt på selvtilliden. Prip ligner en, der spiller lidt for at vise sig frem.

Vi laver 5 indskiftninger. 2 gør det godt (Otoa og Bakiz), 3 gør ikke noget væsen af sig (Højholt, Ross, Ahlmann).

Og så er det altså lige HELE aksen på holdet, som bliver smadret i dag. Kramer - Ferreira - Lucas. Det er altså absurd. Havde man fortalt mig det på forhånd havde jeg nok taget 1 point med tak. Nu er det ærgerligt fordi Lyngby var så ringe, som de faktisk var. Gudske tak og lov for Sousa, som har lidt tur i den.
Makaric har s’’ da aldrig været god!!
Tjo, jeg synes, han har spillet gode kampe også. Men denne sæson virker han desværre til at være helt i kulkælderen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Maglau » 11. sep 2022, 16:24

Funky skrev:
11. sep 2022, 16:15
Maglau skrev:
11. sep 2022, 16:07
Fin kamp af ludewig og Pallesen. Sousa er hæmmet af at spille i den forkerte side.
Prip er helt væk i den her sæson, han virker umotiveret. Makaric….jeg giver op, der er ingen ord.

Vi er ikke super gode til at skabe kampen og det er vi nød til at forbedre og jeg tror faktisk at Bakiz kan være nøglen til det han var god.
Prip og Makaric er desværre ikke gode lige nu. Begge har vist sig meget bedre frem i trøjen end de gjorde i dag. Makaric ser ud til at være ramt hårdt på selvtilliden. Prip ligner en, der spiller lidt for at vise sig frem.

Vi laver 5 indskiftninger. 2 gør det godt (Otoa og Bakiz), 3 gør ikke noget væsen af sig (Højholt, Ross, Ahlmann).

Og så er det altså lige HELE aksen på holdet, som bliver smadret i dag. Kramer - Ferreira - Lucas. Det er altså absurd. Havde man fortalt mig det på forhånd havde jeg nok taget 1 point med tak. Nu er det ærgerligt fordi Lyngby var så ringe, som de faktisk var. Gudske tak og lov for Sousa, som har lidt tur i den.
Prip er mærkelig case, at man gå så meget ned i niveau fatter jeg intet af. Var han så meget over sit eget niveau i sidste sæson eller er den her sæson der er niveauet.
Men jeg sikker på at når Bakiz kommer i form må det betyde at sousa rykker derover og Bakiz på venstrekanten.
Makaric synes jeg ikke ligner en der ramt på selvtilliden, han spiller til sit niveau.
Rigtigt at de tre indskiftere ikke gjorde nogen forskel, faktisk var ahlmann fornærmende ringe.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Hanga » 11. sep 2022, 16:25

Funky skrev:
11. sep 2022, 16:21

Tjo, jeg synes, han har spillet gode kampe også. Men denne sæson virker han desværre til at være helt i kulkælderen.
Vi må være ærlige at sige at det aldrig er blevet helt godt med Makaric. Jeg synes ligesom dig at han ofte har fået lidt for meget kritik, og jeg har også kunnet set et vist potentiale, men vi har sku aldrig rigtig fået ham til at lykkes i andet end meget få momenter. Læg dertil at han angiveligt mødte op til den nye sæson i en uacceptabel fysisk forfatning og af samme årsag lignede en færdig mand. Han er kun kommet ind igen fordi Ementa heller ikke har grebet muligheden, at Kasper Høgh blev skadet og Grønning transferen glippede. Og de nye chancer til trods så leverer han jo slet ikke.

Endnu en angriber der ikke slog til i AaB, og når vi har betalt 4 mio. kr. for manden er det desværre rigtig skidt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:26

Lars Friis er vist meget enig i hovedlinierne herinde. Pisseringe indsats offensivt, aaalt for langsomt spil. Så vred at han nærmest ikke kunne finde ord selv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Hanga » 11. sep 2022, 16:27

Funky skrev:
11. sep 2022, 16:26
Lars Friis er vist meget enig i hovedlinierne herinde. Pisseringe indsats offensivt, aaalt for langsomt spil. Så vred at han nærmest ikke kunne finde ord selv.
Synes i det hele taget generelt at han siger de rigtige ting. Men vi skal også snart til at se ham få mere ud af den offensiv, som han nu har snakket om så længe. Og hvis der er spillere der ikke er her 100% så må han sætte sig igennem. Ellers mister hans projekt jo den sidste troværdighed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:29

Hanga skrev:
11. sep 2022, 16:25
Funky skrev:
11. sep 2022, 16:21

Tjo, jeg synes, han har spillet gode kampe også. Men denne sæson virker han desværre til at være helt i kulkælderen.
Vi må være ærlige at sige at det aldrig er blevet helt godt med Makaric. Jeg synes ligesom dig at han ofte har fået lidt form meget kritik, og jeg har også kunnet set et vist potentiale, men vi har sku aldrig rigtig fået ham til at lykkes i andet end meget få momenter. Læg dertil at han angiveligt mødte op til den nye sæson i en uacceptabel fysisk forfatning og af samme årsag lignede en færdig mand. Han er kun kommet ind igen fordi Ementa heller ikke har grebet muligheden, at Kasper Høgh blev skadet og Grønning transferen glippede. Og de nye chancer til trods så leverer han jo slet ikke.

Endnu en angriber der ikke slog til i AaB, og når vi har betalt 4 mio. kr. for manden er det desværre rigtig skidt.
Jeg er rigtig ærgerlig over, at dette var en kamp, som peger i retning af den konklusion. Men sådan kan det jo ende med at være.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Gentleman Finn » 11. sep 2022, 16:30

Funky skrev:
11. sep 2022, 16:26
Lars Friis er vist meget enig i hovedlinierne herinde. Pisseringe indsats offensivt, aaalt for langsomt spil. Så vred at han nærmest ikke kunne finde ord selv.
Friis kan jo starte med at smide Højholt ind i stedet for Fossum, og rykke Fossum længere frem. Fossum scorede et væld af mål sidste sæson, når han kunne få lov til at spille som en hængende angriber og komme lidt bagfra.

Det er ham der skal finde løsningerne

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af FIDEL » 11. sep 2022, 16:32

Det ville nok være en god ide at hente en assistenttræner, som har gode offensive kompetencer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:32

Hanga skrev:
11. sep 2022, 16:27
Funky skrev:
11. sep 2022, 16:26
Lars Friis er vist meget enig i hovedlinierne herinde. Pisseringe indsats offensivt, aaalt for langsomt spil. Så vred at han nærmest ikke kunne finde ord selv.
Synes i det hele taget generelt at han siger de rigtige ting. Men vi skal også snart til at se ham få mere ud af den offensiv, som han nu har snakket om så længe. Og hvis der er spillere der ikke er her 100% så må han sætte sig igennem. Ellers mister hans projekt jo den sidste troværdighed.
Han får pt ikke payback på den tillid, han viser eks. Prip. Og så er det jo bare surt, at den store satsning på Lucas igen-igen-igen skal rammes af en skade.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-Lyngby søndag 11/9 kl. 14

Indlæg af Funky » 11. sep 2022, 16:33

Gentleman Finn skrev:
11. sep 2022, 16:30
Funky skrev:
11. sep 2022, 16:26
Lars Friis er vist meget enig i hovedlinierne herinde. Pisseringe indsats offensivt, aaalt for langsomt spil. Så vred at han nærmest ikke kunne finde ord selv.
Friis kan jo starte med at smide Højholt ind i stedet for Fossum, og rykke Fossum længere frem. Fossum scorede et væld af mål sidste sæson, når han kunne få lov til at spille som en hængende angriber og komme lidt bagfra.

Det er ham der skal finde løsningerne
Højholt viste intet i dag der skulle berettige en startplads.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar