Mentaltræner Martin Langagergaard

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Mentaltræner Martin Langagergaard

Indlæg af Forza » 27. sep 2022, 17:48

FCK har netop fyret deres mentaltræner Christian Engell, som i sin tid overtog fra vores egen Martin Langagergaard.

På hans Facebook skriver han et afskedsbrev, som indeholder følgende passage:

“Da jeg tiltrådte i FCK for små to år siden, mødte jeg ind til en kæmpe rodebutik. Faciliteterne var elendige. Store dele af trup­­­pen udhungret. Relationerne mellem A-holdet og talentafdelingen stort set ikke eksisterende. Selv­for­stå­el­­sen enorm. Men fundamentet revnet, hullet og itu.”

Umiddelbart finder jeg det interessant, da jeg selv synes at AaB i dag er enormt svage på det mentale plan.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Mentaltræner Martin Langagergaard

Indlæg af Winterburn » 27. sep 2022, 18:11

Saa godt den udlaegning citeret paa Tipsbladet.
Man kan laegge meget eller lidt i det opslag.
Er det en bitter mand, der forsoerger at goere sig attraktiv overfor en ny klub - at han ikke er fyret fordi han mangler kompetencer men han faktisk udrettede store ting, men bare ikke harmonere med den nye ledelse.
Eller er han en bedre mental coach end Langagergaard?
Maaske / Maaske ikke. Det skal der en faglig person til at vurdere.

Gaar selv hos en coach, og som hun siger det: Man faar det ud af det som man laegger i det. Eller med andre ord: Hvis man lytter til de ting der bliver fremlagt for at blive en bedre person/atlet/arbejder, og bruger dem konstruktivt saa er coaching helt fantastisk.
Men omvendt hvis man bliver paaduttet at man skal moede op til coaching uden at ville det 100% faar man maaske ikke saa meget ud af det.

Med de gamle rygter om en AaB trup med mentale mangler, kan man maaske spoerge om truppen har lyst til mental coaching? Har ingen indsigt i AaB truppen overhovedet og gisner kun i dette tilfaelde.

Who knows
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Mentaltræner Martin Langagergaard

Indlæg af emenike » 27. sep 2022, 20:01

Har en bekendt i elitesportsmiljøet der har haft Langagergaard tilknyttet som mentaltræner i en periode for nogle år tilbage, som ikke havde andet en rosende ord om ham. Skulle altså være rigtig dygtig og professionel, der er en grund til at han har haft hold som FCK og Rosenborg på CV'et. At FCK så angiveligt skulle være en rodebutik internt er vel næppe en nyhed, eller noget der kan tilskrives en bestemt mentaltræner - det har sejlet helt oppe fra bestyrelsesplan og ned gennem rækkerne siden Kvist og Seier begyndte at sætte deres præg på tingene da man fyrede Ståle.

Desuden er Langagergaard vel ikke som sådan tilknyttet som træner i AaB til hverdag, som jeg har forstået det? Han har egen virksomhed og beskæftiger sig med flere klubber (indenfor forskellige sportsgrene) og individuelle sportsfolk, og arbejder derfor kun med truppen på deltid.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mentaltræner Martin Langagergaard

Indlæg af Yankee » 28. sep 2022, 14:28

emenike skrev:
27. sep 2022, 20:01
Har en bekendt i elitesportsmiljøet der har haft Langagergaard tilknyttet som mentaltræner i en periode for nogle år tilbage, som ikke havde andet en rosende ord om ham. Skulle altså være rigtig dygtig og professionel, der er en grund til at han har haft hold som FCK og Rosenborg på CV'et. At FCK så angiveligt skulle være en rodebutik internt er vel næppe en nyhed, eller noget der kan tilskrives en bestemt mentaltræner - det har sejlet helt oppe fra bestyrelsesplan og ned gennem rækkerne siden Kvist og Seier begyndte at sætte deres præg på tingene da man fyrede Ståle.

Desuden er Langagergaard vel ikke som sådan tilknyttet som træner i AaB til hverdag, som jeg har forstået det? Han har egen virksomhed og beskæftiger sig med flere klubber (indenfor forskellige sportsgrene) og individuelle sportsfolk, og arbejder derfor kun med truppen på deltid.
Men det er jo ikke Football Manager, hvor man bare lige hyrer en træner med 20 i mental coaching og så kører det.

Hvis man vil skubbe til en trups mentalitet så skal hele klubben arbejde i den retning. Det kræver at man har et værdisæt og et strategisk grundlag for hvordan man arbejder med mentalitet og karakter - og så skal man satse markant på det.

Besvar