Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Nordjyden HY » 11. okt 2022, 20:28

Modstander: Lyngby Boldklub
Kamptidspunkt: Fredag den 14. oktober klokken 19:00
Kampsted: Lyngby stadion
Dommer: Jacob Karlsen
4. Dommer: Patrick Stenzel Rasmussen
VAR-dommer: Michael Tykgaard / Daniel R. Nørgaard
Vises på: TV3 SPORT

Karantæne(r): Ingen
Karantænefare: Lars Kramer (Karantæne ved næste gule kort - uanset strafpoint)

Kilde:
SuperStats: https://superstats.dk/kampe/6343
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Proppen » 11. okt 2022, 20:34

Mit håb er følgende

Sander-

Ludewig-Kramer-Granli (evt. franskmanden)-Poulsen-

Ferreira-Pedersen-

Sousa-Ross (evt. Ementa)-Baliz-

Ramkilde

Det er i mine øjne bedste bud på en startopstilling, som dels vil krige for striberne, dels bringes til at lavere noget sammenhængende offensivt.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Sønderhof » 11. okt 2022, 20:44

Proppen skrev:
11. okt 2022, 20:34
Mit håb er følgende

Sander-

Ludewig-Kramer-Granli (evt. franskmanden)-Poulsen-

Ferreira-Pedersen-

Sousa-Ross (evt. Ementa)-Baliz-

Ramkilde

Det er i mine øjne bedste bud på en startopstilling, som dels vil krige for striberne, dels bringes til at lavere noget sammenhængende offensivt.
Du vil simpelthen sætte Fossum og Lucas af, efter kampen i Horsens, hvor de var ophavsmænd til (alt) det offensive?
Der var langt om længe pil op på deres indsats. Hvem i din opstilling skal bringe kuglen frem i opspillet?
Forstår godt du har kaldt nedrykningen, hvis det der er vores bedste bud på at vinde i kampe superligaen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 11. okt 2022, 20:44

Proppen skrev:
11. okt 2022, 20:34
Mit håb er følgende

Sander-

Ludewig-Kramer-Granli (evt. franskmanden)-Poulsen-

Ferreira-Pedersen-

Sousa-Ross (evt. Ementa)-Baliz-

Ramkilde

Det er i mine øjne bedste bud på en startopstilling, som dels vil krige for striberne, dels bringes til at lavere noget sammenhængende offensivt.
Det er alt for tidligt at vi giver op og bænker vores to bedste spillere - det kan komme når vi er rykket ned.
Vi er nødt til at spille med de bedste spillere sålænge vibstadig har en matematisk chance for at klare os
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Proppen » 11. okt 2022, 21:05

Sønderhof skrev:
11. okt 2022, 20:44
Proppen skrev:
11. okt 2022, 20:34
Mit håb er følgende

Sander-

Ludewig-Kramer-Granli (evt. franskmanden)-Poulsen-

Ferreira-Pedersen-

Sousa-Ross (evt. Ementa)-Baliz-

Ramkilde

Det er i mine øjne bedste bud på en startopstilling, som dels vil krige for striberne, dels bringes til at lavere noget sammenhængende offensivt.
Du vil simpelthen sætte Fossum og Lucas af, efter kampen i Horsens, hvor de var ophavsmænd til (alt) det offensive?
Der var langt om længe pil op på deres indsats. Hvem i din opstilling skal bringe kuglen frem i opspillet?
Forstår godt du har kaldt nedrykningen, hvis det der er vores bedste bud på at vinde i kampe superligaen.
Den korte version er, at spillet går i stå ved Lucas - både det etablerede opspil og især omstillingerne - og at Fossum simpelhen ikke vinder nok nærkampe som central midt. Han er lidt en luksus-spiller. Det må vi gemme til en anden tid.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af emenike » 11. okt 2022, 21:08

Sander
Pallesen Granli Kramer Ahlmann
Sousa Fossum Ferreira Bakiz
Andersen Ramkilde

Kan vi holde samme defensiv struktur som i dele af OB kampen og hele kampen i Horsens kan vi sagtens lukke ned for Lyngby. At Sousa er tilbage kan gøre at vi måske kan være så heldige endda at få et mål.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Proppen » 11. okt 2022, 21:14

Maglau skrev:
11. okt 2022, 20:44
Proppen skrev:
11. okt 2022, 20:34
Mit håb er følgende

Sander-

Ludewig-Kramer-Granli (evt. franskmanden)-Poulsen-

Ferreira-Pedersen-

Sousa-Ross (evt. Ementa)-Baliz-

Ramkilde

Det er i mine øjne bedste bud på en startopstilling, som dels vil krige for striberne, dels bringes til at lavere noget sammenhængende offensivt.
Det er alt for tidligt at vi giver op og bænker vores to bedste spillere - det kan komme når vi er rykket ned.
Vi er nødt til at spille med de bedste spillere sålænge vibstadig har en matematisk chance for at klare os
Der skal ikke gives op. Der skal kæmpes til sidste bloddråbe, så længe der er håb. Også selvom jeg ikke selv helt tror på det længere.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 12. okt 2022, 08:45

der er brug for stabilitet. Forsvarskæden fungerer.
Lucas var i bedring - Fossum er stadig ikke min kop the. Men lige nu tror jeg på kontinuitet.
Derfor ville jeg nøjes med at skifte Prip / Sousa.
Men lade Ramkilde få mere og mere tid, når han kan holde til det.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Dalbjerg » 12. okt 2022, 09:47

Der bliver ikke skiftet i forsvaret efter clean sheet...

Det er positivt fordi så får vi Sander at se igen..

Det er negativt, fordi vores spil bliver hæmmet af at Pallesen igen skal stå på "højre dør"..

Synes godt man kunne overveje, at give Lucas en pause fra start, så kan han komme ind sammen med Ramkilde kort inden i 2 halvleg..

Prip, ja der har jeg afskrevet resten af tiden frem mod VM.. Må håbe at han så benytter VM pausen til at komme i den rette form, og så kan starte fra nul igen..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 12. okt 2022, 10:31

Dalbjerg skrev:
12. okt 2022, 09:47
Der bliver ikke skiftet i forsvaret efter clean sheet...

Det er positivt fordi så får vi Sander at se igen..

Det er negativt, fordi vores spil bliver hæmmet af at Pallesen igen skal stå på "højre dør"..

Synes godt man kunne overveje, at give Lucas en pause fra start, så kan han komme ind sammen med Ramkilde kort inden i 2 halvleg..

Prip, ja der har jeg afskrevet resten af tiden frem mod VM.. Må håbe at han så benytter VM pausen til at komme i den rette form, og så kan starte fra nul igen..
Jeg synes udelukkende man skal give Lucas en pause hvis det er forebyggende ift til skader, ellers skal vi køre på og bygge videre fra de gode defensive takter fra Horsens og OB kampene. Hvis vi kan være stabile defensivt og stramme i organisationen kan vi måske løsne tøjlerne lidt of forløse det offensive spil.
Her er Lucas super vigtig sammen med Fossum som skal til at genoptage de knivskarpe dybdeløb han tidligere har være så fremragende til.

Det eneste der er i spil i mine øjne er om Ramkilde skal erstatte Ross, men umiddelbart synes jeg Ross skal have chancen igen for at skabe noget stabilitet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. okt 2022, 10:46

Kampen i Horsens var en ørkenvandring men jeg tror fredagens kamp bliver noget mere interessant, Lyngby BK vil gerne spille fodbold og er et hold der kommer til chancer men som også giver meget væk.
De skal presses da det er et hold som laver mange fejl.

Vi vinder
:aabfan:

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af KongGulerod » 12. okt 2022, 11:33

Maglau skrev:
12. okt 2022, 10:31
Dalbjerg skrev:
12. okt 2022, 09:47
Der bliver ikke skiftet i forsvaret efter clean sheet...

Det er positivt fordi så får vi Sander at se igen..

Det er negativt, fordi vores spil bliver hæmmet af at Pallesen igen skal stå på "højre dør"..

Synes godt man kunne overveje, at give Lucas en pause fra start, så kan han komme ind sammen med Ramkilde kort inden i 2 halvleg..

Prip, ja der har jeg afskrevet resten af tiden frem mod VM.. Må håbe at han så benytter VM pausen til at komme i den rette form, og så kan starte fra nul igen..
Jeg synes udelukkende man skal give Lucas en pause hvis det er forebyggende ift til skader, ellers skal vi køre på og bygge videre fra de gode defensive takter fra Horsens og OB kampene. Hvis vi kan være stabile defensivt og stramme i organisationen kan vi måske løsne tøjlerne lidt of forløse det offensive spil.
Her er Lucas super vigtig sammen med Fossum som skal til at genoptage de knivskarpe dybdeløb han tidligere har være så fremragende til.

Det eneste der er i spil i mine øjne er om Ramkilde skal erstatte Ross, men umiddelbart synes jeg Ross skal have chancen igen for at skabe noget stabilitet.
Spørgsmålet er om Ramkilde er fit nok til +60 minutter på nuværende tidspunkt. Det vil være dumt at satse alt for meget med ham, når man tager hans skadeshistorik in mente.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Eksil » 12. okt 2022, 11:52

Aalborg frederikshavner skrev:
12. okt 2022, 10:46
Kampen i Horsens var en ørkenvandring men jeg tror fredagens kamp bliver noget mere interessant, Lyngby BK vil gerne spille fodbold og er et hold der kommer til chancer men som også giver meget væk.
De skal presses da det er et hold som laver mange fejl.

Vi vinder
:aabfan:
Jeg tror fakisk også på den. 0-2. En fra Fossum og så lukkes det af Bekiz of death.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 12. okt 2022, 12:57

rød aalborg ønsker følgende opstilling fra de 6 forreste (såfremt lucas skal spille)
og måske en måde at få Prip igang igen. Jaja interessant.
enten skal vi finde en plads til lucas eller også skal vi gøre ham fri til bænken.

sousa - lucas - pedro - bakiz
prip - ramkilde

jeg er snart ligeglad med hvor folk de spiller bare de for hel.... begynder at score mål. :-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 12. okt 2022, 13:14

Genvalg til holdet fra Horsens, dog med Sousa i stedet for Prip eller Bakiz, og så måske Ramkilde i stedet for Ross.
Lucas og Fossum var blandt de bedste i Horsens og skal klart have genvalg.

Jeg ville gerne være optimistisk men jeg har en fæl fornemmelse af at Lyngby får deres første sejr. De har ikke fået som berettiget indtil videre, og presset på vores skuldre er efterhånden meget stort, og det plejer vi ikke at håndtere ret godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 12. okt 2022, 13:16

baresi skrev:
12. okt 2022, 12:57
rød aalborg ønsker følgende opstilling fra de 6 forreste (såfremt lucas skal spille)
og måske en måde at få Prip igang igen. Jaja interessant.
enten skal vi finde en plads til lucas eller også skal vi gøre ham fri til bænken.

sousa - lucas - pedro - bakiz
prip - ramkilde

jeg er snart ligeglad med hvor folk de spiller bare de for hel.... begynder at score mål. :-)
Lettere urealistisk opstilling. Meget offensiv. De er lidt væk fra vinduet engang imellem i Rød Aalborg.
Hamrén ønsker, at Lucas ikke tager så mange defensive aktioner, så han har mere overskud/energi offensivt. Det rimer slet ikke med den opstilling.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 12. okt 2022, 13:31

FIDEL skrev:
12. okt 2022, 13:16
baresi skrev:
12. okt 2022, 12:57
rød aalborg ønsker følgende opstilling fra de 6 forreste (såfremt lucas skal spille)
og måske en måde at få Prip igang igen. Jaja interessant.
enten skal vi finde en plads til lucas eller også skal vi gøre ham fri til bænken.

sousa - lucas - pedro - bakiz
prip - ramkilde

jeg er snart ligeglad med hvor folk de spiller bare de for hel.... begynder at score mål. :-)
Lettere urealistisk opstilling. Meget offensiv. De er lidt væk fra vinduet engang imellem i Rød Aalborg.
Hamrén ønsker, at Lucas ikke tager så mange defensive aktioner, så han har mere overskud/energi offensivt. Det rimer slet ikke med den opstilling.
nej den tror jeg heller ikke på.....
tror kun sousa / prip ændres til fredag.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 12. okt 2022, 13:34

FIDEL skrev:
12. okt 2022, 13:16
baresi skrev:
12. okt 2022, 12:57
rød aalborg ønsker følgende opstilling fra de 6 forreste (såfremt lucas skal spille)
og måske en måde at få Prip igang igen. Jaja interessant.
enten skal vi finde en plads til lucas eller også skal vi gøre ham fri til bænken.

sousa - lucas - pedro - bakiz
prip - ramkilde

jeg er snart ligeglad med hvor folk de spiller bare de for hel.... begynder at score mål. :-)
Lettere urealistisk opstilling. Meget offensiv. De er lidt væk fra vinduet engang imellem i Rød Aalborg.
Hamrén ønsker, at Lucas ikke tager så mange defensive aktioner, så han har mere overskud/energi offensivt. Det rimer slet ikke med den opstilling.
Jeg har egentligt ud af den sti en fidus til at Lucas og Prip som de to forreste men helt ok hvis Ross skal have chancen igen eller Ramkilde hvis det er forsvarligt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af Bong » 12. okt 2022, 14:19

Jeg tror Bakiz bliver sat af igen.

Palle, Granli, Kramer, Ahlmann
Prip, Fossum, Pedro, Sousa
Andersen, Ross (Måske Ramkilde)
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Lyngby Boldklub - AaB 14.10.22 klokken 19:00

Indlæg af 634 » 12. okt 2022, 15:00

emenike skrev:
11. okt 2022, 21:08
Sander
Pallesen Granli Kramer Ahlmann
Sousa Fossum Ferreira Bakiz
Andersen Ramkilde

Kan vi holde samme defensiv struktur som i dele af OB kampen og hele kampen i Horsens kan vi sagtens lukke ned for Lyngby. At Sousa er tilbage kan gøre at vi måske kan være så heldige endda at få et mål.
Præsis
Jeg tror ikke Lyngby spiller deres spil uden om Ferreira ligesom Horsens ville og kunne, han skal nok få en god kamp igen, ellers ville Jeppe P være god
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar