Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Legum Magister » 21. okt 2022, 01:25

Mandag den 24. oktober kl. 19:00 lukker AaB og Viborg Superligens 14. runde.

AaB skal forsøge at bygge videre på sejren mod Lyngby, mens Viborg skal forsøge at holde fast i deres placering i toppen, hvor de trods 4 uafgjorte kampe i træk pt. er placeret på 3. pladsen.

Skader/tvivlsomme AaB: Posavec, Høgh, Kramer, Granli, Ndrani.
Skader/tvivlsomme VFF: Ndione, Jawara, Kiilerich.
Karantæner AaB: -
Karantæner VFF: -
Karantænefare AaB: Lars Kramer (18 strafpoint)
Karantænefare VFF: Jan-Roy Grot (16 strafpoint)

DMI varsler ca. 12° og risiko for 0,5 mm nedbør.

Kampen vises på TV3 Sport.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 21. okt 2022, 08:35

Legum Magister skrev:
21. okt 2022, 01:25
Mandag den 24. oktober kl. 19:00 lukker AaB og Viborg Superligens 14. runde.

AaB skal forsøge at bygge videre på sejren mod Lyngby, mens Viborg skal forsøge at holde fast i deres placering i toppen, hvor de trods 4 uafgjorte kampe i træk pt. er placeret på 3. pladsen.

Skader/tvivlsomme AaB: Posavec, Høgh, Kramer, Granli, Ndrani.
Skader/tvivlsomme VFF: Ndione, Jawara, Kiilerich.
Karantæner AaB: -
Karantæner VFF: -
Karantænefare AaB: Lars Kramer (18 strafpoint)
Karantænefare VFF: Jan-Roy Grot (16 strafpoint)

DMI varsler ca. 12° og risiko for 0,5 mm nedbør.

Kampen vises på TV3 Sport.
Det er et maje tvivlsomt midterforsvar.

Stiller vi med Pallesen og Otoa, taber vi, så lad os satse på, at Kramer ikke blev rigtig skadet, og at Ndrani eller Granli er kommet ovenpå igen.

Og så håber jeg, at Hamrén starter med Ramkilde inde og Prip på bænken (hele kampen), så offensiven hedder Ramkilde, Lucas, Sousa og Bakiz.
Ædruelighedens stemme

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Proppen » 21. okt 2022, 23:48

Idealopstillingen til den her kamp er vel noget i stil med

Sander

Ludewig - Kramer - Nadrani/Granli - Poulsen

Ferreira - Højholt/Pedersen

Ross

Sousa - Ramkilde - Bakiz

Jeg er meget i tvivl om, hvem af de to på midten, der bør være Ferreiras makker. Men Fossum er i hvert fald i min bog ikke den rette længere.

Og hvis man så lige ser bort fra, at vi er så tyndt besat, at det er meget usikker, hvem i midterforsvaret, der er klar, så synes jeg faktisk Nadrani gjorde det godt i den ene kamp, vi indtil videre har fået ud af lønkronerne for ham. Og selvom Granli også har været en fin makker til Kramer på det seneste, så ved man også bare, at han over tid er garant for et betydeligt antal større fejl

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Proppen » 22. okt 2022, 20:32

Patmand skrev:
22. okt 2022, 18:54
Sønderhof skrev:
22. okt 2022, 07:08
Proppen skrev:
21. okt 2022, 23:48
Idealopstillingen til den her kamp er vel noget i stil med

Sander

Ludewig - Kramer - Nadrani/Granli - Poulsen

Ferreira - Højholt/Pedersen

Ross

Sousa - Ramkilde - Bakiz

Jeg er meget i tvivl om, hvem af de to på midten, der bør være Ferreiras makker. Men Fossum er i hvert fald i min bog ikke den rette længere.

Og hvis man så lige ser bort fra, at vi er så tyndt besat, at det er meget usikker, hvem i midterforsvaret, der er klar, så synes jeg faktisk Nadrani gjorde det godt i den ene kamp, vi indtil videre har fået ud af lønkronerne for ham. Og selvom Granli også har været en fin makker til Kramer på det seneste, så ved man også bare, at han over tid er garant for et betydeligt antal større fejl
Den der opstilling, er den et forsøg på en joke?
ALT taler for det er en joke. Erik Hamrén benytter udelukkende 4-4-2 - at foreslå noget andet er i bedste fald skørt.

Hvis det er en 4-3-3 Proppen foreslår, altså Lars Friis' foretrukne formation, med de backs som Lars Friis foretrak, men som Hamrén har skrottet, ja så bliver det totalt bizart når man har kørt en kampagne herinde med adskillige daglige udfald mod netop Lars Friis.

Konklusionen er derfor klokkeklar: det er en joke fra Proppen.
Hamren har ikke spillet klassisk 4-4-2 endnu. Det er klart, at de to offensive kanter nok mere er midt, så det vil er 4-5-1.

Men jeg er lidt overrasket over, at så mange krampagtigt holder fast i vores to “gamle” backs, som er klart nogle af de svageste led. Hvad baserer I det på?

Fossum synes jeg helt ærligt ikke aktuelt holder niveau til superligaen. Mærkeligt at holde fast i ham.

Lucas har brug for at finde tilbage til sig gamle jeg. Lige nu er han bare en forsinkelse af vores offensive spil - både omstillinger og det etablerede - uden at bidrage med noget defensivt.

Og så bygger mit forslag selvfølgelig på et håb om, at Ramkilde er klar til 90 min., men det er måske ønsketænkning.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Kristian » 22. okt 2022, 22:15

Proppen skrev:
22. okt 2022, 20:32
Patmand skrev:
22. okt 2022, 18:54
Sønderhof skrev:
22. okt 2022, 07:08
Proppen skrev:
21. okt 2022, 23:48
Idealopstillingen til den her kamp er vel noget i stil med

Sander

Ludewig - Kramer - Nadrani/Granli - Poulsen

Ferreira - Højholt/Pedersen

Ross

Sousa - Ramkilde - Bakiz

Jeg er meget i tvivl om, hvem af de to på midten, der bør være Ferreiras makker. Men Fossum er i hvert fald i min bog ikke den rette længere.

Og hvis man så lige ser bort fra, at vi er så tyndt besat, at det er meget usikker, hvem i midterforsvaret, der er klar, så synes jeg faktisk Nadrani gjorde det godt i den ene kamp, vi indtil videre har fået ud af lønkronerne for ham. Og selvom Granli også har været en fin makker til Kramer på det seneste, så ved man også bare, at han over tid er garant for et betydeligt antal større fejl
Den der opstilling, er den et forsøg på en joke?
ALT taler for det er en joke. Erik Hamrén benytter udelukkende 4-4-2 - at foreslå noget andet er i bedste fald skørt.

Hvis det er en 4-3-3 Proppen foreslår, altså Lars Friis' foretrukne formation, med de backs som Lars Friis foretrak, men som Hamrén har skrottet, ja så bliver det totalt bizart når man har kørt en kampagne herinde med adskillige daglige udfald mod netop Lars Friis.

Konklusionen er derfor klokkeklar: det er en joke fra Proppen.
Hamren har ikke spillet klassisk 4-4-2 endnu. Det er klart, at de to offensive kanter nok mere er midt, så det vil er 4-5-1.

Men jeg er lidt overrasket over, at så mange krampagtigt holder fast i vores to “gamle” backs, som er klart nogle af de svageste led. Hvad baserer I det på?

Fossum synes jeg helt ærligt ikke aktuelt holder niveau til superligaen. Mærkeligt at holde fast i ham.

Lucas har brug for at finde tilbage til sig gamle jeg. Lige nu er han bare en forsinkelse af vores offensive spil - både omstillinger og det etablerede - uden at bidrage med noget defensivt.

Og så bygger mit forslag selvfølgelig på et håb om, at Ramkilde er klar til 90 min., men det er måske ønsketænkning.
Har du slet ikke set de seneste kampe under Hamren?
For så ville du sætte Fossum og Lucas på som de første.

Det er altså ikke nemt og tage det seriøst.

Og hvis du ovenikøbet basere en udskiftning af begge backs på baggrund af seneste kamp mod Vanløse, kan det undre, at Poulsen skal starte inde.

Og en 3 mands midtbane med Højholt, Ross og Pedro mod Viborg er jo bare dumt.
------------------
mvh Kristian

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Debatjuntaen » 23. okt 2022, 12:12

Vi har netop ryddet op i tråden. Indlæg der udelukkende har til formål at håne/latterliggøre andre debattører slettes, da de intet bidrager til debatten. Kritik af andres forslag til holdopstillinger er selvfølgelig helt OK, men fokus i indlæggene skal være på AaB. God fortsat debat til alle.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2022, 13:19

Tror det bliver

Sander
Ludewig-Kramer-Granli-Ahlmann
Fossum-Pedro
Prip-Lucas-Bakiz
Sousa

Viborg har været godt kørende, men jeg tror vi tager minimum et enkelt point med. Måske tre. Mandag aften er vi i hvert fald over stregen er mit bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Maglau » 23. okt 2022, 13:54

jonas386 skrev:
23. okt 2022, 13:19
Tror det bliver

Sander
Ludewig-Kramer-Granli-Ahlmann
Fossum-Pedro
Prip-Lucas-Bakiz
Sousa

Viborg har været godt kørende, men jeg tror vi tager minimum et enkelt point med. Måske tre. Mandag aften er vi i hvert fald over stregen er mit bud.
Jeg håber på Pallesen frem for Ludewig da jeg gerne vil beholde så meget stabilitet som muligt i et forsvar der har fungeret tilfredstillende.

Ellers enig frem til angriberpladsen som jeg godt kunne tænke mig det var Ramkilde og sousa ned på Prips plads.
Men nu hamren været glad for en 4-4-2 i mange kampe så en midtbane med sousa Fossum pedro Lucas
Og Bakiz og Ramkilde front.

Men er det din opstilling vi kommer med brokker jeg mig ikke
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Mascis » 23. okt 2022, 14:33

Vildt nok at vi teoretisk set kan vinde i morgen, have 9 point op til førstepladsen og stadig ligge under stregen. Sidste sæson havde 17 point efter 14 runder været nok til en 7. Plads, og sæsonen forinden til en 8. plads. De to sæsoner havde 11. pladsen henholdsvis 9 og 7 point efter 14 runder.

Det siger også lidt om at nok har vi præsteret dårligt, men vi har godt nok også været uheldige med de andre resultater. Jeg synes der er grund til optimisme :aabfan:

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Dalbjerg » 23. okt 2022, 17:39

Pallesen skal ikke starte inde, så længe der er en spiller på bænken som også kan som minimum stå en "højre dør"..

Jeg er fortaler for, at vi skal få Poulsen i gang.. Men efter indsatsen mod Værløse, så har han ikke fortjent en start i denne kamp..

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Proppen » 23. okt 2022, 17:57

Mascis skrev:
23. okt 2022, 14:33
Vildt nok at vi teoretisk set kan vinde i morgen, have 9 point op til førstepladsen og stadig ligge under stregen. Sidste sæson havde 17 point efter 14 runder været nok til en 7. Plads, og sæsonen forinden til en 8. plads. De to sæsoner havde 11. pladsen henholdsvis 9 og 7 point efter 14 runder.

Det siger også lidt om at nok har vi præsteret dårligt, men vi har godt nok også været uheldige med de andre resultater. Jeg synes der er grund til optimisme :aabfan:
Ja, det er der nok. Og ifølge bestyrelsens officielle kommunikationslinje, så er det jo efter den her kamp eller måske den næste (det stod lidt uklart), at nedrykning ikke længere er et tema for AaB. Den officielle linje er jo, at det har de ansvarlige ikke en plan for.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af baresi » 23. okt 2022, 18:35

Pis at Horsens vinder 🤬

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Dalbjerg » 23. okt 2022, 18:48

Proppen skrev:
23. okt 2022, 17:57
Mascis skrev:
23. okt 2022, 14:33
Vildt nok at vi teoretisk set kan vinde i morgen, have 9 point op til førstepladsen og stadig ligge under stregen. Sidste sæson havde 17 point efter 14 runder været nok til en 7. Plads, og sæsonen forinden til en 8. plads. De to sæsoner havde 11. pladsen henholdsvis 9 og 7 point efter 14 runder.

Det siger også lidt om at nok har vi præsteret dårligt, men vi har godt nok også været uheldige med de andre resultater. Jeg synes der er grund til optimisme :aabfan:
Ja, det er der nok. Og ifølge bestyrelsens officielle kommunikationslinje, så er det jo efter den her kamp eller måske den næste (det stod lidt uklart), at nedrykning ikke længere er et tema for AaB. Den officielle linje er jo, at det har de ansvarlige ikke en plan for.
Nu skal folk også være ordentlige!

Vores (generelt uduelige) formand udtalte sig dumt, men selvfølgelig har de ikke lavet en økonomisk plan B, hvor 1 DIV indregnes som faktor..
Det gør man ikke ud af det blå, i den første halvsæson.. Sådan fungerer det ikke i nogen klub i superligaen.. Man fastholder en plan indtil vinduet midt i sæsonen, og så ser man på realiteterne..

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Salle17 » 23. okt 2022, 19:02

baresi skrev:
23. okt 2022, 18:35
Pis at Horsens vinder 🤬
Det er efterhånden Brøndby vi skal nå...

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Proppen » 23. okt 2022, 19:11

Dalbjerg skrev:
23. okt 2022, 18:48
Proppen skrev:
23. okt 2022, 17:57
Mascis skrev:
23. okt 2022, 14:33
Vildt nok at vi teoretisk set kan vinde i morgen, have 9 point op til førstepladsen og stadig ligge under stregen. Sidste sæson havde 17 point efter 14 runder været nok til en 7. Plads, og sæsonen forinden til en 8. plads. De to sæsoner havde 11. pladsen henholdsvis 9 og 7 point efter 14 runder.

Det siger også lidt om at nok har vi præsteret dårligt, men vi har godt nok også været uheldige med de andre resultater. Jeg synes der er grund til optimisme :aabfan:
Ja, det er der nok. Og ifølge bestyrelsens officielle kommunikationslinje, så er det jo efter den her kamp eller måske den næste (det stod lidt uklart), at nedrykning ikke længere er et tema for AaB. Den officielle linje er jo, at det har de ansvarlige ikke en plan for.
Nu skal folk også være ordentlige!

Vores (generelt uduelige) formand udtalte sig dumt, men selvfølgelig har de ikke lavet en økonomisk plan B, hvor 1 DIV indregnes som faktor..
Det gør man ikke ud af det blå, i den første halvsæson.. Sådan fungerer det ikke i nogen klub i superligaen.. Man fastholder en plan indtil vinduet midt i sæsonen, og så ser man på realiteterne..
Linjen er, at nedrykning slet ikke er et tema efter kampen i morgen eller næste kamp.

Og det er da fuldstændigt vanvittigt at lade som ingenting, indtil vi kommer til vintervinduet. Især når det skriver til himlen, at det er tæt på pligtforsømmelse, hvordan man langsom har svækket truppen over de sidste par år. Man skulle have handlet, inden sommervinduet lukkede. Nu et det jo nok desværre for sent.

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Krede » 23. okt 2022, 19:15

Katastrofe at Horsens vinder i dag hvis man tænker nedrykningskamp. Fantastisk at Silkeborg taber i dag, hvis man tænker medaljejagt. Den tabel er sgu helt blæst i år. Nøglekamp i morgen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 23. okt 2022, 19:19

Proppen skrev:
23. okt 2022, 19:11
Dalbjerg skrev:
23. okt 2022, 18:48
Proppen skrev:
23. okt 2022, 17:57
Mascis skrev:
23. okt 2022, 14:33
Vildt nok at vi teoretisk set kan vinde i morgen, have 9 point op til førstepladsen og stadig ligge under stregen. Sidste sæson havde 17 point efter 14 runder været nok til en 7. Plads, og sæsonen forinden til en 8. plads. De to sæsoner havde 11. pladsen henholdsvis 9 og 7 point efter 14 runder.

Det siger også lidt om at nok har vi præsteret dårligt, men vi har godt nok også været uheldige med de andre resultater. Jeg synes der er grund til optimisme :aabfan:
Ja, det er der nok. Og ifølge bestyrelsens officielle kommunikationslinje, så er det jo efter den her kamp eller måske den næste (det stod lidt uklart), at nedrykning ikke længere er et tema for AaB. Den officielle linje er jo, at det har de ansvarlige ikke en plan for.
Nu skal folk også være ordentlige!

Vores (generelt uduelige) formand udtalte sig dumt, men selvfølgelig har de ikke lavet en økonomisk plan B, hvor 1 DIV indregnes som faktor..
Det gør man ikke ud af det blå, i den første halvsæson.. Sådan fungerer det ikke i nogen klub i superligaen.. Man fastholder en plan indtil vinduet midt i sæsonen, og så ser man på realiteterne..
Linjen er, at nedrykning slet ikke er et tema efter kampen i morgen eller næste kamp.

Og det er da fuldstændigt vanvittigt at lade som ingenting, indtil vi kommer til vintervinduet. Især når det skriver til himlen, at det er tæt på pligtforsømmelse, hvordan man langsom har svækket truppen over de sidste par år. Man skulle have handlet, inden sommervinduet lukkede. Nu et det jo nok desværre for sent.
Hvad er du villig til at sætte på højkant på det?

Og som @Dalbjerg korrelt skriver, så er der sgu da ingen, der arbejder med den plan på denne side af en vinterpause, medmindre man fx ligger som Lyngby. Det er jo helt gakket at tro.

Og jeg må lige minde om, at vi efter denne runde altså kan ligge 2 point fra top 6 med 2 hold under os.
Ja, det er tæt, men slap nu lidt af med bongotrommerne - det er sgu en kende PMS.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Gentleman Finn » 23. okt 2022, 19:48

Det giver meget lidt mening at kigge så meget på hver eneste kamp endnu, særligt fordi vi til foråret når enten det ene eller andet slutspil kommer, får nogle 6 points kampe der kan rykke det hele fuldstændigt rundt. Men skal man se alene på den kamp, så hæfter jeg mig ved at Horsens skal bruge en hel halvleg i overtal plus et tvivlsomt straffe i overtiden til at få 3 point.

Det vigtigste er at have fokus på at komme ind i en positiv udvikling med det her hold, Erik har ikke haft lang tid med truppen endnu. De største slag skal slås i foråret, så tiden nu her skal bruges på at få sat holdet godt sammen. Det mest underlige er at vi kan ramme top 6 hvis vi begynder at sætte offensiven bedre sammen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af RicoBR02 » 24. okt 2022, 11:37

Nå. Så er det endnu en kamp der skal vindes. Håber vi starter med ramkilde på toppen, vi skal bygge videre på hans fremgang hvis han kan holde til det. Motivationen må være i top efter de sidste 2 kampe, uanset hvordan spillet har været.
I aften må gerne være sådan en aften hvor det hele går op i en højere enhed og vi vinder 3-0. 2 mål af ramkilde og et enkelt af sousa..

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Sauer » 24. okt 2022, 11:45

RicoBR02 skrev:
24. okt 2022, 11:37
Nå. Så er det endnu en kamp der skal vindes. Håber vi starter med ramkilde på toppen, vi skal bygge videre på hans fremgang hvis han kan holde til det. Motivationen må være i top efter de sidste 2 kampe, uanset hvordan spillet har været.
I aften må gerne være sådan en aften hvor det hele går op i en højere enhed og vi vinder 3-0. 2 mål af ramkilde og et enkelt af sousa..
Håber også på, vi starter med Ramkilde på toppen. Men tror mest på, at Bakiz får genvalg efter scoringerne mod Lyngby.

Besvar