Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Kunji » 24. okt 2022, 22:23

Hanga skrev:
24. okt 2022, 22:16
Kunji skrev:
24. okt 2022, 22:11
Anden halvleg var direkte tilbage til AGF-kampen. Fuldstændigt modløst.

Problemet er, at vi står med to (jaja) udfordringer, som peger i hver sin retning.

1) Vi har brug for kontinuitet. Klubben har været præget af en milliard trænerskifte, personaleskifte og spillerskifte. Der findes ikke en klub- og holdmentalitet. Bælum og Inge har været en katastrofe på det område. Vi er nødt til at få en stil og en identitet, og så holde os til den. De konstante retningsskifte hjælper intet.

2) Vi har for mange spillere, som enten ikke har niveauet, mentaliteten eller stilen. Prip og Fossum laller rundt, Højholt er faldet ekstremt i niveau, Pallesen er stadig elendig, Lucas Andersen er på ingen måde anførermateriale.

Vi kommer ikke ud af krisen med nuværende trup. Det er simpelthen en katastrofe at vi ikke har fået lukket det hul efter Hiljemark. Vi mangler desperat en general på midtbanen ved siden af Pedro. Og så skal Pallesen væk. Det er så elendigt gang efter gang.

Ja, Theo ser dum ud i dag, men det kan jeg leve med. Jeg er tilhænger af han står, men han får fandme heller ikke meget hjælp i dag. Anden halvleg var decideret katastrofal.

Kom bare med udenlandske rigmænd. De nordjyske rigmænd har sat barren så lavt, at det næppe kan blive værre.
Vel skrevet.
Det sidste er dog med det store forbehold, at det er en seriøs investor der har sat sig ordentligt ind i AaB og har en ordentlig plan med klubben. Men det ved jeg naturligvis godt at du mener. Hellere Torben Fristrup og co. end en gal amerikaner der ikke har den fjerneste ide om hvad han foretager sig og som er røv ligeglad med klubben.
Selvfølgelig. Hellere nordjyske amatører end udenlandske amatører. Men allerhelst kompetente penge. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Pollack2 » 24. okt 2022, 22:26

Interviewet med Fristrup rider mig som en mare! Nu har jeg lige genset det, for jeg ved ikke hvilken gang, og hvor jeg før tolkede Fristrups svar på nedrykningsspørgsmålene som håbløse naive, slår det mig nu, at det er gennemført arrogance, der ligger bag: Manden (og resten af AaB?) kan simpelthen ikke forestille sig mægtige AaB som en nedrykker! Og dét er jo endnu et søm i den kiste, vi fik banket i i aften. Hovmod står for fald, og det bliver klubben, der betaler prisen.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... an/9450278

alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af alb » 24. okt 2022, 22:30

Puh, en hård aften på stadion. Det startede ellers fint i det første kvarter, hvor vi ville spille bold og faktisk var med i kampen. Udover en væsentlig ringe dommerpræstation i lange perioder af kampen, er kampens billede dog selvforskyldt. Jeg er helt enig i alle kommentarerne, som gives herinde omkring, at holdets præstation i dag var helt og aldeles ringe i 65-75 min af kampen. Det er utroligt synd for Theo, og jeg håber, at vi kan løfte ham næste gang, at vi har muligheden for at vise det på Stadion.

Jeg så et AaB-hold som spillede fornuftigt i starten af kampen, og faktisk spillede fint til. Jeg så en Ramkilde som scorede et flot mål. Jeg så en Sousa som kæmpede i en lang del af kampen. Men... Jeg så også et hold der helt og holdent har tabt gejsten, og ikke kunne administrere en et nuls føring, og som virkelig er i dyb krise. Vi satte os tilbage, og det virkede som om, at vi ville forsvare kampen hjem. Mange boldtab, mange sindssyge observationer af ligegyldighed, alibifodbold og manglende evner lige i kampen. Ementa i feltet, der nærmest ikke kan se en bold i luften. Højholt der ikke vil gå i pres i flere situationer defensivt eller placerer sig tæt på en spiller, som allerede er dækket af to, således der er plads til Viborg. Poulsen der bakker af på en kantspiller. Osv osv...Jeg kunne nok godt ligesom jer andre skrive en roman. Men det er som det er, og Erik har ret med, at man skal passe på med, hvad man siger. (Hentydede han til dommerne? Eller spillernes manglende niveau og gejst?)

Nogle observationer:
Cadeu til Viborg for at overloade vores venstre flanke med tre spillere, hvor Bakiz absolut lå for centralt, og de kom til mange ting i første halvleg grundet Ahlmann og Bakiz placeringer på banen.
- Hvorfor stod vi i 2/3 af kampen med 4 spillere placeret i angrebet, 4 forsvarer og en opspilsstation midt på banen? Vi kunne jo se, at Viborg stod ligeledes, men faktisk spillede bolden op vha. backs og stærk midtbane, men vi spillede den bare bagud.
- Ikke et indlæg eller opspil i venstre side på trods af, at der flere gange var plads til det.
- Hvorfor sender vi Theo ud og blive interviewet efter de to situationer?
- Hvorfor skal Pallesen udtale sig? Vi savner medietække.

Mulige forandringer fremadrettet?
- Kuhn ind? Würtz og elskede svensker ud? (ønske om luftforandring)
- Er vi i god nok fysisk form?
- Ny formation? (ændrer det overhovedet noget?)
- Motivation til spillerne?
- Mindre afstand imellem kæderne!

Skal jeg grave dybt fra min sæsonkortholder plads, og bevæge mig langsomt og ikke-grædende over til Haraldslund, hvor jeg graver i jorden med en lille ske for at finde positivitet, så må det være, at jeg anser Kramer, som den mulige ledertype og anfører, som vi kunne have. Graver jeg endnu dybere, så er vi jo alle AaB'ere ind til hjertet, og vi kan bitche løs, møde op på stadion, være sure på dommeren - men i sidste ender må vi forsøge at tro på nogle af de glimt af et tæt spillende system kan være vejen frem. Ellers kan jeg ikke se mere lyst end at nedrykning er en reel mulighed.

alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af alb » 24. okt 2022, 22:32

Pollack2 skrev:
24. okt 2022, 22:26
Interviewet med Fristrup rider mig som en mare! Nu har jeg lige genset det, for jeg ved ikke hvilken gang, og hvor jeg før tolkede Fristrups svar på nedrykningsspørgsmålene som håbløse naive, slår det mig nu, at det er gennemført arrogance, der ligger bag: Manden (og resten af AaB?) kan simpelthen ikke forestille sig mægtige AaB som en nedrykker! Og dét er jo endnu et søm i den kiste, vi fik banket i i aften. Hovmod står for fald, og det bliver klubben, der betaler prisen.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... an/9450278
Men selvom han havde sagt, at nedrykning var en reel mulighed og vedkendt sig problemstillingen, at vi er udfordret, hvad ville det så bidrage med udover, at det ville skabe mere negativ fokus på daværende tidspunkt og være demotiverende? Jeg køber præmissen, men det er jo let at tage ting op til revision. Vi er ikke bedre, men hvis man ikke tror på tingene, så er det jo reelt set også svære at løse dem. At identificere og vedkende sig krisen er dog meget aktuelt, så du har en pointe, vil bare udfordre den lidt.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af raekkeettre » 24. okt 2022, 22:43

Det her er en kombination af skæbnen og Viborg der griner os direkte op i ansigtet. Jeg kunne til slut af denne her kamp ikke lade være med at tænke på Viborg. En fantastisk træner, sympatisk, AaB'er helt ind i hjertet, som "vi" valgte fra, en Kanon sportschef, som lige nu selvfølgelig rygtes til større klubber, en klub hvor vi snigeløber dem for deres træner og 2 spillere - men hvor de står tilbage som en kæmpe vinder og vi står og kan takke en enkelt mand....

Aldrig har så mange - haft en - at takke for så lidt...

Hold nu kæft. Det her er ikke engang pinligt længere, det er bare skæbnen og Viborg der griner os lige op i ansigtet, og lige idag grinede jeg sgu med....absurd nok.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af BoT » 24. okt 2022, 23:00

Kunji skrev:
24. okt 2022, 22:11

2) Vi har for mange spillere, som enten ikke har niveauet, mentaliteten eller stilen. Prip og Fossum laller rundt, Højholt er faldet ekstremt i niveau, Pallesen er stadig elendig, Lucas Andersen er på ingen måde anførermateriale.

Vi kommer ikke ud af krisen med nuværende trup. Det er simpelthen en katastrofe at vi ikke har fået lukket det hul efter Hiljemark. Vi mangler desperat en general på midtbanen ved siden af Pedro. Og så skal Pallesen væk. Det er så elendigt gang efter gang.
Pallesen var klart bedste forsvarsspiller i dag og en af få, der kan kigge sig i spejlet. Sousa var den anden.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af BoT » 24. okt 2022, 23:02

R Rosenberg skrev:
24. okt 2022, 21:48
BoT skrev:
24. okt 2022, 21:29
Viborg er et meget veltrænet hold. Det må man bare tage hatten af for.
Jeg syntes oprigtigt, at de var middelmådige. Og var vi fortsat med at spille efter 1-0, var de forblevet middelmådige. Viborg så bedre ud, fordi modstanderen var så usandsynligt ringe.
Viborg spillede rigtig godt. Deres pres sad næsten perfekt, og de spillede klogt med bolden. Og det oven i adskillige udskiftninger i truppen. Rigtig stærkt træner-arbejde.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Dalbjerg » 24. okt 2022, 23:07

BoT skrev:
24. okt 2022, 23:00
Kunji skrev:
24. okt 2022, 22:11

2) Vi har for mange spillere, som enten ikke har niveauet, mentaliteten eller stilen. Prip og Fossum laller rundt, Højholt er faldet ekstremt i niveau, Pallesen er stadig elendig, Lucas Andersen er på ingen måde anførermateriale.

Vi kommer ikke ud af krisen med nuværende trup. Det er simpelthen en katastrofe at vi ikke har fået lukket det hul efter Hiljemark. Vi mangler desperat en general på midtbanen ved siden af Pedro. Og så skal Pallesen væk. Det er så elendigt gang efter gang.
Pallesen var klart bedste forsvarsspiller i dag og en af få, der kan kigge sig i spejlet. Sousa var den anden.
Hvad fanden kan Pallesen være stolt over i dag?

Vores såkaldte offensive back, som ikke var frem til at slå et eneste indlæg (som han alligevel aldrig rammer noget på), og som hele tiden spillede bolde. Til siden eller bagud, når han blev inddraget i spillet..

Han lavede måske nok ingen fejl defensivt i dag, men det er jo ikke ensbetydende med at han var god defensiv..

At han fortsat starter inde siger alt om de sidste tre års manglende konkurrence om pladserne, og at man har været tilfreds med et niveau under middelmådighed..

Manden ville ikke spille fast i størstedelen af 1 DIV klubberne..

Men hey, det gør han nok næste år..

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Silver77 » 25. okt 2022, 01:44

Men skulle næsten tro at det er Torben tørkiks som står for at motivere spillere : Nu........ skal.......i.......gå......ud.......og....yde...... jeres...... bedste.......gutter.......kom......nu...

Han har da lallet alt i AaB i søvn.

Vågn nu op !!!!!!!!

Jeg gad bare godt vide, hvorfor så mange spillere slet ikke kan få tingene til at hænge sammen. Vi snakker om fuldtids pro- spillere. Der er virkelig noget galt i AaB

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af DenGamleMand » 25. okt 2022, 06:10

Vi rykker ned. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan en nedrykning skal kunne undgåes.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2022, 08:20

DenGamleMand skrev:
25. okt 2022, 06:10
Vi rykker ned. Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan en nedrykning skal kunne undgåes.
Det havde krævet en helt anden sportslig ledelse end Sinke Andre Olsen, mirakelmageren fra Oslo, og Thomas "Flagalle" Bælum. En duo fra helvedes forgård der får os sendt direkte ned i divisionen.

På den lyse side kan vi måske lave en Silkeborg og få udviklet nogle spillere i divisionen.

Louka Prip skal bare pisse af. Er så træt af at se på ham. Pallesen er uduelig, og at der nogensinde har været folk i og omkring AaB der har set et lys i Højholt fatter jeg simpelthen ikke.

Gider dårligt bruge tid på resten af sæsonen. Har ikke engang videre sympati med særligt mange af vores spillere længere. En nedrykning kan måske betyde at vi kan få sendt noget af alt vraggodset videre, selvom det nok også betyder vi må skille os af med Kramer og Sousa
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af emenike » 25. okt 2022, 09:06

Ved godt, at det nok må være nævnt til hudløshed herinde, men vi mangler simpelthen nogle typer der rent udsagt kan defineres som "lederne" på holdet. Nogen som man ved stiller maksimum krav til sig selv og spillerne ved siden af sig. Kigger man på 10/11 sæsonen hvor vi sidst var i lige så store vanskeligheder talte holdet folk som Würtz, KEP, Wæhler, Zaza, Bøgelund, og Augo der kom til i vintervinduet. Typer som disse, med enten en stor portion erfaring (fra ind- og udlandet), klare lederegenskaber, eller begge dele, har jeg godt nok svært ved at se på det nuværende hold, tydeligt eksemplificeret ved gårsdagens anden halvleg med den kollektive totalt opgivende attitude. At vores nuværende anføregruppe åbenbart udgøres af Lucas, Fossum og Pallesen siger vel det hele - ikke ligefrem nogen jeg vil karakterisere som "ledere" der kan ruske op i spillere der slår ud med armene eller kigger ned i jorden (som man alt for ofte kunne spotte fra tilskuerrækkerne i går). Ross havde helt sikker noget af den aura, men ham ville man hellere tjene lidt skillinger på mens man kunne.

Det ser jeg umiddelbart som den primære grund til, at vi ligger som vi gør og ultimativt ender med at rykke ned. Vi har på papiret en række spillere der burde være gode, tekniske, og offensivt tænkende, men der er akut mangel på profiler der kan binde HOLDET sammen og udgøre en solid fast stamme på og udenfor banen. Den del har man simpelthen snyltet væk gennem spillersalg og rekruttering over de seneste år, både i Inges og Gaardes perioder.

I 10/11 var det netop en stamme af kulturbære der havde været en del af AaB i flere år, krydret med et par lejeaftaler på kritiske positioner og ikke mindst et sent Tim Janssen mål, der reddede os. I dag har vi en svag stamme, ingen penge til at hente spillere af den fornødne kvalitet til vinter, og Tim er for længst gået på pension.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Maglau » 25. okt 2022, 09:06

BoT skrev:
24. okt 2022, 23:02
R Rosenberg skrev:
24. okt 2022, 21:48
BoT skrev:
24. okt 2022, 21:29
Viborg er et meget veltrænet hold. Det må man bare tage hatten af for.
Jeg syntes oprigtigt, at de var middelmådige. Og var vi fortsat med at spille efter 1-0, var de forblevet middelmådige. Viborg så bedre ud, fordi modstanderen var så usandsynligt ringe.
Viborg spillede rigtig godt. Deres pres sad næsten perfekt, og de spillede klogt med bolden. Og det oven i adskillige udskiftninger i truppen. Rigtig stærkt træner-arbejde.
Enig - var af flere omgange voldsomt imponeret over deres presspil. Især sad det lige i skabet når vi forsøgte at spille op fra målmanden, alle huller var lukket.
Rigtigt godt træner arbejder og når et hold fungerer sådan der kan man godt tillade sig udskiftninger løbende - for de glider bare ind i en maskine der fungerer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 25. okt 2022, 09:26

Truppen er god nok til at overleve.

Spillerne bliver "bare" brugt forkert og så er de mere blottet for selvtillid end fie Laursen.

Lukas SKAL IKKE være vores offensive omdrejningspunkt, når han ikke er god nok til det. Det er en katastrofe. Har han lavet mål i år?

For at give lukas plads og tildels Prip, har vi fjernet Fossum fra en position, hvor han leverede på et godt niveau. Han skal ikke spille central midtbane, ligesom jeg heller ikke skal forkynde i kirken.

I min optik ville Fossum på venstrekanten, med gode løb og positioner, kunne bidrage med nogle kasser og Sousa fra højre ville bidrage med mål og kreativitet.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 138
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af OrkSatme » 25. okt 2022, 09:38

Maglau skrev:
25. okt 2022, 09:06
BoT skrev:
24. okt 2022, 23:02
R Rosenberg skrev:
24. okt 2022, 21:48
BoT skrev:
24. okt 2022, 21:29
Viborg er et meget veltrænet hold. Det må man bare tage hatten af for.
Jeg syntes oprigtigt, at de var middelmådige. Og var vi fortsat med at spille efter 1-0, var de forblevet middelmådige. Viborg så bedre ud, fordi modstanderen var så usandsynligt ringe.
Viborg spillede rigtig godt. Deres pres sad næsten perfekt, og de spillede klogt med bolden. Og det oven i adskillige udskiftninger i truppen. Rigtig stærkt træner-arbejde.
Enig - var af flere omgange voldsomt imponeret over deres presspil. Især sad det lige i skabet når vi forsøgte at spille op fra målmanden, alle huller var lukket.
Rigtigt godt træner arbejder og når et hold fungerer sådan der kan man godt tillade sig udskiftninger løbende - for de glider bare ind i en maskine der fungerer.
Til det med at alle huller var lukket. Jeg synes vores pasningsspil var fuldstændig uacceptabelt i går! Derudover er fight og vilje en by efter 1-0 målet igår. Der skal satme steppes op eller rykker vi ned.

Torben Fristrup er den tørreste kiks på jorden og Bælum kunne jeg også sagtens undvære...
All Cats Are Beautyfull

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af Halil » 25. okt 2022, 10:08

Satme så ringe med personlige fejl der fører til mål.

Igår var det to personlige fejl der fører til 1-1 og 2-1 målet.

Så er det svært at vinde, når AaB ikke scorer mål.
Uden Synd Ingen Frelse

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 25. okt 2022, 10:11

Som jeg har råbt og skreget om i flere år, så mangler dette hold karakter og robusthed. Vi havde det i Thelander og delvist i Ross, som dog bøvlede for meget med bolden. Vi fik det i Hiljemark, som desværre gik i stykker og så blev det syltet siden.
Men trods dem, var det stadig for få.

I stedet har vi spillere som Prip, Fossum, Pallesen, Lucas, Højholt, Makaric, Ahlmann, Ementa, m.fl., som sandt for dyden ikke er hverken ledere, har karakter eller er robuste, men det stik modsatte, og som andre skriver, er det jo fuldstændig til grin på alle måder, at anførergruppen tilsyneladende består af Lucas, Fossum og Pallesen.
Drt svarer jo til at gøre Torben Fristrup til 'motivational speaker' på et amerikansk ishockeyhold.

Men hvad endnu værre er, så står klubben med et gigantisk problem i, at ovenstående typer udgør størsteparten af truppen. En trup er så sammentømret en enhed, at når der er så mange medlemmer af den, som enten er åndeligt svage (Fossum, Lucas, Ahlmann) eller decideret ligeglade eller lallende (Prip, Makaric, m.fl.), så vil denne holdning begynde at gennemsyre truppen på alle leder og kanter. Og så bliver det for hver dag mere og mere umuligt at være fx en type som Sousa, som kæmper og vil det - for til sidst bliver man så træt af at kæmpe og løbe panden mod en mur, at man brænder ud og enten giver op og lader sig opsluge eller søger væk. Det ses også igen og igen på arbejdspladser med en dårlig arbejdskultur.

Jeg er sikker på, at én af de ting, Hamrén er hentet ind til, er at ruske op i dette. Problemet er bare, at det er en uriaspost, når det er så omfattende, så dybt forankret og har stået på så mange år. Og på den konto står både Gaarde og Inge uhyre svagt, for det er begges spillere, som hører til i den ødelæggende gruppe. Måske især førstnævnte har hentet mange mentalt svage spillere. Som om man, udover de spilmæssige kvaliteter, har lavet en personlighedsprofil med udgangspunkt i Torben Fristrup, når man skal hente nye spillere.

AaB's primær håb er derfor, som jeg ser det, at man i vintervinduet får afhændet nogle af disse fesne, lallende typer og får hentet 2-3 jernmænd ind, som altid går forrest med eget eksempel samt deler lussinger ud med deres kæmpepikke i pausen til typer som især Prip.

Det er oplagt, hvad typer som Ståle, Hiljemark, Wæhler, KEP, Würtz kan gøre ved et hold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af BoT » 25. okt 2022, 10:19

R Rosenberg skrev:
25. okt 2022, 10:11
Som jeg har råbt og skreget om i flere år, så mangler dette hold karakter og robusthed. Vi havde det i Thelander og delvist i Ross, som dog bøvlede for meget med bolden. Vi fik det i Hiljemark, som desværre gik i stykker og så blev det syltet siden.
Men trods dem, var det stadig for få.

I stedet har vi spillere som Prip, Fossum, Pallesen, Lucas, Højholt, Makaric, Ahlmann, Ementa, m.fl., som sandt for dyden ikke er hverken ledere, har karakter eller er robuste, men det stik modsatte, og som andre skriver, er det jo fuldstændig til grin på alle måder, at anførergruppen tilsyneladende består af Lucas, Fossum og Pallesen.
Drt svarer jo til at gøre Torben Fristrup til 'motivational speaker' på et amerikansk ishockeyhold.

Men hvad endnu værre er, så står klubben med et gigantisk problem i, at ovenstående typer udgør størsteparten af truppen. En trup er så sammentømret en enhed, at når der er så mange medlemmer af den, som enten er åndeligt svage (Fossum, Lucas, Ahlmann) eller decideret ligeglade eller lallende (Prip, Makaric, m.fl.), så vil denne holdning begynde at gennemsyre truppen på alle leder og kanter. Og så bliver det for hver dag mere og mere umuligt at være fx en type som Sousa, som kæmper og vil det - for til sidst bliver man så træt af at kæmpe og løbe panden mod en mur, at man brænder ud og enten giver op og lader sig opsluge eller søger væk. Det ses også igen og igen på arbejdspladser med en dårlig arbejdskultur.

Jeg er sikker på, at én af de ting, Hamrén er hentet ind til, er at ruske op i dette. Problemet er bare, at det er en uriaspost, når det er så omfattende, så dybt forankret og har stået på så mange år. Og på den konto står både Gaarde og Inge uhyre svagt, for det er begges spillere, som hører til i den ødelæggende gruppe. Måske især førstnævnte har hentet mange mentalt svage spillere. Som om man, udover de spilmæssige kvaliteter, har lavet en personlighedsprofil med udgangspunkt i Torben Fristrup, når man skal hente nye spillere.

AaB's primær håb er derfor, som jeg ser det, at man i vintervinduet får afhændet nogle af disse fesne, lallende typer og får hentet 2-3 jernmænd ind, som altid går forrest med eget eksempel samt deler lussinger ud med deres kæmpepikke i pausen til typer som især Prip.

Det er oplagt, hvad typer som Ståle, Hiljemark, Wæhler, KEP, Würtz kan gøre ved et hold.
Altså du vil gerne have, at AaB skal blive et britisk hold fra 80'erne?
Nu er det altså muligt at sammensætte et stærkt mentalt kollektivt uden typer, der skælder ud og hidser sig op. Det kan man jo fx tage en tur til Silkeborg eller Farum for at opleve.

Når et hold er så alvorligt ramt på selvtilliden, som AaB er, er det altså næppe det at blive råbt og skreget af, der er løsningen. Ledere kan lede på mange måder - men du har en pointe i, at vores ledere pt. ikke leder overhovedet. Og det skyldes jo rigtigt nok, at de selv døjer kraftigt med deres præstationer (Lucas, Fossum, Ahlmann, Pallesen). Så er det svært at hive de andre med op.
Vi skal dog ikke længere tilbage end til Lyngby-kampen for at finde et eksempel på, at disse spillere altså godt kan levere. I går var vi bare overmatchet både på mentalitet, selvtillid og taktik.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2022, 10:23

Lyngby som har 5 point. Det er måske ikke de opgør vi skal sætte som den gyldne standard
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF; mandag den 24 oktober kl. 19:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 25. okt 2022, 10:25

Heldigvis dør kærlighed til klubben ikke med en stime dårlige resultater, hvad værre for mig er klubben ser ud til at miste retning kurs og identitet.

Jeg aner ikke længere hvilke værdier klubben står for, og jeg tror heller ikke internt man længere har klare værdier at arbejde ud fra i hverdagen, hvis man havde det ville vi ikke se den flakken rundt mellem spillere, trænere, spilsystemer..

Vi har desværre brug for at det hele gentænkes og gerne men en ledelse der kan sætte en retning, sætte den i værk, og ikke mindst formulere den overfor fans, sponsorer og resten af omverdenen.

Den kommende tid bliver en prøvelse, men set med de positive briller på så kunne det måske betyde et nyt stærkt AaB på den anden side.

I have a dream that one day :).

Så spiller de bedste nordjyske spillere i AaB igen.

At vi stadig kan finde guld i de lavere rækker i DK igen, og gøre dem til AaB'er i hjertet.

At spillere med andet end et dansk pas er profiler der løfter holdet, og ikke ligegyldigt fyld.

At man ved man får en 100% indstilling og fight fra spillerne når men træder ind på stadion.

At man har en klar defineret spillestil om det er tiki-taka eller kick and rush rager mig (næsten) bare jeg er underholdt og begejstret når jeg ser på det.

Kan AaB komme stærkt tilbage, selvfølgelig kan vi det, se på vesttribunen, se på alle de andre der elsker AaB.. men der skal sammenhold og krav til hinanden for at løfte det, krav til ledelsen om forandring, krav til spillerne om at give sige 100%, og krav til alle os fans om at fortsætte med at støtte op om klubben selvom turen til stadion er knap så sjov lige nu.. :aabfan:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar