Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Klaus » 6. nov 2022, 22:03

Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 21:27
gravballe skrev:
6. nov 2022, 19:45
Så lige første mål igen.. Det er sku halv dårligt og han reagere jo knapt på skudt til andet mål. Ham og Høgh passer meget godt til det nivue AaB skal have for at blive en stabil midter klub i 1 div

Manden har ingen point givende redninger
Beklager, men det er simpelthen noget vrøvl ud fra et målmandsteknik-synspunkt..

Det første mål går vel ind 7-8 gange ud af 10 minimum..

Det andet mål vil jeg gå så langt og sige, at det går ind 10 ud af 10, om så du satte FCKs keeperne i kassen.. Fordi der sker det der nu engang sker, hvor der bliver sparket hårdt i feltet mod den ene side, og sekundet efter sparkes der så hårdt i den anden side, og uden synsvinkel til at se bolden..

Folk er simpelthen urealistiske, og sidder og kigger på slowmotion, og mener at der bliver reageret sent..
Det er ikke Sanders skyld at vi har tabt de sidste kampe. Og når man står med en 17-årig målmand, kan man ikke forlange mirakler. Det eneste jeg tænker må stå lysende klart er, at når Posavec igen er klar er han naturligvis førstemålmand. Sanders tid kommer, og han bliver en af de helt store, men det er ikke ham, der skal stå i overlevelseskampene til foråret.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af gravballe » 6. nov 2022, 22:24

Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 21:27
gravballe skrev:
6. nov 2022, 19:45
Så lige første mål igen.. Det er sku halv dårligt og han reagere jo knapt på skudt til andet mål. Ham og Høgh passer meget godt til det nivue AaB skal have for at blive en stabil midter klub i 1 div

Manden har ingen point givende redninger
Beklager, men det er simpelthen noget vrøvl ud fra et målmandsteknik-synspunkt..

Det første mål går vel ind 7-8 gange ud af 10 minimum..

Det andet mål vil jeg gå så langt og sige, at det går ind 10 ud af 10, om så du satte FCKs keeperne i kassen.. Fordi der sker det der nu engang sker, hvor der bliver sparket hårdt i feltet mod den ene side, og sekundet efter sparkes der så hårdt i den anden side, og uden synsvinkel til at se bolden..

Folk er simpelthen urealistiske, og sidder og kigger på slowmotion, og mener at der bliver reageret sent..
Manden har ingen point givende redninger.. Folk her inde var efter den kroatiske målmand for mindre.... men i vores situation er det virkelig en 17 årie målmand man vil have som sidste skanse? ....

der ud over må erik tage sig sammen og få Makaric ind i varmen, han er i det mindste bedre end Høgh og Ementa, og så få plads til Sussa.. erik er altså selv ude om det går som det går...

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Dalbjerg » 6. nov 2022, 22:43

Klaus skrev:
6. nov 2022, 22:03
Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 21:27
gravballe skrev:
6. nov 2022, 19:45
Så lige første mål igen.. Det er sku halv dårligt og han reagere jo knapt på skudt til andet mål. Ham og Høgh passer meget godt til det nivue AaB skal have for at blive en stabil midter klub i 1 div

Manden har ingen point givende redninger
Beklager, men det er simpelthen noget vrøvl ud fra et målmandsteknik-synspunkt..

Det første mål går vel ind 7-8 gange ud af 10 minimum..

Det andet mål vil jeg gå så langt og sige, at det går ind 10 ud af 10, om så du satte FCKs keeperne i kassen.. Fordi der sker det der nu engang sker, hvor der bliver sparket hårdt i feltet mod den ene side, og sekundet efter sparkes der så hårdt i den anden side, og uden synsvinkel til at se bolden..

Folk er simpelthen urealistiske, og sidder og kigger på slowmotion, og mener at der bliver reageret sent..
Det er ikke Sanders skyld at vi har tabt de sidste kampe. Og når man står med en 17-årig målmand, kan man ikke forlange mirakler. Det eneste jeg tænker må stå lysende klart er, at når Posavec igen er klar er han naturligvis førstemålmand. Sanders tid kommer, og han bliver en af de helt store, men det er ikke ham, der skal stå i overlevelseskampene til foråret.
Posavec er jeg mindre tryg ved end Sander..

Men hvis Svenskeren er overbevisende til træning, så er jeg ikke uenig i at man skal forlænge, og så lad hans større rutine beskytte Sander..

Men Posavec, ja han har bare dårlig teknik indlært.. Jeg forstår ikke at man ikke har kunne scoute, at han giver alt for mange returbolde tilbage ud i feltet i skudzonen..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Dalbjerg » 6. nov 2022, 22:49

gravballe skrev:
6. nov 2022, 22:24
Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 21:27
gravballe skrev:
6. nov 2022, 19:45
Så lige første mål igen.. Det er sku halv dårligt og han reagere jo knapt på skudt til andet mål. Ham og Høgh passer meget godt til det nivue AaB skal have for at blive en stabil midter klub i 1 div

Manden har ingen point givende redninger
Beklager, men det er simpelthen noget vrøvl ud fra et målmandsteknik-synspunkt..

Det første mål går vel ind 7-8 gange ud af 10 minimum..

Det andet mål vil jeg gå så langt og sige, at det går ind 10 ud af 10, om så du satte FCKs keeperne i kassen.. Fordi der sker det der nu engang sker, hvor der bliver sparket hårdt i feltet mod den ene side, og sekundet efter sparkes der så hårdt i den anden side, og uden synsvinkel til at se bolden..

Folk er simpelthen urealistiske, og sidder og kigger på slowmotion, og mener at der bliver reageret sent..
Manden har ingen point givende redninger.. Folk her inde var efter den kroatiske målmand for mindre.... men i vores situation er det virkelig en 17 årie målmand man vil have som sidste skanse? ....

der ud over må erik tage sig sammen og få Makaric ind i varmen, han er i det mindste bedre end Høgh og Ementa, og så få plads til Sussa.. erik er altså selv ude om det går som det går...
Han er skyld i at vi er i pokalen endnu, men den plads gav jeg gerne væk for 3 point mere i superligaen..

I min optik har Sander haft én dårlig kamp, og det var mod Viborg..

Randers var en freak situation, hvorefter han med en del store redninger holdte os inde i kampen..

Jeg er ikke overbevidst om at det er rigtigt at have en 17årig i kassen, når man er klar nedrykningsfavorit..
Men Posavec var jeg aldrig tryg ved.. Han gav vanvittigt mange returbolde.. Det var ikke en tilfældighed, men dårlig skole'ing.
Men måske svenskeren er noget efter VM, hvis han er overbevisende til træning..


Og ja, det er helt sort med Maka og Sousa.. Og jeg forventer, at en træner kan håndtere sådns ting uden at sætte holdet over styr ved det..
Sousa havde fået en straffeaktion i BIF.. Men også i dag.. Gad vide hvad han er gjort?

Og Maka må jo nærmest have lavet en Keller, hvis det skal give mening..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2022, 23:57

Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 22:49
gravballe skrev:
6. nov 2022, 22:24
Dalbjerg skrev:
6. nov 2022, 21:27
gravballe skrev:
6. nov 2022, 19:45
Så lige første mål igen.. Det er sku halv dårligt og han reagere jo knapt på skudt til andet mål. Ham og Høgh passer meget godt til det nivue AaB skal have for at blive en stabil midter klub i 1 div

Manden har ingen point givende redninger
Beklager, men det er simpelthen noget vrøvl ud fra et målmandsteknik-synspunkt..

Det første mål går vel ind 7-8 gange ud af 10 minimum..

Det andet mål vil jeg gå så langt og sige, at det går ind 10 ud af 10, om så du satte FCKs keeperne i kassen.. Fordi der sker det der nu engang sker, hvor der bliver sparket hårdt i feltet mod den ene side, og sekundet efter sparkes der så hårdt i den anden side, og uden synsvinkel til at se bolden..

Folk er simpelthen urealistiske, og sidder og kigger på slowmotion, og mener at der bliver reageret sent..
Manden har ingen point givende redninger.. Folk her inde var efter den kroatiske målmand for mindre.... men i vores situation er det virkelig en 17 årie målmand man vil have som sidste skanse? ....

der ud over må erik tage sig sammen og få Makaric ind i varmen, han er i det mindste bedre end Høgh og Ementa, og så få plads til Sussa.. erik er altså selv ude om det går som det går...
Han er skyld i at vi er i pokalen endnu, men den plads gav jeg gerne væk for 3 point mere i superligaen..

I min optik har Sander haft én dårlig kamp, og det var mod Viborg..

Randers var en freak situation, hvorefter han med en del store redninger holdte os inde i kampen..

Jeg er ikke overbevidst om at det er rigtigt at have en 17årig i kassen, når man er klar nedrykningsfavorit..
Men Posavec var jeg aldrig tryg ved.. Han gav vanvittigt mange returbolde.. Det var ikke en tilfældighed, men dårlig skole'ing.
Men måske svenskeren er noget efter VM, hvis han er overbevisende til træning..


Og ja, det er helt sort med Maka og Sousa.. Og jeg forventer, at en træner kan håndtere sådns ting uden at sætte holdet over styr ved det..
Sousa havde fået en straffeaktion i BIF.. Men også i dag.. Gad vide hvad han er gjort?

Og Maka må jo nærmest have lavet en Keller, hvis det skal give mening..
Straffeaktion?
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Maglau » 7. nov 2022, 10:15

RicoBR02 skrev:
6. nov 2022, 21:17
Maglau skrev:
6. nov 2022, 21:00
F…… ærgerligt nederlag synes vi fortjente mere.
Må nok se i øjnene at vi skal vinde resten af kampene for at klare os med i den top seks og det bliver nok svært med kampe i Farum og i parken efter jul.
Det bliver endnu et dødssygt nedrykningsspil.
Tror bestemt heller ikke at vores fokus lige nu skal være på top 6!!!
Jeg tror aldrig man som professionel fodboldklub skal have fokus på andet end at vinde kampe. Når det er opfyldt kan man se hvor langt det rækker.
Jeg ser ikke for spillertruppen nogen forskel på om man kæmper om guld, top 6 eller undgå nedrykning. De skal fokusere på at vinde kampe eller i hvert fald skaffe point.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Halil » 7. nov 2022, 11:02

Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Yankee » 7. nov 2022, 11:18

Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af gravballe » 7. nov 2022, 11:20

Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Helt enig, Kroaten havde taget flere af dem der har kostet os dyrt. Det er jeg 100% overbevist om. Selv med hans retur bolde, er jeg sikker på vi havde fået flere point med ham.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2022, 11:30

Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Ja, det grænser jo lidt til blasfemi at mene, at tiden nok ikke lige er til en målmand, der lige er fyldt 17, uanset talentet.
Theo har nogle fantastiske kompetencer, og jeg tvivler ikke et sekund på, at han når meget, meget langt i sin karriere, men med det pres, der er på klubben lige nu, så har vi brug for en keeper, der med sin erfaring ville have forhindret nogle flere af de mål.

Jeg er helt på linje: Man kan som sådan ikke klandre Theo for nogen af målene, men en bedre eller mere rutineret keeper havde nemlig nok kradset lidt flere point ind på bogen, således at vi kunne have stået med 3-4 point mere nu.

Jeg er lidt nysgerrig på vores nye mand, for han har jo et ret pænt CV. Gad vide, hvorfor Hamrén ikke spiller med ham.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Halil » 7. nov 2022, 11:44

Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Lige igår synes jeg ikke, at Sander kan få på munden over manglende indgreb.

Men det er klart, at når AaB skifter Rinne ud med randombalkantype/17-årigknejt, så får modstanderne nogle flere mål.

Problemet for mig er at det ikke er til at hitte ud af, hvad helvede AaB vil på målmandsfronten. Theo er et kæmpe talent, men der hyres en fra balkan ind som ikke kan agere mentor på samme måde som f.eks. en anden dansk/nordisk keeper. Så nu har AaB en keeper som måske er lidt bedre end Theo pt, men heller ikke hjælper så meget som han potentielt kunne. Nu har Theo så fået nogle kampe og gjort det "OK", så han vil selvfølgelig gerne forsætte udviklingen, imens balkan-keeper står og lurer lidt i ingenmandsland. Det er endnu en ringe disposition af den sportslige ledelse - Desværre er jeg blevet vant til, at det er niveauet for AaB for tiden.

Og det starter fra toppen med Torben. Gad vide om de har fået lavet en plan for, hvis AaB rykker ned?
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af FIDEL » 7. nov 2022, 13:32

Jeg kan virkelig mærke vreden og skuffelsen ulme i dag. Denne kamp må vi ALDRIG TABE!

Man starter kampen helt fantastisk, og kommer foran tidligt. Derefter formøbler man de chancer man har på det skammeligste. Fx. skal holdet altså spille chancerne større. Fx. i den situation, hvor Fossum tror han er Tielemanns, og fyrer et forkølet langskud mod mål. Det er simpelthen ikke GODT NOK, AT VORES SÅKALDTE "PROFILER" gang på gang tager forkerte beslutninger. Jeg er med på, at de er ramt på selvtilliden, men så må de fortsætte karrieren på Island eller Månen, hvis ikke de kan stå for presset! Lucas og Fossum kan for min skyld godt pisse ud af Aalborg med det samme. Tænk at have fået et talent som deres og så præstere så gudsjammerligt. Jeg synes faktisk det er utilgiveligt. Det mener jeg sgu.

Forhåbentligt gør den lange pause underværker for hele truppen. Der er mange spillere, som skal hjem og kigge sig grundigt i spejlet - især den højt besungne Lucas Andersen, hvis niveau pt. knap nok kan få ham på holdet i en Islandsk klub. Hvad fanden bilder han sig ind at være så ringe!? Sikke en jammerlig psyke han har. Hold nu op, hvor har han skuffet mig. Der er ikke for fem potter pis anfører i den knægt. :thumbsdown:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Funky » 7. nov 2022, 13:35

FIDEL skrev:
7. nov 2022, 13:32
Jeg kan virkelig mærke vreden og skuffelsen ulme i dag. Denne kamp må vi ALDRIG TABE!

Man starter kampen helt fantastisk, og kommer foran tidligt. Derefter formøbler man de chancer man har på det skammeligste. Fx. skal holdet altså spille chancerne større. Fx. i den situation, hvor Fossum tror han er Tielemanns, og fyrer et forkølet langskud mod mål. Det er simpelthen ikke GODT NOK, AT VORES SÅKALDTE "PROFILER" gang på gang tager forkerte beslutninger. Jeg er med på, at de er ramt på selvtilliden, men så må de fortsætte karrieren på Island eller Månen, hvis ikke de kan stå for presset! Lucas og Fossum kan for min skyld godt pisse ud af Aalborg med det samme. Tænk at have fået et talent som deres og så præstere så gudsjammerligt. Jeg synes faktisk det er utilgiveligt. Det mener jeg sgu.

Forhåbentligt gør den lange pause underværker for hele truppen. Der er mange spillere, som skal hjem og kigge sig grundigt i spejlet - især den højt besungne Lucas Andersen, hvis niveau pt. knap nok kan få ham på holdet i en Islandsk klub. Hvad fanden bilder han sig ind at være så ringe!? Sikke en jammerlig psyke han har. Hold nu op, hvor har han skuffet mig. Der er ikke for fem potter pis anfører i den knægt. :thumbsdown:
Jeg er enig, det burde være kriminelt at få så lidt ud af så dominerende en 1. halvleg. Nu kan det så i stedet blive selvmorderisk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af MortenN » 7. nov 2022, 13:39

Halil skrev:
7. nov 2022, 11:44
Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Lige igår synes jeg ikke, at Sander kan få på munden over manglende indgreb.

Men det er klart, at når AaB skifter Rinne ud med randombalkantype/17-årigknejt, så får modstanderne nogle flere mål.

Problemet for mig er at det ikke er til at hitte ud af, hvad helvede AaB vil på målmandsfronten. Theo er et kæmpe talent, men der hyres en fra balkan ind som ikke kan agere mentor på samme måde som f.eks. en anden dansk/nordisk keeper. Så nu har AaB en keeper som måske er lidt bedre end Theo pt, men heller ikke hjælper så meget som han potentielt kunne. Nu har Theo så fået nogle kampe og gjort det "OK", så han vil selvfølgelig gerne forsætte udviklingen, imens balkan-keeper står og lurer lidt i ingenmandsland. Det er endnu en ringe disposition af den sportslige ledelse - Desværre er jeg blevet vant til, at det er niveauet for AaB for tiden.

Og det starter fra toppen med Torben. Gad vide om de har fået lavet en plan for, hvis AaB rykker ned?
Den der om AaB har lavet en plan for hvis vi rykker ned, er efterhånden ved at være en floskel. De kan godt lave et regnestykke, men få en eller anden økonomi mand til at sidde i et rum for sig selv og lav det. Alle andre skal bare lukke røven og kæmpe videre for at man ikke får brug for det regnestykke.
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Dalbjerg » 7. nov 2022, 22:23

gravballe skrev:
7. nov 2022, 11:20
Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Helt enig, Kroaten havde taget flere af dem der har kostet os dyrt. Det er jeg 100% overbevist om. Selv med hans retur bolde, er jeg sikker på vi havde fået flere point med ham.
Græsset er altid grønnere ude på bænken, når man taber.. Eller noget i den stil..

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Hajen » 8. nov 2022, 01:13

R Rosenberg skrev:
7. nov 2022, 11:30
Yankee skrev:
7. nov 2022, 11:18
Halil skrev:
7. nov 2022, 11:02
Skal vi nu ikke være lidt positive?

Målene ved nederlaget igår var ikke pga. personlige fejl.

Desværre var det kollektivt ringe forsvarsspil ved begge mål. Passivt og meget kiggen fobol på SIF spillede den rundt om AaBs spillere.
Ja, og en målmand der ganske enkelt ikke er Superliga-klar. Det har jeg skrevet længe og jeg står ved det. Theo skal ikke have skylden for noget, men faktum er at AaB i de sidste tre kampe har lukket 8 mål ind på 12 afslutninger inden for målrammen eller 8 mål på 2,72 xG. Det er selvfølgelig i høj grad et spørgsmål om held, men en topmålmand havde simpelthen pillet et par stykker af de indkasserede mål, det er jeg nødt til at sige.
Ja, det grænser jo lidt til blasfemi at mene, at tiden nok ikke lige er til en målmand, der lige er fyldt 17, uanset talentet.
Theo har nogle fantastiske kompetencer, og jeg tvivler ikke et sekund på, at han når meget, meget langt i sin karriere, men med det pres, der er på klubben lige nu, så har vi brug for en keeper, der med sin erfaring ville have forhindret nogle flere af de mål.

Jeg er helt på linje: Man kan som sådan ikke klandre Theo for nogen af målene, men en bedre eller mere rutineret keeper havde nemlig nok kradset lidt flere point ind på bogen, således at vi kunne have stået med 3-4 point mere nu.

Jeg er lidt nysgerrig på vores nye mand, for han har jo et ret pænt CV. Gad vide, hvorfor Hamrén ikke spiller med ham.
SPOT ON:
Har trofast fulgt AaB (med sæsonkort) siden jeg for snart 35 år siden blev nordjyde, og jeg har med glæde brugt den 1½ times transport til og fra hjemmekampene, og meget mere til udekampene, og jeg tager da gerne diskussionerne (og "nederlagene") med kollegaerne, når vi holder vores favoritter op imod hinanden - AaB har givet mig 4 uforglemmelige øjeblikke (har været med til alle tabte pokalfinaler, og missede den seneste.....), og kan de holde det snit, er jeg helt tilfreds, og har helt accepteret, at vi i bedste fald popper op en gang i mellem.

Ovenstående skulle desværre være skrevet i en datids-form, da det desværre langt fra er tilfældet længere, og @R Rosenberg rammer desværre alt for godt det, som jeg inde i mig selv har undret mig over de seneste år:

GAD VIDE HVORFOR ?
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Yankee » 8. nov 2022, 10:26

Hajen skrev:
8. nov 2022, 01:13
GAD VIDE HVORFOR ?
Svaret er jo ret simpelt, men todelt. Grundlæggende er der fire klubber, der har flere point end AaB set over de sidste 10 år. Det er FCK, Brøndby, FCM og FCN. Alle klubber står desuden væsentligt bedre rustet til fremtiden end AaB gør i skrivende stund. Det kan reduceres til to årsager:

1) AaB har ikke penge nok til at investere nær så meget som konkurrerende klubber (FCK og Brøndby)
2) AaB har over de sidste 10-20 år ikke innoveret og udviklet sig nær så meget som konkurrende klubber (FCM og FCN)

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Portland » 8. nov 2022, 11:16

Yankee skrev:
8. nov 2022, 10:26
Hajen skrev:
8. nov 2022, 01:13
GAD VIDE HVORFOR ?
Svaret er jo ret simpelt, men todelt. Grundlæggende er der fire klubber, der har flere point end AaB set over de sidste 10 år. Det er FCK, Brøndby, FCM og FCN. Alle klubber står desuden væsentligt bedre rustet til fremtiden end AaB gør i skrivende stund. Det kan reduceres til to årsager:

1) AaB har ikke penge nok til at investere nær så meget som konkurrerende klubber (FCK og Brøndby)
2) AaB har over de sidste 10-20 år ikke innoveret og udviklet sig nær så meget som konkurrende klubber (FCM og FCN)
Mener du seriøst at AaB er en konkurrerende klub til FCK?

Det er der næppe nogen udenfor Aalborg, som har fået øje på - og forhåbentlig heller ikke mange i Aalborg, som er enig i.

Vi er i konkurrence med helt andre klubber, som også er på et helt andet niveau

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 06.11.2022

Indlæg af Yankee » 8. nov 2022, 11:18

Portland skrev:
8. nov 2022, 11:16
Yankee skrev:
8. nov 2022, 10:26
Hajen skrev:
8. nov 2022, 01:13
GAD VIDE HVORFOR ?
Svaret er jo ret simpelt, men todelt. Grundlæggende er der fire klubber, der har flere point end AaB set over de sidste 10 år. Det er FCK, Brøndby, FCM og FCN. Alle klubber står desuden væsentligt bedre rustet til fremtiden end AaB gør i skrivende stund. Det kan reduceres til to årsager:

1) AaB har ikke penge nok til at investere nær så meget som konkurrerende klubber (FCK og Brøndby)
2) AaB har over de sidste 10-20 år ikke innoveret og udviklet sig nær så meget som konkurrende klubber (FCM og FCN)
Mener du seriøst at AaB er en konkurrerende klub til FCK?

Det er der næppe nogen udenfor Aalborg, som har fået øje på - og forhåbentlig heller ikke mange i Aalborg, som er enig i.

Vi er i konkurrence med helt andre klubber, som også er på et helt andet niveau
Nej, men hvis du bytter ordet "konkurrerende" ud med "andre", så forstår du måske pointen.

Besvar