Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nitten » 7. nov 2022, 20:15

Det bliver også spændende om der i vinterpausen kommer en udmelding fra ledelse og bestyrelse om deres syn på situationen og planer, eller om det fastholdes at nedrykning og mulige konsekvenser ikke er noget man ser på.
Særlig spændende om bestyrelsesformanden har modet til at stille sig i frontlinjen igen

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Baatnakken » 7. nov 2022, 20:45

:cool:
Aalborg frederikshavner skrev:
7. nov 2022, 15:44
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 15:25
Aalborg frederikshavner skrev:
7. nov 2022, 15:08
Overvej lige hvor 'heldig' vi er at det er i denne lidt unormale sæson vi har problemer da der kun skal findes én nedrykker da Lyngby BK reelt allerede er rykket ned. Vi skal bare overhale ét hold for at sikre overlevelse og selvfølgelig gør vi det, en god vinteropstart og et par gode signings kan medføre en kæmpe forskel og derfor er jeg sikker på at vi overlever.
Derudover har holdet for meget substans til at rykke ned.

Vi er bedre end AC Horsens og der skal nok komme til udtryk til foråret, derudover kan andre hold også blive involveret i hundeslagsmålet i bunden.

Det er en hård sæson vi har gang i men det skal nok ende lykkeligt, jeg sidder med følelsen af at når vi har sikret overlevelse at det så kan være starten på bedre tider og jeg kan i den sammenhæng ikke undgå at drage paralleller til 10/11 sæsonen
Nej, vi er ikke bedre end Horsens
AC Horsens er et skod hold som vi overhaler i foråret, salami holdet har overpræsteret men det holder ikke over en hel sæson
Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Yankee » 8. nov 2022, 11:36

Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude
AGF hjemme
FCK ude
FCM hjemme
OB ude
Randers hjemme

Horsens
OB hjemme
Brøndby ude
Viborg hjemme
AGF ude
FCK hjemme
Lyngby ude

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 8. nov 2022, 12:41

Horsen henter 5-7 point
Vi henter 4

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af baresi » 8. nov 2022, 12:45

Yankee skrev:
8. nov 2022, 11:36
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude 0
AGF hjemme 3
FCK ude 0
FCM hjemme 1
OB ude 3
Randers hjemme 3
= 10
Horsens
OB hjemme 3
Brøndby ude 0
Viborg hjemme 0
AGF ude 1
FCK hjemme 0
Lyngby ude 1
= 5

man skal da være optimistisk :-) FUCK hvor taler statistikken imod os.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Proppen » 8. nov 2022, 13:29

Yankee skrev:
8. nov 2022, 11:36
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude
AGF hjemme
FCK ude
FCM hjemme
OB ude
Randers hjemme

Horsens
OB hjemme
Brøndby ude
Viborg hjemme
AGF ude
FCK hjemme
Lyngby ude
Der mangler vel også lige alle kampene i nedrykningsspillet.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Mogens » 8. nov 2022, 13:52

Proppen skrev:
8. nov 2022, 13:29
Yankee skrev:
8. nov 2022, 11:36
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude
AGF hjemme
FCK ude
FCM hjemme
OB ude
Randers hjemme

Horsens
OB hjemme
Brøndby ude
Viborg hjemme
AGF ude
FCK hjemme
Lyngby ude
Der mangler vel også lige alle kampene i nedrykningsspillet.
Naturligvis, men det er stadig svært at tro på, at vi i 10 kampe kan indhente 7 point på et andet hold, når vi hidtil blot har kunne hente 14 point i alt. Ikke mindst, når man tager i betragtning, at horsens mangler en kamp mere end os mod lyngby. Skulle vi være så frække (men dog realistiske), at regne de kampe for 3-points kampe for alle, så har vi 8 kampe til at indhente 10 point. Ikke en umulig mission, men heller ikke videre sandsynlig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Proppen » 8. nov 2022, 16:23

Mogens skrev:
8. nov 2022, 13:52
Proppen skrev:
8. nov 2022, 13:29
Yankee skrev:
8. nov 2022, 11:36
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude
AGF hjemme
FCK ude
FCM hjemme
OB ude
Randers hjemme

Horsens
OB hjemme
Brøndby ude
Viborg hjemme
AGF ude
FCK hjemme
Lyngby ude
Der mangler vel også lige alle kampene i nedrykningsspillet.
Naturligvis, men det er stadig svært at tro på, at vi i 10 kampe kan indhente 7 point på et andet hold, når vi hidtil blot har kunne hente 14 point i alt. Ikke mindst, når man tager i betragtning, at horsens mangler en kamp mere end os mod lyngby. Skulle vi være så frække (men dog realistiske), at regne de kampe for 3-points kampe for alle, så har vi 8 kampe til at indhente 10 point. Ikke en umulig mission, men heller ikke videre sandsynlig.
Jamen, jeg er ikke uenig. Jeg tror heller ikke på det. Spillere, ledere og folk omkring truppen blev lullet i søvn på, at vi er for gode til at rykke ned, og så fik man ikke reageret i tide på den nedbrydning, der langsomt skete under Inge og med ansættelsen af Friis. Så trist at der ikke var nogle med fodboldindblik længere oppe i systemet, som kunne se advarselssignalerne i tide.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 8. nov 2022, 18:51

Proppen skrev:
8. nov 2022, 16:23
Mogens skrev:
8. nov 2022, 13:52
Proppen skrev:
8. nov 2022, 13:29
Yankee skrev:
8. nov 2022, 11:36
Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 20:45

Lad os se om det ikke lykkes for skodhorsens at snige sig med i top 6. Skumle de ikke det er de som hold meget bedre sammensat og rustet til at spille om overlevelse
Ja og så har de fået 50% flere point end AaB. Vi kan også se på det resterende program i grundspillet. Det virker ikke umiddelbart logisk at afstanden derefter skulle være mindre end de 7 point + målscore, som er status pt. Det mest sandsynlige er vel at afstanden er 8 eller 10 point allerede efter næste runde.

Man skal selvfølgelig gøre alt hvad man kan for at overleve, men det er klart det mest sandsynlige scenarie at AaB spiller 1. division næste år.

AaB
FCN ude
AGF hjemme
FCK ude
FCM hjemme
OB ude
Randers hjemme

Horsens
OB hjemme
Brøndby ude
Viborg hjemme
AGF ude
FCK hjemme
Lyngby ude
Der mangler vel også lige alle kampene i nedrykningsspillet.
Naturligvis, men det er stadig svært at tro på, at vi i 10 kampe kan indhente 7 point på et andet hold, når vi hidtil blot har kunne hente 14 point i alt. Ikke mindst, når man tager i betragtning, at horsens mangler en kamp mere end os mod lyngby. Skulle vi være så frække (men dog realistiske), at regne de kampe for 3-points kampe for alle, så har vi 8 kampe til at indhente 10 point. Ikke en umulig mission, men heller ikke videre sandsynlig.
Jamen, jeg er ikke uenig. Jeg tror heller ikke på det. Spillere, ledere og folk omkring truppen blev lullet i søvn på, at vi er for gode til at rykke ned, og så fik man ikke reageret i tide på den nedbrydning, der langsomt skete under Inge og med ansættelsen af Friis. Så trist at der ikke var nogle med fodboldindblik længere oppe i systemet, som kunne se advarselssignalerne i tide.
Spiller for spiller er vi for gode til rykke ned men selvfølgelig er der ingen der kan leve på navnene alene hvis der ikke bliver præsteret på banen.

Vi har spillerne til at overleve, spørgsmålet er om vi har holdet?
Det vil jeg absolut mene at vi har men det er klart at efterårssæsonens sidste runde på søndag kan få stor betydning. Der er immervæk forskel på at overvintre med 4 point op til stregen kontra 8-10 point.

Uanset hvad er jeg overbevist om at vi overlever da jeg tror at vinterpausen kommer til at gavne os.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af SteenA » 9. nov 2022, 11:00

Hvis man har lyst til at "hygge sig" med de mulige scenarier for resten af grundspillet, så er der en simulator her:

https://superliga.dk/slutspilsimulator/

De tre nøglekampe bliver for mig at se mod AGF, OB og Randers. Med sejre i en eller flere af de kampe, trækker man nok også modstanderen med ned i bund-6 slutspillet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Maglau » 9. nov 2022, 11:14

SteenA skrev:
9. nov 2022, 11:00
Hvis man har lyst til at "hygge sig" med de mulige scenarier for resten af grundspillet, så er der en simulator her:

https://superliga.dk/slutspilsimulator/

De tre nøglekampe bliver for mig at se mod AGF, OB og Randers. Med sejre i en eller flere af de kampe, trækker man nok også modstanderen med ned i bund-6 slutspillet.
Shit jeg landede 3 point fra en slutspilsplads
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af FIDEL » 9. nov 2022, 11:20

Maglau skrev:
9. nov 2022, 11:14
SteenA skrev:
9. nov 2022, 11:00
Hvis man har lyst til at "hygge sig" med de mulige scenarier for resten af grundspillet, så er der en simulator her:

https://superliga.dk/slutspilsimulator/

De tre nøglekampe bliver for mig at se mod AGF, OB og Randers. Med sejre i en eller flere af de kampe, trækker man nok også modstanderen med ned i bund-6 slutspillet.
Shit jeg landede 3 point fra en slutspilsplads
Det var dælme optimistisk!
Jeg endte på 22 points, ligesom Horsens i øvrigt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Maglau » 9. nov 2022, 12:09

FIDEL skrev:
9. nov 2022, 11:20
Maglau skrev:
9. nov 2022, 11:14
SteenA skrev:
9. nov 2022, 11:00
Hvis man har lyst til at "hygge sig" med de mulige scenarier for resten af grundspillet, så er der en simulator her:

https://superliga.dk/slutspilsimulator/

De tre nøglekampe bliver for mig at se mod AGF, OB og Randers. Med sejre i en eller flere af de kampe, trækker man nok også modstanderen med ned i bund-6 slutspillet.
Shit jeg landede 3 point fra en slutspilsplads
Det var dælme optimistisk!
Jeg endte på 22 points, ligesom Horsens i øvrigt.
Jeg endte på 26
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2022, 12:28

Jeg ender på 18. Randers og GF' er de næste med 28. Horsens og OB kommer åbenbart begge i top-6. Silkeborg og BIF kommer ikke med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. nov 2022, 18:56

Jeg ender på 32 point og en plads i slutspillet

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Pollack2 » 9. nov 2022, 20:09

Aalborg frederikshavner skrev:
9. nov 2022, 18:56
Jeg ender på 32 point og en plads i slutspillet
Det er ikke utænkeligt: Horsens har vist gode takter - hvad lander AaB så på? :|

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Proppen » 13. nov 2022, 19:12

De er helt og aldeles uundgåeligt, at det ender med nedrykning. Og det mest sandsynlige er, at vi kommer til at hænge i dyndet i lang tid. Næste år vil formentligt hold som Lyngby, Esbjerg og SønderjyskE bejle til oprykning. Det er ikke videre sandsynligt, at vi bliver i stand til at bide skeer med dem

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af emenike » 13. nov 2022, 20:01

5-1 i Farum og 2022, det med længder værste AaB-kalenderår i hele Superligaens historie, er overstået - endelig! Hvor skal vi dog være taknemmelige for at nogle olie-arabere har sørget for en tidlig vinterpause netop i år, for vores eneste spinkle håb for overlevelse er en ordentlig gang vinterrengøring i truppen og gang i svingdøren der ikke er set siden 10/11 sæsonen.

Offensiven har skreget på mål, midtbanen har skreget på kreativitet, og forsvaret har skreget på soliditet. Det kommer til at kræve kvalitet i hver kæde, så er jeg sådan set ligeglad med om det bliver 3, 4 eller 5 nye spillere, så længe det er klare forstærkninger som passer til Hamréns system. Samtidig kunne det gavne at sende en række flops og ballademagere den anden vej (kigger på Nadrani, Makaric, Fossum, Ementa, Høgh, har jeg glemt nogen?).

Jeg giver dog ikke mange chancer for en overlevelse selvom man selvfølgelig skal gøre alt i sin magt for at få vendt skuden. Roden til vores nuværende problemer strækker sig flere år tilbage og vil tage mindst lige så lang tid at få reddet solidt ud i igen. En start kunne meget vel været at smide Fristrup og hans kompagnoner langt væk fra AaB’s videre udvikling og få nogle kompetente, evt. Østrigske, folk ind over.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Eksil » 15. nov 2022, 10:49

Hvor er du på skalen?

Billede

Trin 1 - Truppen er for god til nedrykning
Trin 2 - Så kom nu, gør noget!
Trin 3 - Fåååking Inge, lorte bestyrelse og elendige spillere!
Trin 4 - Jeg hader alt og alle, og mig selv, for at holde med et lorte hold.
Trin 5 - Hvad gør jeg, når vi rykker ned? En fri transfer til at være Randers-fan?
Trin 6 - Måske er håndbold ret fedt? De har også ham med det lange hår.
Trin 7 - AaB rykker ned. Ingen transfer, ingen træner og ingen ny ejer kan ændre det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 15. nov 2022, 11:12

Eksil skrev:
15. nov 2022, 10:49
Hvor er du på skalen?

Billede

Trin 1 - Truppen er for god til nedrykning
Trin 2 - Så kom nu, gør noget!
Trin 3 - Fåååking Inge, lorte bestyrelse og elendige spillere!
Trin 4 - Jeg hader alt og alle, og mig selv, for at holde med et lorte hold.
Trin 5 - Hvad gør jeg, når vi rykker ned? En fri transfer til at være Randers-fan?
Trin 6 - Måske er håndbold ret fedt? De har også ham med det lange hår.
Trin 7 - AaB rykker ned. Ingen transfer, ingen træner og ingen ny ejer kan ændre det.
Jeg ligger nok og danser et sted mellem 3 og 4. Selvhadet, bitterheden og verden er stor omkring kl. XX.55 på kampdage.

Dog skal jeg sige, at jeg siden runde 5-8-stykker har postuleret, at vi ender over AGF. Det tror jeg stadig.
Ædruelighedens stemme

Besvar