Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af DGK » 22. feb 2023, 19:08

Hvordan fungere det med nedrykning? Ryger vi direkte ned eller skal vi spille mod et 1.divisionshold om Superliga pladsen?

Brugeravatar
micnor
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:27

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af micnor » 22. feb 2023, 21:07

De to dårligste placerede hold rykker direkte ud af Superligaen.

Billede

Og fra Wikipedia - se under Kvalifikationsspil https://da.m.wikipedia.org/wiki/Superligaen_2022-23

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Klaus » 22. feb 2023, 21:40

gravballe skrev:
22. feb 2023, 18:40
emenike skrev:
22. feb 2023, 11:26
Giver efterhånden ikke en flyvende fis for de "rygter" der siver ud fra administrationen/spillertruppen efterhånden, det lyder mest af alt som dårlige undskyldninger og bortforklaringer for at tingene ikke fungere på banen.

Rygterne gik også på at Friis var alt for blødsød overfor spillerne som derfor ikke kunne performe og manglede disciplin, mens at Cifuentes inden da skulle have været alt for hård og spillerne havde voldsomt svært ved at leve op til de krav der blev stillet. Der er åbenbart altid et eller andet i vejen med trænerne (der vil selvfølgelig altid være nogen der er utilfredse), og nu er det så Hiljemark som skal have skylden.
Gæt hvem bestyrelsen snakkede med angående Friis 😉
Sig ikke det var Hiljemark, der fik Friis fyret :@

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 22. feb 2023, 21:46

Klaus skrev:
22. feb 2023, 21:40
gravballe skrev:
22. feb 2023, 18:40
emenike skrev:
22. feb 2023, 11:26
Giver efterhånden ikke en flyvende fis for de "rygter" der siver ud fra administrationen/spillertruppen efterhånden, det lyder mest af alt som dårlige undskyldninger og bortforklaringer for at tingene ikke fungere på banen.

Rygterne gik også på at Friis var alt for blødsød overfor spillerne som derfor ikke kunne performe og manglede disciplin, mens at Cifuentes inden da skulle have været alt for hård og spillerne havde voldsomt svært ved at leve op til de krav der blev stillet. Der er åbenbart altid et eller andet i vejen med trænerne (der vil selvfølgelig altid være nogen der er utilfredse), og nu er det så Hiljemark som skal have skylden.
Gæt hvem bestyrelsen snakkede med angående Friis 😉
Sig ikke det var Hiljemark, der fik Friis fyret :@
Nok ikke direkte nej, men jeg ved han var en af dem bestyrelsen snakkede meget med, og mit gæt vil være han havde en ide om at få lov at overtage på et tidspunkt.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af 9520AaB » 23. feb 2023, 07:21

Allerede efter ca. 4 kamp i denne sæson skrev jeg herinde, at der ikke stod mejslet i granit, at AaB ikke kan rykke ned. Min anke var blandt andet, at alvoren ikke var gået op for spillerne/trænerne/bestyrelsen på Hornevej. Flere herinde mente at jeg ikke havde ret.
Faktum er at det hele sejler derude, og alvoren er stadig ikke gået op for dem. Vi sejler opstillingsmæssigt, vi sejler resultatmæssigt og vi har en direktør der mangler indsigt i hvilke positioner, vi burde have forstærket os på.
Optimisterne siger,:
1. vi skal bare vinde to kampe mod Horsens plus en mere.
2.vi har en fantastisk fanscene.
3. Hamren skal nok få styr på det.
4. Uro i truppen er bare rygter.
Altså i nuværende forfatning vinder vi ikke BARE begge kampe mod Horsens. Den fantastiske fanscene bliver mindre i 1 division, unge mennesker i dag holder med tophold, og vi kommer til at miste fremtidige fans på nedrykning. Hamren har ikke styr på en skid, og der er sjældent røg uden ild.
Vi er i lort til knæene, måske højere, og jeg ser ikke nogen lys fremtid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af le Cid » 23. feb 2023, 07:35

9520AaB skrev:
23. feb 2023, 07:21
...
Optimisterne siger,:
...
Hvor finder du de optimister???? Jeg mindes aldrig at have oplevet en lignende gravkammerstemning på debatsiden nogensinde!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2023, 07:55

Det lyder til at det egentlige problem er invalidepensionisten på bænken, der har ambitioner han sætter over klubben. Jeg er ærlig talt ved at være træt af ham. Det er da også kun gået en vej siden han blev indlemmet i truppen, og han har på intet tidspunkt vist, at han skulle have kvaliteter der er værd at få løn for. Hvis det er ham der kører tingene på træningsbanen er det måske heller ikke så underligt at det går så elendigt.

Enkeltbillet til Sverige, og intet tak for denne gang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af le Cid » 23. feb 2023, 08:27

jonas386 skrev:
23. feb 2023, 07:55
Det lyder til at det egentlige problem er invalidepensionisten på bænken, der har ambitioner han sætter over klubben. Jeg er ærlig talt ved at være træt af ham. Det er da også kun gået en vej siden han blev indlemmet i truppen, og han har på intet tidspunkt vist, at han skulle have kvaliteter der er værd at få løn for. Hvis det er ham der kører tingene på træningsbanen er det måske heller ikke så underligt at det går så elendigt.

Enkeltbillet til Sverige, og intet tak for denne gang.
Jeg vil blankt erkende, at jeg har 0% belæg for at bedømme kvaliteten af vores træner-assistenter. Derfor er det her et helt oprigtigt spørgsmål: På hvilken baggrund vurderer du Hiljemarks kvaliteter som assistent?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af emenike » 23. feb 2023, 08:33

jonas386 skrev:
23. feb 2023, 07:55
Det lyder til at det egentlige problem er invalidepensionisten på bænken, der har ambitioner han sætter over klubben. Jeg er ærlig talt ved at være træt af ham. Det er da også kun gået en vej siden han blev indlemmet i truppen, og han har på intet tidspunkt vist, at han skulle have kvaliteter der er værd at få løn for. Hvis det er ham der kører tingene på træningsbanen er det måske heller ikke så underligt at det går så elendigt.

Enkeltbillet til Sverige, og intet tak for denne gang.
Det er jo bare at sende bolden videre endnu engang det der. Friis er det egentlige problem, Inge er det egentlige problem, nu er Hiljemark så det egentlige problem. Hvad hjalp det at skille sig af med de to førstenævnte, når man derefter står uden nogen plan for den videre færd?

Et måske bedre bud end at enkeltpersoner skal gøres til syndebuk hver gang kan være, at problemet er kulturelt og drevet af en disharmonisk trup i en klub, der har stået uden en reel sportslig ledelse i godt og vel et halvt år. Var der problemer inden da? Bestemt, men at smide personale på gaden med den rate man har gjort den seneste tid har kun accelereret klubbens problemer.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 23. feb 2023, 08:59

Sagde jo flere gange at det ikke var Inge der var problemet, men blev bare kaldt Inge fan boy.

Det er kæmpe provlemer dybt ind i AaB og Inge blev tvunget til ting som blev besluttet over ham, salg af ross, fyring af Friis osv.

Lige som man aldrig gav ham der budget man havde lovet ham pga manglende penge pga kapital udvidelse glippede.

Sagde Erik vil gejle, sagde Helenius var et tåbelig køb når man ikke kunne servicere sine angribere så dårlig er Makaric heller ikke.

Så køber man spillere til 5-3-2 men har en træner der ikke kan omstille sig og hvis stil kræver man har spillere der er mere komplette frem for at have extreme gode spids kompetance, og så nægter man at spille med den mest farlige spiller og folk undre sig over det går skidt? Erik her ikke flyttet holdt i pausen.. Han skulle aldrig have sagt ja. Ved godt han gjorde det pga kærligheden til klubben men han er den forkerte

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af le Cid » 23. feb 2023, 09:08

gravballe skrev:
23. feb 2023, 08:59
Erik vil gejle
Så længe Erik vil gejle, så går det hele nok :P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Frygah » 23. feb 2023, 09:17

le Cid skrev:
23. feb 2023, 07:35
9520AaB skrev:
23. feb 2023, 07:21
...
Optimisterne siger,:
...
Hvor finder du de optimister???? Jeg mindes aldrig at have oplevet en lignende gravkammerstemning på debatsiden nogensinde!
Du må forstå det jo handler om at kunne sige "Hvad sagde jeg?" overfor andre herinde på Debatsiden, hvorfor det åbenbart er vigtigt for nogle brugere at planke alle vi andre ned i en eller anden "optimist" kasse, selvom ingen af os overhovedet er det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2023, 09:26

le Cid skrev:
23. feb 2023, 08:27
jonas386 skrev:
23. feb 2023, 07:55
Det lyder til at det egentlige problem er invalidepensionisten på bænken, der har ambitioner han sætter over klubben. Jeg er ærlig talt ved at være træt af ham. Det er da også kun gået en vej siden han blev indlemmet i truppen, og han har på intet tidspunkt vist, at han skulle have kvaliteter der er værd at få løn for. Hvis det er ham der kører tingene på træningsbanen er det måske heller ikke så underligt at det går så elendigt.

Enkeltbillet til Sverige, og intet tak for denne gang.
Jeg vil blankt erkende, at jeg har 0% belæg for at bedømme kvaliteten af vores træner-assistenter. Derfor er det her et helt oprigtigt spørgsmål: På hvilken baggrund vurderer du Hiljemarks kvaliteter som assistent?
Han (og Würtz) har siddet derude i snart to år, og i den periode er vi kun blevet ringere, og jeg tror ikke, at jeg kan pege på en eneste spiller i truppen der har udviklet sig i positiv retning i den periode. Resultaterne taler for sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Maglau » 23. feb 2023, 09:31

Frygah skrev:
23. feb 2023, 09:17
le Cid skrev:
23. feb 2023, 07:35
9520AaB skrev:
23. feb 2023, 07:21
...
Optimisterne siger,:
...
Hvor finder du de optimister???? Jeg mindes aldrig at have oplevet en lignende gravkammerstemning på debatsiden nogensinde!
Du må forstå det jo handler om at kunne sige "Hvad sagde jeg?" overfor andre herinde på Debatsiden, hvorfor det åbenbart er vigtigt for nogle brugere at planke alle vi andre ned i en eller anden "optimist" kasse, selvom ingen af os overhovedet er det.
Og det at være “optimist” er det største skældsord herinde. Optimister ødelægger hele fortælling.
Tænk sig nogen kan finde på at forklare at 8 point hentes via to indbyrdes opgør og en sejr mere end Horsens i yderligere 12 kampe.

hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater OG OPTIMISTER
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Brodernumsi » 23. feb 2023, 09:53

gravballe skrev:
23. feb 2023, 08:59
Sagde jo flere gange at det ikke var Inge der var problemet, men blev bare kaldt Inge fan boy.

Nu er det ikke én ting, der er et problem i klubben, der er/var mange ting, og Inge var helt klart et af dem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af RicoBR02 » 23. feb 2023, 10:15

Maglau skrev:
23. feb 2023, 09:31
Frygah skrev:
23. feb 2023, 09:17
le Cid skrev:
23. feb 2023, 07:35
9520AaB skrev:
23. feb 2023, 07:21
...
Optimisterne siger,:
...
Hvor finder du de optimister???? Jeg mindes aldrig at have oplevet en lignende gravkammerstemning på debatsiden nogensinde!
Du må forstå det jo handler om at kunne sige "Hvad sagde jeg?" overfor andre herinde på Debatsiden, hvorfor det åbenbart er vigtigt for nogle brugere at planke alle vi andre ned i en eller anden "optimist" kasse, selvom ingen af os overhovedet er det.
Og det at være “optimist” er det største skældsord herinde. Optimister ødelægger hele fortælling.
Tænk sig nogen kan finde på at forklare at 8 point hentes via to indbyrdes opgør og en sejr mere end Horsens i yderligere 12 kampe.

hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater OG OPTIMISTER
Jeg er sgu stadig optimist. Min kærlighed gør at jeg nægter at at give op før det matematisk er umuligt at overleve.. Vi får minimum en uafgjort mod FCK og så starter opturen!!

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Bech » 24. feb 2023, 16:02

Mange lange ture til Sjælland i næste sæson. Derby mod Hjørring bliver vel højdepunktet.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af NIN » 24. feb 2023, 17:59

Maglau skrev:
23. feb 2023, 09:31
Frygah skrev:
23. feb 2023, 09:17
le Cid skrev:
23. feb 2023, 07:35
9520AaB skrev:
23. feb 2023, 07:21
...
Optimisterne siger,:
...
Hvor finder du de optimister???? Jeg mindes aldrig at have oplevet en lignende gravkammerstemning på debatsiden nogensinde!
Du må forstå det jo handler om at kunne sige "Hvad sagde jeg?" overfor andre herinde på Debatsiden, hvorfor det åbenbart er vigtigt for nogle brugere at planke alle vi andre ned i en eller anden "optimist" kasse, selvom ingen af os overhovedet er det.
Og det at være “optimist” er det største skældsord herinde. Optimister ødelægger hele fortælling.
Tænk sig nogen kan finde på at forklare at 8 point hentes via to indbyrdes opgør og en sejr mere end Horsens i yderligere 12 kampe.

hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater OG OPTIMISTER
Spot on! Det var lusede amatører, der gang på gang ødelagde Egons planer.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 213
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Portland » 24. feb 2023, 18:17

Bør vi ikke have en oprykningstråd?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. feb 2023, 18:53

Jeg håber at spillerne har større tro på overlevelse end hvad den generelle holdning er herinde.

Nu har vi været igennem et par turbulente dage men måske det ikke er så skidt endda hvis det får spillerne til at rykke endnu tættere i bussen.
Derudover er der noget mentalt i at være et hold der kan 'vinde' noget dvs. undgå nedrykning modsat AC Horsens der har noget at tabe og som må kigge sig nervøst over skulderen. Nogle gange er det nemmere at være den der jager fremfor at være den der bliver jaget.

Vi har meget at slås med men er så privilegeret at vi bare skal overhale elendige AC Horsens. I min optik bør Askou være mere bekymret da hans hold stort set ikke henter point på udebane og senest sejlede totalt på Vestegnen.

Vi rykker selvfølgelig ikke ned
:aabfan:

Besvar