Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Gentleman Finn » 20. maj 2023, 16:29

Klaus skrev:
20. maj 2023, 13:28
Jeg tænker lidt vi har spillet mange sæsondefinerende finaler allerede. Vi har vundet to gange over Horsens og en gang over Lyngby... Havde vi tabt en af dem havde det været slut nu .. Så bores hold har vist, at de kan når det gælder...
Præcis, vi har allerede været i 2 afgørende kampe imod Lyngby og Horsens, som vi begge vandt. Det eneste vigtige er hvad den her trup har lavet, særligt under Hiljemark. Jeg har stor tro på at vi kan tage fcm, dem der fik fuld tid i torsdags skal vi nok få råbt energi ind i på hjemmebane, det er jo også hovedsagligt dem med store motorer der fik fuld tid, udover Lucas og Bakiz, håber de 2 sidstnævnte har restitueret godt så de også kan bidrage, det er min eneste tvivl. Der bliver behov for at alle bidrager i morgen, så vi kan få 3 point.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2023, 17:32

Gentleman Finn skrev:
20. maj 2023, 16:29
Klaus skrev:
20. maj 2023, 13:28
Jeg tænker lidt vi har spillet mange sæsondefinerende finaler allerede. Vi har vundet to gange over Horsens og en gang over Lyngby... Havde vi tabt en af dem havde det været slut nu .. Så bores hold har vist, at de kan når det gælder...
Præcis, vi har allerede været i 2 afgørende kampe imod Lyngby og Horsens, som vi begge vandt. Det eneste vigtige er hvad den her trup har lavet, særligt under Hiljemark. Jeg har stor tro på at vi kan tage fcm, dem der fik fuld tid i torsdags skal vi nok få råbt energi ind i på hjemmebane, det er jo også hovedsagligt dem med store motorer der fik fuld tid, udover Lucas og Bakiz, håber de 2 sidstnævnte har restitueret godt så de også kan bidrage, det er min eneste tvivl. Der bliver behov for at alle bidrager i morgen, så vi kan få 3 point.
3. Med en målscore på 9-0 endda.
Som mange sagde, herunder undertegnede, da vi gik ind i dette slutspil, så ville 4 sejre mod Horsens og Lyngby nok være det, der skulle til. Og det ser sådan ud lige nu.
Men lad os nu nappe alle tre i morgen og håbe på, at Odense stepper up - så ser det pænt ud inden de sidste to runder.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 10:39

Vores egen kamp, ja den er umulig at forudsige.. Som altid med AaB (minus de helt store jubelsæsoner) , så ved man at AaBs indsatser er sinuskurver, og derfor er det spændende at se i dag..

Hvis man så kigger mod Lyngby, ja så synes jeg, at jeg har svært ved at se, at Lyngby ikke får point i dag..
Det taler for, at hvis man ikke skal gå rundt med kronisk tynd mave til næste runde, så Skal AaB have point i dag..

Jeg vil godt nok nødigt gå ind på Lyngby stadion, og skulle have point.. Det tror jeg vil sætte sig på en skidt måde i spillere, som trods alt må have den ramte selvtillid lige under overfladen..

Håber Isaksen har været på druk hele weekenden, og FCM generelt bare er ugidelige..

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Patmand » 21. maj 2023, 10:50

De fleste herinde er voksne mænd. Man kunne måske dæmpe grædekone attituden lidt?

AaB har hentet 8 point på Horsens på relativt få kampe. I min verden er det en positiv udvikling, men når jeg læser herinde, så er dommedagsprædikanterne godt i gang med at spå om AaB’s undergang.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 21. maj 2023, 11:55

3 point idag tak 🙏👍👍

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 21. maj 2023, 12:15

Hanga skrev:
20. maj 2023, 14:59
sulakvelidze skrev:
Kempes skrev:
20. maj 2023, 09:10
Inden nogle føler sig for sikre på at AaB forbliver i Superligaen, synes jeg de skal kigge på AaBs sæsondefinerende "finaler" siden mesterskabet i 2014.

2023: Taber pokalfinalen til FCK
2022: Taber Europa Playoff-kampen til Viborg efter straffesparkskonkurrence
2021: Taber Europa Playoff-kampen til AGF efter straffesparkskonkurrence
2020: Taber pokalfinalen til Sdr.jyske.
2019: Taber semifinalen i pokalen til Bif. Misser desuden top 6, da vi mangler at score 1 mål mod et modløst AGF-hold, der har fået et rødt kort.
2018: Taber 3-1 i kvartfinalen i pokalen til Fredericia
2017: Taber til bundholdet Viborg i 26 spillerunde, hvor en sejr havde sikret top 6.
2016: Taber 4-2 samlet til AGF i pokalens semifinale (året hvor oprykkerne AGF endte som nr. 10)
2015: Taber kvartfinalen i pokalen til Esbjerg
2014: Taber 5-1 samlet mod Apoel Nicosia og misser gruppespillet i Champions League.

Altså lutter nederlag der stadig gør ondt.

Tror bare jeg vil forsøge at glemme alt om fodbold de næste 3 uger :@
Til gengæld har vi syv gange i Superligaens historie haft enten mesterskab eller nedrykning på spil med tre runder tilbage af en sæson/grundspil. Sådan er det gået (med forbehold for glemte sæsoner):

1993: Reddet fra nedrykning (grundspil i efteråret)
1995: Guld
1999: Guld
2003: Reddet fra nedrykning
2008: Guld
2011: Reddet fra nedrykning
2014: Guld

Så hvis jeg husker rigtigt: AaB har syv gange tidligere haft hånden på kogepladsen med tre spillerunder tilbage. Og hver gang er det faldet lykkeligt ud. Det fortæller måske også noget om, at når det virkelig gælder liv eller død, finder man nogle ressourcer i og omkring AaB.

Men ja: Du har ret i, at efter 2014 er vi mange gange endt som skuffede efter den sæsondefinerende kamp. Og jeg vil bestemt ikke kalde den reddet endnu.
Redningen i 11 var dog også historien om et AaB der snublede ved målstregen. Det lignede at vi ville redde os men så taber vi de sidste 3 kampe. Der er en årsag til at alle AaB fans ved hvem Tim Jansen er.
Det har du ret i. Og selv hvis AaB havde vundet de tre sidste dengang, kan man jo ikke bruge det til noget i dag. Andet end at trøste sig på forhånd med, at når lokummet brænder for AaB, ender det af den ene eller anden grund altid godt (når vi altså vælger kun at se på Superliga-æraen).

Lad det ske igen denne gang.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 13:08

Patmand skrev:
21. maj 2023, 10:50
De fleste herinde er voksne mænd. Man kunne måske dæmpe grædekone attituden lidt?

AaB har hentet 8 point på Horsens på relativt få kampe. I min verden er det en positiv udvikling, men når jeg læser herinde, så er dommedagsprædikanterne godt i gang med at spå om AaB’s undergang.
Måske det er det med alderen, som gør at de ikke er naive jubelhatte.. (altså hvis vi skal fortsætte i den platte semantik om fans, der har en anden fornemmelse..)

Horsens er fornærmende ringe.. Men de var få minutter i fredags fra at være over AaB igen..
Lyngby er inden for striking distance af AaB, selvom folk opfører sig som om, at det kun drejer sig om Horsens..

Det har ikke set så godt ud, som det GØR nu, i over et halvt år vel..
Men vi er 90 minut væk fra at skulle gå ind i en uge med kollektiv tyndskid i Nordjylland..
(men ja, vi er også 90 minutter væk fra noget som ligner de facto overlevelse, fordi (igen) Horsens ER godt nok ringe, og det er svært at se de kan hive 4 point eller mere, selv mod ugidelige hold!)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 21. maj 2023, 13:48

Dalbjerg skrev:
21. maj 2023, 13:08
Patmand skrev:
21. maj 2023, 10:50
De fleste herinde er voksne mænd. Man kunne måske dæmpe grædekone attituden lidt?

AaB har hentet 8 point på Horsens på relativt få kampe. I min verden er det en positiv udvikling, men når jeg læser herinde, så er dommedagsprædikanterne godt i gang med at spå om AaB’s undergang.
Måske det er det med alderen, som gør at de ikke er naive jubelhatte.. (altså hvis vi skal fortsætte i den platte semantik om fans, der har en anden fornemmelse..)

Horsens er fornærmende ringe.. Men de var få minutter i fredags fra at være over AaB igen..
Lyngby er inden for striking distance af AaB, selvom folk opfører sig som om, at det kun drejer sig om Horsens..

Det har ikke set så godt ud, som det GØR nu, i over et halvt år vel..
Men vi er 90 minut væk fra at skulle gå ind i en uge med kollektiv tyndskid i Nordjylland..
(men ja, vi er også 90 minutter væk fra noget som ligner de facto overlevelse, fordi (igen) Horsens ER godt nok ringe, og det er svært at se de kan hive 4 point eller mere, selv mod ugidelige hold!)
Jeg er 100% ældre end dig!
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 14:04

R Rosenberg skrev:
21. maj 2023, 13:48
Dalbjerg skrev:
21. maj 2023, 13:08
Patmand skrev:
21. maj 2023, 10:50
De fleste herinde er voksne mænd. Man kunne måske dæmpe grædekone attituden lidt?

AaB har hentet 8 point på Horsens på relativt få kampe. I min verden er det en positiv udvikling, men når jeg læser herinde, så er dommedagsprædikanterne godt i gang med at spå om AaB’s undergang.
Måske det er det med alderen, som gør at de ikke er naive jubelhatte.. (altså hvis vi skal fortsætte i den platte semantik om fans, der har en anden fornemmelse..)

Horsens er fornærmende ringe.. Men de var få minutter i fredags fra at være over AaB igen..
Lyngby er inden for striking distance af AaB, selvom folk opfører sig som om, at det kun drejer sig om Horsens..

Det har ikke set så godt ud, som det GØR nu, i over et halvt år vel..
Men vi er 90 minut væk fra at skulle gå ind i en uge med kollektiv tyndskid i Nordjylland..
(men ja, vi er også 90 minutter væk fra noget som ligner de facto overlevelse, fordi (igen) Horsens ER godt nok ringe, og det er svært at se de kan hive 4 point eller mere, selv mod ugidelige hold!)
Jeg er 100% ældre end dig!
Ihvertfald barnlig.. Men det har jo ikke noget at gøre med alder..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 14:05

Og så er fanden løs i Lyngby...

Rødt kort i Lyngby til OB.. Og straffespark..


Edit: hahaha... Offside i opspillet...

Meget forskelligt med VAR held i de tre nedrykningskandidater..

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Kunji » 21. maj 2023, 14:06

Fucking OB…

EDIT: Elsker VAR… 😂
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Brodernumsi » 21. maj 2023, 14:21

Rødt til Lyngby nu. :aabfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 21. maj 2023, 14:54

Dalbjerg skrev:
21. maj 2023, 14:04
R Rosenberg skrev:
21. maj 2023, 13:48
Dalbjerg skrev:
21. maj 2023, 13:08
Patmand skrev:
21. maj 2023, 10:50
De fleste herinde er voksne mænd. Man kunne måske dæmpe grædekone attituden lidt?

AaB har hentet 8 point på Horsens på relativt få kampe. I min verden er det en positiv udvikling, men når jeg læser herinde, så er dommedagsprædikanterne godt i gang med at spå om AaB’s undergang.
Måske det er det med alderen, som gør at de ikke er naive jubelhatte.. (altså hvis vi skal fortsætte i den platte semantik om fans, der har en anden fornemmelse..)

Horsens er fornærmende ringe.. Men de var få minutter i fredags fra at være over AaB igen..
Lyngby er inden for striking distance af AaB, selvom folk opfører sig som om, at det kun drejer sig om Horsens..

Det har ikke set så godt ud, som det GØR nu, i over et halvt år vel..
Men vi er 90 minut væk fra at skulle gå ind i en uge med kollektiv tyndskid i Nordjylland..
(men ja, vi er også 90 minutter væk fra noget som ligner de facto overlevelse, fordi (igen) Horsens ER godt nok ringe, og det er svært at se de kan hive 4 point eller mere, selv mod ugidelige hold!)
Jeg er 100% ældre end dig!
Ihvertfald barnlig.. Men det har jo ikke noget at gøre med alder..
I det mindste ikke en tudeprinsesse.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 15:20

Nå, kan vi så bestille nogle flere røde kort og et par "uge-skader" til Lyngby..

Det bliver noget af en afgørende kamp i Lyngby i næste uge...

Det gode er at Lyngby kan ikke bruge uafgjort mod os til noget, så der burde være muligheder, hvis kampen er lige til sidst..

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 21. maj 2023, 15:22

Bare sousa er klar på søndag og Albani pigerne gider og smadder Horsens på fredag.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 15:25

Dalbjerg skrev:
21. maj 2023, 15:20
Nå, kan vi så bestille nogle flere røde kort og et par "uge-skader" til Lyngby..

Det bliver noget af en afgørende kamp i Lyngby i næste uge...

Det gode er at Lyngby kan ikke bruge uafgjort mod os til noget, så der burde være muligheder, hvis kampen er lige til sidst..
Det blev desværre lidt spare-udskiftninger til næste uge istedet for..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 21. maj 2023, 15:32

Positivt at OB stadigvæk har noget at spille for på fredag..

De skal vinde for at håbe på, at de selv kan afgøre det i sidste runde mod FCM...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 21. maj 2023, 16:52

Vi får nok brug for en sejr mere.

Hvis vi taber i Lyngby, skal vi slå Silkeborg - eller få uafgjort mod Silkeborg og håbe på uafgjort i Horsens-Lyngby.
Hvis vi spiller uafgjort i Lyngby, får Horsens en god chance for at slå nedrykkede Lyngby. Det kræver i så fald sejr over Silkeborg.

Hvis vi vinder i Lyngby, er det selvfølgelig afgjort, hvis OB har slået Horsens.

Alt i alt ikke en katastrofedag. Det havde selvfølgelig været optimalt med sejr, men odds var lavest for såvel FCM som Lyngby, så at Lyngby kiksede skal vi vist bare være taknemmelige over.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 21. maj 2023, 17:22

sulakvelidze skrev:
21. maj 2023, 16:52
Vi får nok brug for en sejr mere.

Hvis vi taber i Lyngby, skal vi slå Silkeborg - eller få uafgjort mod Silkeborg og håbe på uafgjort i Horsens-Lyngby.
Hvis vi spiller uafgjort i Lyngby, får Horsens en god chance for at slå nedrykkede Lyngby. Det kræver i så fald sejr over Silkeborg.

Hvis vi vinder i Lyngby, er det selvfølgelig afgjort, hvis OB har slået Horsens.

Alt i alt ikke en katastrofedag. Det havde selvfølgelig været optimalt med sejr, men odds var lavest for såvel FCM som Lyngby, så at Lyngby kiksede skal vi vist bare være taknemmelige over.
Odense har stadig en masse at spille for på fredag. Desuden er de flere klasser over Horsens, som nærmest er det ringeste hold, jeg husker i ligaen.

Jeg stoler på Odense. Og så må vi bare give ALT, hvad vi har mod Lyngby, og så kan den ged være barberet.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 21. maj 2023, 17:37

Hvis Horsens taber, så har AaB 2 matchbolde. Enten en sejr imod Lyngby eller en sejr imod Silkeborg.

Derfor, hvis Horsens taber, så håber jeg AaB går all-in på at afgøre det i Lyngby.

Må se at få lavet mig et lille alter med brunsviger, Albani og et billede af Lars Høgh, som jeg kan bede til i ugen, der kommer.

Spørgsmålet er, kan Horsens bliver ved med at spille så gudsjammerligt dårligt, eller om de ikke snart formår at ramme en eller anden form for niveau.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar