Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. jun 2023, 03:13

3. juni 2023 vil for altid blive husket som dagen hvor AaB hjemme på Aalborg Stadion sikrede sig en ny sæson i Superligaen
:aabfan:

Jeg garanterer at vi overlever.

Silkeborgenserne siger selvfølgelig det de skal sige med at de går efter sejren men faktum er at alle bookmakere har os som klar favorit og at der selv på Silkeborgs debatside er en udbredt holdning om at vi kommer til at møde et Silkeborg hold som er gået på ferie.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af OmkringAarhus » 3. jun 2023, 08:48

sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 16:02
Ak ja, så er vi gået ind i det måske sidste døgn som Superligaklub i denne omgang. Om præcis 24 timer kan AaB være rykket ud af bedste række for første gang i 43 år - med den første nedrykning i det hele taget i 42 år.

AGF har i samme periode prøvet det tre gange. OB også et par gange. Og FCM som Ikast. Selv Brøndby har været meget tæt på. Og så er der de andre større byer/fodboldstoltheder som Esbjerg, Vejle, Randers, Silkeborg, Viborg - alle klubber med DM- eller pokaltitler i tiden med professionel fodbold i Danmark.

AaB har hidtil undgået turen, og det skal man måske nærmest være taknemmelig over, når man ser, hvem det ellers har ramt. Det er selvfølgelig en fattig trøst, hvis det går galt i morgen, men det viser dog, at 36 år i bedste række er en præstation i sig selv.

Denne bør spilles fra alle åbne vinduer hos gode mennesker fra i morgen tidlig:


Tak for opsummering. Ja, nedrykning er et gigantisk slag i ansigtet og selvforståelse, men ikke en katastrofe, hvis vi har økonomien og styrken til at rykke op i første hug. Ligesom AGF, OB.
Men vores økonomi i tilfælde af nedrykning har jeg simpelt hen ingen viden om...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 3. jun 2023, 15:56

Så mangler man 30-40m flot, fucking amatører. Det værste er jeg tror ikke engang de bare let kan rykke op

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Magnussen » 3. jun 2023, 15:59

gravballe skrev:
3. jun 2023, 15:56
Så mangler man 30-40m flot, fucking amatører. Det værste er jeg tror ikke engang de bare let kan rykke op
Nå, så kom der da endeligt en afklaring. Har jo været et mareridt af en rutschebanetur de sidste måneder.

MadWeasel
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. nov 2010, 19:10

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af MadWeasel » 3. jun 2023, 16:01

Maglau skrev:
27. feb 2023, 09:36
MadWeasel skrev:
26. feb 2023, 15:54
Er Lyngby helt dømt ude? De er godt nok lige kommet bagud, men de er da ikke helt væk i spillet, som AaB er.

2 sejre er de over AaB
Ja men det hjælper dem ikke rigtigt noget at overhale os - så er de stadig på nedrykning
:danmarkfan:

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af benz » 3. jun 2023, 16:20

Fremtidens AaB

Et af de helt store problemer er de mange dyre udenlandske spillere AaB i årevis har hentet ind og som ikke gør nogen forskel. Jeg foreslår et AaB der i fremtiden udelukkende satser på udvikling af talenter og putter millioner deri, undgår indkøb af udlændinge. Vi kan rykke ned alligevel uanset om vi fortsætter med masse køb strategien eller går All in på talent udvikling. Vi så i 2014 hvad lokale talenter kan gøre. Spille det smukkeste spil nogensinde ikke sandt?

Plus det er noget nemmere at acceptere en nedrykning hvis det sker med lokale nordjyske drenge. AaB har aldrig været stabile ikke sandt? Aldrig tophold sæsonen efter et mesterskab. Så kan vi lige så godt gå All in med nordjyske spillere og opleve store op og nedture med nordjyder i stedet for dyre udenlandske spillere der oftest ingen forskel gør, har jeg ret?

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 16:43

Vi nulstiller og får renset ud og så må tyskerne igang med og få handlet rigtigt ind.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Kunji » 3. jun 2023, 16:48

Det er jo kulminationen af års elendighed, som nu endelig når sit klimaks. Man har været alt for længe om at se virkeligheden i øjnene, og desværre blev det Bælum, der fik det sidste transfervindue, hvor man kunne have ændret noget. Generelt må især bestyrelsen og Bælum have en dårlig smag i munden.

Spillerne er selvfølgelig ikke undskyldt. Den nuværende trup er et miskmask af katastrofale signings, horrible ledere og unge spillere uden niveau til at præstere alene. Det er vel reelt kun Sousa, som kan se sig selv i øjnene at de bærende spillere. Der er så imponerende lidt mandsmod i truppen, at resultatet i de sidste to kampe kunne forudses af enhver med lidt kendskab til AaB.

Jeg tror ikke på, at det er sundt at rykke ned. Men nu er vi rykket ned, og så håber jeg, at man simpelthen får ryddet ud i det her lort.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Maglau » 3. jun 2023, 16:53

Aalborg frederikshavner skrev:
3. jun 2023, 03:13
3. juni 2023 vil for altid blive husket som dagen hvor AaB hjemme på Aalborg Stadion sikrede sig en ny sæson i Superligaen
:aabfan:

Jeg garanterer at vi overlever.

Silkeborgenserne siger selvfølgelig det de skal sige med at de går efter sejren men faktum er at alle bookmakere har os som klar favorit og at der selv på Silkeborgs debatside er en udbredt holdning om at vi kommer til at møde et Silkeborg hold som er gået på ferie.
Det er jeg simpelthen så mega glad for. Var så bange for at vi rykkede ned. :aabfan: :thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af emenike » 3. jun 2023, 17:01

Er lettere desillusioneret, men har også en følelse af at det ikke kunne været gået anderledes end en nedrykning på bagkant af en sådanne ABSURD ringe sæson, både på og især udenfor banen. 17 nederlag på en sæson taler sit tydelige sprog, om en tabermentalitet der ikke er den bedste danske række værdig.

Tak til Vesttribunen og resten af fanscenen for sæsonen, det har været en fornøjelse at være vidne til og en del af den support der har været i samtlige kampe, både hjemme og ude.

Ingen andre i eller omkring klubben fortjener det mindste tak for i år.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Baatnakken » 3. jun 2023, 17:52

Det var nok lige en postgang for tideligt der blev lavet en fireårig med Hiljemark

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2023, 19:29

Tak for lort til Inge og Bælum
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Kristian » 3. jun 2023, 19:31

Baatnakken skrev:
3. jun 2023, 17:52
Det var nok lige en postgang for tideligt der blev lavet en fireårig med Hiljemark
Nej var det ikke
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 65
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af MarkyMark » 3. jun 2023, 19:42

Kristian skrev:
3. jun 2023, 19:31
Baatnakken skrev:
3. jun 2023, 17:52
Det var nok lige en postgang for tideligt der blev lavet en fireårig med Hiljemark
Nej var det ikke
Jeg siger ikke du ikke har ret, men har det du har set Hiljemark levere været nok til at du tænker at projektet er i sikre hænder i 1. division?

For mit eget vedkommende bliver 2 * 4-0 over Horsens i den grad matchet af de tre sidste kampe hvor vi hverken taktisk eller mentalt er i nærheden af noget der er acceptabelt.

Jeg er ingenlunde tryk ved at have Hiljemark på broen i 1. division men håber jeg tager fejl!

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af MrDomoon » 3. jun 2023, 20:16

Hvis bare Lars Friis aldrig fik døren smækket foran ham :@ :thumbsdown:
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af troelsh » 3. jun 2023, 20:17

MarkyMark skrev:
3. jun 2023, 19:42
Kristian skrev:
3. jun 2023, 19:31
Baatnakken skrev:
3. jun 2023, 17:52
Det var nok lige en postgang for tideligt der blev lavet en fireårig med Hiljemark
Nej var det ikke
Jeg siger ikke du ikke har ret, men har det du har set Hiljemark levere været nok til at du tænker at projektet er i sikre hænder i 1. division?

For mit eget vedkommende bliver 2 * 4-0 over Horsens i den grad matchet af de tre sidste kampe hvor vi hverken taktisk eller mentalt er i nærheden af noget der er acceptabelt.

Jeg er ingenlunde tryk ved at have Hiljemark på broen i 1. division men håber jeg tager fejl!
Han har i hvert fald leveret bedre end hans to forgængere, men vi bliver utrolig hårdt ramt af Sousas skade, for vi har ikke et slutprodukt uden ham.

Før hans skade har vi tre sejre og to uafgjorte med en målscore på 12-4, efter hans skade har vi fire nederlag og en uafgjort, og en målscore på 2-7.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Raptorr » 3. jun 2023, 20:31

Vi slutter simpelthen sidst i SL, efter Horsens??! Ja, jeg ved godt, at vi var langt efter dem i vinterpausen. Jeg tror bare, at det er ved at sive ind, at det vi har præsteret i år er at slutte allersidst efter et hold som Horsens. Det er ydmygende og deprimerende, og al snak om, at der skal arbejdes videre med den eksisterende trup, vil jeg under ingen omstændigheder høre tale om. Vi har spillere i truppen, som hæver op imod en kvart million om måneden, og de er lige sluttet sidst, allersidst... efter Horsens. De skal ud på røv og albuer!? Vi skal have spillere ind, som vil arbejde for deres hyre. Unge sultne spillere, som vil give alt for trøjen, alt for at spille på Communale, alt for AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Kristian » 3. jun 2023, 20:35

troelsh skrev:
3. jun 2023, 20:17
MarkyMark skrev:
3. jun 2023, 19:42
Kristian skrev:
3. jun 2023, 19:31
Baatnakken skrev:
3. jun 2023, 17:52
Det var nok lige en postgang for tideligt der blev lavet en fireårig med Hiljemark
Nej var det ikke
Jeg siger ikke du ikke har ret, men har det du har set Hiljemark levere været nok til at du tænker at projektet er i sikre hænder i 1. division?

For mit eget vedkommende bliver 2 * 4-0 over Horsens i den grad matchet af de tre sidste kampe hvor vi hverken taktisk eller mentalt er i nærheden af noget der er acceptabelt.

Jeg er ingenlunde tryk ved at have Hiljemark på broen i 1. division men håber jeg tager fejl!
Han har i hvert fald leveret bedre end hans to forgængere, men vi bliver utrolig hårdt ramt af Sousas skade, for vi har ikke et slutprodukt uden ham.

Før hans skade har vi tre sejre og to uafgjorte med en målscore på 12-4, efter hans skade har vi fire nederlag og en uafgjort, og en målscore på 2-7.
Og der har du forskellen på om AaB overlevede eller rykkede ned.

Og Hiljemark fik det ultimative ud af den her trup, med eller uden Sousa.

Vi var bare ikke bedre :(
------------------
mvh Kristian

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 3. jun 2023, 20:38

Det handler ikke om at få afløb for vreden ved at sparke spillere ud til højre og venstre. Vi skal stille med det stærkest mulige hold i næste sæson, så vi kan rykke op med det samme. At bygge et nyt hold op, med de ringe midler og muligheder vi har at hente spillere i, vil være at grave os selv endnu dybere ned. Det bliver svært nok i forvejen, når vi i alle kampe møder et hold, der ser kampen mod AaB som en af sæsonens helt store.

Det er klart, at nogle spillere forsvinder. Men forhåbentlig fortsætter stammen - og i hvert fald dem med AaB i blodet. De må om nogen kunne finde motivationen på at spille i 1. division.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Hanga » 3. jun 2023, 21:02

Så kom jeg hjem fra en lang dag i Aalborg - ikke skuffet, ikke sur, ikke dybt frustreret, bare helt tom inden i. Enten er det ikke for alvor ramt endnu, eller også havde jeg bare accepteret det på forhånd. AaB fulgte præcis det skrækscenarie jeg så for mig da vi gik ind til de sidste 4 kampe, og nu pludselig stod med en reel mulighed for at redde os. 2011 om igen, bare uden miraklet.

Vi har været uheldige med skader her til sidst, og så sandelig også dommer/VAR kendelser. Igen i dag kunne det måske have gjort den afgørende forskel, hvis de danske dommere havde været bare i nærheden af kompetente. Men i sidste ende er jeg også nød til at sige, at vi såre simpelt har fortjent denne nedrykning. Vi har spillet gudsjammerlig fodbold det meste af sæsonen, og har på ingen måde evnet at tage vores chancer. Vores konkurrenter i bunden blev ved med at give os den ene gave efter den anden, ja selv i dag giver de os det bedst mulige resultat, og vores modstander på banen brænder deres straffespark. Lige meget hjælper det, for AaB evner ikke selv at gribe mulighederne. AaB som vi desværre kender dem alt for godt.

@Kunji har helt ret i at det er kulminationen på flere års dårligt ledelsesarbejde fyldt med dårlige beslutninger. Nu er der bare at håbe, at den nye ledelse har en klar strategi og en klar plan for at rejse AaB op igen. Og at økonomien ikke tvinger os til at sælge fuldstændigt ud af arvesølvet. For selvom det er fristende at sparke hele holdet af helvede til lige nu, så er det næppe vejen til succes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar