Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 11. apr 2023, 21:26

Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Det er ikke et hold der kommer til at rykke op bare sådan lige.. Lucas kommer til at slå sig endnu mere, da spillet bliver meget mere fysisk i 1 div...

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Krage » 11. apr 2023, 21:29

Nu må vi vel gå all in på pokalen og komme i europa den vej?! :P /s

Men for helvede hvor er det trist :@
Billede

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Proppen » 11. apr 2023, 21:29

sulakvelidze skrev:
11. apr 2023, 21:22
Proppen skrev:
11. apr 2023, 17:06
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 17:02
Proppen skrev:
11. apr 2023, 16:54
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 10:25
R Rosenberg skrev:
11. apr 2023, 10:10


Nej, ikke medmindre de har klausuler omkring det.

Der er visse spillere i truppen, jeg gerne så tage den rådne, selvskabte tørn at spille på på et regnfuldt, knoldet Østerbro Stadion foran 200 tilskuere, mens de kan høre en kamp foran 30.000 ditto i Parken lige ved siden af.
Også bare lige nysgerrig om folk som bakiz og sousa evt kunne smutte, hvilket jeg ikke håber.
Se det indslag i kampoptakten i går (ligger på tv3 sports hjemmeside), hvor de har interview med bestyrelsesformanden i studiet om risikoen for nedrykning, og hvor AaB’s officielle linje åbenbart fortsat er, at det ikke er det realistiske scenarie. Det er lige så pinligt, som da Fristrup i efteråret sagde, at alt bekymring ville være væk om et par kampe.

Og Lucas - som i min bog allerede af den grund diskvalificerer sig som anfører og bærende kraft - mener sågar, at spørgsmålet om nedrykning er et decideret hypotetisk spørgsmål. Han er helt uforstående. Altså hvilken planet lever han på? Og er det den holdning, han bærer ind i den trup, som burde kæmpe bagdelen ud af bukserne - men ikke gør det? Tragedien bliver bare ved med at udvikle sig, så det er helt tragikomisk.

Prip og især Bakiz svarer i øvrigt i indslaget meget undvigende på, om de tager en tur med ned i 1. division.

Jeg tror ikke på hurtig oprykning lige nu.
Det gør du sikkert ikke, men det gør jeg. Jeg tror på vi kommer styrket tilbage også efter tilgang af tyskerne. Alt hvad du ligger op har altid et twist af negativitet. Det er så trættende at høre på..
Negativitet eller realisme???? Har du set indslaget? Jeg fatter ikke, hvis folk ikke kan høre, hvor grotesk det er. Har du set kampene siden Friis ansættelse? Et langt år af én lang ørkenvandring!!!

Skal vi tillade os at stille krav eller skal vi bare tiljuble spillerne igen og igen - også efter nederlag nr. 17 eller 19? Måske skal vi endda have klappepølser ned på Vesttribunen?
Det handler ikke om at finde syndebukke og føre dem til skafottet. Det handler om at finde det rette hold til at bringe AaB tilbage i Superligaen, når/hvis nedrykningen sker. Sådan tænker du ikke. Du vil have høtyven og faklerne frem, og du vil se blod. Fred være med det, heldigvis har de fleste mennesker en konstruktiv og afbalanceret tilgang til livet.

Personligt ser jeg helst et AaB i 1. division med Lucas Andersen end et AaB i 1. division uden Lucas Andersen. Jeg tror på, at vejen tilbage er kortere med ham som en del af truppen. Og pengene til det er der, som det også fremgik af det interview, du nu lyver om indholdet i. For nej: Der blev ikke sagt, at det ikke er et realistisk scenarie med nedrykning. Der blev sagt det modsatte. Og der blev sagt, at man havde en plan i tilfælde af nedrykning.

Dit postulat er løgn.
Det blev bestemt ikke sagt af ham den nye bestyrelsesformand i går. Han sluttede af med at sige, at spillere også stadig tror på det, og “det er bare dejlig”!!! Så styr nu din absurde retorik og få noget saglighed ind i debatten.

Du kan stikke dine høtyve op, hvor solen aldrig skinner, hvis det er det, du har lyst til. Jeg vil ikke have syndebukke. Jeg ville have haft handling frem for apati før det er for sent. Et standpunkt jeg står ret alene med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Funky » 11. apr 2023, 21:31

Krage skrev:
11. apr 2023, 21:29
Nu må vi vel gå all in på pokalen og komme i europa den vej?! :P /s

Men for helvede hvor er det trist :@
Det kan man vel lige så godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af raekkeettre » 11. apr 2023, 21:32

Proppen skrev:
11. apr 2023, 21:29
sulakvelidze skrev:
11. apr 2023, 21:22
Proppen skrev:
11. apr 2023, 17:06
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 17:02
Proppen skrev:
11. apr 2023, 16:54
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 10:25

Også bare lige nysgerrig om folk som bakiz og sousa evt kunne smutte, hvilket jeg ikke håber.
Se det indslag i kampoptakten i går (ligger på tv3 sports hjemmeside), hvor de har interview med bestyrelsesformanden i studiet om risikoen for nedrykning, og hvor AaB’s officielle linje åbenbart fortsat er, at det ikke er det realistiske scenarie. Det er lige så pinligt, som da Fristrup i efteråret sagde, at alt bekymring ville være væk om et par kampe.

Og Lucas - som i min bog allerede af den grund diskvalificerer sig som anfører og bærende kraft - mener sågar, at spørgsmålet om nedrykning er et decideret hypotetisk spørgsmål. Han er helt uforstående. Altså hvilken planet lever han på? Og er det den holdning, han bærer ind i den trup, som burde kæmpe bagdelen ud af bukserne - men ikke gør det? Tragedien bliver bare ved med at udvikle sig, så det er helt tragikomisk.

Prip og især Bakiz svarer i øvrigt i indslaget meget undvigende på, om de tager en tur med ned i 1. division.

Jeg tror ikke på hurtig oprykning lige nu.
Det gør du sikkert ikke, men det gør jeg. Jeg tror på vi kommer styrket tilbage også efter tilgang af tyskerne. Alt hvad du ligger op har altid et twist af negativitet. Det er så trættende at høre på..
Negativitet eller realisme???? Har du set indslaget? Jeg fatter ikke, hvis folk ikke kan høre, hvor grotesk det er. Har du set kampene siden Friis ansættelse? Et langt år af én lang ørkenvandring!!!

Skal vi tillade os at stille krav eller skal vi bare tiljuble spillerne igen og igen - også efter nederlag nr. 17 eller 19? Måske skal vi endda have klappepølser ned på Vesttribunen?
Det handler ikke om at finde syndebukke og føre dem til skafottet. Det handler om at finde det rette hold til at bringe AaB tilbage i Superligaen, når/hvis nedrykningen sker. Sådan tænker du ikke. Du vil have høtyven og faklerne frem, og du vil se blod. Fred være med det, heldigvis har de fleste mennesker en konstruktiv og afbalanceret tilgang til livet.

Personligt ser jeg helst et AaB i 1. division med Lucas Andersen end et AaB i 1. division uden Lucas Andersen. Jeg tror på, at vejen tilbage er kortere med ham som en del af truppen. Og pengene til det er der, som det også fremgik af det interview, du nu lyver om indholdet i. For nej: Der blev ikke sagt, at det ikke er et realistisk scenarie med nedrykning. Der blev sagt det modsatte. Og der blev sagt, at man havde en plan i tilfælde af nedrykning.

Dit postulat er løgn.
Det blev bestemt ikke sagt af ham den nye bestyrelsesformand i går. Han sluttede af med at sige, at spillere også stadig tror på det, og “det er bare dejlig”!!! Så styr nu din absurde retorik og få noget saglighed ind i debatten.

Du kan stikke dine høtyve op, hvor solen aldrig skinner, hvis det er det, du har lyst til. Jeg vil ikke have syndebukke. Jeg ville have haft handling frem for apati før det er for sent. Et standpunkt jeg står ret alene med.
Are you for real? Skal det hele stå med pink? Det begynder at virke mere og mere sådan...

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 11. apr 2023, 21:32

gravballe skrev:
11. apr 2023, 21:26
Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Det er ikke et hold der kommer til at rykke op bare sådan lige.. Lucas kommer til at slå sig endnu mere, da spillet bliver meget mere fysisk i 1 div...
Kunne jo også tænkes holdet kom til og se anderledes ud det ved vi ikke noget om endnu.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 11. apr 2023, 21:41

Proppen skrev:
11. apr 2023, 21:29
sulakvelidze skrev:
11. apr 2023, 21:22
Proppen skrev:
11. apr 2023, 17:06
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 17:02
Proppen skrev:
11. apr 2023, 16:54
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 10:25

Også bare lige nysgerrig om folk som bakiz og sousa evt kunne smutte, hvilket jeg ikke håber.
Se det indslag i kampoptakten i går (ligger på tv3 sports hjemmeside), hvor de har interview med bestyrelsesformanden i studiet om risikoen for nedrykning, og hvor AaB’s officielle linje åbenbart fortsat er, at det ikke er det realistiske scenarie. Det er lige så pinligt, som da Fristrup i efteråret sagde, at alt bekymring ville være væk om et par kampe.

Og Lucas - som i min bog allerede af den grund diskvalificerer sig som anfører og bærende kraft - mener sågar, at spørgsmålet om nedrykning er et decideret hypotetisk spørgsmål. Han er helt uforstående. Altså hvilken planet lever han på? Og er det den holdning, han bærer ind i den trup, som burde kæmpe bagdelen ud af bukserne - men ikke gør det? Tragedien bliver bare ved med at udvikle sig, så det er helt tragikomisk.

Prip og især Bakiz svarer i øvrigt i indslaget meget undvigende på, om de tager en tur med ned i 1. division.

Jeg tror ikke på hurtig oprykning lige nu.
Det gør du sikkert ikke, men det gør jeg. Jeg tror på vi kommer styrket tilbage også efter tilgang af tyskerne. Alt hvad du ligger op har altid et twist af negativitet. Det er så trættende at høre på..
Negativitet eller realisme???? Har du set indslaget? Jeg fatter ikke, hvis folk ikke kan høre, hvor grotesk det er. Har du set kampene siden Friis ansættelse? Et langt år af én lang ørkenvandring!!!

Skal vi tillade os at stille krav eller skal vi bare tiljuble spillerne igen og igen - også efter nederlag nr. 17 eller 19? Måske skal vi endda have klappepølser ned på Vesttribunen?
Det handler ikke om at finde syndebukke og føre dem til skafottet. Det handler om at finde det rette hold til at bringe AaB tilbage i Superligaen, når/hvis nedrykningen sker. Sådan tænker du ikke. Du vil have høtyven og faklerne frem, og du vil se blod. Fred være med det, heldigvis har de fleste mennesker en konstruktiv og afbalanceret tilgang til livet.

Personligt ser jeg helst et AaB i 1. division med Lucas Andersen end et AaB i 1. division uden Lucas Andersen. Jeg tror på, at vejen tilbage er kortere med ham som en del af truppen. Og pengene til det er der, som det også fremgik af det interview, du nu lyver om indholdet i. For nej: Der blev ikke sagt, at det ikke er et realistisk scenarie med nedrykning. Der blev sagt det modsatte. Og der blev sagt, at man havde en plan i tilfælde af nedrykning.

Dit postulat er løgn.
Det blev bestemt ikke sagt af ham den nye bestyrelsesformand i går. Han sluttede af med at sige, at spillere også stadig tror på det, og “det er bare dejlig”!!! Så styr nu din absurde retorik og få noget saglighed ind i debatten.

Du kan stikke dine høtyve op, hvor solen aldrig skinner, hvis det er det, du har lyst til. Jeg vil ikke have syndebukke. Jeg ville have haft handling frem for apati før det er for sent. Et standpunkt jeg står ret alene med.

Jo, det blev sagt meget tydeligt, at man havde en plan i tilfælde af nedrykning. Det blev sagt meget tydeligt og flere gange. Enten lyver du om det interview, eller også har du fattet nul procent af det.

Og selvfølgelig vil du have syndebukke. Ellers havde du jo ikke så travlt med at udpege dem. Det er rimelig dumt først at udpege syndebukke og derefter påstå, at man ikke leder efter dem.

Men du skal have kredit for komikken i nu at søge et martyrium. Sådan var Hesten også i sin tid. Evigt forfulgt og misforstået. Enten er i åndelige tvillinger, ellers også har du bare genoptaget din bizarre fornøjelse.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Klaus » 11. apr 2023, 21:43

Hanga skrev:
11. apr 2023, 21:20
Funky skrev:
11. apr 2023, 21:16
Klaus skrev:
11. apr 2023, 21:12
Hanga skrev:
11. apr 2023, 20:52
Funky skrev:
11. apr 2023, 20:33
Hanga skrev:
11. apr 2023, 20:25


Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver ved med at gøre det til et spørgsmål om Friis fyringen eller ej. Men fair nok. Og nej, det har absolut ikke hjulpet vores situation.

Men dette tog kørte af sporet længe inden.
Fordi det var dér, det sidste håb om overlevelse via lidt kontinuitet forsvandt, og en ganske ok dygtig, moderne træner røg ud, fordi AaB er styret af kræfter, som ikke kunne være med på den retning, han satte. Men jeg vil gerne understrege, jeg bitcher ikke specielt over det, fordi det lige var Friis som person, der røg ud. Det var bare øjeblikket som understregede for mig, at den er helt, heeeelt gal derude. Nedrykningen er bare konsekvens af det, og som skrevet andetsteds, det eneste positive at håbe på nu, det er, at tyskerne faktisk kan få ryddet op.
Men AaB vandt 2 ud af de sidste 17 superliga kampe under Friis eller sådan noget. Jeg var allerede i stor nedrykningsalarm længe inden han blev fyret. Du er klog nok til at vide at det ikke var ét øjeblik eller én beslutning der gør at vi står hvor vi står. Jeg er enig i at Friis fyringen var en dårlig beslutning, men den var blot en af en lang række dårlige beslutninger, der startede længe inden. Fundamentet til den store glidebane vi befandt os på var allerede godt bygget.
Jeg er tilbøjelig til at være enig i, at fyringen af Friis var point of no return. AaB vandt 2 af de sidste 5 kampe Friis var træner. Brøndby hjemme og FCM ude. Vi tabte mega ufortjent på en Sander brøler i Randers og får et point mod Nordsjælland. Så valgte man at sælge Ross, hvor vi ingen erstatning havde. Efterfølgende kamp mod Lyngby fik vi kun et point... Det var Friis' sidste 5 kampe - ikke 17.... De gav 8 points.....

Det var fuldstændigt gak, og skal der findes en forklaring på vores nedtur i år, så er den lige præcist der. Så er jeg med på, at der er mange andre fejl, men ingen er bare i nærheden af at være så stor og kostbar. Vi har i øvrigt ikke vundet en turneringskamp på hjemmebane siden Friis blev fyret :@
Dertil kan man lægge, at Friis-fyringen er interessant, fordi den - modsat nogle af de andre tåbeligheder - har noget fordækt over sig. Og det er det, der får mig til at sige, at kommer man til bunds i, hvad der egentlig foregik dér, så tror jeg, man kommer ret tæt på, hvor det virkelige problem ligger.
Der er sku flere af de tåbeligheder der er begået, der har noget fordækt over sig. Især på nogle af vores spillerkøb. Man behøver bare se på vores målmandssituation.
Men ja Friis fyringen har helt afgjort noget over sig ift. hvem der traf beslutningerne og afslørede vel også nogle interne uenigheder.
At hans job var i spil kan dog ikke undre. Hans pointsnit var virkelig dårligt. Vi var sluttet foråret helt forfærdeligt af og startede den nye sæson lige så. Så kan det godt være der var en kort opblomstring, og de manglende point har jo med tydelighed vist sig ikke at være hans skyld alene, men at hans sæde var varmt kan ikke undre.
Det er trods alt sjældent man fyrer en træner når holdet er i gang med en opblomstring. Jeg ved du ser alle kampene, og vi spillede betydeligt bedre med Friis. Der var udfald, fx Silkeborg og Viborg ude, men helt generelt kunne man se en pil, der pegede markant opad. Og det var altså med et betydeligt dårligere hold, end vi har nu.

Og hvis vi ser på hans start på sæsonen taber vi en dårlig kamp ude mod Viborg. Fossum brænder straffe i overtiden. Vi taber til FCK i en god kamp. Spiller uafgjort mod Horsens hvor deres målmand stod en brandkamp og vi blev snydt for et straffe... Og så var der kampen i Silkeborg som var virkelig dårlig. De næste 5 kampe gav 8 point of så fyrede man ham..... Jeg kommer aldrig nogensinde til at forstå den fyring....

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af gravballe » 11. apr 2023, 21:46

Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 21:32
gravballe skrev:
11. apr 2023, 21:26
Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Det er ikke et hold der kommer til at rykke op bare sådan lige.. Lucas kommer til at slå sig endnu mere, da spillet bliver meget mere fysisk i 1 div...
Kunne jo også tænkes holdet kom til og se anderledes ud det ved vi ikke noget om endnu.
mjaaaaaaaaaa

vi køre med 20-30m underskud med nuværende opsætning, nedrykning koster nok 20m indtægter mindst, så får vi lidt penge osm et plaster på såret ved nedrykning.. så sakl vi sige vi er heldige hvis nedrykning koster os 30-40m. det er en stor del af de penge man har fået ind der allerede er spildt.. og så kommer der brand udsalg på vores dyre spillere..

jeg tror vi kommer til at se en del spillere solgt, og så bygger man op omkring thelander, helenius og sådan, og håber det er nok til at komme op igen.. jeg tvivler dog... well det var sjovt imens det varede....

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 11. apr 2023, 21:49

gravballe skrev:
11. apr 2023, 21:46
Nautrup88 skrev:
11. apr 2023, 21:32
gravballe skrev:
11. apr 2023, 21:26
Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Det er ikke et hold der kommer til at rykke op bare sådan lige.. Lucas kommer til at slå sig endnu mere, da spillet bliver meget mere fysisk i 1 div...
Kunne jo også tænkes holdet kom til og se anderledes ud det ved vi ikke noget om endnu.
mjaaaaaaaaaa

vi køre med 20-30m underskud med nuværende opsætning, nedrykning koster nok 20m indtægter mindst, så får vi lidt penge osm et plaster på såret ved nedrykning.. så sakl vi sige vi er heldige hvis nedrykning koster os 30-40m. det er en stor del af de penge man har fået ind der allerede er spildt.. og så kommer der brand udsalg på vores dyre spillere..

jeg tror vi kommer til at se en del spillere solgt, og så bygger man op omkring thelander, helenius og sådan, og håber det er nok til at komme op igen.. jeg tvivler dog... well det var sjovt imens det varede....
Altså Hvidovre er på vej i superligaen med langt mindre budget så jeg tænker nok vi kan stable noget på benene.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af SteenA » 11. apr 2023, 21:50

Klaus skrev:
11. apr 2023, 21:43

Det er trods alt sjældent man fyrer en træner når holdet er i gang med en opblomstring. Jeg ved du ser alle kampene, og vi spillede betydeligt bedre med Friis. Der var udfald, fx Silkeborg og Viborg ude, men helt generelt kunne man se en pil, der pegede markant opad. Og det var altså med et betydeligt dårligere hold, end vi har nu.

Og hvis vi ser på hans start på sæsonen taber vi en dårlig kamp ude mod Viborg. Fossum brænder straffe i overtiden. Vi taber til FCK i en god kamp. Spiller uafgjort mod Horsens hvor deres målmand stod en brandkamp og vi blev snydt for et straffe... Og så var der kampen i Silkeborg som var virkelig dårlig. De næste 5 kampe gav 8 point of så fyrede man ham..... Jeg kommer aldrig nogensinde til at forstå den fyring....
Bestyrelsen forventede vel en top-4 placering?

Det der primært gik galt med sæsonstarten var Rinne og Thelander.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af FlemmingG » 11. apr 2023, 21:54

Hanga skrev:
11. apr 2023, 21:15
Baatnakken skrev:
11. apr 2023, 21:13
Baatnakken skrev:
11. apr 2023, 21:11
Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Jeg tvivler på, at de andre har en nedrykningsklausul i deres kontrakter, så med mindre AaB giver dem løbepas bliver de selvfølgelig i klubben
Sousa er på en lang kontrakt, det samme med Kasper Jørgensen
Ja, på lange, dyre kontrakter.
AaB kan have en interesse i at sælge for at få lidt penge ind og lette lønbyrden. Og man har heller ikke interesse i at holde på spillere, der ikke har motivationen med ned i 1 division.

Jeg skal dog ikke spekulere i endnu hvem der bliver og ikke gør. Men der er nok ingen tvivl om at AaB skal af med nogle af de løntunge spillere. Fossum smutter helt sikkert.
Jeg vurderer det også som overvejende sandsynligt at Kramer, Pedro, Sousa, Fossum, Prip, Ludewig, Mantl og Posavec og Sander smutter til sommer..
Fossum smutter transferfri, Mantl og Ludewigs lejemål ophører til sommer, Posavec’s kontrakt bliver opsagt..
Kramer måske retur til Viborg
Sousa, Pedro og Prip kan vel også sælges - ikke store salg, men burde kunne indbringe 10-15 mil samlet. Sander burde kunne indbringe det samme…
Så er der skåret godt i lønbudgettet og hentet 25-30 mil i transferindtægter. Sammenholdt med de paraply penge klubben modtager ved nedrykning, så burde det afbøde lidt for den økonomiske lussing en nedrykning vil koste. Så må vi satse på at tyskerne har et tilstrækkelig godt netværk, som kan skaffe os tilstrækkelig dygtige og billige spillere, så der kan sammensættes en trup, der er konkurrencedygtige i 1. division

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af baresi » 11. apr 2023, 21:58

Man drømmer sig tilbage til da vi havde 15 kampe til at indhente 8 point 😂😂
Eller 12 eller ja sgu 10 bare.
Men drømmene må slutte og vi må ned at vende som de fleste andre har prøvet

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af AK48hamas » 11. apr 2023, 22:00

Fuck hvor er det bare deprimerende

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af SteenA » 11. apr 2023, 22:03

gravballe skrev:
11. apr 2023, 21:46

vi køre med 20-30m underskud med nuværende opsætning, nedrykning koster nok 20m indtægter mindst, så får vi lidt penge osm et plaster på såret ved nedrykning.. så sakl vi sige vi er heldige hvis nedrykning koster os 30-40m. det er en stor del af de penge man har fået ind der allerede er spildt.. og så kommer der brand udsalg på vores dyre spillere..
En nedrykning koster "kun" 20 mio (ekstra) netop fordi man det første år får noget overlevelseshjælp. Så du kan roligt regne med at nedrykningen koster 40-50 mio, hvis ikke lønpuljen sættes alvorligt ned. Spørgsmålet er, hvem der kan sælges og til hvilken pris.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3181
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Gnu » 11. apr 2023, 22:11

FlemmingG skrev:
11. apr 2023, 21:54
Hanga skrev:
11. apr 2023, 21:15
Baatnakken skrev:
11. apr 2023, 21:13
Baatnakken skrev:
11. apr 2023, 21:11
Gnu skrev:
11. apr 2023, 21:01
Posavec
Pallesen
Ahlmann
Granli
Thelander
Lucas
Helenius
Ementa
Skuldstad
Poulsen
Ramkilde
Måske Pedro

Det er vel dem, man kan forvente tager turen ned, resten skrider. Det er på ingen måder noget imponerende hold, og et som vil få det svært i 1. division.
Jeg tvivler på, at de andre har en nedrykningsklausul i deres kontrakter, så med mindre AaB giver dem løbepas bliver de selvfølgelig i klubben
Sousa er på en lang kontrakt, det samme med Kasper Jørgensen
Ja, på lange, dyre kontrakter.
AaB kan have en interesse i at sælge for at få lidt penge ind og lette lønbyrden. Og man har heller ikke interesse i at holde på spillere, der ikke har motivationen med ned i 1 division.

Jeg skal dog ikke spekulere i endnu hvem der bliver og ikke gør. Men der er nok ingen tvivl om at AaB skal af med nogle af de løntunge spillere. Fossum smutter helt sikkert.
Jeg vurderer det også som overvejende sandsynligt at Kramer, Pedro, Sousa, Fossum, Prip, Ludewig, Mantl og Posavec og Sander smutter til sommer..
Fossum smutter transferfri, Mantl og Ludewigs lejemål ophører til sommer, Posavec’s kontrakt bliver opsagt..
Kramer måske retur til Viborg
Sousa, Pedro og Prip kan vel også sælges - ikke store salg, men burde kunne indbringe 10-15 mil samlet. Sander burde kunne indbringe det samme…
Så er der skåret godt i lønbudgettet og hentet 25-30 mil i transferindtægter. Sammenholdt med de paraply penge klubben modtager ved nedrykning, så burde det afbøde lidt for den økonomiske lussing en nedrykning vil koste. Så må vi satse på at tyskerne har et tilstrækkelig godt netværk, som kan skaffe os tilstrækkelig dygtige og billige spillere, så der kan sammensættes en trup, der er konkurrencedygtige i 1. division
Posavec har kontrakt til sommeren 2025, som han selvfølgelig ikke bare vil opgive. Det bliver rigtig dyrt at opsige det samarbejde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. apr 2023, 22:26

Jeg tror på det så længe overlevelse er matematisk mulig. Jeg medgiver at det set svært ud men vi er altså ikke rykket ned med aftenens resultat da der stadigvæk er 24 point at spille om. Det er ikke afgjort endnu
:aabfan:

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Fabbe » 11. apr 2023, 22:28

Hanga skrev:
10. apr 2023, 22:11
Ringer du til Betting firmaerne og fortæller dem den dårlige nyhed? :thumbsup:
Jeg forstår godt, hvad du mener, men fordi spillebuler er nogenlunde gode til at forudsige, så bliver fodbold ikke mindre dynamisk, hvor det kræver en aktiv handling for at indfri potentialerne bag forventningerne. På forhånd var det jo ikke i bettingoptik videre sandsynligt, at AaB skulle have 8 point op til stregen nu. Vi har 8 point op til stregen i kraft af uforudsigelig dynamisk udvikling, hvor AaB-holdet mod forventning aldrig får gang i fornuftige stimer.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 11. apr 2023, 22:39

Aalborg frederikshavner skrev:
11. apr 2023, 22:26
Jeg tror på det så længe overlevelse er matematisk mulig. Jeg medgiver at det set svært ud men vi er altså ikke rykket ned med aftenens resultat da der stadigvæk er 24 point at spille om. Det er ikke afgjort endnu
:aabfan:
Bla bla bla.. Og når AaB så matematisk ER rykket ned, begynder du garanteret at spamme det her forum til med indlæg om, hvor NEMT det bliver at rykke op igen, fordi samtlige hold i 1. division er pisseringe, mens vores er et sandt drømmehold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. apr 2023, 00:10

doukas skrev:
11. apr 2023, 22:39
Aalborg frederikshavner skrev:
11. apr 2023, 22:26
Jeg tror på det så længe overlevelse er matematisk mulig. Jeg medgiver at det set svært ud men vi er altså ikke rykket ned med aftenens resultat da der stadigvæk er 24 point at spille om. Det er ikke afgjort endnu
:aabfan:
Bla bla bla.. Og når AaB så matematisk ER rykket ned, begynder du garanteret at spamme det her forum til med indlæg om, hvor NEMT det bliver at rykke op igen, fordi samtlige hold i 1. division er pisseringe, mens vores er et sandt drømmehold.
Stemningen herinde til aften er at nedrykningen er en kendsgerning hvilket jeg ikke forstår, det ser sort ud tror jeg at vi alle kan være enige om men når det er sagt så har vi altså stadigvæk mulighed for at redde os.

Med 24 point tilbage at spille om så er der intet der er afgjort, jeg håber ikke at spillerne er lige så opgivende som debatsiden.

Besvar