Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Gentleman Finn » 26. maj 2023, 21:27

R Rosenberg skrev:
26. maj 2023, 21:11
Faktisk kan vi selv med to uafgjorte sikre det, selvom Lyngby skulle sejre over Horsens næste weekend.

Selv hvis vi skulle spille uafgjort mandag og tabe mod Silkeborg, og Lyngby vinder over Horsens, så er AaB stadig sikret.

Vi skal bare ikke tabe på mandag. Og Horsens skal, i lyset af ovenstående scenarier, bare ikke vinde over Lyngby.

Men lad os nu bare få afsluttet denne forfærdelige sæson på mandag, så man kan få lidt ro i sjælen.
Med X på mandag er Lyngby ude. Så får Horsens en god mulighed for at vinde den sidste.

Så, kravet lyder stadig 1 sejr, for at vi kan være sikre.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Klaus » 26. maj 2023, 21:33

Aalborg frederikshavner skrev:
26. maj 2023, 21:24
Vi redder os fordi vi i foråret er blevet lidt bedre men mest af alt skyldes redningen at AC Horsens er nedsmeltet og de kongeblå har haft et for stort efterslæb samt har manglet den fornødne kvalitet da det gjaldt.

Jeg sidder med fornemmelsen af at vi har haft et godt nedrykningsspil hvilket i sig selv er vildt nok da vi kun har formået at besejre vores konkurrenter i bunden. Vi spiller tætte kampe men formår stadigvæk ikke at tippe de lige kampe til vores fordel så snart vi møder bare lidt kvalitet hvilket i den grad skal blive bedre fremadrettet.

I øvrigt en vild fredag aften i Oooense, det er til at blive misundelig over de tilskuertal de har haft samt tilhørende stemning på stadion
Tjoooo, jeg synes nu stemningen på stadion har været rigtig god. Grunden til vi nu har en chance er naturligvis at vi har slået vores direkte modstandere... Men vi har altså også hentet point både i Silkeborg, Herning og Odense... Havde vi ikke gjort det var situationen noget værre .

Vi har slået Viborg og Silkeborg ud af pokalen og spillet en tæt finale mod FCK, så jeg tænker ikke det ser helt skidt ud fremadrettet, hvis vi altså klarer den :aabfan:

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Magnussen » 26. maj 2023, 21:45

Gentleman Finn skrev:
26. maj 2023, 21:27
R Rosenberg skrev:
26. maj 2023, 21:11
Faktisk kan vi selv med to uafgjorte sikre det, selvom Lyngby skulle sejre over Horsens næste weekend.

Selv hvis vi skulle spille uafgjort mandag og tabe mod Silkeborg, og Lyngby vinder over Horsens, så er AaB stadig sikret.

Vi skal bare ikke tabe på mandag. Og Horsens skal, i lyset af ovenstående scenarier, bare ikke vinde over Lyngby.

Men lad os nu bare få afsluttet denne forfærdelige sæson på mandag, så man kan få lidt ro i sjælen.
Med X på mandag er Lyngby ude. Så får Horsens en god mulighed for at vinde den sidste.

Så, kravet lyder stadig 1 sejr, for at vi kan være sikre.
Man kan jo sige, at Lyngby i det scenarie spiller om muligheden for at vælge det hold de skal konkurrere om oprykning mod.
Her tænker jeg, trods en sløj sæson, de hellere vil slippe for os.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2023, 21:55

Gentleman Finn skrev:
26. maj 2023, 21:27
R Rosenberg skrev:
26. maj 2023, 21:11
Faktisk kan vi selv med to uafgjorte sikre det, selvom Lyngby skulle sejre over Horsens næste weekend.

Selv hvis vi skulle spille uafgjort mandag og tabe mod Silkeborg, og Lyngby vinder over Horsens, så er AaB stadig sikret.

Vi skal bare ikke tabe på mandag. Og Horsens skal, i lyset af ovenstående scenarier, bare ikke vinde over Lyngby.

Men lad os nu bare få afsluttet denne forfærdelige sæson på mandag, så man kan få lidt ro i sjælen.
Med X på mandag er Lyngby ude. Så får Horsens en god mulighed for at vinde den sidste.

Så, kravet lyder stadig 1 sejr, for at vi kan være sikre.
Jeg tvivler på, at Lyngby bare lægger sig ned, uanset hvad. Men ja, det er klart, at 3 point, så er vi home free. Og det er jo det, der skal jagtes.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 26. maj 2023, 22:23

R Rosenberg skrev:
26. maj 2023, 21:55
Gentleman Finn skrev:
26. maj 2023, 21:27
R Rosenberg skrev:
26. maj 2023, 21:11
Faktisk kan vi selv med to uafgjorte sikre det, selvom Lyngby skulle sejre over Horsens næste weekend.

Selv hvis vi skulle spille uafgjort mandag og tabe mod Silkeborg, og Lyngby vinder over Horsens, så er AaB stadig sikret.

Vi skal bare ikke tabe på mandag. Og Horsens skal, i lyset af ovenstående scenarier, bare ikke vinde over Lyngby.

Men lad os nu bare få afsluttet denne forfærdelige sæson på mandag, så man kan få lidt ro i sjælen.
Med X på mandag er Lyngby ude. Så får Horsens en god mulighed for at vinde den sidste.

Så, kravet lyder stadig 1 sejr, for at vi kan være sikre.
Jeg tvivler på, at Lyngby bare lægger sig ned, uanset hvad. Men ja, det er klart, at 3 point, så er vi home free. Og det er jo det, der skal jagtes.
Som jeg hørte en sige: Selv hvis Lyngby ikke har noget at spille for i den sidste kamp, så er det faktisk i deres interesse at trække Horsens med ned..
Alt andet lige er det ikke sjovt at have en klub med ressourcer med nede i 1 DIV

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 27. maj 2023, 10:57

Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af ekni99 » 27. maj 2023, 11:54

sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 10:57
Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.
Den store forskel til 2011 er at vi ikke skal i Parken og slå et FCK hold (måske et af de bedste hold nogensinde i ligaen), der er blevet mestre og som siger farvel til Grønkjær og Ståle m.fl.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Hanga » 27. maj 2023, 14:08

ekni99 skrev:
27. maj 2023, 11:54
sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 10:57
Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.
Den store forskel til 2011 er at vi ikke skal i Parken og slå et FCK hold (måske et af de bedste hold nogensinde i ligaen), der er blevet mestre og som siger farvel til Grønkjær og Ståle m.fl.
AaB fik 1 point i de sidste 4 kampe den sæson
Esbjerg - AaB 0-0
Silkeborg - AaB 4-3
AaB - Sønderjyske 1-2
FCK - AaB 2-0

Vi havde selv alle muligheder for at redde os endegyldigt mod svagere modstandere end FCK, men vi kom ikke selv over målstregen.

Det er nemt at frygte at vi er ude i samme scenarie. Jeg vælger dog at se sådan på det, at jeg synes vi har virket mere overbevisende på det seneste, og vist mental styrke også. Lad os nu bare tage til Lyngby og få lortet afgjort, så vi ikke skal ud i en tyndskidsfremkaldene kamp i sidste runde
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2023, 14:11

Hanga skrev:
27. maj 2023, 14:08
ekni99 skrev:
27. maj 2023, 11:54
sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 10:57
Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.
Den store forskel til 2011 er at vi ikke skal i Parken og slå et FCK hold (måske et af de bedste hold nogensinde i ligaen), der er blevet mestre og som siger farvel til Grønkjær og Ståle m.fl.
AaB fik 1 point i de sidste 4 kampe den sæson
Esbjerg - AaB 0-0
Silkeborg - AaB 4-3
AaB - Sønderjyske 1-2
FCK - AaB 2-0

Vi havde selv alle muligheder for at redde os endegyldigt mod svagere modstandere end FCK, men vi kom ikke selv over målstregen.

Det er nemt at frygte at vi er ude i samme scenarie. Jeg vælger dog at se sådan på det, at jeg synes vi har virket mere overbevisende på det seneste, og vist mental styrke også. Lad os nu bare tage til Lyngby og få lortet afgjort, så vi ikke skal ud i en tyndskidsfremkaldene kamp i sidste runde
Esbjergkampen husker jeg som en af de kedeligste AaB-kampe jeg nogensinde har set på stadion.
Jeg har også stadig mareridt om Nathan Coe i den SønderjyskE kamp, hvor jeg 12 år senere husker det som at vi skulle have scoret 5-6 gange, men at Coe bare hev den ene umulige redning efter den anden frem...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 27. maj 2023, 16:50

jonas386 skrev:
27. maj 2023, 14:11
Hanga skrev:
27. maj 2023, 14:08
ekni99 skrev:
27. maj 2023, 11:54
sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 10:57
Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.
Den store forskel til 2011 er at vi ikke skal i Parken og slå et FCK hold (måske et af de bedste hold nogensinde i ligaen), der er blevet mestre og som siger farvel til Grønkjær og Ståle m.fl.
AaB fik 1 point i de sidste 4 kampe den sæson
Esbjerg - AaB 0-0
Silkeborg - AaB 4-3
AaB - Sønderjyske 1-2
FCK - AaB 2-0

Vi havde selv alle muligheder for at redde os endegyldigt mod svagere modstandere end FCK, men vi kom ikke selv over målstregen.

Det er nemt at frygte at vi er ude i samme scenarie. Jeg vælger dog at se sådan på det, at jeg synes vi har virket mere overbevisende på det seneste, og vist mental styrke også. Lad os nu bare tage til Lyngby og få lortet afgjort, så vi ikke skal ud i en tyndskidsfremkaldene kamp i sidste runde
Esbjergkampen husker jeg som en af de kedeligste AaB-kampe jeg nogensinde har set på stadion.
Jeg har også stadig mareridt om Nathan Coe i den SønderjyskE kamp, hvor jeg 12 år senere husker det som at vi skulle have scoret 5-6 gange, men at Coe bare hev den ene umulige redning efter den anden frem...
Sønderjyske-kampen var forrykt, men det var den mod Silkeborg også. To gange førte AaB (blandt andet på et mål af Kayke med hælen) og var på de tidspunkter nummer fem med afgørende afstand til nedrykningsstregen. Alligevel tabte man - og derefter igen mod Sønderjyske trods mange, mange chancer, mens Silkeborg også floppede med 0-1 hjemme mod Lyngby.

Og så var alt bare noget lort. For det var utopi at vinde i Parken, og man vidste, at OB ville lægge sig mod Lyngby. Tilbage var kun at håbe på uafgjort i Randers-Esbjerg. Jeg kan stadig huske følelsen i dagene op til. Det var som at skulle til begravelse, og redningen til allersidst var som at være til en begravelse, hvor den afdøde så pludselig løftede låget på kisten og råbe: "Haha, jeg lever sgu da endnu!"

Hvis jeg kunne se frem i tiden, ville jeg foretrække sådan en redning igen foran et fyldt Aalborg Portland Park. Men jeg har selvfølgelig ikke nerver til det.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 27. maj 2023, 17:16

sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 16:50
jonas386 skrev:
27. maj 2023, 14:11
Hanga skrev:
27. maj 2023, 14:08
ekni99 skrev:
27. maj 2023, 11:54
sulakvelidze skrev:
27. maj 2023, 10:57
Matchbold i næstsidste runde lige som i 2011. Det kan stadig ende med en Tim Jansen-agtig redning efter 0-0 mod Silkeborg i sidste kamp. Jeg foretrækker selvfølgelig, at det bliver afgjort i Lyngby, men sikke nogle scener det kunne blive på stadion, hvis vi redder os på samme dramatiske måde som i 2011.
Den store forskel til 2011 er at vi ikke skal i Parken og slå et FCK hold (måske et af de bedste hold nogensinde i ligaen), der er blevet mestre og som siger farvel til Grønkjær og Ståle m.fl.
AaB fik 1 point i de sidste 4 kampe den sæson
Esbjerg - AaB 0-0
Silkeborg - AaB 4-3
AaB - Sønderjyske 1-2
FCK - AaB 2-0

Vi havde selv alle muligheder for at redde os endegyldigt mod svagere modstandere end FCK, men vi kom ikke selv over målstregen.

Det er nemt at frygte at vi er ude i samme scenarie. Jeg vælger dog at se sådan på det, at jeg synes vi har virket mere overbevisende på det seneste, og vist mental styrke også. Lad os nu bare tage til Lyngby og få lortet afgjort, så vi ikke skal ud i en tyndskidsfremkaldene kamp i sidste runde
Esbjergkampen husker jeg som en af de kedeligste AaB-kampe jeg nogensinde har set på stadion.
Jeg har også stadig mareridt om Nathan Coe i den SønderjyskE kamp, hvor jeg 12 år senere husker det som at vi skulle have scoret 5-6 gange, men at Coe bare hev den ene umulige redning efter den anden frem...
Sønderjyske-kampen var forrykt, men det var den mod Silkeborg også. To gange førte AaB (blandt andet på et mål af Kayke med hælen) og var på de tidspunkter nummer fem med afgørende afstand til nedrykningsstregen. Alligevel tabte man - og derefter igen mod Sønderjyske trods mange, mange chancer, mens Silkeborg også floppede med 0-1 hjemme mod Lyngby.

Og så var alt bare noget lort. For det var utopi at vinde i Parken, og man vidste, at OB ville lægge sig mod Lyngby. Tilbage var kun at håbe på uafgjort i Randers-Esbjerg. Jeg kan stadig huske følelsen i dagene op til. Det var som at skulle til begravelse, og redningen til allersidst var som at være til en begravelse, hvor den afdøde så pludselig løftede låget på kisten og råbe: "Haha, jeg lever sgu da endnu!"

Hvis jeg kunne se frem i tiden, ville jeg foretrække sådan en redning igen foran et fyldt Aalborg Portland Park. Men jeg har selvfølgelig ikke nerver til det.
Vanvittig dag i Parken den gang..
Sad med radio i ørene, og så egentlig ikke fodbold det sidste kvarter. FCK så suveræne, at de lavede en "ekstra" udskiftning fordi de skulle hylde fire spillere..
Ren ekstase, da først P3 meldte Jansen-scoring og senere slutfløjt..
Würtz der på banen opfatter, hvorfor endetribunen går amok ved slutfløjt, og mens spillet stadigvæk er i gang omkring ham står og råber ud til bænken for at få bekræftelse..
Alle og enhver i parken jubler (vel aldrig sket før)..

Og senere sidde og synge på Café Stafetten ved Østerbro stadion mens man får en øl til at dulme nerverne (og nå ja, så skulle jeg selv op til en mundtlig eksamen næste formiddag)

ALLEZ! VI RYKKER ALDRIG NED!
VI RYKKER ALDRIG NED
ALDRIG ALDRIG NED
ALDRIG NED
ALDRIG NED
ALDRIG NEEEEED

Den er ikke helt lige så sjov som "vi er mestrene"..
Men det står lige så klart i hukommelsen som mesterskaberne!

Håber der er mange i rødt og hvidt som kan synge det samme på mandag over på Djævleøen igen..

Lad os nu få det overstået!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2202
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Sauer » 27. maj 2023, 17:29

Spændt på, hvordan drengene håndterer nerverne på mandag. Har lige set et godt Dortmund-hold være rene nervevrag og brænde sammen på målstregen. Vi har to finaler foran os, men lad os nu få den lukket mod Lyngby.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Funky » 28. maj 2023, 11:15

Sauer skrev:
27. maj 2023, 17:29
Spændt på, hvordan drengene håndterer nerverne på mandag. Har lige set et godt Dortmund-hold være rene nervevrag og brænde sammen på målstregen. Vi har to finaler foran os, men lad os nu få den lukket mod Lyngby.
Ja på en eller anden måde er der mindre tvivl om, at Lyngby nok skal være der rent mentalt. Jeg håber, spillerne kan gå i "pokal-mode", hvor man spillede en række ganske udmærkede 'finale'-kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Hanga » 28. maj 2023, 12:46

Funky skrev:
Sauer skrev:
27. maj 2023, 17:29
Spændt på, hvordan drengene håndterer nerverne på mandag. Har lige set et godt Dortmund-hold være rene nervevrag og brænde sammen på målstregen. Vi har to finaler foran os, men lad os nu få den lukket mod Lyngby.
Ja på en eller anden måde er der mindre tvivl om, at Lyngby nok skal være der rent mentalt. Jeg håber, spillerne kan gå i "pokal-mode", hvor man spillede en række ganske udmærkede 'finale'-kampe.
Det store spørgsmål er hvordan truppen håndterer det at vi pludselig er favoritter til at overleve. Før var presset at vi skulle bruge sejre for at holde håbet i live. Nu er presset at det vil være en kæmpe skuffelse hvis ikke vi får kørt overlevelsen i mål. Vi har pludseligt alt at miste.

Det tror jeg er et helt andet mentalt game end pokalkampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af baresi » 28. maj 2023, 17:16

Vi har ikke tabt til lyngby siden 14 juli 2019. Og vi gør det heller ikke imorgen.
Helenius scorer på straffe imorgen og lucas cementerer sejren.
2-0

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 480
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. maj 2023, 19:24

Vi taber og skal afgøre det imod Silkeborg.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Kristian » 28. maj 2023, 21:36

DenSataniskeHest skrev:
28. maj 2023, 19:24
Vi taber og skal afgøre det imod Silkeborg.
Lækkert..Så bliver det ikke en ligegyldig kamp på Silkeborg :cool: :aabfan:
------------------
mvh Kristian

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2023, 16:02

Ak ja, så er vi gået ind i det måske sidste døgn som Superligaklub i denne omgang. Om præcis 24 timer kan AaB være rykket ud af bedste række for første gang i 43 år - med den første nedrykning i det hele taget i 42 år.

AGF har i samme periode prøvet det tre gange. OB også et par gange. Og FCM som Ikast. Selv Brøndby har været meget tæt på. Og så er der de andre større byer/fodboldstoltheder som Esbjerg, Vejle, Randers, Silkeborg, Viborg - alle klubber med DM- eller pokaltitler i tiden med professionel fodbold i Danmark.

AaB har hidtil undgået turen, og det skal man måske nærmest være taknemmelig over, når man ser, hvem det ellers har ramt. Det er selvfølgelig en fattig trøst, hvis det går galt i morgen, men det viser dog, at 36 år i bedste række er en præstation i sig selv.

Denne bør spilles fra alle åbne vinduer hos gode mennesker fra i morgen tidlig:


Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Maglau » 2. jun 2023, 17:51

sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 16:02
Ak ja, så er vi gået ind i det måske sidste døgn som Superligaklub i denne omgang. Om præcis 24 timer kan AaB være rykket ud af bedste række for første gang i 43 år - med den første nedrykning i det hele taget i 42 år.

AGF har i samme periode prøvet det tre gange. OB også et par gange. Og FCM som Ikast. Selv Brøndby har været meget tæt på. Og så er der de andre større byer/fodboldstoltheder som Esbjerg, Vejle, Randers, Silkeborg, Viborg - alle klubber med DM- eller pokaltitler i tiden med professionel fodbold i Danmark.

AaB har hidtil undgået turen, og det skal man måske nærmest være taknemmelig over, når man ser, hvem det ellers har ramt. Det er selvfølgelig en fattig trøst, hvis det går galt i morgen, men det viser dog, at 36 år i bedste række er en præstation i sig selv.

Denne bør spilles fra alle åbne vinduer hos gode mennesker fra i morgen tidlig:

Jeg kan fandme slet ikke holde det ud med den kamp i morgen.
Jeg er mere spændt/nervøs end før de afgørende guldkampe.
Kunne vi forhelvede ikke bare have fucket det op for længe siden eller afgjort det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 2. jun 2023, 20:31

Jeg glæder mig til at se, hvordan VAR kommer til at stjæle showet i morgen og afgøre, hvem der må rykke ned.

Mit bud er, at situationen kommer til at udfolde sig således:

Der står 0-0 mellem AaB og Silkeborg indtil det 85. minut. Lyngby er allerede foran 2-0 i Horsens.

Oliver Ross får kæmpet sig til et frispark i højre side af modstanderens banehalvdel. Lucas Andersen slår et godt frispark indover, lidt klumpspil opstår i Silkeborgs felt før Kasper Jørgensen høvler bolden op i nettaget. Putros peger op på midtercirklen. Mål!

Stadion bryder ud i en sindsyg jubel, som kan høres helt til Egholm.

Men hov, vent, dommer Kehlert i VAR-vognen har fået øje på noget i klumpspillet - "tjek for frispark i opspillet til målet" står der med stor fed skrift på storskærmen. Tilskuerne begynder en øredøvende pibekoncert. Sandi Putros bliver kaldt ud til skærmen.

Busch og Granli har fat i hinanden. Granli med armen omkring livet på Busch, som mister balancen og falder i sekvensen. Den kan gå begge veje tænker tilskuerne. Putros stirrer på billederne. Længe. Han ved, at det kan give en dårlig bedømmelse af hans kamp, hvis han går imod VAR og har taget fejl. Sekunderne går. Sekunder bliver til minutter. Putros løber ind på banen. Laver VAR-tegnet og løber ned til Silkeborgs felt og markerer for frispark. Målet annulleres.

Stadion er i chok. Vesttribunen bliver helt stillet. Man kan høre en knappenål falde til jorden.

AaB-spillerne formår aldrig at få skabt et sidste tryk imod Silkeborgs mål.

Kampen slutter 0-0. AaB er rykket ned.

Børn med våde øjne og de gamle mænd har helt tomme blikke, men de fleste bliver på deres pladser, da de ikke hved hvordan de skal reagere. Lidt efter lidt tømmes stadion.

En sort dag i AaBs historie er en kendsgerning.

Det bliver episk.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar