Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Buzz Killington » 13. nov 2022, 13:34

Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 13. nov 2022, 13:56

Baatnakken skrev:
13. nov 2022, 13:25
Jeg vil sgu hellere have vi går på røven og skal bygge op nedefra end at vi bliver en del af en fodbold franchise ala de amerikanere der gået ind i BIF eller noget red Bull agtigt :thumbsdown:
AaB kan ikke få en forretning til at hænge sammen nu. Og med undtagelse af et par enkelte år, har underskud været dagens orden siden børsintroduktionen.

Hbordan forestiller du dig specifikt, at AaB skal "bygge op nedefra" fra 1. division, når man ikke engang nogensinde rigtig har evnet det i superligaen, hvor pengene på alle parametre er MAJE større?
Ædruelighedens stemme

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. nov 2022, 14:27

Det er meget simpelt, hvis vi vil være med hvor det er sjovt så skal der penge til udefra.

For ikke så mange år siden havde vi Jyllands største budget men nu er vi blevet totalt sat af først FCM og senest af AGF mens de andre jyske klubber haler ind på os, det er en udvikling som siger alt.
Når nordjyderne ikke vil hælde flere penge i klubben så må vi finde finansiering andetsteds.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Klaus » 13. nov 2022, 14:36

Jeg er med på en ny investor. Men det skal være på en måde så der er respekt om klubben og dens historie. Navnet skal ikke ændres, farverne og logoet må også ligge fast. Der skal stadigvæk være en sammenhæng til moderklubben. Jeg er nok så pladderromantisk, at jeg hellere tager en nedrykning og genopbygning med lokale spillere end en fremtid med Red Bull... Men jeg forstår godt alle jer, der ser anderledes på sagen, men jeg kan ikke se mig selv som fan af RB Aalborg....

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af 9800 » 13. nov 2022, 15:09

Med 6-7 højeste budget i ligaen kan vi på den lange bane regne med at ende mellem nr 3 og nr 11.
Jeg krydser alt for at det er Red Bull, de har en historie med at bygge succesfulde klubber.
Tror der meldes noget ud i slutningen af måneden.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af RicoBR02 » 13. nov 2022, 15:28

Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 13. nov 2022, 15:34

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Jeg ville have sagt det samme da vi lå til bronze i foråret. Det er det lange perspektiv vi skal tænke på, vores økonomi bliver mindre og mindre i forhold til konkurrenterne og de nuværende ejere har vist nul forståelse for hvordan AaB skal udvikles kommercielt og strategisk. Men ALT handler som sagt om hvem de nye ejere er og hvad de vil med AaB. Jeg er helt enig i at prisen også kan være for høj.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 15:35

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Stegosaurus » 13. nov 2022, 15:37

Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og hvordan sælger man klubbens sjæl og historie ved at skifte ejerskab? Bare sådan lidt konkret?
Klubben er p.t. ejet af rige, nordjyske AaB-fans, hvis du skulle have misset det. Tjek evt. cvr.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 15:40

Stegosaurus skrev:
13. nov 2022, 15:37
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og hvordan sælger man klubbens sjæl og historie ved at skifte ejerskab? Bare sådan lidt konkret?
Klubben er p.t. ejet af rige, nordjyske AaB-fans, hvis du skulle have misset det. Tjek evt. cvr.
Jeg vil gå stille spørgsmålstegn ved om de er AaB-fans i den gængse forstand. Og derudover: Det understøtter bare, at det måske ikke altid er at foretrække ift. konkurrencedygtighed.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Ruddifanten
Junior
Junior
Indlæg: 73
Tilmeldt: 27. okt 2014, 19:47
Favoritspiller: Frank strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Ruddifanten » 13. nov 2022, 15:41

Jeg tænker jeg er som AaB fan måske er flest, forstået at jeg ikke reelt har haft nogen som helst tilknytning til AaB af 1885. Har selv spillet bold som ung i Freja og Kfum , min søn har spillet i sidst nævnte klub.

Jeg er generelt sports interesseret og følger både Aalborg Håndbold og Pirats. Glæder mig over deres succes og kan også godt hive mig op til at se nogle kampe live, hvor jeg lever mig ind i kampen og stemningen i Gigantium. Når jeg tænker tilbage har det ikke betydet en fis for mig om klubberne hed det ene eller det andet, det handler om at de repræsentere byen og regionen. Men når alt kommer til alt så ligger mit hjerte i fodbolden, og derfor også AaB’ superliga hold som kan få tårerne til at trille og jublen bryde ud som intet andet. Derfor har jeg også virkeligt tænkt over det her invester opkøb snak på det seneste.

Som mange skriver i tråden tror jeg man skal træffe et valg med sig selv, og vælger man en kommende invester fra må vi bare leve med at dagene med mesterskab og medaljer er definitivt slut, ligesom det sluttede for Lyngby i løbet af halvfemserne. Silkeborg har lidt været i samme kategori, men grundet en virkelig stærk ledelse der har været snus fornuftige og investeret i et godt projekt uden for fodbold miljøet, kan de nu snuse til noget der måske kan minde om AaB’s historie de sidste 20 år.

Omvendt tager vi en seriøs investorer ind der vil AaB kan det betyde at vi bare skriver videre på vores historie uden at glemmme det “gamle” AaB .

Jeg vælger klart det sidste

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 13. nov 2022, 15:42

Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Jeg ville have sagt det samme da vi lå til bronze i foråret. Det er det lange perspektiv vi skal tænke på, vores økonomi bliver mindre og mindre i forhold til konkurrenterne og de nuværende ejere har vist nul forståelse for hvordan AaB skal udvikles kommercielt og strategisk. Men ALT handler som sagt om hvem de nye ejere er og hvad de vil med AaB. Jeg er helt enig i at prisen også kan være for høj.
Men RB er jo stadig meget bedre end et Arabisk diktatur, klaphatte fra US med nul sportslige kompetencer eller konsortier med uigennemskuelige/uetiske økonomiske tråde til agentverden eller hvidvaskede/kriminelle penge


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 229
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 13. nov 2022, 16:00

Jeg har det sådan at man kan vælge at sige, at klubben ALDRIG skal på udenlandske hænder og at kulturen og alt hvad det indebærer skal bevares som det er - og så kan vi være med og hygge os med det - måske poppe op i ny og næ. Eller vi kan acceptere, at hvis man vil være med hvor det er sjovt, så er man nødt til at have penge og så må man acceptere at der kommer nogle med disse penge, som gør at man må gå på kompromis med det førstnævnte.

Der er enten-eller - ikke både og.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 451
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 13. nov 2022, 16:12

Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 13:34
Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?

- Spitzelsperger Gruppen

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1489
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Stegosaurus » 13. nov 2022, 16:16

Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:40
Stegosaurus skrev:
13. nov 2022, 15:37
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og hvordan sælger man klubbens sjæl og historie ved at skifte ejerskab? Bare sådan lidt konkret?
Klubben er p.t. ejet af rige, nordjyske AaB-fans, hvis du skulle have misset det. Tjek evt. cvr.
Jeg vil gå stille spørgsmålstegn ved om de er AaB-fans i den gængse forstand. Og derudover: Det understøtter bare, at det måske ikke altid er at foretrække ift. konkurrencedygtighed.
Nu har hovedparten af de nuværende ejere løbende gennem 30 år postet millioner og atter af millioner i klubben - jeg mener, vi ret klart kan udelukke, at de er blevet ejere for at tjene en quick buck. Så jeg vil putte dem i "fans"-kategorien. Det er tydeligt, at de nuværende ejere har haft svært ved at beslutte sig for, hvordan AaB skal drives og hvor de ønsker klubben skal være i den store fødekæde. Ejerne har famlet sig frem - og det har i lang tid kostet dyrt rent økonomisk og nu også sportsligt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 13. nov 2022, 16:17

DarkHorse9000 skrev:
Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 13:34
Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?

- Spitzelsperger Gruppen
Men er Stuttgart som han vel stadig er knyttet til ikke noget af et clusterfuck i nyere tid?
Har lidt svært ved at se AaB og Stuttgart skulle give mening i samme paraply


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 451
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 13. nov 2022, 16:20

Jakobsen skrev:
13. nov 2022, 16:17
DarkHorse9000 skrev:
Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 13:34
Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?

- Spitzelsperger Gruppen
Men er Stuttgart som han vel stadig er knyttet til ikke noget af et clusterfuck i nyere tid?
Har lidt svært ved at se AaB og Stuttgart skulle give mening i samme paraply


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Spitzelsperger repræsenterer ikke nødvendigvis Stuttgart.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 16:23

Jakobsen skrev:
13. nov 2022, 16:17
DarkHorse9000 skrev:
Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 13:34
Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?

- Spitzelsperger Gruppen
Men er Stuttgart som han vel stadig er knyttet til ikke noget af et clusterfuck i nyere tid?
Har lidt svært ved at se AaB og Stuttgart skulle give mening i samme paraply


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det ikke Daimler, der er inde over Stuttgart?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 451
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 13. nov 2022, 16:31

Kunji skrev:
13. nov 2022, 16:23
Jakobsen skrev:
13. nov 2022, 16:17
DarkHorse9000 skrev:
Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 13:34
Hvilke pitentielle bud har været oppe?

- Red Bull
- Göztepe (Ankersen)
- Platek (efter farvel til SE)
- andre?

- Spitzelsperger Gruppen
Men er Stuttgart som han vel stadig er knyttet til ikke noget af et clusterfuck i nyere tid?
Har lidt svært ved at se AaB og Stuttgart skulle give mening i samme paraply


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det ikke Daimler, der er inde over Stuttgart?
Jo..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af RicoBR02 » 13. nov 2022, 16:41

Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Man sælger vel lige præcis alt der hedder historie hvis man pludselig skal til at skifte navn og farver, hvem er vi så? Red Bull Aalborg? Vi er ihvertfald ikke AaB mere, og det var AaB der vandt the double, det var AaB der spillede CL og det var AaB der blev reddet af Tim Janssen. Jeg vil 100 gange hellere hedde AaB og beholde historien, logoet og farverne end jeg vil støtte en ny klub...

Besvar