Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Brodernumsi » 13. nov 2022, 16:48

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 16:41
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Man sælger vel lige præcis alt der hedder historie hvis man pludselig skal til at skifte navn og farver, hvem er vi så? Red Bull Aalborg? Vi er ihvertfald ikke AaB mere, og det var AaB der vandt the double, det var AaB der spillede CL og det var AaB der blev reddet af Tim Janssen. Jeg vil 100 gange hellere hedde AaB og beholde historien, logoet og farverne end jeg vil støtte en ny klub...
Historie er jo netop - historie, det kan man ikke fjerne, det vil altid være der.

Logoet ville også ramme mig, hvis det blev ændret. Navnet kan jeg godt leve med bliver ændret, hvis det stadig indeholder en variant af 'Aalborg' eller 'AaB'.
Når alt kommer til alt, så elsker jeg AaB, og jeg har det bedst, når det går godt for dem jeg elsker, og vi kommer ikke udenom, at klubben har hårdt brug for kapital, hvis vi skal blive ved med, at spille med hvor det er sjovt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af emenike » 13. nov 2022, 16:51

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 16:41
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Man sælger vel lige præcis alt der hedder historie hvis man pludselig skal til at skifte navn og farver, hvem er vi så? Red Bull Aalborg? Vi er ihvertfald ikke AaB mere, og det var AaB der vandt the double, det var AaB der spillede CL og det var AaB der blev reddet af Tim Janssen. Jeg vil 100 gange hellere hedde AaB og beholde historien, logoet og farverne end jeg vil støtte en ny klub...
Skal vi nu ikke prøve at trække lidt i bremsen og se hvordan det hele kommer til at ende?

En ny investor/ejer er ikke ensbetydende med et 100% sikkert farvel til logo, navn, farver, m.m. Tænker, at en køber også vil være interesseret i at bevare en fanscene og den lokale opbakning.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 16:54

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 16:41
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Man sælger vel lige præcis alt der hedder historie hvis man pludselig skal til at skifte navn og farver, hvem er vi så? Red Bull Aalborg? Vi er ihvertfald ikke AaB mere, og det var AaB der vandt the double, det var AaB der spillede CL og det var AaB der blev reddet af Tim Janssen. Jeg vil 100 gange hellere hedde AaB og beholde historien, logoet og farverne end jeg vil støtte en ny klub...
Fair nok. Jeg er uenig. Jeg mener, at historien kan ingen tage fra os, uanset hvad vi bygger videre på og med.

Vi har intet imod at tage 1885 til os, men klubben har skiftet navn 2 gange og har da minimum også haft to logoer. Vi spiller vel ikke engang på Aalborg Stadion længere.

Tiden læger alle sår. Men jeg forstår godt, hvis nogle står af. Jeg kan bare ikke forstå, at det er vigtigere at klubben ikke hedder RB Aalborg BK end at vi bliver ejet af så meget andet forfærdeligt. I sidste ende er det fansene, der tegner klubben, og det vil det altid være. Ingen kan tage historien fra os.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af 9800 » 13. nov 2022, 16:56

haghdk skrev:
13. nov 2022, 16:00
Jeg har det sådan at man kan vælge at sige, at klubben ALDRIG skal på udenlandske hænder og at kulturen og alt hvad det indebærer skal bevares som det er - og så kan vi være med og hygge os med det - måske poppe op i ny og næ. Eller vi kan acceptere, at hvis man vil være med hvor det er sjovt, så er man nødt til at have penge og så må man acceptere at der kommer nogle med disse penge, som gør at man må gå på kompromis med det førstnævnte.

Der er enten-eller - ikke både og.
Tiden med at poppe op er forbi, forskellen er simpelthen for stor mellem de bedste og de næst bedste

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Baatnakken » 13. nov 2022, 16:59

R Rosenberg skrev:
13. nov 2022, 13:56
Baatnakken skrev:
13. nov 2022, 13:25
Jeg vil sgu hellere have vi går på røven og skal bygge op nedefra end at vi bliver en del af en fodbold franchise ala de amerikanere der gået ind i BIF eller noget red Bull agtigt :thumbsdown:
AaB kan ikke få en forretning til at hænge sammen nu. Og med undtagelse af et par enkelte år, har underskud været dagens orden siden børsintroduktionen.

Hbordan forestiller du dig specifikt, at AaB skal "bygge op nedefra" fra 1. division, når man ikke engang nogensinde rigtig har evnet det i superligaen, hvor pengene på alle parametre er MAJE større?
Det har man da evnet, eksempelvis i 2014. AaBunder schoors hang tingene fint sammen. Men det er rigtig at de nuværende folk på ledelsesgangene ikke er dygtige nok. Jeg foretrækker også en klub på fortsat danske (lokale) hænder og en permanent tilværelse i 1.division end et at vi sælger klubbens sjæl og bliver reduceret til et led i en eller anden fodboldforretning

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af RicoBR02 » 13. nov 2022, 17:02

Kunji skrev:
13. nov 2022, 16:54
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 16:41
Kunji skrev:
13. nov 2022, 15:35
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Det er skam ikke “lidt modgang” (vanvittigt underskruet i øvrigt). Det er det faktum, at alle omkring AaB stikker den vej, og i min optik handler det om at komme med på den mindst forfærdelige måde.

Og der er ingen rige AaB-fans, der er sprunget til, så den vej er ikke realistisk.

Og så synes jeg hverken man sælger klubbens sjæl og historie ved at ryge under Red Bull. Hellere det end at hedde Aalborg BK og være ejet af en Sheikh eller en amerikansk investeringsforening.
Man sælger vel lige præcis alt der hedder historie hvis man pludselig skal til at skifte navn og farver, hvem er vi så? Red Bull Aalborg? Vi er ihvertfald ikke AaB mere, og det var AaB der vandt the double, det var AaB der spillede CL og det var AaB der blev reddet af Tim Janssen. Jeg vil 100 gange hellere hedde AaB og beholde historien, logoet og farverne end jeg vil støtte en ny klub...
Fair nok. Jeg er uenig. Jeg mener, at historien kan ingen tage fra os, uanset hvad vi bygger videre på og med.

Vi har intet imod at tage 1885 til os, men klubben har skiftet navn 2 gange og har da minimum også haft to logoer. Vi spiller vel ikke engang på Aalborg Stadion længere.

Tiden læger alle sår. Men jeg forstår godt, hvis nogle står af. Jeg kan bare ikke forstå, at det er vigtigere at klubben ikke hedder RB Aalborg BK end at vi bliver ejet af så meget andet forfærdeligt. I sidste ende er det fansene, der tegner klubben, og det vil det altid være. Ingen kan tage historien fra os.
Jeg vil lige slå fast at jeg ikke har noget imod investorer eller ny ejerkreds med en masse penge, det er udelukkende RB Aalborg, Ben & Jerry's fc Aalborg osv jeg står af overfor. Men ja, vi er uenige og det er vel helt ok :-)

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Dennis Nielsen » 13. nov 2022, 19:07

Salzburg og Leipzig har vel klaret sig ganske udemærket under Red Bull.

De er, som organisation, ret stabile til at optimere. Deres f1 hold er også imponerende. Generelt en organisation der har mål og retning.

Skulle vi sælges, så håber det er til dem og ikke et eller andet ukendt skvat, der ikke har leveret det, som Red bull har på kryds og tværs af hold og sportsgrene

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Portland » 13. nov 2022, 19:23

Dennis Nielsen skrev:
13. nov 2022, 19:07
Salzburg og Leipzig har vel klaret sig ganske udemærket under Red Bull.

De er, som organisation, ret stabile til at optimere. Deres f1 hold er også imponerende. Generelt en organisation der har mål og retning.

Skulle vi sælges, så håber det er til dem og ikke et eller andet ukendt skvat, der ikke har leveret det, som Red bull har på kryds og tværs af hold og sportsgrene
Tror ikke der findes en fornuftig investor som vil smide penge væk på AaB.
Investeringen vil blive tabt hurtigt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kristian » 13. nov 2022, 20:06

Baatnakken skrev:
13. nov 2022, 13:25
Jeg vil sgu hellere have vi går på røven og skal bygge op nedefra end at vi bliver en del af en fodbold franchise ala de amerikanere der gået ind i BIF eller noget red Bull agtigt :thumbsdown:
Se det nu i øjnene. Vi kommer ikke længere uden en investor.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 606
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af KongGulerod » 13. nov 2022, 20:08

Man forstår godt at forhandlingerne trækker ud. Det bliver billigere og billigere for de potentielle investorer for hver dag der går.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kristian » 13. nov 2022, 20:10

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Historien kan ikke købes..den vil altid være der.

Men der skal ske noget i Aalborg. Lokale rige AaB folk kan ikke bringe AaB tættere på toppen.

Red Bull er, om man vil, det bedste bud.
------------------
mvh Kristian

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af RicoBR02 » 13. nov 2022, 20:18

Kristian skrev:
13. nov 2022, 20:10
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Historien kan ikke købes..den vil altid være der.

Men der skal ske noget i Aalborg. Lokale rige AaB folk kan ikke bringe AaB tættere på toppen.

Red Bull er, om man vil, det bedste bud.
Og det er helt fint. Men så hopper jeg over. Jeg tager IKKE en trøje over hovedet med andet end AaBs navn og logo..

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Martin Bak » 13. nov 2022, 20:26

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 20:18
Kristian skrev:
13. nov 2022, 20:10
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Historien kan ikke købes..den vil altid være der.

Men der skal ske noget i Aalborg. Lokale rige AaB folk kan ikke bringe AaB tættere på toppen.

Red Bull er, om man vil, det bedste bud.
Og det er helt fint. Men så hopper jeg over. Jeg tager IKKE en trøje over hovedet med andet end AaBs navn og logo..

Enig - hvis der fuckes med logo ,trøjer ,farver et cetera- då er jeg færdig med dansk fodbold
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af gravballe » 13. nov 2022, 20:40

Kristian skrev:
13. nov 2022, 20:10
RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 15:28
Jeg er rystet over at lidt modgang gør at så mange herinde er villig til at sælge klubbens sjæl og historie..
Historien kan ikke købes..den vil altid være der.

Men der skal ske noget i Aalborg. Lokale rige AaB folk kan ikke bringe AaB tættere på toppen.

Red Bull er, om man vil, det bedste bud.
Det skal er helt andet knowhow ind iver AaB når man ser på hvor mange klubber der de sidste 10-5 år har distanceret AaB. Klubben er stagneret.

Så er redbull seriøse så fint med mig, hellere det end at løbe rundt i 1 div og kalde sig ægte klub, hvis det betyder man kommer til at spille i toppen

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af raekkeettre » 13. nov 2022, 20:49

I skal ikke undre jer hvis IAO er med i den investor gruppe ;)

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 20:52

raekkeettre skrev:
13. nov 2022, 20:49
I skal ikke undre jer hvis IAO er med i den investor gruppe ;)
Ha.…ha..…ha……
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Badebro
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. nov 2022, 20:53

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Badebro » 13. nov 2022, 20:54

Er der nogen der kan hjælpe med en henvisning til hvor dette Red Bull rygte kommer fra?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 13. nov 2022, 20:59

Lad os lege med fire scenarier, som vel alle fire er mulige, om end ikke lige sandsynlige:

1. AaB fortsætter som nu med typer som Tørre Torben i spidsen. Så kan vi bevare vores identitet 100%, men så skal vi nok også forberede os på, at det er slut med medaljer og sjove oplevelser i Europa. Ja, vi skal nok endda forberede os på 1. division, og måske 2. division på sigt.

2. En oliedude med lommerne fulde af petrodollars. Vi får såmænd nok lov til stadig at hedde det samme og have samme logo og trøje og får tilført en masse penge. Men der følger ikke nødvendigvis knowhow med, og når AaB som legetøj ikke længere viser sig interessant eller spændende, så bliver vi solgt igen til spotpris til Gud-ved-hvem.

3. Et amerikansk konsortium. Se 2.

4. RB-koncernen. Vil helt sikkert betyde et helt andet økonomisk setup og en masse knowhow, for deres succes på fodboldmarkedet kan ikke benægtes. Desværre betyder det jo blot, at vi nok skal vinke farvel til logo og trøje.

Jeg ser absolut intet andet end skrækscenarier i 2 og 3. Sønderjyske, EfB, PSG, Newcastle - alt sammen bare ligegyldigt legetøj. Og menneskerne bag er jo også ret tvivlsomme. Det håber jeg, aldrig komme til at ske.

1'eren er jo den charmerende og romatiske, men jeg må også indrømme, at nogle af de fedeste oplevelser, jeg har haft - ikke blot som fodboldfan, men også i mit liv generelt - har været de 4 mesterskaber, pokaltitlen i 2014 (jeg har kortvarigt glemt finalenederlagene) og de vilde europæiske kampe. Og det vil jeg egentlig gerne opleve mere af.

Så er der RB-modellen tilbage. Jeg kan slet ikke forlige mig med, at klubben ophører med at være AaB. Men omvendt er sandsynligheden for succes og fremgang, mesterskaber, Europa og pokaltitler større end ved de tre andre - men er det "mit AaB" så?

Så er der naturligvis ønskescenariet, som er en person som Benham, der ikke kommer og laver en masse postyr og laver en masse om, men lægger en ordentlig røvfuld penge og en masse "tilbehør", som skaber en masse resultater, både økonomisk og sportsligt, men ellers lader "lokale folk" passe biksen.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 13. nov 2022, 20:59

Badebro skrev:
13. nov 2022, 20:54
Er der nogen der kan hjælpe med en henvisning til hvor dette Red Bull rygte kommer fra?
@Steve-Dave, der kender en eller anden, der hedder Gisle.
Ædruelighedens stemme

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Nitten » 13. nov 2022, 21:11

R Rosenberg skrev:
13. nov 2022, 20:59
Badebro skrev:
13. nov 2022, 20:54
Er der nogen der kan hjælpe med en henvisning til hvor dette Red Bull rygte kommer fra?
@Steve-Dave, der kender en eller anden, der hedder Gisle.
Det er vist som du skriver blot et rygte opstået fordi vi spiller i rødt og fordi vi har en tyr stående foran stadion

Besvar