Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 7. jan 2023, 10:19

alithebeast skrev:
6. jan 2023, 23:03
Hanga skrev:
6. jan 2023, 17:29
alithebeast skrev:
6. jan 2023, 13:43
Freddie skrev:
6. jan 2023, 13:41
En ny investor er vel en ny storaktionær. Enten opkøber han aktier på fondsbørsen, eller også sikrer han endnu en ny aktieudvidelse. Eller er det mig, der har misforstået et eller andet?
Der laves formentligt en udvidelse, hvori en ny investor opkøber. Det giver ingen penge i kassen, hvis investoren bare køber 51% af aktierne på børsen.
Du kan vel godt slette "formentlig".
En ny investor vil uden tvivl lave en betydelig kapitaludvidelse og det sker ikke ved at købe eksisterende aktier.
Jeg er bare en dum jurist, der ikke gad noget med HA., og jeg er ikke inde i stoffet, men for at kunne få 50,01% af aktierne ved en udvidelse skal antallet af aktier vel fordobles, hvis det forudsættes at investor ikke har aktier i forvejen, så mon ikke det bliver en kombination af udvidelse og opkøb?
Jeg er heller ikke ekspert må jeg indrømme, så nogle må rette mig hvis jeg er forkert på den, men hvis der sker en udvidelse af aktiekapitalen bliver de nuværende aktionærers andel af ejerskabet jo mindre. Deres aktieandel bliver automatisk en mindre del af kagen hvis der udstedes en stor portion nye aktier som den nye investor så køber. Det kan så naturligvis være en del af aftalen med den nye investor, at han samtidig skal købe nogle af de nuværende aktionærer ud.

Min pointe var såmænd blot at I kan være helt sikre på, at en ny investor ikke nøjes med at købe eksisterende aktier. Det giver nemlig ikke flere penge i klubbens kasse, og det er naturligvis en helt afgørende forudsætning, at klubben får tilført en god portion kapital.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af SteenA » 7. jan 2023, 23:18

Hanga skrev:
7. jan 2023, 10:19
alithebeast skrev:
6. jan 2023, 23:03
Hanga skrev:
6. jan 2023, 17:29
alithebeast skrev:
6. jan 2023, 13:43
Freddie skrev:
6. jan 2023, 13:41
En ny investor er vel en ny storaktionær. Enten opkøber han aktier på fondsbørsen, eller også sikrer han endnu en ny aktieudvidelse. Eller er det mig, der har misforstået et eller andet?
Der laves formentligt en udvidelse, hvori en ny investor opkøber. Det giver ingen penge i kassen, hvis investoren bare køber 51% af aktierne på børsen.
Du kan vel godt slette "formentlig".
En ny investor vil uden tvivl lave en betydelig kapitaludvidelse og det sker ikke ved at købe eksisterende aktier.
Jeg er bare en dum jurist, der ikke gad noget med HA., og jeg er ikke inde i stoffet, men for at kunne få 50,01% af aktierne ved en udvidelse skal antallet af aktier vel fordobles, hvis det forudsættes at investor ikke har aktier i forvejen, så mon ikke det bliver en kombination af udvidelse og opkøb?
Jeg er heller ikke ekspert må jeg indrømme, så nogle må rette mig hvis jeg er forkert på den, men hvis der sker en udvidelse af aktiekapitalen bliver de nuværende aktionærers andel af ejerskabet jo mindre. Deres aktieandel bliver automatisk en mindre del af kagen hvis der udstedes en stor portion nye aktier som den nye investor så køber. Det kan så naturligvis være en del af aftalen med den nye investor, at han samtidig skal købe nogle af de nuværende aktionærer ud.

Min pointe var såmænd blot at I kan være helt sikre på, at en ny investor ikke nøjes med at købe eksisterende aktier. Det giver nemlig ikke flere penge i klubbens kasse, og det er naturligvis en helt afgørende forudsætning, at klubben får tilført en god portion kapital.
Der er vel flere ting i det. Selvfølgelig har den nye ejer brug for at have mere end 50% af aktiebeholdningen, men det kan jo umuligt være prisen for at købe klubben. Der skal lægges flere penge end det. Eller i hvert fald en plan for at der skal investeres xxx mio. kr yderligere i klubben.

Jeg tænker at det vil være naturligt at nogle af de nuværende storaktionærer ønsker at sælge - da de jo efter en rettet emission ikke længere i samme grad vil være storaktionærer. Men ellers har klubben vel stadig generalforsamlingens mandat til at udvide aktiebeholdningen betydelig (vedtaget i december 2019). Den seneste emission var jo bare lidt en fiasko, da man havde håbet at få væsentlig flere penge ind end man fik.

Pt. er der 966.615 aktier i Aalborg Boldspilklub A/S til en samlet værdi af 47 mio kr. Så 50% af det er jo ikke alverden. Omvendt kan man jo sige, at hvis den ejer skal sikre majoriteten udelukkende ved en rettet emission (og der pt. ikke ejes nogen aktier), så skal der jo udstedes omkring 1.000.000 nye aktier. Til dagens kurs er det så 48,2 mio, men det er selvfølgelig ikke givet, hvad emissionskursen vil være.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af sorenmoller95 » 11. jan 2023, 21:17

Er der intet nyt under solen? Ingen der har hørt noget, set noget eller snakket med nogen om noget? Synes der er foruroligende stille omkring vores kommende investor for tiden…

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af haghdk » 16. jan 2023, 14:39

Er der helt tomt i mødelokalet på Hornevej her i transfervinduet?

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af ekni99 » 21. jan 2023, 19:23

Er der ikke bare et lille nyt rygte mht. status eller hvem der er i spil?

Anyone?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Salle17 » 21. jan 2023, 20:46

ekni99 skrev:
21. jan 2023, 19:23
Er der ikke bare et lille nyt rygte mht. status eller hvem der er i spil?

Anyone?
Jeg hørte på Mediano at forhandlingen er sat på pause under transfervinduet.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af ekni99 » 21. jan 2023, 21:47

Salle17 skrev:
21. jan 2023, 20:46
ekni99 skrev:
21. jan 2023, 19:23
Er der ikke bare et lille nyt rygte mht. status eller hvem der er i spil?

Anyone?
Jeg hørte på Mediano at forhandlingen er sat på pause under transfervinduet.
Mange tak for svar.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af gravballe » 22. jan 2023, 13:17

ekni99 skrev:
21. jan 2023, 21:47
Salle17 skrev:
21. jan 2023, 20:46
ekni99 skrev:
21. jan 2023, 19:23
Er der ikke bare et lille nyt rygte mht. status eller hvem der er i spil?

Anyone?
Jeg hørte på Mediano at forhandlingen er sat på pause under transfervinduet.
Mange tak for svar.
Som jeg har forstået det er de på standby indtil grund spillet et færdigt, da man har brug for at vide hvordan situationen er angående nedrykning faren. AaB håber nok at kunne hente lidt point de sidste par kampe så man ikke er så langt bagefter i nedrykning spillet

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Bong » 26. jan 2023, 11:18

Thomas Hitzlsperger har vist været forbi og se en træning igen indenfor de sidste 14 dage.

Det er simpelthen for tilfældigt, hvis ikke han på en eller anden måde har noget med det at gøre.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af emenike » 26. jan 2023, 11:40

Bong skrev:
26. jan 2023, 11:18
Thomas Hitzlsperger har vist været forbi og se en træning igen indenfor de sidste 14 dage.

Det er simpelthen for tilfældigt, hvis ikke han på en eller anden måde har noget med det at gøre.
Synes det er meget mærkeligt at ingen medier virker til at kigge den forbindelse bare lidt igennem, men nærmest tog Bælums "ham kender jeg da bare fra tiden i Bundesligaen"-kommentar for gode varer.

Da Brøndby var ved at blive opkøbt kendte man jo til Blizter forbindelsen i månedsvis optil at overtagelsen blev en realitet, som også løbende blev bragt i medierne. Vi har derimod ikke hørt en skid til trods for at processen har varet godt et halvt år, andet end smårygter her på siden og enkelte ting på twitter.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Rams » 26. jan 2023, 11:51

Hvilke konsortium repræsenterer Hitzelsperger? Det kunne vel strengt taget også være som sportschefskandidat.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 26. jan 2023, 11:56

Rams skrev:
26. jan 2023, 11:51
Hvilke konsortium repræsenterer Hitzelsperger? Det kunne vel strengt taget også være som sportschefskandidat.
Som nævnt tidligere, så kunne han godt have forbindelser til Daimler gennem Stuttgart. Men ja, det er sgu sjovt, at der ikke er flere, der har gravet i det her.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Bong » 26. jan 2023, 12:14

Jeg ved at Nordjyske har været ved at grave i Thomas Hitzlsperger. Uden dog at have fundet en oplagt forbindelse. Han har vist et ret godt tv-job i Tyskland, som gør at det er utænkeligt at han skal være en del af ledelsen heroppe. Men han kan jo sagtens være en stråmand for nye ejere.

Vi bliver nok klogere i løbet af februar, når transfervinduet er lukket.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 26. jan 2023, 13:17

Bong skrev:
26. jan 2023, 12:14
Jeg ved at Nordjyske har været ved at grave i Thomas Hitzlsperger. Uden dog at have fundet en oplagt forbindelse. Han har vist et ret godt tv-job i Tyskland, som gør at det er utænkeligt at han skal være en del af ledelsen heroppe. Men han kan jo sagtens være en stråmand for nye ejere.

Vi bliver nok klogere i løbet af februar, når transfervinduet er lukket.
Hvis han har været til træning igen så undrer det mig meget at ingen medier har bragt den historie. Der var jo fokus på det da han var på besøg i Lyngby kampen og hvis han igen har vist sit ansigt på Hornevej, burde det være en interessant historie for både lokalmediet og Ekstrabladet mv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 26. jan 2023, 15:33

Hanga skrev:
26. jan 2023, 13:17
Bong skrev:
26. jan 2023, 12:14
Jeg ved at Nordjyske har været ved at grave i Thomas Hitzlsperger. Uden dog at have fundet en oplagt forbindelse. Han har vist et ret godt tv-job i Tyskland, som gør at det er utænkeligt at han skal være en del af ledelsen heroppe. Men han kan jo sagtens være en stråmand for nye ejere.

Vi bliver nok klogere i løbet af februar, når transfervinduet er lukket.
Hvis han har været til træning igen så undrer det mig meget at ingen medier har bragt den historie. Der var jo fokus på det da han var på besøg i Lyngby kampen og hvis han igen har vist sit ansigt på Hornevej, burde det være en interessant historie for både lokalmediet og Ekstrabladet mv.
På Wikipedia står at han tog lektioner i økonomi og finans på universitetet mens han spillede i England og som jeg forstår det han været ceo for Stuttgart.
Der vidst ingen tvivl om at det IKKE er jobbet som sportsdirektør han er i spil til - det er simpelthen for lavt et niveau for en af hans kaliber.
Jeg forestiller mig mere at han selvfølgelig selv er ret godt stillet økonomisk gennem en lang karriere og at han har fået snag for det at være klubejer som man ser i bl.a. England men som er noget mere besværligt i Tyskland. Derfor er han gået sammen med andre der vil det samme.
Der er øjnene faldet på dk hvor klubberne er billige og vejen til Europa forholdsvis kort. Hans egen kompentencer er at tilbyde erfaringer fra både sportsdirektør og CEO jobbet i Stuttgart i en rolle som bestyrelsesformand for AaB
Det passer egentligt meget godt med rygterne om den fodboldkyndige investor.
Bare en tanke.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jan 2023, 16:36

Hanga skrev:
26. jan 2023, 13:17
Bong skrev:
26. jan 2023, 12:14
Jeg ved at Nordjyske har været ved at grave i Thomas Hitzlsperger. Uden dog at have fundet en oplagt forbindelse. Han har vist et ret godt tv-job i Tyskland, som gør at det er utænkeligt at han skal være en del af ledelsen heroppe. Men han kan jo sagtens være en stråmand for nye ejere.

Vi bliver nok klogere i løbet af februar, når transfervinduet er lukket.
Hvis han har været til træning igen så undrer det mig meget at ingen medier har bragt den historie. Der var jo fokus på det da han var på besøg i Lyngby kampen og hvis han igen har vist sit ansigt på Hornevej, burde det være en interessant historie for både lokalmediet og Ekstrabladet mv.
De danske medier kommer jo aldrig på Hornevej. Han kunne stå derude dagligt uden de ville opdage det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 28. jan 2023, 18:34

Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:
26. jan 2023, 13:17
Bong skrev:
26. jan 2023, 12:14
Jeg ved at Nordjyske har været ved at grave i Thomas Hitzlsperger. Uden dog at have fundet en oplagt forbindelse. Han har vist et ret godt tv-job i Tyskland, som gør at det er utænkeligt at han skal være en del af ledelsen heroppe. Men han kan jo sagtens være en stråmand for nye ejere.

Vi bliver nok klogere i løbet af februar, når transfervinduet er lukket.
Hvis han har været til træning igen så undrer det mig meget at ingen medier har bragt den historie. Der var jo fokus på det da han var på besøg i Lyngby kampen og hvis han igen har vist sit ansigt på Hornevej, burde det være en interessant historie for både lokalmediet og Ekstrabladet mv.
De danske medier kommer jo aldrig på Hornevej. Han kunne stå derude dagligt uden de ville opdage det.
Arh sådan en ting ville finde vej til Klaus Egelund fra Ekstra Bladet eller lign. På samme måde som transferrygter mv gør.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Moen » 28. jan 2023, 18:41

Inter meldes på banen ift. Theo Sander

https://m.tuttomercatoweb.com/serie-a/t ... ni-1784929

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 28. jan 2023, 18:42

Tyskerne annonceres næste uge.
Ædruelighedens stemme

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af FlemmingG » 28. jan 2023, 19:31

R Rosenberg skrev:
28. jan 2023, 18:42
Tyskerne annonceres næste uge.
Det lyder satme spændende! Ved du mere konkret omkring selve overtagelsen?

Besvar