Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Bong » 28. jan 2023, 19:47

Midt mens holdet er på træningslejr? Arhh???
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2023, 20:11

Bong skrev:
28. jan 2023, 19:47
Midt mens holdet er på træningslejr? Arhh???
Hmm - mjaeh. Tænkte lige lidt over denne.
Jeg er nok miljøskadet af, at jeg selv er i en branche hvor vi allesammen er ude af huset 90% tiden, men hvor stor en forskel gør det for spillernes dagligdag?
De henter jo ikke 11 nye spillere på deadline day eller sender 11 ud og usikkerheden for den enkelte er vel ikke større eller mindre end den er i forvejen ved nedrykning/ikke nedrykning.

Bare det ikke er den type ejer/investor der tror de kan komme ind og være populister med en 2-3 signings i sig selv selvom vi pindedød skal have en central midt. Det vigtige for mig er dog også, at en ejer/investor kommer med no-know og en langsigtet strategi og er dygtig ihft til at udføre den kombineret med økonomiske muskler.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Bong » 28. jan 2023, 20:19

Jakobsen skrev:
28. jan 2023, 20:11
Bong skrev:
28. jan 2023, 19:47
Midt mens holdet er på træningslejr? Arhh???
Hmm - mjaeh. Tænkte lige lidt over denne.
Jeg er nok miljøskadet af, at jeg selv er i en branche hvor vi allesammen er ude af huset 90% tiden, men hvor stor en forskel gør det for spillernes dagligdag?
De henter jo ikke 11 nye spillere på deadline day eller sender 11 ud og usikkerheden for den enkelte er vel ikke større eller mindre end den er i forvejen ved nedrykning/ikke nedrykning.

Bare det ikke er den type ejer/investor der tror de kan komme ind og være populister med en 2-3 signings i sig selv selvom vi pindedød skal have en central midt. Det vigtige for mig er dog også, at en ejer/investor kommer med no-know og en langsigtet strategi og er dygtig ihft til at udføre den kombineret med økonomiske muskler.
Bælum er med holdet i Spanien på træningslejr. Så det bliver ikke mens de er dernede. Det lyder MEGET usandsynligt.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2023, 20:45

Bong skrev:
28. jan 2023, 20:19
Jakobsen skrev:
28. jan 2023, 20:11
Bong skrev:
28. jan 2023, 19:47
Midt mens holdet er på træningslejr? Arhh???
Hmm - mjaeh. Tænkte lige lidt over denne.
Jeg er nok miljøskadet af, at jeg selv er i en branche hvor vi allesammen er ude af huset 90% tiden, men hvor stor en forskel gør det for spillernes dagligdag?
De henter jo ikke 11 nye spillere på deadline day eller sender 11 ud og usikkerheden for den enkelte er vel ikke større eller mindre end den er i forvejen ved nedrykning/ikke nedrykning.

Bare det ikke er den type ejer/investor der tror de kan komme ind og være populister med en 2-3 signings i sig selv selvom vi pindedød skal have en central midt. Det vigtige for mig er dog også, at en ejer/investor kommer med no-know og en langsigtet strategi og er dygtig ihft til at udføre den kombineret med økonomiske muskler.
Bælum er med holdet i Spanien på træningslejr. Så det bliver ikke mens de er dernede. Det lyder MEGET usandsynligt.
At Bælum er med i Spanien kan jeg ikke se er et argument for ikke at offentliggøre.
Det er i sidste ende op til bestyrelsen om de vil sælge, til hvem og hvornår. Bælum i sig selv har jo ingen indflydelse på hvem Fristrup og de andre indspiste vil sælge aktier til/lukke ind. Det er helt og alene en bestyrelsesbeslutning og selvom det ville give god mening at involvere adm. direktør i processen så er de vel strengt taget ikke forpligtet til det. Ligeledes kan det vel være så fremskredet at alt er på plads, Bælum er fuldt med og kan tage med fordi det eneste der mangler er offentliggørelse. Så ville det vel også give god mening at have daglig leder der, hvor de vigtigste medabejdere er. Rent praktisk kan der jo også være noget ifht. spillere ud der gør der det giver god mening, at sportsdirektøren er med dernede.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 28. jan 2023, 21:39

Jeg vil mene en solbeskinnede træningslejr er et glimrende sted for en præsentation af det nye AaB.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2023, 22:22

R Rosenberg skrev:
28. jan 2023, 18:42
Tyskerne annonceres næste uge.
Rabbi du plejer ikke bringe sladder. Hvorfor ved du pludselig noget?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2023, 22:27

Bong skrev:
28. jan 2023, 20:19
Jakobsen skrev:
28. jan 2023, 20:11
Bong skrev:
28. jan 2023, 19:47
Midt mens holdet er på træningslejr? Arhh???
Hmm - mjaeh. Tænkte lige lidt over denne.
Jeg er nok miljøskadet af, at jeg selv er i en branche hvor vi allesammen er ude af huset 90% tiden, men hvor stor en forskel gør det for spillernes dagligdag?
De henter jo ikke 11 nye spillere på deadline day eller sender 11 ud og usikkerheden for den enkelte er vel ikke større eller mindre end den er i forvejen ved nedrykning/ikke nedrykning.

Bare det ikke er den type ejer/investor der tror de kan komme ind og være populister med en 2-3 signings i sig selv selvom vi pindedød skal have en central midt. Det vigtige for mig er dog også, at en ejer/investor kommer med no-know og en langsigtet strategi og er dygtig ihft til at udføre den kombineret med økonomiske muskler.
Bælum er med holdet i Spanien på træningslejr. Så det bliver ikke mens de er dernede. Det lyder MEGET usandsynligt.
Sportschefen plejer at flyve i pendulfart til og fra træningslejer. Han kommer ikke til at være i Spanien under hele træningslejeren (hvis han overhovedet er med nu. Det ville give mening han blev hjemme til efter transferdeadline), så det tror jeg ikke på er en begrænsende faktor. Desuden kan jeg ikke se, hvorfor han behøver være i DK under offentliggørelsen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 28. jan 2023, 23:28

Kokkefar skrev:
28. jan 2023, 22:22
R Rosenberg skrev:
28. jan 2023, 18:42
Tyskerne annonceres næste uge.
Rabbi du plejer ikke bringe sladder. Hvorfor ved du pludselig noget?
Jeg har blot hørt en bette fugl kvidre i Westmauern. Men en fugl, som plejer at være tavs, medmindre den synger klart.
Det er desværre al ornitologi, jeg kan bidrage med for nærværende.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2023, 23:42

R Rosenberg skrev:
28. jan 2023, 23:28
Kokkefar skrev:
28. jan 2023, 22:22
R Rosenberg skrev:
28. jan 2023, 18:42
Tyskerne annonceres næste uge.
Rabbi du plejer ikke bringe sladder. Hvorfor ved du pludselig noget?
Jeg har blot hørt en bette fugl kvidre i Westmauern. Men en fugl, som plejer at være tavs, medmindre den synger klart.
Det er desværre al ornitologi, jeg kan bidrage med for nærværende.
Fair. Det bliver spændende at se.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af McMark » 29. jan 2023, 01:21

R Rosenberg skrev:
8. dec 2022, 20:54
Nu er der efterhånden flere og flere, der hævder at have kilder ift investor/opkøb/overtagelse.

Er der også nogen, der har noget mere konkret ift økonomi, folk bag, etc?

Det eneste konkrete rygte vi har hørt, er det med, at spillerbudgettet vil blive større end AGF's.
Så du har fundet en kilde/fugl siden dette?
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af zadion » 29. jan 2023, 07:54

Da AaB spillede første testkamp mod Fredericia for et par uger siden, overhørte jeg nogle brudstykker af en samtale mellem Bælum og en udenlandsk herre i pausen. De talte om spillet på banen, og så fik jeg fat i, at ham her boede i Hamborg.
Kort efter kampen kom det frem, at Manchester city havde en repræsentant ude for at se på Theo, så jeg tænkte det nok var ham.. Det kan da også stadig være, at det var. Men nu har jeg så set efter hvordan ham Thomas Hitzlsperger ser ud, og det kunne meget vel være ham. Da de gik, efter samtalen i pausen, aftalte de at mødes ved den næste træning, så han også kunne se den.

Det kan være mange ting om meget, men nu måtte jeg lige dele den historie, efter at have set hvordan Hitzlsperger ser ud.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 29. jan 2023, 09:19

McMark skrev:
29. jan 2023, 01:21
R Rosenberg skrev:
8. dec 2022, 20:54
Nu er der efterhånden flere og flere, der hævder at have kilder ift investor/opkøb/overtagelse.

Er der også nogen, der har noget mere konkret ift økonomi, folk bag, etc?

Det eneste konkrete rygte vi har hørt, er det med, at spillerbudgettet vil blive større end AGF's.
Så du har fundet en kilde/fugl siden dette?
Jeg har ikke fundet noget, men fik blot en pludselig melding fra nær og kær ven, der af og til hører lidt om sagerne internt i klubben, men som ellers ikke render rundt og er rygtesmed. Og så tænkte jeg, at det muligvis - når der er så langt mellem rygtesnapsene i AaB generelt - kunne være af interesse, da jeg ikke har nogen grund til at betvivle denne person. Men jeg kan naturligvis ikke udstede garantier.

"Tyskerne bliver annonceret i næste uge", var ordene - mere ved jeg ikke.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 29. jan 2023, 10:11

Spændende hvis det holder.
Kan du ikke udfritte din kontakt ift timingen, og hvorfor man venter til vinduet er lukket?

Håber det er folk der har den nødvendige kapital ift. at få givet ungdomsfaciliteterne en overhaling, og få skabt en helt anden organisation omkring ungdomshold og førsteholdet. Første vej til succes må være at undgå nedrykning, og næste skridt må være at få kickstartet ungdomsarbejdet, evt. med mere aggressiv scouting i det øvrige norden. Det er stadig muligt - er mit indtryk - at finde fine fine talenter i navnlig norske og svenske breddeklubber, hvor det til gengæld begynder at knibe lidt med uopdagede spillere herhjemme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2023, 17:36

En tanke. Kunne pengefolkene være vores gamle venner fra Hoffenheim?
Der var jo en relation mellem klubberne i Gaarde æraen i hvert fald.
Mit indtryk er, at de er en relativt moderne drevet klub med fokus på talenter. Derudover har de SAP koncernen i ryggen og det økonomiske bør være robust nok til at deres bagland ville kunne investere seriøst i AaB


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Noerresundby
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
Favoritspiller: Kusk

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Noerresundby » 29. jan 2023, 19:45

Hoffenheim og SAP har også spøgt i mine tanker. Men hvorfor i alverden skulle de ønske at investere i AaB?

Investeringen i Hoffenheim er meget drevet af Dietmer Hopp som er en af grundlæggerne af SAP, og Hoffenheim er lige i baghaven.

Men, danskeren Jim Hagemann Snabe var i nogle år CEO for SAP, og blev sikkert en holden mand i den forbindelse. Mig bekendt er han dog fra Esbjerg-egnen, og læste i Århus. Lidt svært at se hvorfor han skulle investere i AaB…

Så lad os gætte videre. ;-)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af baresi » 29. jan 2023, 20:30

jeg er 100% overbevist om at det er TYSK
i øvrigt tror jeg ikke at hitxlbergers besøg var for "sjov" og blot for at besøge en gl. klubkammerat i Bælum - det var indledende sonderinger.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2023, 20:42

Noerresundby skrev:
29. jan 2023, 19:45
Hoffenheim og SAP har også spøgt i mine tanker. Men hvorfor i alverden skulle de ønske at investere i AaB?

Investeringen i Hoffenheim er meget drevet af Dietmer Hopp som er en af grundlæggerne af SAP, og Hoffenheim er lige i baghaven.

Men, danskeren Jim Hagemann Snabe var i nogle år CEO for SAP, og blev sikkert en holden mand i den forbindelse. Mig bekendt er han dog fra Esbjerg-egnen, og læste i Århus. Lidt svært at se hvorfor han skulle investere i AaB…

Så lad os gætte videre. ;-)
Snabe har en Aalborg conenction, men den er nok ret vag ;)
På det institut, hvor noget af min uddannelse i Aalborg foregik var der en professor som havde skrevet en bog med Snabe og havde et kæmpe fagligt mancrush på selv samme.
AaBs relevans ville vel være lidt som Salzburg ifht. Leipzig. Et sted at sende talenter på græs og udvikle dem og hvor de allerbedste kan blive solgt til Hoffenheim/AaB kan få gavn af de næstbedste fra Hoffenheim som vil være profiler i Superlgiaen.
Dog enig i, at de to ejere i hhv. Red Bull og Hoffenheim har vidt forskellige motivationer for at drive foboldklub(ber).
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af sorenmoller95 » 29. jan 2023, 23:37

baresi skrev:
29. jan 2023, 20:30
jeg er 100% overbevist om at det er TYSK
i øvrigt tror jeg ikke at hitxlbergers besøg var for "sjov" og blot for at besøge en gl. klubkammerat i Bælum - det var indledende sonderinger.
Bælum og Hitzlsperger har aldrig været holdkammerater hvilket gør et “venskabeligt visit” endnu mere usikkert. Derfor tror jeg heller hans besøg var tilfældigt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2023, 23:56

sorenmoller95 skrev:
29. jan 2023, 23:37
baresi skrev:
29. jan 2023, 20:30
jeg er 100% overbevist om at det er TYSK
i øvrigt tror jeg ikke at hitxlbergers besøg var for "sjov" og blot for at besøge en gl. klubkammerat i Bælum - det var indledende sonderinger.
Bælum og Hitzlsperger har aldrig været holdkammerater hvilket gør et “venskabeligt visit” endnu mere usikkert. Derfor tror jeg heller hans besøg var tilfældigt.
Enig - den er connection Bælum har forsøgt at italesætte lyder ret søgt.
Bælum spillede en sæson i Bundesligaen for en klub der sjældent er i Bundesligaen samtidig med Htizelsberger i de år var en stor profil i ligaen.
Der er derudover 428 km. imellem de to byer så tvivlsomt de har færdes i de samme cirkler i dagligdagen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af McMark » 30. jan 2023, 00:37

R Rosenberg skrev:
29. jan 2023, 09:19
McMark skrev:
29. jan 2023, 01:21
R Rosenberg skrev:
8. dec 2022, 20:54
Nu er der efterhånden flere og flere, der hævder at have kilder ift investor/opkøb/overtagelse.

Er der også nogen, der har noget mere konkret ift økonomi, folk bag, etc?

Det eneste konkrete rygte vi har hørt, er det med, at spillerbudgettet vil blive større end AGF's.
Så du har fundet en kilde/fugl siden dette?
Jeg har ikke fundet noget, men fik blot en pludselig melding fra nær og kær ven, der af og til hører lidt om sagerne internt i klubben, men som ellers ikke render rundt og er rygtesmed. Og så tænkte jeg, at det muligvis - når der er så langt mellem rygtesnapsene i AaB generelt - kunne være af interesse, da jeg ikke har nogen grund til at betvivle denne person. Men jeg kan naturligvis ikke udstede garantier.

"Tyskerne bliver annonceret i næste uge", var ordene - mere ved jeg ikke.
Fair nok! Tak for at dele og fedt med en eller anden form for update :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Besvar