Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
micnor
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:27

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af micnor » 2. mar 2023, 16:08

https://aabsport.dk/media/21417/a-rsrapport-2022.pdf

https://aabsport.dk/investor-relations/ ... rapporter/

Resultatet i 2022
AaB har i 2022 realiseret et underskud før skat på 15,8 mio. kr. mod et underskud før skat på 15,3 mio. kr. i 2021.
Resultatet svarer til de senest udmeldte forventninger i november 2022, jf. fondsbørsmeddelelse 2022-13.
Året 2022 var første år uden effekter af Covid-19.
Der er i regnskabsåret realiseret en tilfredsstillende udvikling i indtægterne med en stigning på i alt 13,7 mio.kr. til 85,2 mio.kr
Forventninger til 2023
AaB har i transfervinduet 2022/2023 investeret i forstærkning af superligaholdet for at reducere risikoen for nedrykning.
AaB forventer et resultat for 2023 i niveauet minus 10 mio. kr. til minus 20 mio. kr. Heri er indregnet en forventet status som 3F Superliga klub og spillersalg.

Brugeravatar
micnor
2. div
2. div
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:27

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af micnor » 2. mar 2023, 16:10

Heri er indregnet en forventet status som 3F Superliga klub...
Det er sgu noget af en cliffhanger at slutte af med. Jeg kan kun tolke det som, at situationen for AaB er helt og aldeles anderledes efter et salg af klubben.

Det er uansvarlig ledelse og/eller ualmindelig dårlig kommunikation. Har ledelsen, eller har den ikke, et scenarie for den overhængende risiko for nedtykning til NordicBet Ligaen?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af alithebeast » 2. mar 2023, 16:39

micnor skrev:
2. mar 2023, 16:10
Heri er indregnet en forventet status som 3F Superliga klub...
Det er sgu noget af en cliffhanger at slutte af med. Jeg kan kun tolke det som, at situationen for AaB er helt og aldeles anderledes efter et salg af klubben.

Det er uansvarlig ledelse og/eller ualmindelig dårlig kommunikation. Har ledelsen, eller har den ikke, et scenarie for den overhængende risiko for nedtykning til NordicBet Ligaen?
Hvis du nu gjorde dig den anstrengelse at åbne regnskabet, ville du have svaret. Det findes endda under punktet omkring risikofaktorer 😊 Så sæt lige høtyven på plads i laden og lad ikke din egen ignorance komme andre til skade.
Med den nuværende placering i 3F Superligaen, er der en risiko for AaB skal spille i Nordic Bet ligaen i sæsonen 2023/24. Denne placering vil give en negativ effekt på indtægterne fra TV. Indtægterne fra sponsorer og samarbejdspartnere, forventes også at falde. I tilfælde af nedrykning skal AaB A/S finde omkostningsreduktioner, for at kunne opnå det forventede resultat for 2023.
Hader København!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Nautrup88 » 2. mar 2023, 16:40

Hvor ville det være lækkert hvis der snart blev meldt noget ud omkring køberen, tiden er sku lang.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af white splash » 2. mar 2023, 16:59

Nautrup88 skrev:
2. mar 2023, 16:40
Hvor ville det være lækkert hvis der snart blev meldt noget ud omkring køberen, tiden er sku lang.
Tror sgu snart at vi kan stable nok penge sammen herinde på debatsiden, til at blive ejere af klubben.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Salle17 » 2. mar 2023, 17:23

white splash skrev:
2. mar 2023, 16:59
Nautrup88 skrev:
2. mar 2023, 16:40
Hvor ville det være lækkert hvis der snart blev meldt noget ud omkring køberen, tiden er sku lang.
Tror sgu snart at vi kan stable nok penge sammen herinde på debatsiden, til at blive ejere af klubben.
De har til udgangen af Q1 og det er jo meget snart. Tik tok

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 450
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af DarkHorse9000 » 3. mar 2023, 10:35

Halamadrid skrev:
20. feb 2023, 10:47
Halil skrev:
20. feb 2023, 09:57
Bong skrev:
19. feb 2023, 15:54
Noget nyt Halamadrid? Jeg hører den kommende uge, meeen jeg stoler ikke helt på noget før jeg ser det efterhånden :-)
Eventuelle nye investorer/ejere bør nok få indskrevet noget vedrørende prisen, hvis AaB rykker ned, som en del jo kunne tyde på pt.
Hvsd jeg hører er at tingene stadig går fremad. Den "danske" del af aftalen er på plads med de nye danske "investorer". Der er et par knaster, men der arbejdes benhårdt på at få styr på de sidste ting. Har lidt svært ved at dele så meget om det lige nu da jeg kan komme til at skrive noget der ikke må komme ud, beklager

Kan dog sige at nedrykning er en del af risikoen som investorerne løber. Men det betyder måske et yderligere kapitalindskud for at sikre vores setup kører videre på fuld skrue...
Noget nyt fra forhandlingslokalet?

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Silver77 » 3. mar 2023, 14:48


Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Brodernumsi » 3. mar 2023, 14:49

Silver77 skrev:
3. mar 2023, 14:48
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/4149373

AaB skal have ny formand
Håber han kommer sig hurtigt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Alpa Chino » 3. mar 2023, 15:00

Brodernumsi skrev:
3. mar 2023, 14:49
Silver77 skrev:
3. mar 2023, 14:48
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/4149373

AaB skal have ny formand
Håber han kommer sig hurtigt.
Normalt ville det have været en festdag, da han er den mest uduelige og inkompetente bestyrelsesformand i hele superligaen.
Men ærgerligt at det er på grund af sygdom og jeg håber på alt det bedste til ham.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 3. mar 2023, 15:40

Silver77 skrev:
3. mar 2023, 14:48
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/4149373

AaB skal have ny formand
Trist baggrund, men bedst for ham og AaB på alle måder.

God bedring til ham.
Ædruelighedens stemme

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af optimisten » 3. mar 2023, 16:52

Selvfølgelig har bestyrelsesformanden et ansvar for AaBs udvikling de senere år. Men generelt synes jeg godt vi kunne ønske os, at folk viser lidt mere respekt for en mand, som trods alt har gjort en stor indsats for at holde AaB A/S flydende - også økonomisk.

Jeg synes altid at Fristrup har optrådt sympatisk, selv om meget er gået galt de senere år.
Og han er ved gud ikke det største tågehorn i den bestyrelse. Ingenting er blevet bedre med dagens nyhed.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14765
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 3. mar 2023, 17:03

optimisten skrev:
3. mar 2023, 16:52
Selvfølgelig har bestyrelsesformanden et ansvar for AaBs udvikling de senere år. Men generelt synes jeg godt vi kunne ønske os, at folk viser lidt mere respekt for en mand, som trods alt har gjort en stor indsats for at holde AaB A/S flydende - også økonomisk.

Jeg synes altid at Fristrup har optrådt sympatisk, selv om meget er gået galt de senere år.
Og han er ved gud ikke det største tågehorn i den bestyrelse. Ingenting er blevet bedre med dagens nyhed.
Enig.
Fristrup er en af de nordjyder der samlede AaB op da vi senest lå ned, ikke mindst økonomisk, men også med et stort arbejde for klubben. Jeg er helt enig i kritikken af bestyrelsens arbejde, men han har jo uden tvivl arbejdet efter bedste hensigt. De ting må vi kunne adskille og trods alt give ham respekt for, at han har kastet sig helhjertet ind i AaB.

Forandringen er dog nødvendig af åbenlyse grunde, så skiftet var alt andet lige kommet under alle omstændigheder. Trist at det sker under disse. God bedring til ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Winterburn » 3. mar 2023, 19:35

Hanga skrev:
3. mar 2023, 17:03
optimisten skrev:
3. mar 2023, 16:52
Selvfølgelig har bestyrelsesformanden et ansvar for AaBs udvikling de senere år. Men generelt synes jeg godt vi kunne ønske os, at folk viser lidt mere respekt for en mand, som trods alt har gjort en stor indsats for at holde AaB A/S flydende - også økonomisk.

Jeg synes altid at Fristrup har optrådt sympatisk, selv om meget er gået galt de senere år.
Og han er ved gud ikke det største tågehorn i den bestyrelse. Ingenting er blevet bedre med dagens nyhed.
Enig.
Fristrup er en af de nordjyder der samlede AaB op da vi senest lå ned, ikke mindst økonomisk, men også med et stort arbejde for klubben. Jeg er helt enig i kritikken af bestyrelsens arbejde, men han har jo uden tvivl arbejdet efter bedste hensigt. De ting må vi kunne adskille og trods alt give ham respekt for, at han har kastet sig helhjertet ind i AaB.

Forandringen er dog nødvendig af åbenlyse grunde, så skiftet var alt andet lige kommet under alle omstændigheder. Trist at det sker under disse. God bedring til ham.
God bedring til ham, og tanker til ham og hans familie!

Ja, vi er alle enige om bestyrelse ikke har vaeret heldige med deres dispositioner de seneste aar. De kom alle med hjaelp til klubben da den var paa roeven oekonomisk, og det skal vi vaere dem forevigt taknemmelige for. Desvaerre fik de i medkoeb pladser i bestyrelsen saa de kunne administrere pengene blev brugt fornuftigt. Jeg ville nok have gjort det samme hvis det var mine penge der blev investeret.

Naar det er sagt, skulle de istedet have valgt/ansat folk med mere fodboldforstand. for at citere hedengange Richard Moller Nielsen: Ingen er forpligtet ud over deres evner.

Man kunne haabe resten af bestyrelsen kan se fidussen i at lade fodboldfolk drive klubben paa vejende af dem, saa deres investeringer kan baere frugt.
Man skal som bestyrelse eller leder altid omgive sig med folk der er bedre end een selv til de specifikke opgaver, saa man kan koncentrrere sig om at lede, fordele og kigge fremad + vaere innovative.

“If you are the smartest person in the room, then you are in the wrong room.” - Confucius

Som saa mange andre har naevnt boer direktionen ogsaa have en overhaling. Baelum er for commercial til at vaere adm direktoer. han skal vaere netop det: commercial direktor. Tom Mathiesen type ind som CEO. Saa have en sportsdirektor eller teknisk direktor med en ass. sportschef/chef scout ala Ove P.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af FlemmingG » 4. mar 2023, 06:52

Der er idag en artikel på Nordjyske med Bælum. De skriver om det seneste årsregnskab og kommer også ind på investor delen. Her udtaler Bælum, at ved tilgangen af en ny investor, så betyder det IKKE et væsentlig større økonomisk råderum. Der kommer ikke nogen blankocheck…
Det er primært kompetencer og knowhow de får ind…
Og det sidste er jo rigtig fint og vigtigt, men må da indrømme at det er ekstremt skuffende, at tilgangen af en investor ikke løfter økonomien betydeligt..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2023, 07:34

FlemmingG skrev:
4. mar 2023, 06:52
Der er idag en artikel på Nordjyske med Bælum. De skriver om det seneste årsregnskab og kommer også ind på investor delen. Her udtaler Bælum, at ved tilgangen af en ny investor, så betyder det IKKE et væsentlig større økonomisk råderum. Der kommer ikke nogen blankocheck…
Det er primært kompetencer og knowhow de får ind…
Og det sidste er jo rigtig fint og vigtigt, men må da indrømme at det er ekstremt skuffende, at tilgangen af en investor ikke løfter økonomien betydeligt..
"Puha, du ved hvordan jeg skal udføre mit job, jeg må hellere bare give dig 30% af min virksomhed med det samme, så du kan gøre det for mig"

Thomas bælum er seriøst en fucking taber. Hvis ikke du ved hvordan man driver en fodboldklub, så find sgu da forhelvede på noget andet at lave, i stedet for at genere alle os andre med din tilstedeværelse.

Know-how og viden mig i røven. Skulle idioten ikke forestille sig at være en dygtig recruiter, og netop kunne skaffe den know-how og viden vi mangler igennem ansættelser?

Uden pengene er en ny investor faktisk ligegyldig. Men selvfølgelig, hvis Thomas Bælum har lyst til at tosse videre i sit job, så skal han vel have nogle støttepædagoger, der faktisk kan udføre jobbet for ham.
Det er som at se en mongol lege med sakse indimellem, det ender heller ikke altid helt godt, og er sjældent kønt at overvære.

Jeg hader seriøst den mand af et fyldt hjerte. Hvorfor er han her overhovedet? Hvad bidrager han med? Og nu forærer vi så dele af klubben væk i bytte for kompetencer. Gud fader på lokum
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2023, 07:38

Her er citatet
Det, der primært vil ske, er kompetence-tilførsel ved en ny investor. Jeg er tidligere blevet citeret for at sige, at det ikke bliver en blankocheck. Det bliver en måde at gøre tingene smartere på. Det vil tage tid at implementere en ny sportslig strategi, der skal gøre, at vi krone for krone får mere ud af det.
"En måde at gøre tingene smartere på" fucking christus. Det skal jo nok redde os for årevis af elendige beslutninger og elendigt fodboldspil..

Havde aldrig troet at foragt ville være en følelse jeg havde til overs for tidligere AaB'ere, men Thomas Bælum har da formået det. Godt klaret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. mar 2023, 08:28

FlemmingG skrev:
4. mar 2023, 06:52
Der er idag en artikel på Nordjyske med Bælum. De skriver om det seneste årsregnskab og kommer også ind på investor delen. Her udtaler Bælum, at ved tilgangen af en ny investor, så betyder det IKKE et væsentlig større økonomisk råderum. Der kommer ikke nogen blankocheck…
Det er primært kompetencer og knowhow de får ind…
Og det sidste er jo rigtig fint og vigtigt, men må da indrømme at det er ekstremt skuffende, at tilgangen af en investor ikke løfter økonomien betydeligt..
Vi er AaB og vejen tilbage til vores naturlige plads i toppen af dansk fodbold er at være smartere end alle de andre...

Det er som om det er hørt før :S

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Nautrup88 » 4. mar 2023, 08:41

Farvel Bælum uduelige idiot.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af gravballe » 4. mar 2023, 08:51

Havde hørt rygter om det kan ikke var tale om den sum penge folk her inde drømmer om.

Derfor er AaB ret fucked stadig hvis de rykker ned

Besvar