Nej, det er da peanuts de kommer med i første omgang. 15 millioner forslår som en skrædder i helvede, så det ligner unægteligt de er noget lunkne ved hele casen.Hanga skrev: ↑23. mar 2023, 09:5945 mio. kr. er ikke ret meget, når vi troede at vi så ind i et helt nyt ejerskab af klubben, og for lidt når man ser ind i hvad vi får brug for af kapital. Med det underskud vi går og laver hvert år, og med en nedrykning foran os, så har de penge hurtigt fået ben at gå på. Derfor skuffelsen over beløbets størrelse. Vi er alt andet lige stadig nød til at gå på en betydelig slankekur.doukas skrev: ↑23. mar 2023, 09:54Den del er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg vil finde det helt vanvittigt, hvis de øvrige bestyrelsesmedlemmer ikke lytter meget opmærksomt til de input, der kommer fra de nye investorer, og så er det forhåbentlig kun midlertidigt situationen er sådan.R Rosenberg skrev: ↑23. mar 2023, 09:52For mig består skuffelsen primært i, at den nuværende bestyrelse bevarer sin magt. Det har ikke været positivt hidtil.doukas skrev: ↑23. mar 2023, 09:50Kan simpelthen ikke forstå, at folk finder det negativt, at klubben får minimum FEMOGFYRRE millioner kr. ind i klubben over det næste år. Det er dobbelt så mange penge som ved sidste emission!
SAMTIDIG har man ikke afgivet al magt da man STYRKER det lokale engagement PLUS man får en stribe nye kompetente folk ind, igennem en fond, der ovenikøbet har FULD fokus på fodboldklubben AaB.
For mig at se er det WIN-WIN-WIN.
Det lyder til at tyskerne har mulighed for at investere yderligere. Men hvorfor har de ikke villet forpligte sig? Jeg synes aftalen lyder som om at de har fået lidt kolde fødder og forsøger at holde deres muligheder åbne.
Det er positivt at vi får ny knowhow ind i klubben. Men er det positivt at det er de mennesker der skal lægge strategien for AaB for de næste mange år, når de ikke har turdet gå all in på projektet fra start?
Og så får man i øvrigt ikke 45 millioner ind - de 15 er det lån AaB fik tilbage i december 2022. Man kan kun formøble pengene én gang - f.eks. en dyr Helenius kontrakt/transfer.
Det har mere karakter af kunstigt åndedræt end en plan om at bringe AaB i spil i toppen af Superligaen. Man kan sige at AaB i øjeblikket er udfordret på personalesiden, når det kommer til fodboldkompetencer, men skulle de her tyskere være endnu dygtigere end de dygtigste danskere der arbejder i andre danske klubber? Jeg tror ikke de er troldmænd der med knappe midler kan bringe AaB i spil til en “permanent” top-4 position.