Ny ejer/investor?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Ny ejer/investor?

Indlæg af Nordjyden HY » 13. nov 2022, 11:21

Der er godt gang i den på Hornevej for tiden, og nu tyder det måske på, at en ny ejer/investor er på trapperne.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 11:32

Nordjyden HY skrev:
13. nov 2022, 11:21
Der er godt gang i den på Hornevej for tiden, og nu tyder det måske på, at en ny ejer/investor er på trapperne.
Jeg er ikke afvisende, hvis man IKKE sælger alt ud på identiteten. Jeg var klart modstander for 10 år siden, men vi får ikke stoppet det her tog, og så bør vi hoppe på. Men det skal selvfølgelig gøres ordentligt. :)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2022, 11:54

Lad os bare få Red Bull på maven.. Superligaen er begyndt at kunne sælge unge spillere for 50-100 millioner, og det er vel bare et spørgsmål om et par år, før det bliver mere normalt at sende spillere ud af landet for mere end 100 millioner kroner.

Den her liste fra midt-sommer viser en tydelig udvikling i toppriserne på den her side af 2016, og hyppigheden af dem.

https://indkast.dk/nyhed/177897/top-23- ... -transfers

Min totalt ukvalificerede holdning siger mig, at der stadig kan rykkes rigtig meget for relativt få penge i AaB. Navnlig ift faciliteter, rekruttering og træningskvalitet i ungdomsafdelingen. Vejen til Europa er vel stadig relativt billig fra Danmark, og ligaen har vist sig at være et godt sted at udvikle sig for rigtig mange unge spillere.

Jeg ønsker ikke at vi skal skifte navn, eller være en del af et eller andet klub-samarbejde, hvor AaB ikke er øverst i den interne fødekæde. Sidstnævnte virker desværre til at være det nye sort for fodboldejerskaber, og det er en udvikling jeg finder ekstremt problematisk.

Jeg er i øvrigt helt enig med @Kunji . For nogle år siden havde jeg også været totalt modstander, men nogle gange overhaler virkeligheden desværre, og hvis man skal beholde sin relevans som fodboldklub er der bare ikke så mange veje udenom i dagens fodbold. "Problemet" er bare, at det også er et gamble der i værste konsekvens kan sende klubben i graven, og hvor satset slet ikke har været det værd. Vi skal derfor så vidt muligt undgå amerikanske investorer, rigmænd fra slyngelstater eller investorer fra Asien.
Vi er næppe så heldige, at en milliardær med et fodboldakademi ser AaB som en oplagt mulighed. Vi er nok heller ikke så heldige, at en tidligere ungdomstræner i AaB er blevet personlige venner med en milliardær, der så vidt muligt, holder sig i baggrunden, og har givet klubben midlerne og kompetencerne til at udvikle sig.

Det er som et finde et nål i en høstak, for der er masser af penge derude, men sjældent i kombination med de nødvendige kompetencer, kendskab og interesse til faktisk at få det til at blive en succes. Med mindre man har penge som en oliesheik, så er der også grænser for hvor meget pengene alene kan gøre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Mephisto2 » 13. nov 2022, 12:06

Enig - sælg for Sa…..

Vi kan desværre ikke klare os økonomisk, når alle de andre SL-klubber har en pengetank i ryggen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af alithebeast » 13. nov 2022, 12:07

For 5 år siden ville jeg have brækket med ved tanken om Red Bull, men nu vil sgu helt en stor etableret ejer end eksempelvis at ende som Esbjerg..
Hader København!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Mephisto2 » 13. nov 2022, 12:07

Mephisto2 skrev:
13. nov 2022, 12:06
Enig - sælg for Sa…..

Vi kan desværre ikke klare os økonomisk, når alle de andre SL-klubber har en pengetank i ryggen.
Og vi er vel nærmest de eneste, hvor RB giver mening. Med tyren osv

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Brodernumsi » 13. nov 2022, 12:24

Nordjyden HY skrev:
13. nov 2022, 11:21
Der er godt gang i den på Hornevej for tiden, og nu tyder det måske på, at en ny ejer/investor er på trapperne.
Fedt hvis det sker.

Men siden han har hørt flere navne, nationaliteter og koncerner, så virker det stadig som løse rygter, og ikke noget der er kommet tættere på.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Buzz Killington » 13. nov 2022, 12:37

Det er smart at købe os i øjeblikket. Udover vi ikke bliver billigere er folket så desperate at de er villige til at få proppet hvadsomhelst op i rumpen for en smule succes. Succes > identitet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Jakobsen » 13. nov 2022, 12:42

Hmm skulle det bliver RB er jeg godt nok splittet.

For
- De har kompetence til at drive fodboldklub
- De har penge
- Det er åbenlyst bedre end idiotiske amerikanere som i EfB/Sønderjyske eller blodpenge fra Arabien.

Imod
- hvor pokker skal vi passe ind i den pyramide? Hylden mellem Liefering og Sslzburg? Feederklub til hvem?
- Identitetstabet ved navneskift, logoskift osv. Det taler åbentlyst imod og overskygger nok også fordelene.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2022, 12:49

Buzz Killington skrev:
13. nov 2022, 12:37
Det er smart at købe os i øjeblikket. Udover vi ikke bliver billigere er folket så desperate at de er villige til at få proppet hvadsomhelst op i rumpen for en smule succes. Succes > identitet.
Ikke hvad som helst, og ikke til enhver pris.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 13. nov 2022, 12:54

Kunji skrev:
13. nov 2022, 11:32

Jeg er ikke afvisende, hvis man IKKE sælger alt ud på identiteten. Jeg var klart modstander for 10 år siden, men vi får ikke stoppet det her tog, og så bør vi hoppe på. Men det skal selvfølgelig gøres ordentligt. :)
Helt enig.
Vii er nød til at erkende, at vi langsomt men sikkert er ved at falde ned ad fødekæden i dansk fodbold. Det er enten at acceptere dette, eller søge nye veje. Erfaringerne viser at disse veje kan føre meget forskellige steder hen. ALT afhænger af hvem disse investorer er og hvad deres planer er med AaB. At sælge helt ud af vores værdier bør ikke komme på tale, men der er nok ingen tvivl om, at vi vil være nød til at sluge nogle kameler.

Red Bull ville være en fantastisk investor i forhold til hele deres setup og deres viden. Men kan vi leve med et nyt navn og nyt logo? Jeg har svært ved det må jeg bare sige. Her synes jeg netop vi er inde ved noget af det helt definerende for hvad AaB er.

Som @Spanky skrev da nyheden om mulig investor kom... Det er godt nok en definerende tid for AaB :o
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 12:59

FC Liefering har vel hverken skiftet navn eller logo, så det kan være, man kan indgå en særaftale.
Jeg er meget imod at ændre klubfarver og logo (i større grad).

Navnet kan jeg faktisk godt leve med, hvis det gøres ordentligt. Altså “RB Aalborg BK” eksempelvis. Klubben vil alligevel altid blive kaldt kaldt AaB i det tilfælde.

På nærmest alle andre områder ville Red Bull være en drøm sammenlignet med alt det andet lort derude.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af RicoBR02 » 13. nov 2022, 12:59

Jeg gør det IKKE! Jeg sætter ikke mine ben på stadion som fan af en redbull klub. Jeg holder med AaB, det betyder logoet og historien! Nyt navn og logo = ny klub...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af R Rosenberg » 13. nov 2022, 13:01

Den er fandme svær.

Uden eksterne penge kommer de sjove kampe til at være en begivenhed hvert 20. år.
Men er den eksterne investor lig et ophør af dét AaB, vi kender, så kan det jo være ligemeget.

Dog er alfa og omega, at investoren er på plads og klar med en masse gryn inden vintervinduet, for ellers er det også lidt ligemeget.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Hanga » 13. nov 2022, 13:02

Kunji skrev:
13. nov 2022, 12:59
FC Liefering har vel hverken skiftet navn eller logo, så det kan være, man kan indgå en særaftale.
Jeg er meget imod at ændre klubfarver og logo (i større grad).

Navnet kan jeg faktisk godt leve med, hvis det gøres ordentligt. Altså “RB Aalborg BK” eksempelvis. Klubben vil alligevel altid blive kaldt kaldt AaB i det tilfælde.

På nærmest alle andre områder ville Red Bull være en drøm sammenlignet med alt det andet lort derude.
Okay det var jeg ikke klar over. Men hvad er koncernens formål så med Liefering? At udvikle spillere til Salzburg og Leipzig?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Kunji » 13. nov 2022, 13:04

Hanga skrev:
13. nov 2022, 13:02
Kunji skrev:
13. nov 2022, 12:59
FC Liefering har vel hverken skiftet navn eller logo, så det kan være, man kan indgå en særaftale.
Jeg er meget imod at ændre klubfarver og logo (i større grad).

Navnet kan jeg faktisk godt leve med, hvis det gøres ordentligt. Altså “RB Aalborg BK” eksempelvis. Klubben vil alligevel altid blive kaldt kaldt AaB i det tilfælde.

På nærmest alle andre områder ville Red Bull være en drøm sammenlignet med alt det andet lort derude.
Okay det var jeg ikke klar over. Men hvad er koncernens formål så med Liefering? At udvikle spillere til Salzburg og Leipzig?
Det er - så vidt jeg ved - farmerklub til Salzburg. Så det vil ikke være samme situation som os. Og realistisk tror jeg da også, at det vil medføre en nyt logo.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2022, 13:07

Kunji skrev:
13. nov 2022, 13:04
Hanga skrev:
13. nov 2022, 13:02
Kunji skrev:
13. nov 2022, 12:59
FC Liefering har vel hverken skiftet navn eller logo, så det kan være, man kan indgå en særaftale.
Jeg er meget imod at ændre klubfarver og logo (i større grad).

Navnet kan jeg faktisk godt leve med, hvis det gøres ordentligt. Altså “RB Aalborg BK” eksempelvis. Klubben vil alligevel altid blive kaldt kaldt AaB i det tilfælde.

På nærmest alle andre områder ville Red Bull være en drøm sammenlignet med alt det andet lort derude.
Okay det var jeg ikke klar over. Men hvad er koncernens formål så med Liefering? At udvikle spillere til Salzburg og Leipzig?
Det er - så vidt jeg ved - farmerklub til Salzburg. Så det vil ikke være samme situation som os. Og realistisk tror jeg da også, at det vil medføre en nyt logo.
Det er deres 'andethold'. Alle spillerne i klubben er Salzburgspillere. Det ville svare til at vi opkøbte Jammerbugt, og gjorde dem til vores udvidede U19 hold (groft sagt)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 13. nov 2022, 13:10

RicoBR02 skrev:
13. nov 2022, 12:59
Jeg gør det IKKE! Jeg sætter ikke mine ben på stadion som fan af en redbull klub. Jeg holder med AaB, det betyder logoet og historien! Nyt navn og logo = ny klub...
Enig…….næsten tror jeg nok.
Afskyer tanken om plastikkonceptet på en afskyelig syrlig sød klistret drik fra udlandet hvor AaB bare ville være en licens.
Mit næsten kommer af at var AaB for længe siden blevet en FC klub som KB/B1903 eller Ikast FS/Herning Fremad kunne jeg nok af nød lære at holde af det fordi der stadig ville være en nordjysk/Aalborg/AaB identitet, selvom logo og farve ville bære skiftet.

Hvis vi skal være en del af noget større med andre klubber vil det værst tænkelige være et setup hvor vi får overskudsspulæere fra de andre klubber - det er det som har fucket Sdr jysk og Esbjerg. Esbjerg spillede på et tidspunkt med 8 u23 spillere fra deres engelske league 1 klub.
FCMs model er fin den kunne jeg godt tænke mig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Baatnakken » 13. nov 2022, 13:25

Jeg vil sgu hellere have vi går på røven og skal bygge op nedefra end at vi bliver en del af en fodbold franchise ala de amerikanere der gået ind i BIF eller noget red Bull agtigt :thumbsdown:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny ejer/investor?

Indlæg af Maglau » 13. nov 2022, 13:29

Baatnakken skrev:
13. nov 2022, 13:25
Jeg vil sgu hellere have vi går på røven og skal bygge op nedefra end at vi bliver en del af en fodbold franchise ala de amerikanere der gået ind i BIF eller noget red Bull agtigt :thumbsdown:
Hvis man bygger op nedefra en position i 1 div -kræver det så ikke tilførelse af nye midler for at blive en top klub i Danmark.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar