Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SGLoco » 2. feb 2023, 19:55



Jeg synes ikke han virker helt tilfreds med det han har set indtil nu. Han siger at træningerne ikke helt har haft det niveau han ønsker. Det må være noget frustrerende for ham. Der skal vel en sejr til i morgen, den succes skal vi ha nu og så skal spillet bare være bedre nu.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2023, 20:43

SGLoco skrev:
2. feb 2023, 19:55


Jeg synes ikke han virker helt tilfreds med det han har set indtil nu. Han siger at træningerne ikke helt har haft det niveau han ønsker. Det må være noget frustrerende for ham. Der skal vel en sejr til i morgen, den succes skal vi ha nu og så skal spillet bare være bedre nu.
Altså - bør man ikke kyle den mest prominente af dem der ikke træner ordentligt nederst i heirakiet for en tid. Så vil jeg egentlig skide på om de det er Lucas eller hvem det er.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 09:59

Er der nogen der ved, hvad status er på Helenius? Spiller han i dag? Måske er han en af dem Hamren nævner, må nøjes med 45 min. Men det tyder på, at der i dag vil tegne sig et mere klart billede om en startopstilling. En sejr over et svensk blød-mellemvarehold vil også kunne lune meget, selvom resultater normalt ikke er så vigtige i de her kampe. Men lige nu handler det også meget om mentalitet og selvtillid.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/hamr ... mp/4111895

Kampen spilles kl. 14 og vises på Nordjyske.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2023, 10:59

- Attituden hos spillerne har været rigtig god
citat Hamren.

Så kender vi ham igen.
- FlæskeFrank

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Remark » 3. feb 2023, 11:02

Jeg ved ikke om missionen lykkes, men det interview er dælme lederskab.

Vi må aldrig blive tilfredse, vi skal altid stræbe på at blive bedre
Der er ingen fribilletter længere
Alle skal præstere mere, især offensiven
Hver kamp skal vindes

Lederattityd!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af NIN » 3. feb 2023, 12:03

Remark skrev:
3. feb 2023, 11:02
Jeg ved ikke om missionen lykkes, men det interview er dælme lederskab.

Vi må aldrig blive tilfredse, vi skal altid stræbe på at blive bedre
Der er ingen fribilletter længere
Alle skal præstere mere, især offensiven
Hver kamp skal vindes

Lederattityd!
I de seneste fire runder høstede vi nul point og en målscore på 5-13

Vi indtager næstesidstepladsen med 14 point for 17 kampe.

Vi er det hold der sammen med bundproppen fra Lyngby, der har lukket flest mål ind 28

Med scoringer er vi lidt bedre. Her er vi næstdårligst. Det blevet til hele 17. Det vil sige et mål pr kamp.

Der er fem runder tilbage af Grundspillet.

Umiddelbart er der heller ikke ret meget at stille sig tilfreds med eller være selvtilfreds over.

Indtil nu har Hamrén-magien været en fuser. Lad os håbe en lang vinterpause vil antænde den svenske dynamit hos spillerne. AaB trænger alvorligt til de mange ord fra spillene, diverse trænere og ikke mindst ledelsen bliver konverteret til handling og resultater. Tik-tak!
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Spritten » 3. feb 2023, 13:07

Ludewig som venstre kant og Granli som venstre back. Puuuuha, jeg bliver lidt traet...

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 13:10

Det kan godt være man skal prøve ting i træningskampe
MEN HVORFOR helvede skal GRANLI nu være venstre back når vi har poulsen og ahlman.
Det stinker jo af at total ødelægge en hel venstreside med en højrebenet venstre back der intet kan offensivt. Fatter Hat
og skal vi bruge en masse offensiv spilletid på ludewig som wing når kontrakten alligevel udløber og han ikke får forlænget, samt at prip og sousa og ross sidder udenfor
Jeg forstår det sgu nok bare ik - så tæt mod sæsonstart. Det med ludewig kan da ikke være seriøst når man ser hvad der er af offensive spillere.

Opstillingen mod Sirius er:
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - granli
fossum - pedro - lucas
ludewig - ementa - prip

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Hanga » 3. feb 2023, 13:14

baresi skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det kan godt være man skal prøve ting i træningskampe
MEN HVORFOR helvede skal GRANLI nu være venstre back når vi har poulsen og ahlman.
Det stinker jo af at total ødelægge en hel venstreside med en højrebenet venstre back der intet kan offensivt. Fatter Hat
og skal vi bruge en masse offensiv spilletid på ludewig som wing når kontrakten alligevel udløber og han ikke får forlænget, samt at prip og sousa og ross sidder udenfor
Jeg forstår det sgu nok bare ik - så tæt mod sæsonstart. Det med ludewig kan da ikke være seriøst når man ser hvad der er af offensive spillere.

Opstillingen mod Sirius er:
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - granli
fossum - pedro - lucas
ludewig - ementa - prip
Jeg er helt enig.
Måske er man simpelthen så lidt imponeret af Ahlmann og Poulsen at man forsøger alternativer. Det spiller sammen med rygtet om at vi forespurgte på venstre backs, som blev nævnt i transfertråden forleden. Lad os være ærlige, ingen af de to imponerede i efteråret. Men jeg har meget svært ved at se at Granli, eller andre i truppen for den sags skyld, skulle være bedre på positionen.

Og få nu Ludewig ud af den startopstilling og Sousa ind i stedet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Spritten » 3. feb 2023, 13:19

Jeg er meget enig, fatter hat af der bruges tid paa Ludewig som venstre kant naar vi har saa gode spillere paa baenken, altsaa hvad foregaar der. Og Grnali paa venstre back.. Saa gaa da i det mindste i en 3 back kaede i stedet for. Vi skal jo helst have spillet en 1-kaede sammen nu..

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 13:21

Hanga skrev:
3. feb 2023, 13:14
baresi skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det kan godt være man skal prøve ting i træningskampe
MEN HVORFOR helvede skal GRANLI nu være venstre back når vi har poulsen og ahlman.
Det stinker jo af at total ødelægge en hel venstreside med en højrebenet venstre back der intet kan offensivt. Fatter Hat
og skal vi bruge en masse offensiv spilletid på ludewig som wing når kontrakten alligevel udløber og han ikke får forlænget, samt at prip og sousa og ross sidder udenfor
Jeg forstår det sgu nok bare ik - så tæt mod sæsonstart. Det med ludewig kan da ikke være seriøst når man ser hvad der er af offensive spillere.

Opstillingen mod Sirius er:
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - granli
fossum - pedro - lucas
ludewig - ementa - prip
Jeg er helt enig.
Måske er man simpelthen så lidt imponeret af Ahlmann og Poulsen at man forsøger alternativer. Det spiller sammen med rygtet om at vi forespurgte på venstre backs, som blev nævnt i transfertråden forleden. Lad os være ærlige, ingen af de to imponerede i efteråret. Men jeg har meget svært ved at se at Granli, eller andre i truppen for den sags skyld, skulle være bedre på positionen.

Og få nu Ludewig ud af den startopstilling og Sousa ind i stedet.
taktisk skriger det til himlen - men jeg tror hamren er ved at sende et signal om at der ikke længere er plads til fedtspilleri - der skal leveres nu og granli og ludewig står for at yde - men granli som VB istedet for de 2 der er VB og Ludewig istedet for de alternativer der SKAL spille - der er simpelthen tåbeligt.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af emenike » 3. feb 2023, 13:28

Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
Immer für AaB, immer für Aalborg!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 13:37

emenike skrev:
3. feb 2023, 13:28
Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
Det har jo længe været en AaB specialitet at bænke de spilllere der faktisk præsterer offensivt. Både Rolim, Kusk og nu Sousa. Det er så absurd. Og det ligner jo nærmest bevidst sabotage efterhånden
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 13:44

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 13:37
emenike skrev:
3. feb 2023, 13:28
Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
Det har jo længe været en AaB specialitet at bænke de spilllere der faktisk præsterer offensivt. Både Rolim, Kusk og nu Sousa. Det er så absurd. Og det ligner jo nærmest bevidst sabotage efterhånden
det virker helt slukket

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Stegosaurus » 3. feb 2023, 13:45

emenike skrev:
3. feb 2023, 13:28
Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
To uger inden sæsonstart og Granli spiller back og Ludewig angriber. Hold da op…..

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 13:47

baresi skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det kan godt være man skal prøve ting i træningskampe
MEN HVORFOR helvede skal GRANLI nu være venstre back når vi har poulsen og ahlman.
Det stinker jo af at total ødelægge en hel venstreside med en højrebenet venstre back der intet kan offensivt. Fatter Hat
og skal vi bruge en masse offensiv spilletid på ludewig som wing når kontrakten alligevel udløber og han ikke får forlænget, samt at prip og sousa og ross sidder udenfor
Jeg forstår det sgu nok bare ik - så tæt mod sæsonstart. Det med ludewig kan da ikke være seriøst når man ser hvad der er af offensive spillere.

Opstillingen mod Sirius er:
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - granli
fossum - pedro - lucas
ludewig - ementa - prip
Jeg tror, at Hamren stadig tænker i 3-back kæde offensivt, mens det bliver til 4-back kæde defensivt (i stedet for 5 mand). Det er da interessant, men havde selvfølgelig været endnu sjovere med en Alhmann i fortidig tilstand til Granlis plads. Ludewig er lidt et spørgsmålstegn. Måske skiftes han og Jørgensen til at bakke op defensivt, afhængig af deres udgangspunkt, når spillet vender fra offensiv til defensiv.

Og altså stadig ingen Helenius...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Hanga » 3. feb 2023, 13:47

baresi skrev:
3. feb 2023, 13:44
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 13:37
emenike skrev:
3. feb 2023, 13:28
Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
Det har jo længe været en AaB specialitet at bænke de spilllere der faktisk præsterer offensivt. Både Rolim, Kusk og nu Sousa. Det er så absurd. Og det ligner jo nærmest bevidst sabotage efterhånden
det virker helt slukket
Det er i hvert fald lettere tragikomisk at forære Kusk væk, angiveligt pga. for dårlig træningsindsats eller utilfredshed med hans defensive arbejde, for så at stange en signon + topløn ud til Sousa, blot for at bænke ham af fuldstændigt samme årsager.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 14:08

Hanga skrev:
3. feb 2023, 13:47
baresi skrev:
3. feb 2023, 13:44
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 13:37
emenike skrev:
3. feb 2023, 13:28
Stadig ingen tillid til Sousa virker det umiddelbart til. I guder...
Det har jo længe været en AaB specialitet at bænke de spilllere der faktisk præsterer offensivt. Både Rolim, Kusk og nu Sousa. Det er så absurd. Og det ligner jo nærmest bevidst sabotage efterhånden
det virker helt slukket
Det er i hvert fald lettere tragikomisk at forære Kusk væk, angiveligt pga. for dårlig træningsindsats eller utilfredshed med hans defensive arbejde, for så at stange en signon + topløn ud til Sousa, blot for at bænke ham af fuldstændigt samme årsager.
Ja. Og det er jo den slags man kan sidde og huske tilbage på, når det med jævne mellemrum pointeres, at folk der arbejder i fodboldverdenen skulle sidde med en eller anden særlig indsigt, som almindelige fans/mennesker ikke har, og at de derfor skulle være særligt kvalificerede til at træffe de beslutninger de gør.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 107
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jonas_K » 3. feb 2023, 14:15

baresi skrev:
3. feb 2023, 13:10
Det kan godt være man skal prøve ting i træningskampe
MEN HVORFOR helvede skal GRANLI nu være venstre back når vi har poulsen og ahlman.
Det stinker jo af at total ødelægge en hel venstreside med en højrebenet venstre back der intet kan offensivt. Fatter Hat
og skal vi bruge en masse offensiv spilletid på ludewig som wing når kontrakten alligevel udløber og han ikke får forlænget, samt at prip og sousa og ross sidder udenfor
Jeg forstår det sgu nok bare ik - så tæt mod sæsonstart. Det med ludewig kan da ikke være seriøst når man ser hvad der er af offensive spillere.

Opstillingen mod Sirius er:
Mantl
jørgensen - kramer - thelander - granli
fossum - pedro - lucas
ludewig - ementa - prip
Helt enig, simpelthen så mærkeligt med Granli og Ludewig

Kan det passe at Poulsen og Ahlmann er så ringe?

Og hvad er der med Sousa?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 14:17

Hvor er det til grin. 1-0 til Sirius.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar