Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jakobsen » 11. feb 2023, 15:44

Skal de ikke have givet det møgsvin til Mpindi en ordentlig tak for sidst for slagtningen af Lucas og de skadesproblemer det har givet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Nautrup88 » 11. feb 2023, 15:49

Det virker desværre til at Erik ikke har det det skal til øv. Vi er hullet som en SI!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 11. feb 2023, 15:50

Her ved kampens udløb må msn nok sige, at det er Sousa som har vist klart mest af de 4 indskiftere. Jeg havde hellere set Ramkilde end Ementa på banen. Sidstnævnte har intet vist, ud over en skammeligt forspildt kæmpechance.

Ross viste desuden helt håbløst forsvarsspil i en enkelt situation, som kunne have kostet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af MrDomoon » 11. feb 2023, 15:50

Kan holdet ikke I det mindste tag 2-2 positivt til AGF kampen..? :innocent:
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af gravballe » 11. feb 2023, 15:52

Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af martinaalborg » 11. feb 2023, 15:52

EMENTA !!!!
få ham væk

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af martinaalborg » 11. feb 2023, 15:55

gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned
...Det med Sander er jeg enig i! Så længe han står, så skal vi score minimum 2 mål for at få point

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 11. feb 2023, 15:56

theo bør ikke være 1. målmand i et nedrykningsdrama
fossum skal ik spille - og dette er næsten den største hæmsko som jeg ser det.
ludewig er ikke god nok som kant - til at holde sousa, bakiz ross ude - lige så stor en fadæse som fossum
ementa bør på ingen måde være foran ramkilde
vi er stadig alt for lette at skabe chancer imod
vi skaber lidt flere chancer selv end før jul
vi døjer stadig med at sætte os på en kamp
formationen har ikke overbevist endnu
Midtbanen er ikke god nok - vi mangler tydeligt en CM
jørgensen bliver god

syns spørgsmålene er for mange endnu - og desværre syns jeg mange falder retur på Erik. Jeg synes ikke han har forløst noget endnu og han har haft en del kampe at arbejde med holdet i.
Og AGF kampen er bare MEGA vigtig.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af FIDEL » 11. feb 2023, 15:56

Arbejdsindsatsen er godkendt. Kvaliteten er der bare ikke endnu. For mange berøringer hos flere af spillerne.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af MrDomoon » 11. feb 2023, 15:57

Det gode:
- Et comeback vil altid bringe et morale boost, selv hvis ikke vi vinder i dag.
- Meget fine chancer fra Sousa, Bakiz og 2 mål fra Prip
- Offensivet ser ud til at være mere sammenhængende.

Det dårlige:
- Utroligt dum fejl af Thelander der koster os et mål.
- Fossum. Mere skal ikke siges.
- Det er stadigvæk for nemt at scorer imod os, med et forsvar der sejler
- Theo skade ser ud til at måske påvirke næste kamp.
- Vi bliver bare ved med at spille bolden helt væk. Modstanderne bliver ved med at få gratis gaver.

Alt i alt, synes jeg at det er næste det samme med sidste kamp mod Sogndal.
Der skal syes hullerne i forsvaret hvis vi skal havede håbet på overlevelse.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af gravballe » 11. feb 2023, 15:59

martinaalborg skrev:
11. feb 2023, 15:55
gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned
...Det med Sander er jeg enig i! Så længe han står, så skal vi score minimum 2 mål for at få point
Det værste var fanme at se ham konstant koste point alt imens de samme som snakkede godt ham har efter kroaten for det mindste.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Forza » 11. feb 2023, 16:03

gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned

Skal lige være med. Du vurderer at en 18 årig målmand, som fik debut for under et år siden, er overvurderet. Og at vores bedste spiller frem til i sommers nu er et fejlkøb - baseret på 3 træningskampe?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

EnvenafFolket

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af EnvenafFolket » 11. feb 2023, 16:11

Der er virkelig underskud af kommaer, og meningsfulde sætninger herinde. Altid spændende at skulle gætte/tolke sig frem.
Håber virkelig alle der har mulighed for at støtte drengene fredag, giver den gas, og det er uanset om man på Vest eller Nord. Kom så for helvede!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af gravballe » 11. feb 2023, 16:16

Forza skrev:
11. feb 2023, 16:03
gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned

Skal lige være med. Du vurderer at en 18 årig målmand, som fik debut for under et år siden, er overvurderet. Og at vores bedste spiller frem til i sommers nu er et fejlkøb - baseret på 3 træningskampe?
Jeg vurdere dem der har skreget han op her inde som et specielt godt talent har overvurderet ham alt imens de har holdt hånden over ham med de point han har kostet alt imens de har kritiseret kroaten for de mindste fejl.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Martino » 11. feb 2023, 16:22

Kasper Jørgensen bliver en upgrade på den back/wingback. Højholt er ved at finde tilbage til sit niveau. Jeg begriber dog ikke hvorfor Ludewig og Fossum skal starte, når vi har spillere som Sousa, Bakiz, Ross, Ramkilde og Jeppe P som kommer med en hel del mere. Jeg er ikke fan af Prip, men han laver alligevel to.
Ementa er lidt en svær spiller at blive klog på, men jeg foretrækker Ramkilde any day, og håber at det må være fordi han har lidt skavanker at han ikke kommer ind idag.
Hamréns dispositioner forstår jeg ikke helt, men vi må se, hvor vi står efter de første fem kampe.
Målmandsposten har aldrig været så åben - og jeg ved ikke engang selv, hvem jeg havde startet med.
Jeg savner Winsnes

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. feb 2023, 16:23

Udover den manglende CM, som man atter undlod at få adresseret, må keeper-situationen være den største bommert i transfervinduet.

Vi har en knejt på kassen, som koster lidt for meget, og som bestemt ikke er det, vi har brug for i et forår, hvor rutine og is i posen er alfa og omega.

Så henter vi en lidt større knejt, som åbenbart står bag den bette knejt.

Mange fine signings i vinduet, men det der er decideret ansvarsløst af Bælum. Og direkte dumt.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. feb 2023, 16:25

gravballe skrev:
11. feb 2023, 16:16
Forza skrev:
11. feb 2023, 16:03
gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned

Skal lige være med. Du vurderer at en 18 årig målmand, som fik debut for under et år siden, er overvurderet. Og at vores bedste spiller frem til i sommers nu er et fejlkøb - baseret på 3 træningskampe?
Jeg vurdere dem der har skreget han op her inde som et specielt godt talent har overvurderet ham alt imens de har holdt hånden over ham med de point han har kostet alt imens de har kritiseret kroaten for de mindste fejl.
Posavec er Inges værk. Det spiller nok også ind i bedømmelsen.

I øvrigt er jeg enig i, at Sander slet ikke er flyvefærdig endnu - og da slet ikke i AaB's situation.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 11. feb 2023, 16:34

gravballe skrev:
11. feb 2023, 16:16
Forza skrev:
11. feb 2023, 16:03
gravballe skrev:
11. feb 2023, 15:52
Jeg er 100% sikker på vi havde flere point under Lars Friis end Erik. Erik er helt væk.

Sagde jo det var en fejl at hente Helenius når man ikke kan sætte sine angribere op.

Fossum skal træde på noget Lego så han ikke kan spille, fatter ikke Erik ikke kan se han er helt væk.

Thelander er en skygge af sig selv han er et fejl køb

Sander er overvurderet lige som mange af AaB talenter. Han har kostet point i flere kampe.

Jeg fatter ikke Erik ikke bruger sussa men han har altid prioterer arbejder frem for dem der teknisk kan noget. Er også derfor fossum er med, det ser så godt ud når man bare løber forvirret rundt. Tiden er løbet fra Erik og vi rykker ned

Skal lige være med. Du vurderer at en 18 årig målmand, som fik debut for under et år siden, er overvurderet. Og at vores bedste spiller frem til i sommers nu er et fejlkøb - baseret på 3 træningskampe?
Jeg vurdere dem der har skreget han op her inde som et specielt godt talent har overvurderet ham alt imens de har holdt hånden over ham med de point han har kostet alt imens de har kritiseret kroaten for de mindste fejl.
Kroaten er/var hentet som 1. målmand, og skulle løfte arven efter Rinne. Kom med et flot CV i bagagen, og er vel også blandt de bedre lønnede i truppen.
Jeg er enig i, at Theo ikke har været specielt prangende, selvom jeg også godt kan se, at han løser mange situationer rigtig fornuftigt (baseret på efterårets kampe). Men det er svært at skyde for meget skyld på en purung målmand, der bliver kastet ind i ilden på et hold (og en defensiv) der i forvejen var skidt kørende.

Det har jo så åbenlyst ikke været en succes med Theo, og jeg kan også godt frygte for hvordan den første oplevelse som seniorkeeper ender med at påvirke hans videre karriere.

Jeg tror egentlig at talentet er der, og at Theo sagtens kan blive en rigtig dygtig målmand, men jeg tror også, at det bedste for alle parter vil være at sende ham til en topklub i hakket over den danske, hvor han både får tiden til at udvikle sig, men også kan få pladsen indenfor en overskuelig årrække. Plus selvfølgelig at komme ind på et hold med en fungerende defensiv. Som @R Rosenberg påpeger har det ikke været godt for hverken Theo eller AaB at komme ind i den nuværende situation.

En af de primære forskelle på denne sæson, og de sidste par sæsoner, er Rinne. Vi har længe tilladt spandevis af muligheder, men har været velsignet med en af ligaens bedste målmænd, og enkelte profiler der i perioder har leveret på topniveau i offensiven. Det er evigheder siden vi har haft noget der minder om en sammentømret enhed, der alle er på banen med det samme formål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dnoerholm
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30. nov 2022, 08:01
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af dnoerholm » 11. feb 2023, 16:35

Jeg håber aldrig at se Ementa i en AaB trøje igen... Nøj, hvor et han dog ringe!

Og så vil jeg gerne bakke vores udskældte træner op: når jeg ser den her kamp forstår jeg godt, at han starter med Prip og Ludewig (Ludewig kan diskuteres). Vores pres og disciplin forsvinder fuldstændigt fra kampen i det øjeblik vi skifter ud. Jeg er med på, at Helenius også gør en kæmpe forskel i det første pres, men Sousa laver simpelthen så mange ting, hvor man overvurderer egne evner, og spiller med hovedet under armen. Bakiz synes jeg heller ikke viser meget i dag.

I 1. Halvleg lykkes vores pres rigtigt godt, og vores offensiv ser potent ud i perioder.

Defensiven sejler. Og med det niveau kan det jo være ligegyldigt om det er Lucas, Prip, Sousa eller Mbappe der starter deroppe. Vi rykker ned, hvis ikke vi spiller bedre defensivt

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. feb 2023, 16:52

Jeg er stadigvæk positiv, ja defensiven ser skidt ud til tider men igen så er det en træningskamp så på en eller anden måde så vil der nok mangle den sidste koncentration. Jeg tror ikke at T spiller så skødesløst når der er vigtige point på spil og derudover så kommer det til at pynte når Kramer snart er tilbage.

Offensivt er der stadigvæk en del at gå på i forhold til at spille chancerne større samt at få Helenius med i spillet men alligevel skaber vi igen en del chancer.

Fredag aften venter der tre vigtige point
:aabfan:

Besvar