Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Brodernumsi » 3. feb 2023, 14:19

Den bold var da ikke inde...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af doukas » 3. feb 2023, 14:22

Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Den så overhovedet ikke til at være inde....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 14:22

Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 14:26

I det hele taget er tempoet dræbende langsomt. Hvor varmt er det?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 14:28

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:22
Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Synes Ludewig er for langsom på bolden når den kommer derop. Teknisk synes jeg heller ikke han er for heldig.

Lucas ligner en metervarespiller på linje med Thellufsen og Oliver Klitten. Han ligner ikke en der kommer til at gå ind i foråret på samme niveau som før skaderne.

I det hele taget er det godt nok overhovedet ikke imponerende at se os spille. Der er ca. 0 AaB-spillere på banen der ligner superligaspillere.

Det her hold rykker ned, og det bliver ikke tæt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

EnvenafFolket

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af EnvenafFolket » 3. feb 2023, 14:28

Mon ikke vi kan fedte en uafgjort hjem, hvis Sousa får lov at spille de sidste 10-15 minutter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af gravballe » 3. feb 2023, 14:29

Hvorfor hader hamren susa?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 14:30

Det er godt nok bedrøvelig langsom fodbold.
Og Ementa, kan han en hurtigere løbeart end lunten? Tror ikke, jeg har set ham andet end lunte før.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 14:33

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:28
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:22
Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Synes Ludewig er for langsom på bolden når den kommer derop. Teknisk synes jeg heller ikke han er for heldig.

Lucas ligner en metervarespiller på linje med Thellufsen og Oliver Klitten. Han ligner ikke en der kommer til at gå ind i foråret på samme niveau som før skaderne.

I det hele taget er det godt nok overhovedet ikke imponerende at se os spille. Der er ca. 0 AaB-spillere på banen der ligner superligaspillere.

Det her hold rykker ned, og det bliver ikke tæt.
Det synes jeg alligevel er en overdrevent negativ anmeldelse af de første 30 minutter. Vi har lavet éen fejl, som er blevet straffet hårdt. Så kan offensiven blive bedre, ja, men den er så heller ikke ‘toppet op’.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 14:33

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 14:30
Det er godt nok bedrøvelig langsom fodbold.
Og Ementa, kan han en hurtigere løbeart end lunten? Tror ikke, jeg har set ham andet end lunte før.
håber satme ikke det her bliver vores venstre side med granli og ludewig - det ligner jo ingenting.
Det bliver en back der intet kan offensivt og en wing der bare er løbestærk men ikke kommer med offensive kreative input.
KÆft en gang pis altså.
håber bakiz får den kant
helenius angrebet
poulsen el ahlman backen
og så sousa for prip

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 14:37

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:33
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:28
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:22
Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Synes Ludewig er for langsom på bolden når den kommer derop. Teknisk synes jeg heller ikke han er for heldig.

Lucas ligner en metervarespiller på linje med Thellufsen og Oliver Klitten. Han ligner ikke en der kommer til at gå ind i foråret på samme niveau som før skaderne.

I det hele taget er det godt nok overhovedet ikke imponerende at se os spille. Der er ca. 0 AaB-spillere på banen der ligner superligaspillere.

Det her hold rykker ned, og det bliver ikke tæt.
Det synes jeg alligevel er en overdrevent negativ anmeldelse af de første 30 minutter. Vi har lavet éen fejl, som er blevet straffet hårdt. Så kan offensiven blive bedre, ja, men den er så heller ikke ‘toppet op’.
Det er rigtigt at der ikke har været mange afgørende fejl, men der har jo heller ikke rigtigt været decideret gode aktioner. Generelt er vi, vurderet med mit halve øje, for langsomme på bolden, og for uskarpe i tæmninger og afleveringer.
Har vi skabt en egentlig chance i den her kamp? Synes ikke jeg har set det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 14:40

baresi skrev:
3. feb 2023, 14:33
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 14:30
Det er godt nok bedrøvelig langsom fodbold.
Og Ementa, kan han en hurtigere løbeart end lunten? Tror ikke, jeg har set ham andet end lunte før.
håber satme ikke det her bliver vores venstre side med granli og ludewig - det ligner jo ingenting.
Det bliver en back der intet kan offensivt og en wing der bare er løbestærk men ikke kommer med offensive kreative input.
KÆft en gang pis altså.
håber bakiz får den kant
helenius angrebet
poulsen el ahlman backen
og så sousa for prip
Er det ikke lidt en rituel kritik af Ludewig, helt ærligt? Manden har smidt nogle fine indlæg, truer i dybden, og har her ved 38. minut stået for AaB’s bedste forsøg. Lukas og Prip og alle de andre favoritter blegner da ved siden af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Kasper » 3. feb 2023, 14:44

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:40
baresi skrev:
3. feb 2023, 14:33
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 14:30
Det er godt nok bedrøvelig langsom fodbold.
Og Ementa, kan han en hurtigere løbeart end lunten? Tror ikke, jeg har set ham andet end lunte før.
håber satme ikke det her bliver vores venstre side med granli og ludewig - det ligner jo ingenting.
Det bliver en back der intet kan offensivt og en wing der bare er løbestærk men ikke kommer med offensive kreative input.
KÆft en gang pis altså.
håber bakiz får den kant
helenius angrebet
poulsen el ahlman backen
og så sousa for prip
Er det ikke lidt en rituel kritik af Ludewig, helt ærligt? Manden har smidt nogle fine indlæg, truer i dybden, og har her ved 38. minut stået for AaB’s bedste forsøg. Lukas og Prip og alle de andre favoritter blegner da ved siden af.
De indlæg kunne lige så godt være skrevet inden kampen overhovedet startede, det har ingen hold i virkeligheden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 14:44

Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. aug 2011, 13:00
Geografisk sted: Vesthimmerland

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af rasmus11 » 3. feb 2023, 14:45

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:37
Har vi skabt en egentlig chance i den her kamp? Synes ikke jeg har set det.
Ludewig med godt skud fra kanten af feltet efter et par minutter, lidt senere Ementa med hovedstød et stykke over mål. Men nej, det har ikke ligefrem væltet med store, åbenlyse chancer...
Mest bekymrende, synes jeg, er hvor lidt højrekanten med Prip og Jørgensen skaber offensivt ift. venstrekanten med Ludewig og Lucas.

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jonas_K » 3. feb 2023, 14:45

Hold kæft en omgang…. Det er utroligt vi kan være så dårlige

Få nu spillet Poulsen, Sousa og Ramkilde

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 14:47

SteenA skrev:
3. feb 2023, 14:44
Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?
Gætter på, det er et af eksperimenterne - om Ludewig kan have en jokerrolle dér. Det tænker jeg, der indtil videre er givet et forsigtigt positivt svar på.
Måske også for at tænde den rette ild i eks. Sousa. Meeen, jeg tror nu, pladsen tilhører Bakiz.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 14:48

Er Rammeren røget bag Ementa i køen? For det ville da være virkelig mærkeligt.

Prip lige så ringe, lad og ugidelig som hele efteråret. Jeg ville være bitter, hvis jeg var Sousa.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 14:48

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:40
baresi skrev:
3. feb 2023, 14:33
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 14:30
Det er godt nok bedrøvelig langsom fodbold.
Og Ementa, kan han en hurtigere løbeart end lunten? Tror ikke, jeg har set ham andet end lunte før.
håber satme ikke det her bliver vores venstre side med granli og ludewig - det ligner jo ingenting.
Det bliver en back der intet kan offensivt og en wing der bare er løbestærk men ikke kommer med offensive kreative input.
KÆft en gang pis altså.
håber bakiz får den kant
helenius angrebet
poulsen el ahlman backen
og så sousa for prip
Er det ikke lidt en rituel kritik af Ludewig, helt ærligt? Manden har smidt nogle fine indlæg, truer i dybden, og har her ved 38. minut stået for AaB’s bedste forsøg. Lukas og Prip og alle de andre favoritter blegner da ved siden af.
vi har ross, bakiz, sousa, prip, ramkilde, mfl til at dække de offensive pladser - men vi sætter en back/wingback op som kant istedet. Det virker skørt. sæt dog sousa ind så i det mindste

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af FlemmingG » 3. feb 2023, 14:49

SteenA skrev:
3. feb 2023, 14:44
Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?
Lige nøjagtig. Vi har Bakiz, Sousa og Ross siddende udenfor. Ludewig er væk til sommer. Der er nemlig intet perspektiv i at spille ham på den position. Det mest mærkelige er dog Granli på ve back - vi har to deciderede ve backs i truppen. Troede man var i gang med at toppe holdet, det er trods alt 3. sidste træningskamp

Besvar