Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2023, 17:07

Helt fair. Lyset og kameravinklen gør, at jeg ikke kan afgøre det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Proppen » 21. jan 2023, 18:18

Rockafellar skrev:
21. jan 2023, 06:45
Kristian skrev:
20. jan 2023, 19:52
Proppen skrev:
20. jan 2023, 17:45
Freddie skrev:
20. jan 2023, 17:29
Funky skrev:
20. jan 2023, 16:33
Nordjyden HY skrev:
20. jan 2023, 16:27


Han kom frem til et par store chancer, men eksekveringen... Piv elendigt
Samme billede som første kamp. Løber rigtigt, afslutter meget svagt.
For mig var den helt store skuffelse Helenius i 1. halvleg, men det er trods alt bare en træningskamp, hvor der ikke er fokus på resultatet.
Det værste er næsten, sejrene simpelhen bare ikke vil komme. Den taber-tendens, som rykkede ind med ansættelsen af Friis, bliver tilsyneladende bare hængende. Gad vide, om det er noget, der agere mere konkret på - sådan også i forhold til det mentale.
Hvordan kan en taber mentalitet fortsætte, når vi har spillet uafgjort i to kampe?

Sikker på du er nulstillet fra nytår?
Lige præcis det der er ALT afgørende. Det er et mentalt taberhold der går på banen gang på gang. Selv nye spillere der kommer til bliver lullet i søvn og falder i niveau når de trækker trøjen på.
Prøv noget fucking hypnose, giv dem alle en rød-hvid puttplug i så de kan mærke hvem de kæmper for og træn så de skide spilmønstre igen og igen til den sidder på lystavlen
Ja, den manglende vilje/evne til at vinde sidder dybt i holdet. Det er vildt, hvor dybt en forkert rekruttering sætter sig. Jeg fornemmer, at typer som Lucas og Fossum for alvor er bærere af den tendens. Men jeg synes generelt, der i kommunikation fra både spillere og ledere i efteråret kom mange skæve udtalelser, der bekræftede den trælse fornemmelse. Der er et kæmpe arbejde at gøre med den trup - også hvis den skal kunne levere i 1. division.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af RicoBR02 » 21. jan 2023, 20:28

Proppen skrev:
21. jan 2023, 18:18
Rockafellar skrev:
21. jan 2023, 06:45
Kristian skrev:
20. jan 2023, 19:52
Proppen skrev:
20. jan 2023, 17:45
Freddie skrev:
20. jan 2023, 17:29
Funky skrev:
20. jan 2023, 16:33

Samme billede som første kamp. Løber rigtigt, afslutter meget svagt.
For mig var den helt store skuffelse Helenius i 1. halvleg, men det er trods alt bare en træningskamp, hvor der ikke er fokus på resultatet.
Det værste er næsten, sejrene simpelhen bare ikke vil komme. Den taber-tendens, som rykkede ind med ansættelsen af Friis, bliver tilsyneladende bare hængende. Gad vide, om det er noget, der agere mere konkret på - sådan også i forhold til det mentale.
Hvordan kan en taber mentalitet fortsætte, når vi har spillet uafgjort i to kampe?

Sikker på du er nulstillet fra nytår?
Lige præcis det der er ALT afgørende. Det er et mentalt taberhold der går på banen gang på gang. Selv nye spillere der kommer til bliver lullet i søvn og falder i niveau når de trækker trøjen på.
Prøv noget fucking hypnose, giv dem alle en rød-hvid puttplug i så de kan mærke hvem de kæmper for og træn så de skide spilmønstre igen og igen til den sidder på lystavlen
Ja, den manglende vilje/evne til at vinde sidder dybt i holdet. Det er vildt, hvor dybt en forkert rekruttering sætter sig. Jeg fornemmer, at typer som Lucas og Fossum for alvor er bærere af den tendens. Men jeg synes generelt, der i kommunikation fra både spillere og ledere i efteråret kom mange skæve udtalelser, der bekræftede den trælse fornemmelse. Der er et kæmpe arbejde at gøre med den trup - også hvis den skal kunne levere i 1. division.
Evnen til at vinde er absolut fraværende, men at du kan sidde og snakke om manglende vilje til at vinde er mig satme en gåde. Du tænker simpelthen ikke at de har viljen til at vinde kampe? Altså at de ikke gider?

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Proppen » 21. jan 2023, 21:54

RicoBR02 skrev:
21. jan 2023, 20:28
Proppen skrev:
21. jan 2023, 18:18
Rockafellar skrev:
21. jan 2023, 06:45
Kristian skrev:
20. jan 2023, 19:52
Proppen skrev:
20. jan 2023, 17:45
Freddie skrev:
20. jan 2023, 17:29


For mig var den helt store skuffelse Helenius i 1. halvleg, men det er trods alt bare en træningskamp, hvor der ikke er fokus på resultatet.
Det værste er næsten, sejrene simpelhen bare ikke vil komme. Den taber-tendens, som rykkede ind med ansættelsen af Friis, bliver tilsyneladende bare hængende. Gad vide, om det er noget, der agere mere konkret på - sådan også i forhold til det mentale.
Hvordan kan en taber mentalitet fortsætte, når vi har spillet uafgjort i to kampe?

Sikker på du er nulstillet fra nytår?
Lige præcis det der er ALT afgørende. Det er et mentalt taberhold der går på banen gang på gang. Selv nye spillere der kommer til bliver lullet i søvn og falder i niveau når de trækker trøjen på.
Prøv noget fucking hypnose, giv dem alle en rød-hvid puttplug i så de kan mærke hvem de kæmper for og træn så de skide spilmønstre igen og igen til den sidder på lystavlen
Ja, den manglende vilje/evne til at vinde sidder dybt i holdet. Det er vildt, hvor dybt en forkert rekruttering sætter sig. Jeg fornemmer, at typer som Lucas og Fossum for alvor er bærere af den tendens. Men jeg synes generelt, der i kommunikation fra både spillere og ledere i efteråret kom mange skæve udtalelser, der bekræftede den trælse fornemmelse. Der er et kæmpe arbejde at gøre med den trup - også hvis den skal kunne levere i 1. division.
Evnen til at vinde er absolut fraværende, men at du kan sidde og snakke om manglende vilje til at vinde er mig satme en gåde. Du tænker simpelthen ikke at de har viljen til at vinde kampe? Altså at de ikke gider?
Jamen, jeg synes det er helt tydeligt, at holdet generelt set ikke er ærgerrigt nok. Det forsvandt lige så langsom ud af holdet, som 2022 skred frem. Der er ikke nok sult og vilje.

EnvenafFolket

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af EnvenafFolket » 21. jan 2023, 23:39

Proppen skrev:
21. jan 2023, 21:54
RicoBR02 skrev:
21. jan 2023, 20:28
Proppen skrev:
21. jan 2023, 18:18
Rockafellar skrev:
21. jan 2023, 06:45
Kristian skrev:
20. jan 2023, 19:52
Proppen skrev:
20. jan 2023, 17:45


Det værste er næsten, sejrene simpelhen bare ikke vil komme. Den taber-tendens, som rykkede ind med ansættelsen af Friis, bliver tilsyneladende bare hængende. Gad vide, om det er noget, der agere mere konkret på - sådan også i forhold til det mentale.
Hvordan kan en taber mentalitet fortsætte, når vi har spillet uafgjort i to kampe?

Sikker på du er nulstillet fra nytår?
Lige præcis det der er ALT afgørende. Det er et mentalt taberhold der går på banen gang på gang. Selv nye spillere der kommer til bliver lullet i søvn og falder i niveau når de trækker trøjen på.
Prøv noget fucking hypnose, giv dem alle en rød-hvid puttplug i så de kan mærke hvem de kæmper for og træn så de skide spilmønstre igen og igen til den sidder på lystavlen
Ja, den manglende vilje/evne til at vinde sidder dybt i holdet. Det er vildt, hvor dybt en forkert rekruttering sætter sig. Jeg fornemmer, at typer som Lucas og Fossum for alvor er bærere af den tendens. Men jeg synes generelt, der i kommunikation fra både spillere og ledere i efteråret kom mange skæve udtalelser, der bekræftede den trælse fornemmelse. Der er et kæmpe arbejde at gøre med den trup - også hvis den skal kunne levere i 1. division.
Evnen til at vinde er absolut fraværende, men at du kan sidde og snakke om manglende vilje til at vinde er mig satme en gåde. Du tænker simpelthen ikke at de har viljen til at vinde kampe? Altså at de ikke gider?
Jamen, jeg synes det er helt tydeligt, at holdet generelt set ikke er ærgerrigt nok. Det forsvandt lige så langsom ud af holdet, som 2022 skred frem. Der er ikke nok sult og vilje.
Skyldes det tabermentaliteten Friis fik indført, eller er det fordi det handler mest om Lucas når han spiller?

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Rockafellar » 22. jan 2023, 08:14

Gå efter bolden…. Jeg er ikke et sekund i tvivl om det er i det mentale holdet har den største udfordring. De bliver jo ikke ringere fodboldspillere over en nat.

Jeg mistænker også at der helt ubevidst er skabt en kultur over tid i klubben som bidrager til de individuelle og kollektive udfordringer vi ser. Men igen blot fornemmelser set fra sidelinjen.

Vi har jo tidligere set en berømte augoeffekt, hvor holdet gik på banen med en fornemmelse at de de var udødelige eller tilbage i 2012 da et sprudlende AaB hold lave 19 mål i 5 kampe.

Nu oplever vi at holdet kæmpe med at vinde. Kæmper med at finde hinanden og løbe de ekstra rigtig meter for hinanden. Det er skiftende trænere ikke fundet løsninger på og derfor er jeg sgu lidt nervøs for at det stikker dybere og de stærke kulturbærer i truppen bidrager til den triste udvikling. Ubevidst naturligvis
Swing Like God's Own Dick

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af RicoBR02 » 22. jan 2023, 08:55

Rockafellar skrev:
22. jan 2023, 08:14
Gå efter bolden…. Jeg er ikke et sekund i tvivl om det er i det mentale holdet har den største udfordring. De bliver jo ikke ringere fodboldspillere over en nat.

Jeg mistænker også at der helt ubevidst er skabt en kultur over tid i klubben som bidrager til de individuelle og kollektive udfordringer vi ser. Men igen blot fornemmelser set fra sidelinjen.

Vi har jo tidligere set en berømte augoeffekt, hvor holdet gik på banen med en fornemmelse at de de var udødelige eller tilbage i 2012 da et sprudlende AaB hold lave 19 mål i 5 kampe.

Nu oplever vi at holdet kæmpe med at vinde. Kæmper med at finde hinanden og løbe de ekstra rigtig meter for hinanden. Det er skiftende trænere ikke fundet løsninger på og derfor er jeg sgu lidt nervøs for at det stikker dybere og de stærke kulturbærer i truppen bidrager til den triste udvikling. Ubevidst naturligvis
Den er jeg helt med på. Og med kæmpe streg under ubevidst. Det her er ikke Lucas' skyld, det er ikke Friis' skyld og det er absolut ikke en manglende vilje til at vinde. Det er mentalt og det eneste der virker er sejre til at kickstarte det hele..

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Rockafellar » 22. jan 2023, 09:17

Yes - ingen som I ingen har et ønske om at drive klubben i 1 division med åbne øjne. Giver ingen mening at give de enkelte spiller og trænere skylden for vores udfordringer. Der til stikker det ALT for dybt!

Måske kan nogen med større indsigt fortælle hvodan der trænes med det mentale - både de enkelte spillerne og truppen?

Måske skulle man prioritere en hel del ekstra tid at til mentaltræning hos alle i klubben - blandt de medarbejder der træner og bidrager rundt om truppen. Der skal løftes i flok - og det handler sgu ikke bare om en enkelt spiller eller 2. Det er her en fælles opgave om at løfte i fælles flok. Pumpe noget optimse, glæde, holdånd, offervilje, attitude, støtte og vildskab ind i alt og alle på holdet - og rundt om holdet
Swing Like God's Own Dick

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 24. jan 2023, 13:16

altså træningskampen på torsdag ml viborg og AaB - er den blevet aflyst??

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1499
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Lyfe » 24. jan 2023, 13:46

baresi skrev:
24. jan 2023, 13:16
altså træningskampen på torsdag ml viborg og AaB - er den blevet aflyst??
Den står stadig på Aabsport.dk under kommende kampe
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 24. jan 2023, 14:00

Lyfe skrev:
24. jan 2023, 13:46
baresi skrev:
24. jan 2023, 13:16
altså træningskampen på torsdag ml viborg og AaB - er den blevet aflyst??
Den står stadig på Aabsport.dk under kommende kampe
hmm spøjst, for hvis du googler AaB fodbold står den også som annulleret. Underligt. bliver spændende at se om den spilles.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Elvis lever » 24. jan 2023, 14:57

baresi skrev:
24. jan 2023, 14:00
Lyfe skrev:
24. jan 2023, 13:46
baresi skrev:
24. jan 2023, 13:16
altså træningskampen på torsdag ml viborg og AaB - er den blevet aflyst??
Den står stadig på Aabsport.dk under kommende kampe
hmm spøjst, for hvis du googler AaB fodbold står den også som annulleret. Underligt. bliver spændende at se om den spilles.
Både Viborg og AaB regner da med at spille kampen.

https://www.vff.dk/ligaen/ugeprogram
https://aabsport.dk/kampprogram/
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Don Bong » 25. jan 2023, 08:23

Jeg tror den står annulleret som en almindelig træningskamp, da kampen vist nok er 2x60min.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Don Bong » 25. jan 2023, 14:01

Don Bong skrev:
25. jan 2023, 08:23
Jeg tror den står annulleret som en almindelig træningskamp, da kampen vist nok er 2x60min.
Kampen bliver i øvrigt vist her:
https://www.youtube.com/watch?v=5-V19zYMZGY

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Nordjyden HY » 25. jan 2023, 17:46

Er Helenius skadet, siden han sidder over?
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Sauer » 25. jan 2023, 19:01

Nordjyden HY skrev:
25. jan 2023, 17:46
Er Helenius skadet, siden han sidder over?
Ja, men skulle snart være klar igen.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 26. jan 2023, 09:23

altså hvis 3-4-3 slet ikke testes af i 2 x 60 min - så må vi nok indrømme at det er med en 4 back der satses totalt på - ville være mærkeligt andet.
Hvis jeg skal tænke i stabilitet og ro til offensiven så med de spillere der der nu og som er kampdygtige ser jeg holdet sådan her.

Mantl
jørgensen - kramer - thelander - ahlman
højholt - pedro
prip - lucas - sousa
helenius

så er der 2 rene 6ere der godt kan tage fra. en dygtige 4 back, hvor jørgensen kan komme med frem
4 dygtige offensive.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 453
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af DarkHorse9000 » 26. jan 2023, 09:46

baresi skrev:
26. jan 2023, 09:23
altså hvis 3-4-3 slet ikke testes af i 2 x 60 min - så må vi nok indrømme at det er med en 4 back der satses totalt på - ville være mærkeligt andet.
Hvis jeg skal tænke i stabilitet og ro til offensiven så med de spillere der der nu og som er kampdygtige ser jeg holdet sådan her.

Mantl
jørgensen - kramer - thelander - ahlman
højholt - pedro
prip - lucas - sousa
helenius

så er der 2 rene 6ere der godt kan tage fra. en dygtige 4 back, hvor jørgensen kan komme med frem
4 dygtige offensive.
Ifølge Würtz der var med i det seneste afsnit af Ripodsten, trænes der udelukkede på 4-3-3. Jeg vil have A. Poulsen på venstreback, men ellers enig. Det ligner ikke et hold skal forsøge at fedtspille sig til en 1-0 sejr.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 26. jan 2023, 09:59

Vi har ikke tre spillere der kan dække midtbanen. 433 giver i min optik ca. nul mening på nuværende tidspunkt, selvom jeg heller ikke er særlig vild med tre i bagkæden.

Til gengæld kunne det måske være p tide at spille med to angribere igen..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1327
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Kasper » 26. jan 2023, 11:05

Start 11??
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar