DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Pollack2 » 2. mar 2023, 22:43

RicoBR02 skrev:
2. mar 2023, 21:46
Hold kæft det var lækkert med en sejr!!! I modsætning til jer andre så syns jeg at vi spillede en god kamp også i første halvleg! Det syns diverse sportsmedier heldigvis også, så alle negative mennesker der har siddet herinde hele kampen og lukket galde ud, kan babbe en forfrossen diller der lige er kommet hjem i varmen!!!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. mar 2023, 01:29

Fantastisk aften på stadion, spillet var ikke altid lige kønt men viljen og attityd kunne der ikke sættes en finger på. Første hjemmesejr siden 21. august så det alene må være en kæmpe forløsning og det var næsten rørende at se hvor meget sejren og målene betød for Prip da han agerede capo efter slutfløjt.

Vi optræder ikke som et bundhold der har opgivet ævred men fremstår derimod som en sammentømret enhed i modsætning til AC Horsens der har lignet et hold i opløsning i de to hidtidige kampe i forårssæsonen.

Nu er vi i gang og pointene kommer til at rulle ind i en lind strøm på kontoen, vi henter snart salami holdet for derefter at distancere dem.

:aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af le Cid » 3. mar 2023, 07:32

Freddie skrev:
2. mar 2023, 18:55
Hvem er den kvindelige kommentator?
Arnela Muminović

Hun virkede til at have meget godt styr på tingene, omend hun kom til at kalde Jacob Ahlman for Victor (men fik det dog rettet) :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Funky » 3. mar 2023, 07:36

le Cid skrev:
3. mar 2023, 07:32
Freddie skrev:
2. mar 2023, 18:55
Hvem er den kvindelige kommentator?
Arnela Muminović

Hun virkede til at have meget godt styr på tingene, omend hun kom til at kalde Jacob Ahlman for Victor (men fik det dog rettet) :-)
DR2s dækning af pokalen er igen i år langt, langt bedre end hvad de dyre sportskanaler leverer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Funky » 3. mar 2023, 07:37

Brodernumsi skrev:
2. mar 2023, 22:27
Dalbjerg skrev:
2. mar 2023, 22:10
Funky skrev:
2. mar 2023, 21:19
jonas386 skrev:
2. mar 2023, 21:13
Funky skrev:
2. mar 2023, 21:04
Dalbjerg skrev:
2. mar 2023, 20:59
Jeg er godt nok negativ over, at efter have råbt på en højreback i 3 år, ja så er det forventeligt tilbage til det sædvanlige (dog kom heldigvis Ludewig ind, men han er ikke svaret) ligegyldighed fra højre back indtil slutningen af efterårssæsonen...

Øv.. Og så endda efter en gedigen svinestreg...

Lækkert med noget selvtillid til drengene..

Men øv hvor er det bittert..
Man må sige, at Jørgensen har døjet med at stå sikkert i defensiven på den højre back, sådan som vi spiller den. Jeg håber selvfølgelig på, han først og fremmest kan komme hurtigt tilbage, men godt så det jo ikke ud... Men forhåbentlig kan hans kvaliteter bruges igen på et tidspunkt, hvor vi i den bedste af alle verdener har reddet os i superligaen, og der dermed kan være lidt pusterum til at lege med en udvikling af defensiven, som passer ham bedre.
Indtil da må vi så bruge Ludevig eller Pallesen. Begge er nok pt lidt mere sikre i defensiven.
Det er mit umiddelbare indtryk, at det er manglende evner i defensiven, der i efteråret holdte Ludewig bag Pallesen. I omgangen med bolden vil jeg til hver en tid foretrække tyskeren.
Det tror jeg, du har helt ret i. Jeg mener bare, at de begge pt er stærkere i defensiven end Jørgensen.
Pallesen er ikke just god i defensiven..
Men det der koster med ham, ja der er at modstanderen indretter deres opstilling efter at højre side er helt og aldeles ufarlig, så de lægger tyngde mod den anden side..

Det er det som dræber opspil let gang på gang..

Og jeg er ikke engang overbevidst om at Pallesen er bedre defensivt, selvom Jørgensen ikke er en ørn defensivt..
Det er godt nok hurtigt, at Jørgensen bliver proklameret 'dårlig defensivt', en kamp i 100 km storm og en kamp i Parken mod et sprudlende FCK-hold. Go'nat.
Det er jo ikke kun efter de to ligakampe, det var også billedet i træningskampene, og flere har peget på, at han havde en anden defensiv rolle i Lyngby.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2023, 08:08

Funky skrev:
3. mar 2023, 07:37
Brodernumsi skrev:
2. mar 2023, 22:27
Dalbjerg skrev:
2. mar 2023, 22:10
Funky skrev:
2. mar 2023, 21:19
jonas386 skrev:
2. mar 2023, 21:13
Funky skrev:
2. mar 2023, 21:04

Man må sige, at Jørgensen har døjet med at stå sikkert i defensiven på den højre back, sådan som vi spiller den. Jeg håber selvfølgelig på, han først og fremmest kan komme hurtigt tilbage, men godt så det jo ikke ud... Men forhåbentlig kan hans kvaliteter bruges igen på et tidspunkt, hvor vi i den bedste af alle verdener har reddet os i superligaen, og der dermed kan være lidt pusterum til at lege med en udvikling af defensiven, som passer ham bedre.
Indtil da må vi så bruge Ludevig eller Pallesen. Begge er nok pt lidt mere sikre i defensiven.
Det er mit umiddelbare indtryk, at det er manglende evner i defensiven, der i efteråret holdte Ludewig bag Pallesen. I omgangen med bolden vil jeg til hver en tid foretrække tyskeren.
Det tror jeg, du har helt ret i. Jeg mener bare, at de begge pt er stærkere i defensiven end Jørgensen.
Pallesen er ikke just god i defensiven..
Men det der koster med ham, ja der er at modstanderen indretter deres opstilling efter at højre side er helt og aldeles ufarlig, så de lægger tyngde mod den anden side..

Det er det som dræber opspil let gang på gang..

Og jeg er ikke engang overbevidst om at Pallesen er bedre defensivt, selvom Jørgensen ikke er en ørn defensivt..
Det er godt nok hurtigt, at Jørgensen bliver proklameret 'dårlig defensivt', en kamp i 100 km storm og en kamp i Parken mod et sprudlende FCK-hold. Go'nat.
Det er jo ikke kun efter de to ligakampe, det var også billedet i træningskampene, og flere har peget på, at han havde en anden defensiv rolle i Lyngby.
Nemlig, og dertil er jeg næsten 95% sikker på, at AaB selv har givet udtryk for, at Ludewig på kanten i de første kampe var en konsekvens af manglende defensive kvaliteter hos Jørgensen og Poulsen (noget vi da også fik syn for i træningskampene).

Med Granli som venstreback begynder det dog mere at ligne noget vi har set før med Dalsgaard og Ahlmann, uden yderligere sammenligning, med en aggressiv offensivspiller i den ene side, og en mere boldsikker og tilbageholdende spiller i venstre side.

I henhold til Pallesen, så er jeg enig i, at han ikke er så god defensivt, at det i sig selv giver mening at prioritere ham over andre spillere. Jeg synes ofte han mister sin mand, eller bliver overløbet på siden. Til gengæld er han hurtigt med tilbage når vi mister bolden, og jeg synes sjældent han oversatser i sine løb, hvilket også sjældent efterlader store rum bag ham grundet en dårligt timet aflevering eller lignende.

Så det er helt sikkert mere sikkerhedssele med Pallesen, men også med en hel del kvaliteter, i navnlig boldomgangen, som man så må acceptere ikke at få med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. mar 2023, 08:21

Er jeg forresten den eneste der var imponeret af Viborgs nr 14? Og så lagde jeg mærke til at der var nogle stykker fra Viborg der hurtig blev opgivende, bla nr 30 (jeg gider ikke bruge tid på at finde ud af hvad de hedder)

Stærk kamp af ludewig

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af troelsh » 3. mar 2023, 08:29

RicoBR02 skrev:
3. mar 2023, 08:21
Er jeg forresten den eneste der var imponeret af Viborgs nr 14? Og så lagde jeg mærke til at der var nogle stykker fra Viborg der hurtig blev opgivende, bla nr 30 (jeg gider ikke bruge tid på at finde ud af hvad de hedder)

Stærk kamp af ludewig
Nr. 14 er Clint Leemans, ja han er rigtig god.
Han har også været nævnt i transferønsker et par gange da han spiller på den centrale midt og har kontraktudløb til sommer

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Halil » 3. mar 2023, 09:09

jonas386 skrev:
3. mar 2023, 08:08
Funky skrev:
3. mar 2023, 07:37
Brodernumsi skrev:
2. mar 2023, 22:27
Dalbjerg skrev:
2. mar 2023, 22:10
Funky skrev:
2. mar 2023, 21:19
jonas386 skrev:
2. mar 2023, 21:13


Det er mit umiddelbare indtryk, at det er manglende evner i defensiven, der i efteråret holdte Ludewig bag Pallesen. I omgangen med bolden vil jeg til hver en tid foretrække tyskeren.
Det tror jeg, du har helt ret i. Jeg mener bare, at de begge pt er stærkere i defensiven end Jørgensen.
Pallesen er ikke just god i defensiven..
Men det der koster med ham, ja der er at modstanderen indretter deres opstilling efter at højre side er helt og aldeles ufarlig, så de lægger tyngde mod den anden side..

Det er det som dræber opspil let gang på gang..

Og jeg er ikke engang overbevidst om at Pallesen er bedre defensivt, selvom Jørgensen ikke er en ørn defensivt..
Det er godt nok hurtigt, at Jørgensen bliver proklameret 'dårlig defensivt', en kamp i 100 km storm og en kamp i Parken mod et sprudlende FCK-hold. Go'nat.
Det er jo ikke kun efter de to ligakampe, det var også billedet i træningskampene, og flere har peget på, at han havde en anden defensiv rolle i Lyngby.
Nemlig, og dertil er jeg næsten 95% sikker på, at AaB selv har givet udtryk for, at Ludewig på kanten i de første kampe var en konsekvens af manglende defensive kvaliteter hos Jørgensen og Poulsen (noget vi da også fik syn for i træningskampene).

Med Granli som venstreback begynder det dog mere at ligne noget vi har set før med Dalsgaard og Ahlmann, uden yderligere sammenligning, med en aggressiv offensivspiller i den ene side, og en mere boldsikker og tilbageholdende spiller i venstre side.

I henhold til Pallesen, så er jeg enig i, at han ikke er så god defensivt, at det i sig selv giver mening at prioritere ham over andre spillere. Jeg synes ofte han mister sin mand, eller bliver overløbet på siden. Til gengæld er han hurtigt med tilbage når vi mister bolden, og jeg synes sjældent han oversatser i sine løb, hvilket også sjældent efterlader store rum bag ham grundet en dårligt timet aflevering eller lignende.

Så det er helt sikkert mere sikkerhedssele med Pallesen, men også med en hel del kvaliteter, i navnlig boldomgangen, som man så må acceptere ikke at få med.
Er det blevet bekræftet, at Jørgensen fik en alvorlig knæskade(formentlig korsbånd)?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af BoT » 3. mar 2023, 09:14

Glimrende kamp af Lucas og Fossum. Den måde, Lucas vinder bolden på ved første mål var jo helt fantastisk at se. Han går forrest. Og det skal han selvfølgelig også.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2023, 09:21

Halil skrev:
3. mar 2023, 09:09
Er det blevet bekræftet, at Jørgensen fik en alvorlig knæskade(formentlig korsbånd)?
Jeg har ikke set noget. Jeg antager bare han nok ikke spiller mod FCM, men det er et gæt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Ron Paul » 3. mar 2023, 09:31

Halil skrev:
3. mar 2023, 09:09
Er det blevet bekræftet, at Jørgensen fik en alvorlig knæskade(formentlig korsbånd)?
Jørgensen udtaler til Nordjyske, at det er anklen, der gør ondt. Så forhåbentligt kan vi udelukke korsbånds- og meniskskade. Han skal scannes i dag.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Halil » 3. mar 2023, 09:40

Ron Paul skrev:
3. mar 2023, 09:31
Halil skrev:
3. mar 2023, 09:09
Er det blevet bekræftet, at Jørgensen fik en alvorlig knæskade(formentlig korsbånd)?
Jørgensen udtaler til Nordjyske, at det er anklen, der gør ondt. Så forhåbentligt kan vi udelukke korsbånds- og meniskskade. Han skal scannes i dag.
OK. Det må vi håbe. Hellere en voldsom forstuvning end korsbåndet.

Det lignede at knæet bøjede en vej det ikke skal.
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. mar 2023, 09:48

troelsh skrev:
3. mar 2023, 08:29
RicoBR02 skrev:
3. mar 2023, 08:21
Er jeg forresten den eneste der var imponeret af Viborgs nr 14? Og så lagde jeg mærke til at der var nogle stykker fra Viborg der hurtig blev opgivende, bla nr 30 (jeg gider ikke bruge tid på at finde ud af hvad de hedder)

Stærk kamp af ludewig
Nr. 14 er Clint Leemans, ja han er rigtig god.
Han har også været nævnt i transferønsker et par gange da han spiller på den centrale midt og har kontraktudløb til sommer
Ja selvfølgelig, den aflevering han smider tværs over banen på et hurtigt taget frispark var satme god. Han skal være hjertens velkommen..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Halil » 3. mar 2023, 09:52

Rart at se AaB vinde en fobolkamp.

Holdet, der på papiret, sagtens kan spille op med Viborg gjorde det også på græsset.

Skønt. Jeg håber kraftedeme det også er stilen i suppen fremover.
Uden Synd Ingen Frelse

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Kempes » 3. mar 2023, 09:53

Not So Fun Fact:

Første sejr over et hold der ligger over AaB i Superligaen siden 4. september - hvor træneren hed Friis til efternavn.

Gid dette er begyndelsen på en stime. :aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Kasper » 3. mar 2023, 09:58

Synes det er godt se af trænerteamet at bænke Pedro. Der er meget mere fodbold i de tre andre, havde frygtet for balancen, men det så fandeme godt ud igår.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af FIDEL » 3. mar 2023, 12:28

Stor ros til drengene for at holde snuden i sporet, og præstere en solid kamp! Det var liiige hvad vi, truppen og klubben trængte til.
Og så er det altså skønt at se noget mere attityyyyd hos de røde.

Jeg elsker for det meste at se Sousa på en fodboldbane. Han giver den sgu gas, har et lækkert antrit, og tager bolden så elegant og smooth til sig i løb.
Ja, han laver bestemt også fejl, og er fejlplaceret et par gange igår, men han har noget X-faktor, og jeg gad fanme godt se ham endnu højere oppe på banen, f.eks. i en 4-4-2 sammen med Helenius på toppen.

:cheers:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af Kokkefar » 3. mar 2023, 12:40

le Cid skrev:
3. mar 2023, 07:32
Freddie skrev:
2. mar 2023, 18:55
Hvem er den kvindelige kommentator?
Arnela Muminović

Hun virkede til at have meget godt styr på tingene, omend hun kom til at kalde Jacob Ahlman for Victor (men fik det dog rettet) :-)
Og du, en AaB fan, kaldte ham lige Jacob, så det kan vi nok tilgive hende, kan vi ikke? ;)

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: DBU pokalen: AaB - Viborg FF, 02.03.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. mar 2023, 12:55

Kokkefar skrev:
3. mar 2023, 12:40
le Cid skrev:
3. mar 2023, 07:32
Freddie skrev:
2. mar 2023, 18:55
Hvem er den kvindelige kommentator?
Arnela Muminović

Hun virkede til at have meget godt styr på tingene, omend hun kom til at kalde Jacob Ahlman for Victor (men fik det dog rettet) :-)
Og du, en AaB fan, kaldte ham lige Jacob, så det kan vi nok tilgive hende, kan vi ikke? ;)
Er vi ikke enige om at det er hans navn eller har jeg kaldt ham noget forkert i alle disse år?

Besvar