Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4758
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Maglau » 10. mar 2023, 21:37

AaBWanKenobi skrev:
10. mar 2023, 21:27
Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:07
AaBWanKenobi skrev:
10. mar 2023, 21:02
Enig i, at unuanceret negativitet ikke hjælper meget.
Men det gør den latterlige positivisme, som nogen udviser altså heller ikke. Når man siger, at det går fremad efter 1 point i de seneste 7 kampe, giver det udtryk for, at man enten ikke kan eller vil forstå den situation, vi står i.
Når Bælum, som den eneste i hele fodbolddanmark, gik ud og sagde, at vores IKKE var blevet dårligere til efterårssæsonen, men faktisk stærkere, er han jo ikke positiv, men bare en jubelidiot, og man bliver endnu mere bekymret for, at det er ham, der styrer butikken.
Så de folk der siger det går fremad efter 1 point i den syvende kamp efter de seks foregående havde nul - har ikke forstået noget.
Det må du lige forklare
Gerne!
0 point i 6 kampe og så 1 point i den 7. er ikke tegn på fremgang. Det kan lige så godt være tilfældighed.
Særligt, når der har været tre måneders pause til at arbejde med holdet, der er kun scoret 1 mål i 4 kampe efter vinterpausen, OG vi nu er oppe på 8 kampe og 1 point.
Hvordan vil du omvendt argumentere FOR en fremgang, der ikke bare baserer sig på fornemmelser?
Mit eneste argument er da alt andet en mavefornemmelse - det er dig ser påstår at 1 point ikke er fremgang ift 0 point
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Hovedet » 10. mar 2023, 21:37

doukas skrev:
10. mar 2023, 21:09
Fuck man hvor er det vildt frustrerende.

Men det er det man kan forvente, når man Superligaens suverænt ringeste ledelse.

Næste søm i ligkisten bliver nok, at investorerne springer fra.
Tja, hvis det sker, så er der jo reelt intet AaB tilbage. 1 point i 4 kampe og 1 mål. Det gør det nærmest umuligt at tro på redning i denne sæson, om end vi selvfølgelig kan finde en lille trøst i Horsens.

Men hvis ikke de investorer træder til, ser jeg intet fremtidsperspektiv for AaB, uagtet om vi skulle klare skærene i denne sæson eller ej. Og vi er jo også tæt på at være der, hvor spændingen mest af alt går på, om hvorvidt vi ender et tocifret antal point fra redning eller ej.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Kristian » 10. mar 2023, 21:38

Martino skrev:
10. mar 2023, 21:30
Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:17
Kunji skrev:
10. mar 2023, 21:14
Ross spiller en katastrofalt ringe kamp. Tumler ind i den ene efter den anden. Tyndt straffe, men han både sætter to hænder i ryggen og hiver i trøjen i feltet. På et ligegyldigt sted.

Prip møder som sædvanlig ikke op. Når han endelig nærmer sig feltet, så sparker han bolden ind i en modstander eller skyder tåbeligt langt ude fra.

Lucas er for langsom i drev med bolden. Han egner sig simpelthen ikke til den her situation. Han er god i medgang. Det har vi ikke.

Sousa kæmper forgæves og Helenius får praktisk talt intet at arbejde med.

Thelander var mærkeligt ukoncentreret.

Theo er vel bedste mand igen. Flere store redninger.
Enig - Ross er helt sindssygt ringe, han tumler rundt . Det ser ud til at han er vokset i højden og jeg tænker om han simplethen har problemer med motorikken.
Jeg får lange løg af at Prip vel aldrig har afleveret men skyder på alt.
En dygtig træner havde henvist fattigmands-Robben(aka Prip) til bænken. Men vi har ikke en god træner. Det er simpelthen håbløst at han skal starte hver gang.
Fossum betyder åbenbart mere for det her hold end han får kredit for.
Jep...Fossum bliver monster vigtig for om vi overlever. Han betyder rigtig meget på den midtbane. Han gør ikke hele forskellen i dag, men han vinder klart mere end Ross og han er klogere med bolden og ikke mindst uden bold.

Han har bare af at være klar næste gang.
------------------
mvh Kristian

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af AaBWanKenobi » 10. mar 2023, 22:06

Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:37
AaBWanKenobi skrev:
10. mar 2023, 21:27
Maglau skrev:
10. mar 2023, 21:07
AaBWanKenobi skrev:
10. mar 2023, 21:02
Enig i, at unuanceret negativitet ikke hjælper meget.
Men det gør den latterlige positivisme, som nogen udviser altså heller ikke. Når man siger, at det går fremad efter 1 point i de seneste 7 kampe, giver det udtryk for, at man enten ikke kan eller vil forstå den situation, vi står i.
Når Bælum, som den eneste i hele fodbolddanmark, gik ud og sagde, at vores IKKE var blevet dårligere til efterårssæsonen, men faktisk stærkere, er han jo ikke positiv, men bare en jubelidiot, og man bliver endnu mere bekymret for, at det er ham, der styrer butikken.
Så de folk der siger det går fremad efter 1 point i den syvende kamp efter de seks foregående havde nul - har ikke forstået noget.
Det må du lige forklare
Gerne!
0 point i 6 kampe og så 1 point i den 7. er ikke tegn på fremgang. Det kan lige så godt være tilfældighed.
Særligt, når der har været tre måneders pause til at arbejde med holdet, der er kun scoret 1 mål i 4 kampe efter vinterpausen, OG vi nu er oppe på 8 kampe og 1 point.
Hvordan vil du omvendt argumentere FOR en fremgang, der ikke bare baserer sig på fornemmelser?
Mit eneste argument er da alt andet en mavefornemmelse - det er dig ser påstår at 1 point ikke er fremgang ift 0 point
Okay. Sig til, hvis jeg skal hjælpe dig med at finde et hår, du kan kløve.
Lad os håbe på endnu mere fremgang, så vi kan få 1 point i de næste 6 kampe.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af baresi » 10. mar 2023, 22:17

Hanga skrev:
10. mar 2023, 21:26
baresi skrev:
10. mar 2023, 21:10
Jeg forstår ikke helt den med at vi “bare” skal slå Horsens 2 gange og vinde en kamp mere end dem.
Altså jo matematikken.
Men det sker jo ik.
Vi scorer ik mål. Og falder igen eftertrykkeligt i niveau.
Vi slår ik Horsens 2 gange og nu har vi mødt et forholdsvis svagt agf hold - et fcm hold der ikke er på toppen og et OB hold med en ringere start 11er end længe - men vi sejrer altså ikke.
Hva er det for en kontinuitet man ser når man syns det går godt. Eller hvorfor syns man at vi skal bli ved med at holde fast i det her koncept - det er jo tydeligt det ik redder os.
Vi har spillet 2 rimeligt gode kampe - vandt 1 i pokalen og så spillede vi godt Uden at score mod fcm.
Så kæmpede vi godt mod FCK men sandheden er at fck skilte os af flere fange i den kamp. Og de fortjente sejren. Og det er sgu fair nok.
Jeg er måske negativ - men oplever mere mig selv realistisk
Vi skal vinde i aften og sætte os på sådan en kamp.
A Poulsen blir i øvrigt aldrig venstre back - ham har ik det der forsvarets instinkt eller den der evne til st lukke modstanderen ned. og når Jørgensen kommer retur er det heller ik på backen han er bedst desværre …..
Det sidste vi skal er at ændre koncept igen. Vi har vaklet ind og ud af forskellige systemer i 2 år, og det er en af hovedårsagerne til at vi er hvor vi er. Nej, det hjælper os ikke at ændre igen.

Vi er nød til at se realiteterne i øjnene. Vi er så godt som rykket ned. Nogle vil først indse når det er matematisk sikret og fair nok for det, men jeg ved hvad jeg har set hele sæsonen. Og allerede inden sæsonen var jeg nervøs pga. afslutningen på sidste sæson og tabet af vores bærende profiler, og det blev ikke bedre da Kusk smuttede, og da man panisk fyrede Friis. Thelander tilbage er for sent. Midtbanen er fortsat en kæmpe hæmsko. Og Helenius skyder indtil videre med vådt krudt. Selvtilliden er helt i bund og vi ligger som vi har redt.

Nej, arbejd frem mod næste sæson, selvom det er svært. For det bliver heller ikke en dans på roser at komme op igen.
Men hamren er jo ikke en del af næste sæson hvis vi rykker ned - måske er han ikke en del af resten af denne sæson.
Jeg forstår ikke det med kontinuitet - vi får ingen point . Regner vi ned at ingen points kampe begynder at avle point pludselig fordi vi fortsætter med at gøre det samme. Et hold burde kunne omstille sig.
Jeg syns netop fejlen har været at man så indgroet kun har 1 model at spille efter og at man stadig bruger spillere der virkelig ikke præsterer. Tag prip - han har virkelig ikke præsteret feks. Viborg med 2 mål men han spiller ringe kampe

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 10. mar 2023, 22:46

Hanga skrev:
10. mar 2023, 21:26
baresi skrev:
10. mar 2023, 21:10
Jeg forstår ikke helt den med at vi “bare” skal slå Horsens 2 gange og vinde en kamp mere end dem.
Altså jo matematikken.
Men det sker jo ik.
Vi scorer ik mål. Og falder igen eftertrykkeligt i niveau.
Vi slår ik Horsens 2 gange og nu har vi mødt et forholdsvis svagt agf hold - et fcm hold der ikke er på toppen og et OB hold med en ringere start 11er end længe - men vi sejrer altså ikke.
Hva er det for en kontinuitet man ser når man syns det går godt. Eller hvorfor syns man at vi skal bli ved med at holde fast i det her koncept - det er jo tydeligt det ik redder os.
Vi har spillet 2 rimeligt gode kampe - vandt 1 i pokalen og så spillede vi godt Uden at score mod fcm.
Så kæmpede vi godt mod FCK men sandheden er at fck skilte os af flere fange i den kamp. Og de fortjente sejren. Og det er sgu fair nok.
Jeg er måske negativ - men oplever mere mig selv realistisk
Vi skal vinde i aften og sætte os på sådan en kamp.
A Poulsen blir i øvrigt aldrig venstre back - ham har ik det der forsvarets instinkt eller den der evne til st lukke modstanderen ned. og når Jørgensen kommer retur er det heller ik på backen han er bedst desværre …..
Det sidste vi skal er at ændre koncept igen. Vi har vaklet ind og ud af forskellige systemer i 2 år, og det er en af hovedårsagerne til at vi er hvor vi er. Nej, det hjælper os ikke at ændre igen.

Vi er nød til at se realiteterne i øjnene. Vi er så godt som rykket ned. Nogle vil først indse når det er matematisk sikret og fair nok for det, men jeg ved hvad jeg har set hele sæsonen. Og allerede inden sæsonen var jeg nervøs pga. afslutningen på sidste sæson og tabet af vores bærende profiler, og det blev ikke bedre da Kusk smuttede, og da man panisk fyrede Friis. Thelander tilbage er for sent. Midtbanen er fortsat en kæmpe hæmsko. Og Helenius skyder indtil videre med vådt krudt. Selvtilliden er helt i bund og vi ligger som vi har redt.

Nej, arbejd frem mod næste sæson, selvom det er svært. For det bliver heller ikke en dans på roser at komme op igen.
Enig. Helt fra starten af sæsonen var kimen lagt til en katastrofe. Nyt system, ny målmand, ny bagkæde, fyring af Friis.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af 634 » 10. mar 2023, 22:52

Det der skuffer mig mest er Kilians kigge væk når han skal heade bolden væk ved 2-0 målet, og Ross holder i trøje i straffefeltet. Det ligner simpelthen nedrykker hold at give sådan nogle mål chancer, som OB så scorer på. Kasper Jørgensen havde forhindret 2-0 målet er min overbevisning.
OB er 15 point foran og har 28 point efter 21 kampe, så dem kommer AaB ikke kontakt med igen. Vi skal håbe på at Horsens fortsat ikke kan komme i gang, og Lyngby ikke bliver for gode. Lyngby finder altid gode perioder i hver sæson, og den finder de sikkert også i dette forår. Efter de vandt senest over BIF kan passende tage FCM på søndag og efterfølgende Horsens. Derefter må Lyngbys gode periode gerne stoppe. Jeg vil gerne have BIF og FCM med i nedryknings spillet, fordi AaB kan få point mod dem mere sandsynligt end mod SIF, AGF OG RFC tror jeg. Det der med at AaB vinder indbyrdes kampe mod Horsens tror jeg bare ikke sker. AaB har tabt og spillet uafgjort i mange seneste kampe mod Horsens.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af optimisten » 10. mar 2023, 23:09

634 skrev:
10. mar 2023, 22:52
Det der skuffer mig mest er Kilians kigge væk når han skal heade bolden væk ved 2-0 målet, og Ross holder i trøje i straffefeltet. Det ligner simpelthen nedrykker hold at give sådan nogle mål chancer, som OB så scorer på. Kasper Jørgensen havde forhindret 2-0 målet er min overbevisning.
OB er 15 point foran og har 28 point efter 21 kampe, så dem kommer AaB ikke kontakt med igen. Vi skal håbe på at Horsens fortsat ikke kan komme i gang, og Lyngby ikke bliver for gode. Lyngby finder altid gode perioder i hver sæson, og den finder de sikkert også i dette forår. Efter de vandt senest over BIF kan passende tage FCM på søndag og efterfølgende Horsens. Derefter må Lyngbys gode periode gerne stoppe. Jeg vil gerne have BIF og FCM med i nedryknings spillet, fordi AaB kan få point mod dem mere sandsynligt end mod SIF, AGF OG RFC tror jeg. Det der med at AaB vinder indbyrdes kampe mod Horsens tror jeg bare ikke sker. AaB har tabt og spillet uafgjort i mange seneste kampe mod Horsens.
Enig. Hellere BIF og FCM end Silkeborg og Randers.

Det er sort nu og jeg tror ikke længere på vi kommer ind i nedrykningsspillet med vind i ryggen. Er ikke et øjeblik i tvivl om at Thomasberg kommer til Aalborg og henter de point han skal bruge i næste runde.
Vi skal også forberede os på at være nummer 12 efter grundspillet. Alternativet kan være 10 point op til stregen.

Godnat.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 10. mar 2023, 23:12

Jeg har kun ringe oplevelser fra Odense Stadion.

Således igen i dag.

Kan en eller anden ikke snart sparke Prip ad helvede til. Han kan jo INTET, andet end et ok skud i ny og næ. Han giver intet til holdet, og så er han et svagt menneske.

Det var i øvrigt beskæmmende at bevidne, at holdet, efter et par gode kampe, valgte at gå tilbage til spil og mindset a la før vinterpausen.

To gode ting, dog:
1. Theo bliver solgt til sommer.
2. Stor glæde og værdi i at føre samtale med Steve-Dave igen.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 10. mar 2023, 23:25

AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4758
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Maglau » 10. mar 2023, 23:41

634 skrev:
10. mar 2023, 22:52
Det der skuffer mig mest er Kilians kigge væk når han skal heade bolden væk ved 2-0 målet, og Ross holder i trøje i straffefeltet.
Jeg plejer ikke klynke over dommerkendelser men synes der er verdens tyndeste straffe og så forstår ikke der ikke bliver dømt farligt spil på deres mål ne 2. Ludewig lukker øjnene of drejer hovedet for ar undgå der bliver sparket af i vildt forsøg på saksespark fra ham der står lige foran ham - derfor når han ikke bolden før ham der scorer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 11. mar 2023, 00:02

R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 00:09

doukas skrev:
11. mar 2023, 00:02
R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
Enig. Men jeg er dog lodret uenig i pilens retning. Jeg synes, af de svagelige dengsespillere bærer ansvaret.

Det var jo det samme før. Og før. Og før. Elendig mentalitet.
Ædruelighedens stemme

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Pollack2 » 11. mar 2023, 00:50

doukas skrev:
11. mar 2023, 00:02
R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
Man kan vel ikke konkludere andet end, at Hamren har været en fejl på den korte og nu den længere bane. Man spørger sig selv, hvilken analyse ledelsen har lavet ved at ansætte Hamren, svaret kan vel ikke være andet end: "Han var god sidst, så det håber vi også, han er igen." Vores klub er gennemsyret af inkompetence.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Kristian » 11. mar 2023, 08:20

R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 00:09
doukas skrev:
11. mar 2023, 00:02
R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
Enig. Men jeg er dog lodret uenig i pilens retning. Jeg synes, af de svagelige dengsespillere bærer ansvaret.

Det var jo det samme før. Og før. Og før. Elendig mentalitet.
Det her er ikke trænere..

Det er en del af spillerne den er gal med. Der er en gennemsyret dårlig mentalitet på det hold. Og vi kan starte med at give anførebindet til en anden. Lucas er alt for fin til at være anføre for den flok.
------------------
mvh Kristian

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af 9520AaB » 11. mar 2023, 09:19

Kristian skrev:
R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 00:09
doukas skrev:
11. mar 2023, 00:02
R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
Enig. Men jeg er dog lodret uenig i pilens retning. Jeg synes, af de svagelige dengsespillere bærer ansvaret.

Det var jo det samme før. Og før. Og før. Elendig mentalitet.
Det her er ikke trænere..

Det er en del af spillerne den er gal med. Der er en gennemsyret dårlig mentalitet på det hold. Og vi kan starte med at give anførebindet til en anden. Lucas er alt for fin til at være anføre for den flok.
Enig. Vi kunne ansætte Felix Magath til at råbe og skrige, det hjælper ikke en skid. Vi har en samling af spillere, der kun kan spille frøkenfodbold, og aldrig har fightet for noget som helst. Spillerne ville ikke fighte mere ved en anden træner, jeg forestiller mig istedet, at de vil tude offentlig, da træneren er for hård. De har det ikke i sig. Pilen peger mod sportscheferne, der gang på gang køber spillere til samme position, med samme kompetencer. Vi mangler Würtz typer på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 09:26

Kristian skrev:
11. mar 2023, 08:20
R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 00:09
doukas skrev:
11. mar 2023, 00:02
R Rosenberg skrev:
10. mar 2023, 23:25
AaB's aller-aller-støeste problem er simpelthen, at man ikke forstår noget af det mest basale i fodbold: At aflevere en bold.

Uanset om det er fra forsvaret, midtbanen eller angrebet, så bliver selv de mest simple afleveringer lagt bagved medspilleren, presser medspilleren helt unødvendigt eller - hyppigst - bliver spillet til/nemt opsnappet af en modspiller.

Spillerne spiller konsekvent ikke hinanden gode, men det stik modsatte. Og det gælder også folk, som ellers er kendt for at være ret kompetente med en bold.
Var denne del bare marginalt bedre, ville AaB slet ikke tabe en kamp som denne, for Odense var absolut ikke gode.

Og det er bare et generelt problem i samtlige kampe.
Det klart mest skuffende er, at man ikke formår at sætte en junior midterforsvarer, som fyldte 17 for et måned siden, samt en Bjørn Paulsen ude af form under pres. Nå ja, dertil en ny back og den mest uduelige målmand i ligaen. Det er helt vildt. Vi burde spiller for spiller være et klart bedre hold end OB, men vi kommer bare slet ikke med noget.

Pilen peger desværre imod Hamren og resten af trænerstaben.

Gigantisk selvmål at hive ham ind.
Enig. Men jeg er dog lodret uenig i pilens retning. Jeg synes, af de svagelige dengsespillere bærer ansvaret.

Det var jo det samme før. Og før. Og før. Elendig mentalitet.
Det her er ikke trænere..

Det er en del af spillerne den er gal med. Der er en gennemsyret dårlig mentalitet på det hold. Og vi kan starte med at give anførebindet til en anden. Lucas er alt for fin til at være anføre for den flok.
Just præcis. Som jeg har sagt så mange gange, så mangler der mænd på dette hold. I en sådan grad, at man nærmest begyndte at savle, da Bjørn Paulsen løb på banen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af 634 » 11. mar 2023, 09:32

Maglau skrev:
10. mar 2023, 23:41
634 skrev:
10. mar 2023, 22:52
Det der skuffer mig mest er Kilians kigge væk når han skal heade bolden væk ved 2-0 målet, og Ross holder i trøje i straffefeltet.
Jeg plejer ikke klynke over dommerkendelser men synes der er verdens tyndeste straffe og så forstår ikke der ikke bliver dømt farligt spil på deres mål ne 2. Ludewig lukker øjnene of drejer hovedet for ar undgå der bliver sparket af i vildt forsøg på saksespark fra ham der står lige foran ham - derfor når han ikke bolden før ham der scorer.
Jeg tror ikke der er dømt straffe for benspænd med derimod holde i trøje. Det ville være rart at få afklaret, og ja det er set før at det ikke dømmes uden nogen ønsker at påtale det.
Ja der er farligt spil af ham som står foran Kilian. Ham bagved rammer bare bolden flot og det vil mange i medier og sædvanligvis også debatside brugere have tilkendt mål ved. Jeg har lært at det er en håbløst at diskutere. Det er bare sådan nu at skal AaB undgå nedrykning, skal de have fuldkommen fokus på bolden, og agere rigtigt derefter. Så kan det godt være at de bliver sparket i hovedet, men så må man jo håbe at dommerne med VAR vil kigge retfærdigt på det
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 11. mar 2023, 11:51

Er der stadigvæk nogen, som tror på overlevelse? Må indrømme, at gårdagens kamp fjernede mit sidste håb. Kan simpelthen ikke se, hvad der lige pludselig skulle gøre, at vi går fra et pointsnit på 0,0007 til 2,0.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 11. mar 2023, 11:57

doukas skrev:
11. mar 2023, 11:51
Er der stadigvæk nogen, som tror på overlevelse? Må indrømme, at gårdagens kamp fjernede mit sidste håb. Kan simpelthen ikke se, hvad der lige pludselig skulle gøre, at vi går fra et pointsnit på 0,0007 til 2,0.
Ja... fodbold et et spil hvor det mentale spiller en kæmpe rolle, vi mangler tro på tingene og lidt held der går vores vej
. Men når det kommer så rammer vi en stime :aabfan:

If you're going through hell, keep going.

Winston Churchill
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar