Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 12:01

Jeg forstår ikke rigtig det der med pointsnit for overlevelse.
Det er jo baseret på tidligere sæsoner, og kan allerhøjest været en eller anden form for benchmark.

Det eneste, man skal forholde sig til, er Horsens, som pt. ligger 7 point foran. Skulle vi have et kommende snit på 2,0 for at overleve, vil det være ud fra en præmis om, at Horsens får 1,3 point i snit i samme periode. Og det er der altså intet, der indtil videre tyder på heller.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af 634 » 11. mar 2023, 12:21

doukas skrev:
11. mar 2023, 11:51
Er der stadigvæk nogen, som tror på overlevelse? Må indrømme, at gårdagens kamp fjernede mit sidste håb. Kan simpelthen ikke se, hvad der lige pludselig skulle gøre, at vi går fra et pointsnit på 0,0007 til 2,0.
Nej det virker svært nok at holde Lyngby bag sig, og når Horsens målmand kommer tilbage bliver de stabile igen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 11. mar 2023, 12:28

R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 12:01
Jeg forstår ikke rigtig det der med pointsnit for overlevelse.
Det er jo baseret på tidligere sæsoner, og kan allerhøjest været en eller anden form for benchmark.

Det eneste, man skal forholde sig til, er Horsens, som pt. ligger 7 point foran. Skulle vi have et kommende snit på 2,0 for at overleve, vil det være ud fra en præmis om, at Horsens får 1,3 point i snit i samme periode. Og det er der altså intet, der indtil videre tyder på heller.
Enig, men min pointe var nu heller ikke, at vi skulle ramme et eller andet magisk snit for at overleve.

Jeg har umådelig svært ved at se, hvad der skulle stoppe blødningen af nederlag. Vi taber uanset om vi har alle mand klar eller om vi har skader og karantæner. Vi taber uanset om det er ude eller hjemme. Vi taber uanset om modstanderen lægge sin taktik an i forhold til os, eller om de mest koncentrerer sig om sit eget spil. Vi taber selvom vi har vist en smule fremgang senest. Holdet er fuldstændig uden bund.

Vi taber, taber og taber.

Og så håber jeg satme ikke, at det er blevet en sovepude, at Horsens også er ringe, og at man føler, at man har dem inden for rækkevidde. Hvis det er indstillingen, så er det kun et spørgsmål om tid inden Lyngby også har distanceret os.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af SteenA » 11. mar 2023, 12:38

R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 12:01
Jeg forstår ikke rigtig det der med pointsnit for overlevelse.
Det er jo baseret på tidligere sæsoner, og kan allerhøjest været en eller anden form for benchmark.

Det eneste, man skal forholde sig til, er Horsens, som pt. ligger 7 point foran. Skulle vi have et kommende snit på 2,0 for at overleve, vil det være ud fra en præmis om, at Horsens får 1,3 point i snit i samme periode. Og det er der altså intet, der indtil videre tyder på heller.
Nej, det nærmeste man kan komme en vurdering er vel, hvad holdenes gennemsnit hidtil har være og så gange op med antal resterende kampe. Horsens er nu på et snit på 1,1 pr. kamp. Antager man at de kan holde det snit (bør vel blive lettere i et bundslutspil), så vil det være 13-14 point. Det betyder at AaB skal op på 20-21 point i de sidste 11 kampe og altså tæt på 2 p. pr. kamp.

Men det er jo alt sammen matematik/statistik og det kan man jo lave i elastikmål. Lad os antage (da det ligner et krav), at AaB vinder begge kampe over Horsens og at vi samtidig kan trække de to kampe ud af hele ligningen, så har Horsens kun 10 kampe tilbage med et snit på 1,1 = 11 point. Det vil så sige, at AaB skal lave ca. 12 point mere i de øvrige resterende 9 kampe. Eller altså ca. 18 point i alt i 11 kampe.

Endelig er der selvfølgelig muligheden for at Horsens aldrig finder tilbage til niveauet fra tidligere i sæsonen, selvom de gennemsnitligt møder svagere modstand.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Patmand » 11. mar 2023, 12:49

Jeg skal ikke kunne sige hvilket snit AaB skal opnå i de resterende kampe for at overleve i Superligaen, men det skal være mange gange større end det hidtidige snit under Hamrén. De sidste 8 kampe har kastet 1 point af sig.

Jeg ser det som overvejende sandsynligt at AaB rykker ned. Der kan være en lille åbning hvis Horsens overhovedet ikke finder tilbage til det niveau de havde i efteråret, men det kræver stadigvæk at AaB begynder at lave point og det er der ikke så meget der tyder på kommer til at ske.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Hanga » 11. mar 2023, 13:11

Patmand skrev:
11. mar 2023, 12:49
Jeg skal ikke kunne sige hvilket snit AaB skal opnå i de resterende kampe for at overleve i Superligaen, men det skal være mange gange større end det hidtidige snit under Hamrén. De sidste 8 kampe har kastet 1 point af sig.

Jeg ser det som overvejende sandsynligt at AaB rykker ned. Der kan være en lille åbning hvis Horsens overhovedet ikke finder tilbage til det niveau de havde i efteråret, men det kræver stadigvæk at AaB begynder at lave point og det er der ikke så meget der tyder på kommer til at ske.
Fuldstændig.
Problemet har hele tiden været vores eget niveau og deraf manglende pointhøst, fremfor hvorvidt der var konkurrenter i bunden der kunne hentes. Jeg har siddet næsten hele sæsonen med en følelse af at jeg så en kommende nedrykker. Og den følelse har jeg aldrig tidligere haft med AaB, heller ikke i 2011. Der har været nogle få kampe hvor vi har vist, at der er et uforløst potentiale i holdet, men de har været for få. Den bedste periode vi har haft har vel været de 3 foregående kampe før denne OB kamp, og det har alligevel ikke givet os de point vi skulle bruge.
Chancen er der stadig, fordi Horsens har holdt døren på klem. Men vi skal godt nok lave en vild forvandling for at det kan lade sig gøre, og jeg ser ikke holdet have den nødvendige spillemæssige og mentale styrke til det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 11. mar 2023, 13:18

Hvad er stemningen ift. Hamren? Skal han have lov at rykke ned med holdet stille og roligt, eller skal næste kamp være være tungen på vægtskålen? Så kunne man forsøge med endnu en brandslukker i landskampspausen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Hanga » 11. mar 2023, 13:23

doukas skrev:
11. mar 2023, 13:18
Hvad er stemningen ift. Hamren? Skal han have lov at rykke ned med holdet stille og roligt, eller skal næste kamp være være tungen på vægtskålen? Så kunne man forsøge med endnu en brandslukker i landskampspausen
Vi skal kun skifte træner igen igen hvis den rigtige langvarige løsning på vores trænerpost er derude. Vi skal med andre ord ikke forsøge en brandslukning. Vi har set fremgang i vores spillemæssige koncept som vi har arbejdet på hele vinteren, men vi er stadig utroligt skrøbelige. Jeg tror bare ikke på at det bliver bedre af endnu flere forandringer. De spillere der burde være bærende skal steppe op. Og så skal vi bruge medvind... en helvedes masse medvind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af doukas » 11. mar 2023, 13:42

Hanga skrev:
11. mar 2023, 13:23
doukas skrev:
11. mar 2023, 13:18
Hvad er stemningen ift. Hamren? Skal han have lov at rykke ned med holdet stille og roligt, eller skal næste kamp være være tungen på vægtskålen? Så kunne man forsøge med endnu en brandslukker i landskampspausen
Vi skal kun skifte træner igen igen hvis den rigtige langvarige løsning på vores trænerpost er derude. Vi skal med andre ord ikke forsøge en brandslukning. Vi har set fremgang i vores spillemæssige koncept som vi har arbejdet på hele vinteren, men vi er stadig utroligt skrøbelige. Jeg tror bare ikke på at det bliver bedre af endnu flere forandringer. De spillere der burde være bærende skal steppe op. Og så skal vi bruge medvind... en helvedes masse medvind.
Jeg er til dels enig, men for satan, det er jo helt vildt så få point Hamren har skrabet sammen. Havde det været hvilken som helst anden træner, så var han kylet ud på røv og albuer for længe siden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 14:11

doukas skrev:
11. mar 2023, 12:28
R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 12:01
Jeg forstår ikke rigtig det der med pointsnit for overlevelse.
Det er jo baseret på tidligere sæsoner, og kan allerhøjest været en eller anden form for benchmark.

Det eneste, man skal forholde sig til, er Horsens, som pt. ligger 7 point foran. Skulle vi have et kommende snit på 2,0 for at overleve, vil det være ud fra en præmis om, at Horsens får 1,3 point i snit i samme periode. Og det er der altså intet, der indtil videre tyder på heller.
Enig, men min pointe var nu heller ikke, at vi skulle ramme et eller andet magisk snit for at overleve.

Jeg har umådelig svært ved at se, hvad der skulle stoppe blødningen af nederlag. Vi taber uanset om vi har alle mand klar eller om vi har skader og karantæner. Vi taber uanset om det er ude eller hjemme. Vi taber uanset om modstanderen lægge sin taktik an i forhold til os, eller om de mest koncentrerer sig om sit eget spil. Vi taber selvom vi har vist en smule fremgang senest. Holdet er fuldstændig uden bund.

Vi taber, taber og taber.

Og så håber jeg satme ikke, at det er blevet en sovepude, at Horsens også er ringe, og at man føler, at man har dem inden for rækkevidde. Hvis det er indstillingen, så er det kun et spørgsmål om tid inden Lyngby også har distanceret os.
Jamen, helt helt enig. Og jeg frygter også lidt, at Horsens får stoppet blødningen med Delac tilbage, desværre.

Men det er klart, at har man tre kampes fremgang i både det spilmæssige og det mentale, og så møder op med en præstation og en indstilling som før vinterpausen, så er problemet meget, meget stort.

Men jeg siger det gerne igen: Der mangler mænd på dette hold. Og så mangler der det helt basale, at man på kompetent vis, som man får en formue for, kan aflevere bolden til sin medspiller.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 14:15

doukas skrev:
11. mar 2023, 13:18
Hvad er stemningen ift. Hamren? Skal han have lov at rykke ned med holdet stille og roligt, eller skal næste kamp være være tungen på vægtskålen? Så kunne man forsøge med endnu en brandslukker i landskampspausen
Han skal blive. Altså, det er 4 trænere i streg nu, som har stået med en flok, der mentalt er som langhårede, sellerisnackende Østerbro-børn med dobbeltnavne, hvis forældre jamrer over en Irma-lukning.

Der skal renses ud i truppen. Før det kan ingen træner skabe resultater med dette hold. Ingen.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af baresi » 11. mar 2023, 15:41

Hvis ikke han ændrer stil så skal han ud . Man kan ikke blive ved med at give spillere skylden - der er også kommet mange nye spillere til.
Der er kun 1 form for kontinuitet og det er at vi ikke vinder nogen kampe.
Vi har intet at tabe ved at skifte ham de sidste 10 kampe - for vi taber jo alligevel.
Hvis vi taber hjemme mod Randers så har han stillet os værre end da vi startede efter nytår.
Og vi har kun et lille håb stadig fordi Horsens har spillet pisse dårligt - ellers var vi allerede væk.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 16:26

baresi skrev:
11. mar 2023, 15:41
Hvis ikke han ændrer stil så skal han ud . Man kan ikke blive ved med at give spillere skylden - der er også kommet mange nye spillere til.
Der er kun 1 form for kontinuitet og det er at vi ikke vinder nogen kampe.
Vi har intet at tabe ved at skifte ham de sidste 10 kampe - for vi taber jo alligevel.
Hvis vi taber hjemme mod Randers så har han stillet os værre end da vi startede efter nytår.
Og vi har kun et lille håb stadig fordi Horsens har spillet pisse dårligt - ellers var vi allerede væk.
Ændre stil til?

Og jo, jeg synes så absolut, man kan blive ved med at give spillerne skylden. Det er voksne mennesker med en anseelig hyre, der klovner rundt i elementære ting, de skulle have lært som junior-spillere.
Læg dertil, at de absolut NUL evne til at hanke op i sig selv og hinanden har.
Ædruelighedens stemme

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Salle17 » 11. mar 2023, 16:54

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tror på, at vi overlever. Ikke fordi Horsens vil få mange flere point, for det tror jeg ikke på - de er simpelthen så jammerlige - men mere fordi jeg slet ikke tror på holdet. Truppen ser godt ud på papiret, men hold da op, hvor er der flere, der slet ikke har præsteret i hvad der ligner et helt år. Derudover har jeg svært ved at se, hvad vi vil med vores spil. Der er ingen idéer, det hele er bare noget kludremor. Desuden er der flere af spillerne, som falder af på det helt grundlæggende. Vi taber samtlige dueller, og vores spillere ser meget tunge ud, især Prip, som kun har et godt venstreben. Hvorfor skal vi tage så mange berøringer på bolden? Hvorfor kan vi ikke spille bolden videre uden at lege Messi? Jeg får lange løg af at se os spille. Jeg synes, det er så trist, at det er nået hertil, især med tanke på den gode udvikling på lægterne. Jeg har dog en stærk tro på, at der bliver ryddet op med forhåbentlig dygtigere folk på nøglepositioner i klubben. Bælum må helst gerne være fortid i klubben til den tid.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af FIDEL » 11. mar 2023, 19:34

Salle17 skrev:
11. mar 2023, 16:54
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tror på, at vi overlever. Ikke fordi Horsens vil få mange flere point, for det tror jeg ikke på - de er simpelthen så jammerlige - men mere fordi jeg slet ikke tror på holdet. Truppen ser godt ud på papiret, men hold da op, hvor er der flere, der slet ikke har præsteret i hvad der ligner et helt år. Derudover har jeg svært ved at se, hvad vi vil med vores spil. Der er ingen idéer, det hele er bare noget kludremor. Desuden er der flere af spillerne, som falder af på det helt grundlæggende. Vi taber samtlige dueller, og vores spillere ser meget tunge ud, især Prip, som kun har et godt venstreben. Hvorfor skal vi tage så mange berøringer på bolden? Hvorfor kan vi ikke spille bolden videre uden at lege Messi? Jeg får lange løg af at se os spille. Jeg synes, det er så trist, at det er nået hertil, især med tanke på den gode udvikling på lægterne. Jeg har dog en stærk tro på, at der bliver ryddet op med forhåbentlig dygtigere folk på nøglepositioner i klubben. Bælum må helst gerne være fortid i klubben til den tid.
Enig. Jeg har flere gange skrevet, at man bør spille mere simpelt og direkte, istedet for at prøve at kontrollere kampene med bolden. Spillerne har jo hverken selvtillid eller mod til at skabe resultater på den måde. Igår skulle man have grebet det mere pragmatisk an. Det kniber med skarpheden i begge felter, og det ligner ikke et Hamren-hold at have problemer med det.
Jeg synes Helenius og Ramkilde bør spille sammen på toppen, da det giver muligheder i boksen og den sidste 1/3 af banen.
Yderligere så er vores 2 stoppere ret langsomme, hvilket giver huller i bagrummene.
Skuffer vi m8d Randers, så ryger Hamren vel...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 11. mar 2023, 19:47

FIDEL skrev:
11. mar 2023, 19:34
Salle17 skrev:
11. mar 2023, 16:54
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tror på, at vi overlever. Ikke fordi Horsens vil få mange flere point, for det tror jeg ikke på - de er simpelthen så jammerlige - men mere fordi jeg slet ikke tror på holdet. Truppen ser godt ud på papiret, men hold da op, hvor er der flere, der slet ikke har præsteret i hvad der ligner et helt år. Derudover har jeg svært ved at se, hvad vi vil med vores spil. Der er ingen idéer, det hele er bare noget kludremor. Desuden er der flere af spillerne, som falder af på det helt grundlæggende. Vi taber samtlige dueller, og vores spillere ser meget tunge ud, især Prip, som kun har et godt venstreben. Hvorfor skal vi tage så mange berøringer på bolden? Hvorfor kan vi ikke spille bolden videre uden at lege Messi? Jeg får lange løg af at se os spille. Jeg synes, det er så trist, at det er nået hertil, især med tanke på den gode udvikling på lægterne. Jeg har dog en stærk tro på, at der bliver ryddet op med forhåbentlig dygtigere folk på nøglepositioner i klubben. Bælum må helst gerne være fortid i klubben til den tid.
Enig. Jeg har flere gange skrevet, at man bør spille mere simpelt og direkte, istedet for at prøve at kontrollere kampene med bolden. Spillerne har jo hverken selvtillid eller mod til at skabe resultater på den måde. Igår skulle man have grebet det mere pragmatisk an. Det kniber med skarpheden i begge felter, og det ligner ikke et Hamren-hold at have problemer med det.
Jeg synes Helenius og Ramkilde bør spille sammen på toppen, da det giver muligheder i boksen og den sidste 1/3 af banen.
Yderligere så er vores 2 stoppere ret langsomme, hvilket giver huller i bagrummene.
Skuffer vi m8d Randers, så ryger Hamren vel...
Drop det der moderne 3-foran-pis og giv den gas med en 4-4-2. Opstillingen, der vinder mesterskaber, olympiader, verdensmesterskaber, Europa Cup-titler.

Bittert, at Bakiz er skadet, for ellers:

Theo
Ludewig-Thelander-Kramer-Ahlmann
Sousa-Vor Dreng-Ferreira-Bakiz
Rammeren-Helenius.

Og så ikke mere pis.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af FIDEL » 11. mar 2023, 20:18

R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 19:47
FIDEL skrev:
11. mar 2023, 19:34
Salle17 skrev:
11. mar 2023, 16:54
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tror på, at vi overlever. Ikke fordi Horsens vil få mange flere point, for det tror jeg ikke på - de er simpelthen så jammerlige - men mere fordi jeg slet ikke tror på holdet. Truppen ser godt ud på papiret, men hold da op, hvor er der flere, der slet ikke har præsteret i hvad der ligner et helt år. Derudover har jeg svært ved at se, hvad vi vil med vores spil. Der er ingen idéer, det hele er bare noget kludremor. Desuden er der flere af spillerne, som falder af på det helt grundlæggende. Vi taber samtlige dueller, og vores spillere ser meget tunge ud, især Prip, som kun har et godt venstreben. Hvorfor skal vi tage så mange berøringer på bolden? Hvorfor kan vi ikke spille bolden videre uden at lege Messi? Jeg får lange løg af at se os spille. Jeg synes, det er så trist, at det er nået hertil, især med tanke på den gode udvikling på lægterne. Jeg har dog en stærk tro på, at der bliver ryddet op med forhåbentlig dygtigere folk på nøglepositioner i klubben. Bælum må helst gerne være fortid i klubben til den tid.
Enig. Jeg har flere gange skrevet, at man bør spille mere simpelt og direkte, istedet for at prøve at kontrollere kampene med bolden. Spillerne har jo hverken selvtillid eller mod til at skabe resultater på den måde. Igår skulle man have grebet det mere pragmatisk an. Det kniber med skarpheden i begge felter, og det ligner ikke et Hamren-hold at have problemer med det.
Jeg synes Helenius og Ramkilde bør spille sammen på toppen, da det giver muligheder i boksen og den sidste 1/3 af banen.
Yderligere så er vores 2 stoppere ret langsomme, hvilket giver huller i bagrummene.
Skuffer vi m8d Randers, så ryger Hamren vel...
Drop det der moderne 3-foran-pis og giv den gas med en 4-4-2. Opstillingen, der vinder mesterskaber, olympiader, verdensmesterskaber, Europa Cup-titler.

Bittert, at Bakiz er skadet, for ellers:

Theo
Ludewig-Thelander-Kramer-Ahlmann
Sousa-Vor Dreng-Ferreira-Bakiz
Rammeren-Helenius.

Og så ikke mere pis.
Præcis.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. mar 2023, 21:04

doukas skrev:
11. mar 2023, 11:51
Er der stadigvæk nogen, som tror på overlevelse? Må indrømme, at gårdagens kamp fjernede mit sidste håb. Kan simpelthen ikke se, hvad der lige pludselig skulle gøre, at vi går fra et pointsnit på 0,0007 til 2,0.
Jeg tror stadigvæk på det, vi skal 'bare' vinde de indbyrdes kampe mod AC Horsens så ser overlevelse meget plausibelt ud.
Det er værd at tænke på at nok har vi problemer men her i foråret har AC Horsens været endnu dårligere kørende

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af SteenA » 11. mar 2023, 21:20

Aalborg frederikshavner skrev:
11. mar 2023, 21:04
doukas skrev:
11. mar 2023, 11:51
Er der stadigvæk nogen, som tror på overlevelse? Må indrømme, at gårdagens kamp fjernede mit sidste håb. Kan simpelthen ikke se, hvad der lige pludselig skulle gøre, at vi går fra et pointsnit på 0,0007 til 2,0.
Jeg tror stadigvæk på det, vi skal 'bare' vinde de indbyrdes kampe mod AC Horsens så ser overlevelse meget plausibelt ud.
Det er værd at tænke på at nok har vi problemer men her i foråret har AC Horsens været endnu dårligere kørende
Men hvis det er kriteriet for håb, at Horsens taber alt og AaB bare skal hente et par point ekstra, så må det da i den grad give blod på tanden i Lyngby, som er startet klart bedre her i 2023.

De 7 indbyrdes opgør mellem AaB, Horsens og Lyngby kommer til at afgøre meget. Der uddeles op til 21 point.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 10.03.2023

Indlæg af baresi » 11. mar 2023, 22:08

R Rosenberg skrev:
11. mar 2023, 19:47
FIDEL skrev:
11. mar 2023, 19:34
Salle17 skrev:
11. mar 2023, 16:54
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tror på, at vi overlever. Ikke fordi Horsens vil få mange flere point, for det tror jeg ikke på - de er simpelthen så jammerlige - men mere fordi jeg slet ikke tror på holdet. Truppen ser godt ud på papiret, men hold da op, hvor er der flere, der slet ikke har præsteret i hvad der ligner et helt år. Derudover har jeg svært ved at se, hvad vi vil med vores spil. Der er ingen idéer, det hele er bare noget kludremor. Desuden er der flere af spillerne, som falder af på det helt grundlæggende. Vi taber samtlige dueller, og vores spillere ser meget tunge ud, især Prip, som kun har et godt venstreben. Hvorfor skal vi tage så mange berøringer på bolden? Hvorfor kan vi ikke spille bolden videre uden at lege Messi? Jeg får lange løg af at se os spille. Jeg synes, det er så trist, at det er nået hertil, især med tanke på den gode udvikling på lægterne. Jeg har dog en stærk tro på, at der bliver ryddet op med forhåbentlig dygtigere folk på nøglepositioner i klubben. Bælum må helst gerne være fortid i klubben til den tid.
Enig. Jeg har flere gange skrevet, at man bør spille mere simpelt og direkte, istedet for at prøve at kontrollere kampene med bolden. Spillerne har jo hverken selvtillid eller mod til at skabe resultater på den måde. Igår skulle man have grebet det mere pragmatisk an. Det kniber med skarpheden i begge felter, og det ligner ikke et Hamren-hold at have problemer med det.
Jeg synes Helenius og Ramkilde bør spille sammen på toppen, da det giver muligheder i boksen og den sidste 1/3 af banen.
Yderligere så er vores 2 stoppere ret langsomme, hvilket giver huller i bagrummene.
Skuffer vi m8d Randers, så ryger Hamren vel...
Drop det der moderne 3-foran-pis og giv den gas med en 4-4-2. Opstillingen, der vinder mesterskaber, olympiader, verdensmesterskaber, Europa Cup-titler.

Bittert, at Bakiz er skadet, for ellers:

Theo
Ludewig-Thelander-Kramer-Ahlmann
Sousa-Vor Dreng-Ferreira-Bakiz
Rammeren-Helenius.

Og så ikke mere pis.
Men er det netop ikke at ændre stil 4-4-2 med 2 angribere - det er jo præcist det jeg siger - han er nødt til at ændre stil - prøve at forme holdet tip der hvor det er bedst. Og mu bruger du selv udtrykket “ik så meget ois” men seriøst - hvor meget pis skal man blive ved med at se og høre på ift. kontinuitet.
Hamréns point snit er da helt elendigt og intet tyder på det ændres
Han får intet ud af det hold - og han kan da om nogen holdes ansvarlig for at holdet ikke performer

Besvar